Rewalidacja
18-12.05.2020r.
Kierunek usprawniania
- doskonalenie percepcji wzrokowej
Połącz kolejno (karty pracy)
/uploads/5e125d739ee04/pages/25/content//karta_pracy10.pdf [.pdf, 95.58 kB]
- orientacja kierunkowa
Karta pracy ćwiczy postrzeganie i orientację kierunkową
- doskonalenie sprawności ruchów dłoni
/uploads/5e125d739ee04/pages/25/content//wycinamy-morskie-fale.pdf [.pdf, 142.74 kB]
Ćwiczenia grafomotoryczne karta pracy Wycinamy fale morskie
- doskonalenie percepcji wzrokowej
Zapamiętaj i odtwórz karta pracy
/uploads/5e125d739ee04/pages/25/content//liczenie-strzalek.pdf [.pdf, 88.49 kB]
/uploads/5e125d739ee04/pages/25/content//karta_pracy6.pdf [.pdf, 92.30 kB]
11-14.05.2020r.
Kierunek usprawniania :
- ćwiczenia usprawniające pamięć i percepcję wzrokową
Karta pracy odtwarzanie rysunku z pamięci (dwa poziomy trudności A łatwy, B trudniejszy)
/uploads/5e125d739ee04/pages/25/content//zapamietaj-i-odtworz-p1-17a.pdf [.pdf, 539.80 kB]
- ćwiczenia grafomotoryczne, które pozwolą dziecku trenować sprawność dłoni i palców oraz pomogą w rozwijaniu koordynacji wzrokowo-ruchowej. Dzięki tym ćwiczeniom nauka pisania stanie się łatwiejsza, przyjemniejsza i bardziej efektywna.
/uploads/5e125d739ee04/pages/25/content//rysowanie-oburacz-21b.pdf [.pdf, 288.00 kB]
/uploads/5e125d739ee04/pages/25/content//rysowanie-oburacz-22b.pdf [.pdf, 291.18 kB]
/uploads/5e125d739ee04/pages/25/content//rysowanie-oburacz-4b.pdf [.pdf, 287.50 kB]
Karta pracy rysuj po śladzie dokończ szlaczki, rysuj oburącz
- Sekwencje czasowe przyczyny i skutki zdarzeń
Karta pracy (Historyjki obrazkowe 78 A i B gdzie A oznacza poziom łatwiejszy a B poziom trudnieszy)
/uploads/5e125d739ee04/pages/25/content//historyjka-obrazkowa-78b.pdf [.pdf, 729.07 kB]
/uploads/5e125d739ee04/pages/25/content//historyjka-obrazkowa-78.pdf [.pdf, 727.42 kB]
- zadaniem dziecka jest opowiedzieć, co się wydarzyło i (z pomocą dorosłego) wymyślić tytuł historyjki. Może również użyć swojej wyobraźni, by wymyślić to, czego historyjka nie pokazuje: co mogło się dziać wcześniej i co stało się potem.
- dodatkowo, możemy pociąć historyjkę na poszczególne części i wymieszać je, a następnie poprosić dziecko, by ułożyło obrazki według właściwej kolejności zdarzeń.
4-7.05.2020r.
Kierunek usprawniania
- kształtowanie sprawności manualnej
Ćwiczenia grafomotoryczne, rysowanie po śladzie
/uploads/5e125d739ee04/pages/25/content//grafomotoryka-folklor-kwiat-01.pdf [.pdf, 30.50 kB]
/uploads/5e125d739ee04/pages/25/content//grafomotoryka-motyl-02.pdf [.pdf, 28.49 kB]
/uploads/5e125d739ee04/pages/25/content//grafomotoryka-zolw.pdf [.pdf, 30.80 kB]
/uploads/5e125d739ee04/pages/25/content//szlaczki-zamek.pdf [.pdf, 21.09 kB]
29.04.2020
Kierunek uspraniania
- doskonalenie percepcji słuchowej
- wysłuchiwanie i rozpoznawanie dźwięków naturalnych: wysłuchiwanie dźwięków naturalnych dochodzących z najbliższego otoczenia;
- rozpoznawanie dźwięków z otoczenia: instrumentów, głosów zwierząt, głosów ludzi, pojazdów, dźwięków urządzeń gospodarstwa domowego;
https://www.youtube.com/watch?v=VyXhyl00qGw
https://www.youtube.com/watch?v=w-7bAERrKuo
- ćwiczenia rozwijające kompetencje emocjonalno społeczne
Na każdym arkuszu znajdują się dwie ilustracje. Po wycięciu obrazków z całego zestawu należy je wymieszać i poprosić dziecko o ułożenie ich we właściwej kolejności.
