Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zabawy w przedszkolu tablicą interaktywną

ZABAWY W PRZEDSZKOLU  Z TABLICĄ INTERAKTYWNĄ

 

Okres największego rozwoju intelektualnego, społecznego i emocjonalnego to wiek od 3 do 6 lat. W tym czasie najbardziej intensywnie rozwijają się u dzieci procesy poznawcze, takie jak: pamięć, uwaga, myślenie. W trosce o optymalny rozwój tych funkcji, w naszym przedszkolu zaczęliśmy wykorzystywać najnowocześniejsze osiągnięcia technologii multimedialnych w edukacji,

a mianowicie tablicę interaktywną.

Ta­bli­ca in­te­rak­tyw­na przy­po­mi­na zwy­kłą szkol­ną ta­bli­cę, ty­le że za­miast kre­dą, pi­sze się na niej elek­tro­nicz­nym pi­sa­kiem. Jest zin­te­gro­wa­na z kom­pu­te­rem, dzię­ki cze­mu ma peł­ny do­stęp do wszyst­kich funk­cji kom­pu­te­ra.

Dziec­ko pod­czas wy­ko­ny­wa­nia ćwi­czeń mo­że po­wta­rzać je wie­lo­krot­nie (nie ogra­ni­cza go licz­ba przy­go­to­wa­nych kar­tek z ćwi­cze­nia­mi, jak to się dzie­je pod­czas ko­rzy­sta­nia z tra­dy­cyj­nych ma­te­ria­łów), mo­że ma­zać wir­tu­al­ną gum­ką, umiesz­czo­ną na pa­sku na­rzę­dzi na ta­bli­cy, oraz do­sko­na­lić umie­jęt­no­ści we wszyst­kich ob­sza­rach edu­ka­cyj­nych.

Wy­ko­rzy­stu­jąc na za­ję­ciach ta­bli­cę in­te­rak­tyw­ną, dzie­ci szyb­ciej i chęt­niej się uczą, le­piej za­pa­mię­tu­ją tre­ści, po­tra­fią dłu­żej sku­pić uwa­gę, a tak­że sto­su­ją się do po­le­ceń na­uczy­cie­la. Za­ba­wy z uży­ciem ta­bli­cy wpro­wa­dza­ją na za­ję­ciach wie­le ra­do­ści, a ćwi­cze­nia wy­ko­ny­wa­ne na niej bu­du­ją w dzie­ciach wia­rę we wła­sne moż­li­wo­ści. Przedsz­ko­la­ki uczą się rów­nież cier­pli­we­go ocze­ki­wa­nia na swo­ją ko­lej oraz spraw­dza­nia dzia­łań ko­le­ża­nek i ko­le­gów. Po­nad­to dzie­ci do­sko­na­lą wie­le spraw­no­ści, m.in. ko­or­dy­na­cję oko – rę­ka, wła­ści­wy chwyt pi­sa­ka, a tak­że uczą się, jak ra­cjo­nal­nie ko­rzy­stać z no­wych tech­no­lo­gii. Pra­ca z ta­bli­cą uroz­ma­ica za­ję­cia oraz za­chę­ca przed­szko­la­ki do ak­tyw­ne­go dzia­ła­nia.

Ta­bli­ca mul­ti­me­dial­na nie za­stą­pi oczy­wi­ście na­uczy­cie­la, któ­ry mu­si ukie­run­ko­wać pra­cę i do­zo­wać ilość cza­su spę­dzo­ne­go przy tej mul­ti­me­dial­nej po­mo­cy, ale jest do­sko­na­łym na­rzę­dziem wspo­ma­ga­ją­cym co­dzien­ne za­ję­cia.

Sche­mat za­jęć z jej wy­ko­rzy­sta­niem wy­glą­da tak sa­mo jak przy tra­dy­cyj­nych za­ję­ciach, z tą tyl­ko róż­ni­cą, że wszyst­ko dzie­je się na ta­bli­cy. Pod­czas za­jęć mo­że­my sko­rzy­stać z do­stęp­nych pro­gra­mów mul­ti­me­dial­nych i dar­mo­wych apli­ka­cji. Ma­my moż­li­wość wy­świe­tle­nia dzie­ciom fil­mu edu­ka­cyj­ne­go, hi­sto­ryj­ki obraz­ko­wej, stro­ny in­ter­ne­to­wej, a tak­że sa­modzielnie stwo­rzo­nych po­mo­cy dy­dak­tycz­nych, na przy­kład pre­zen­ta­cji w pro­gra­mie Po­wer Po­int, kart gra­fo­mo­to­rycz­nych za­pi­sa­nych w for­ma­cie JPG czy zdjęć. Wszyst­ko za­le­ży od po­my­sło­wo­ści na­uczy­cie­la.

Praca z tablicą interaktywną w naszym przedszkolu jest odpowiedzią na intensywny rozwój społeczeństwa informacyjnego. Prawidłowe zapoznanie dziecka z aspektami multimediów jest bowiem nieodzownym elementem współczesnej edukacji, a tym samym wprowadza nową jakość do naszego przedszkola, które umiejętnie łączy tradycyjne metody i środki edukacji z wyzwaniami jakie stawia przed dziećmi.