Na spacerze
zaskoczenie, smutek, żal, radość z dzielenia się (karty pracy w załączniku)
/uploads/5e125d739ee04/pages/25/content//sekwencje-czynnosci-23-1-bc.pdf [.pdf, 299.86 kB]
/uploads/5e125d739ee04/pages/25/content//moje-szlaczki-xl-1.pdf [.pdf, 156.72 kB]
28.04.2020
Kierunek usprawniania
- ćwiczeń aktywności ruchowej i koordynacji wzrokowo ruchowej
Zabawa z piosenką
https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ
https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ
- ćwiczenia grafomotoryczne (karty pracy)
/uploads/5e125d739ee04/pages/25/content//moje-szlaczki-2.pdf [.pdf, 162.67 kB]
/uploads/5e125d739ee04/pages/25/content//moje-szlaczki-xl-1.pdf [.pdf, 156.72 kB]
/uploads/5e125d739ee04/pages/25/content//moje-szlaczki-xl-3.pdf [.pdf, 157.50 kB]
27.04.2020
Doskonalenie percepcji słuchowej.
- rozpoznawanie źródła dźwięków (miejsca, odległości: blisko – daleko; ilości dźwięków: dużo – mało);
- naśladowanie dźwięków, które wydaje rodzic;
- uwrażliwianie słuchowe – dostarczanie dziecku różnorodnych bodźców słuchowych, słuchanie dźwięków nagranych na płycie, uwrażliwianie na dźwięki z najbliższego otoczenia, np. dzwonek telefonu, odgłos przelatującego samolotu, głos mamy;
- wysłuchiwanie i rozpoznawanie dźwięków naturalnych: wysłuchiwanie dźwięków naturalnych dochodzących z najbliższego otoczenia;
- rozpoznawanie dźwięków z otoczenia: instrumentów, głosów zwierząt, głosów ludzi, pojazdów, dźwięków urządzeń gospodarstwa domowego;
https://www.youtube.com/watch?v=VyXhyl00qGw
https://www.youtube.com/watch?v=w-7bAERrKuo
- rozpoznawanie wytwarzanych dźwięków: uderzanie łyżeczką w szklankę, uderzanie pałeczką w szybę, uderzanie w drewno, stukanie w meble, uderzanie piłki (odbijanie piłki), uderzanie klockami o siebie, klaskanie, darcie papieru, gniecenie papieru, lanie wody;
Wyszukiwanie rymów
Znajdź pary rymujących się wyrazów i połącz je w pary (Karta pracy )
/uploads/5e125d739ee04/pages/25/content//rymy-o-1.pdf [.pdf, 311.47 kB]
/uploads/5e125d739ee04/pages/25/content//rymy-o-2.pdf [.pdf, 315.27 kB]
/uploads/5e125d739ee04/pages/25/content//rymy-o-3.pdf [.pdf, 284.13 kB]
22.04.2020
Ćwiczenia spostrzegania na materiale literowym
Otocz pętelką koloru niebieskiego wszystkie wielkie litery „B” a koloru czerwonego wszystkie małe litery „b”. Można kartę pracy wykorzystać kilka razy wybierając za każdym razem inną literę. Stopień trudności można modyfikować w miarę potrzeb, zaczynając od mniejszej ilości liter do coraz większej.
Karta pracy w załączniku.
Obrysowywanie liter, lepienie ich z plasteliny. Obrysuj szablon litery „ B”, i wypełnij kontur kolorowymi kredkami.
Następnie ulep z plasteliny literę L, A, O, N,B
Karta Pracy w załączniku/uploads/5e125d739ee04/pages/25/content//bB(1).jpg [.jpg, 13.42 kB]
21.04.2020r.
Kształtowanie i usprawnianie analizy i syntezy słuchowej
Tworzenie wyrazów na określona głoskę.
- co się zaczyna na literę A
- co się zaczyna na literę L
Karty pracy w załączniku
/uploads/5e125d739ee04/pages/25/content//Głoski-elementarz-literki-S-K-R.jpg [.jpg, 161.85 kB]
/uploads/5e125d739ee04/pages/25/content//alfabet-szukamy-a.pdf [.pdf, 612.19 kB]
/uploads/5e125d739ee04/pages/25/content//alfabet-szukamy-l.pdf [.pdf, 656.45 kB]
/uploads/5e125d739ee04/pages/25/content//skladanki-wyrazowe-p1-3L-1bc.pdf [.pdf, 379.97 kB]
/uploads/5e125d739ee04/pages/25/content//slowa-rozpoczynajace-sie-na-A-bc.pdf [.pdf, 523.65 kB]
/uploads/5e125d739ee04/pages/25/content//slowa-rozpoczynajace-sie-na-L-bc.pdf [.pdf, 519.97 kB]
20.04.2020r.
Ćwiczenia ruchowe o charakterze relaksacyjnym i usprawniającym.
- Ilustrowanie ruchami: lotu ptaka, otrzepywanie rąk z wody, nawijanie wełny na kłębuszek, gra na różnych instrumentach, zgniatanie papierów.
- Ćwiczenia rozmachowe połączone z doskonaleniem technik plastycznych (malowanie farbami przy pomocy pędzla, palcami, malowanie kredkami, flamastrami, rysowanie):
•Wypełnianie kolorem całej powierzchni papieru,
•Malowanie form kolistych,
•Malowanie form falistych, np. fale morskie,
•Malowanie dużych konturów rysunków,
•Malowanie palcem kół, linii poziomych, pionowych (prysznice, chmurki, skoki ptaszka) z zachowaniem kierunku od lewej do prawej,
16.04.2020r.
Kierunek usprawniania
- ćwiczeń aktywności ruchowej i koordynacji wzrokowo ruchowej
Zabawa z piosenką
https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ
https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ
- ćwiczenia grafomotoryczne
Rysuj szlaczki po śladzie staraj się nie odrywać ręki od kartki w trakcie pisania po śladzie
/uploads/5e125d739ee04/pages/25/content//16.04.2020.docx [.docx, 92.16 kB]
15.04.2020
Kierunek usprawniania
- ćwiczenia rozwijające kompetencje emocjonalno społeczne
Wykonaj z pomocą dorosłych kartę pracy „Emocje” , opowiedz mamie kiedy jesteś szczęśliwy a kiedy smutny, namaluj farbami na kartce papieru emotke tak jak robiliśmy to na zajęciach zaznacz jaki masz dziś humor./uploads/5e125d739ee04/pages/25/content//15.04.2020 rewalidacja.docx [.docx, 1.03 MB]
07.04.2020r
Kierunek usprawniania
- - ćwiczenia percepcji słuchowej
* rozpoznawanie barw dźwięków
Przygotowanie 3 przedmiotów z różnych materiałów – szklanka, drewniany klocek, metalowy kubek. Zapoznanie się z ich barwą poprzez uderzanie w nie drewnianą pałeczką. Następnie polecamy aby dziecko obróciło się tyłem i odgadywało o który przedmiot uderzamy. Zabawa odbywa się na zmianę wspólnie z rodzicami. Gdy dziecko sprawnie odgaduje, zwiększamy ilość przedmiotów dokładając po jednym
./uploads/5e125d739ee04/pages/25/content//8.04.docx [.docx, 2.39 MB]
- Ćwiczenie percepcji słuchowej oraz koordynacji wzrokowo ruchowej
https://www.facebook.com/KrainaMuzyki/videos/648874962348245/
Karta pracy
Pomaluj farbami jajko wielkanocne przy użyciu pędzla lub patyczka.
/uploads/5e125d739ee04/pages/25/content//07.docx [.docx, 22.27 kB]
06.04.2020
Kierunek usprawniania: doskonaleni percepcji słuchowej i koordynacji wzrokowo ruchowej.
Propozycja zabawy z muzyką.
https://youtu.be/TZAY7eUTLFg?t=40
My stukamy na pudełkach już piąty dzień
cały dzień, cały dzień
i stukaniem tym wcale nie nudzimy się.
nie, nie, nie
A kiedy, kiedy , kiedy,
juz trzeba trzeba
położyć się do łóżka,
położyć się spać
to wtedy, wtedy wtedy
na swej podusi- dusi
palcami gramy dalej tak:
https://www.facebook.com/100003373328671/videos/2661800217275730/
Wykonaj kartę pracy
- doskonalenie płynności ruchów rąk /uploads/5e125d739ee04/pages/25/content//06.04.2020.docx [.docx, 254.50 kB]
02.04.2020r.
Rozwijanie umiejętności społecznych:
Zabawa 1
Weź ulubionego misia/ lalę dziecka i powiedz;
-zobacz twoja lala/ miś jest smutny jeśli ją przytulisz lub się z nią pobawisz będzie zadowolona.
W ten sposób przez wykorzystanie ulubionej zabawki dziecka rozwijamy umiejętności społeczne.
Zabawa 2
Zabawa w rolę np. zabawa w sklep/ fryzjera/ dom.
Podczas takiej zabawy dzieci nieśmiałe zdobywają pewność siebie, uczą się danego zawodu, rozwijają umiejętności związane z codziennym funkcjonowaniem.
Zachęcam do odwiedzania tych stron:
http://pisupisu.pl/przedszkole/odkrywankam-4
01.04.2020r.
Kierunek usprawniania
- ćwiczenia percepcji słuchowej
* rozpoznawanie barw dźwięków
Przygotowanie 3 przedmiotów z różnych materiałów – szklanka, drewniany klocek, metalowy kubek. Zapoznanie się z ich barwą poprzez uderzanie w nie drewnianą pałeczką. Następnie polecamy aby dziecko obróciło się tyłem i odgadywało o który przedmiot uderzamy. Zabawa odbywa się na zmianę wspólnie z rodzicami. Gdy dziecko sprawnie odgaduje, zwiększamy ilość przedmiotów dokładając po jednym.
*Układanie klocków odpowiednio do wystukanego rytmu
Rodzic wystukuje rytm zaczynając od najłatwiejszego dla dziecka np.: 2 elementowy. Zadaniem dziecka jest ułożenie klocków zgodnie z podanym rytmem. Ważne jest aby układać klocki od strony lewej do prawej zgodnie z kierunkiem pisania.
*zabawa w rytmy i dźwięki
Można wykorzystać np. garnki uderzamy łyżką w garnek dziecko musi odtworzyć liczbę uderzeń
- pomaluj załączony obrazek farbami, staraj się nie wychodzić za linię
/uploads/5e125d739ee04/pages/25/content//02.04.docx [.docx, 74.60 kB]
31.03.2020r.
Kierunek usprawniania
- ćwiczenia w nazywaniu i rozróżnianiu emocji
* opowiedz mamie lub tacie jaki masz dziś humor, następnie wykonaj załączone karty pracy, nazwij emocje które rozpoznajesz, opowiedz mamie bądź tacie kiedy jesteś smutny a kiedy szczęśliwy
- ćwiczenie percepcji wzrokowej oraz analizy i syntezy wyrazów
* karta pracy połącz zwierzęta z ich cieniami, nazwij zwierzęta, dokonaj analizy nazw zwierząt (podziel nazwy zwierząt na sylaby, a teraz niech mama lub tata mówią nazwy zwierząt sylabami a Ty zgadnij jakie to zwierzę. Rodzic mówiąc sylaby zachowuje pauzę ok 3 sekund pomiędzy sylabami
/uploads/5e125d739ee04/pages/25/content//Rewalidacja 31.03.docx [.docx, 222.03 kB]
30.03.2020
Kierunek usprawniania
- ćwiczenia usprawniające duże grupy mięśni ramienia i przedramienia oraz zmniejszające napięcie mięśniowe
* zabawy z piłką lub balonem( odbijanie, podrzucanie, łapanie, toczenie, rzucanie do celu)
- ćwiczenia usprawniające drobne ruch rąk i lateralizację
* malowanie farbą za pomocą palca, ślimaków , kół, jabłuszek itp
*Pomaluj obrazek farbami staraj się nie wychodzić za linię ( załącznik karta pracy)
- ćwiczenia percepcji wzrokowej (Karta pracy złącznik)
* naśladowanie - uzupełnij według wzoru
/uploads/5e125d739ee04/pages/25/content//30.03.docx [.docx, 125.43 kB]
26.03.2020
- ćwiczenia usprawniające dłoń i końce palców
* wycinanki – najpierw po linii prostej potem krzywej, spróbuj wyciąć koło i kwadrat
* ćwiczenie usprawniające drobne ruchy rąk i lateralizację
(rysowanie szlaczków zgodnie z kierunkiem pisania) Karty pracy załącznik
Zabawy z plasteliną zmniejszające napięcie mięśniowe rąk
*wyklej z plasteliny kwiatek dla mamy
*pokoloruj obrazek wg podanego wzoru – Karta pracy link:
/uploads/5e125d739ee04/pages/25/content//26 (1).docx [.docx, 338.26 kB]
25.03.2020r.
- ćwiczenia usprawniające dłoń i końce palców
* ugniatanie raz w lewej raz w prawej ręce kulki z papieru, rzucanie kulką do celu (ćwiczenie można wykonać kilka razy, stopniując trudność, najpierw zgniatamy papier dwoma rękoma, potem jedną najpierw prawą potem lewą, można też spróbować rozłożyć zgnieciony papier w kulkę)
* ćwiczenie usprawniające drobne ruchy rąk i lateralizację
(rysowanie szlaczków zgodnie z kierunkiem pisania) Karty pracy załącznik
Zabawy z plasteliną zmniejszające napięcie mięśniowe rąk
*ulep z plasteliny kilka kulek większych i mniejszych – ułóż je od największej do najmniejszej
*teraz możesz ulepić z plasteliny np. zwierzątko
/uploads/5e125d739ee04/pages/25/content//25 - szlaczki.docx [.docx, 204.84 kB]