Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Misie

Zapraszamy Rodziców na konsultacje z nauczycielami


Prosimy o wcześniejsze umówienie godziny indywidualnej rozmowy z wychowawcą grupy.

Dziękujemy

 

 

 

Piątek16.04.2021r.
Temat dnia: „Zdrowy uśmiech”

Cele:

- potrafi naśladować czynności,

- wie jak należy prawidłowo szczotkować zęby,

- usprawnia aparat artykulacyjny,

- porównuje liczebność zbiorów.

 

Wesołe powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=8HozqzBRUec


  • „Myjemy zęby olbrzymom”
    – zabawa naśladowcza, przypomnienie, kiedy trzeba myć zęby (po posiłkach, rano, wieczorem, po zjedzeniu słodyczy) . Dzieci wykonują ruch do opowiadania rodzica: Niewidzialne olbrzymy mają bardzo brudne zęby, bo nie potrafią ich myć, musimy je nauczyć. Najpierw trzeba zęby wypłukać (udajemy, że trzymamy wielki szlauch i płuczemy, szumiąc „szu”), potem bierzemy ogromne szczoteczki i szorujemy zęby olbrzymom ruchem w przód i w tył, na boki, z góry na dół i ruchami kolistymi.
  • „Jak myć zęby?” – prezentowanie sposobu prawidłowego mycia zębów . Rodzic wręcza dziecku szczoteczkę i przypomina, że nie wolno jej pożyczać ani odkładać w nieodpowiednie miejsca . Następnie zachęca, żeby dziecko spróbowało wyszczotkować zęby . Najpierw tłumaczy, że zęby należy czyścić zgodnie z regułą: najpierw szczotkujemy górne zęby, zaczynamy od tych z przodu i stopniowo przechodzimy do szorowania tych z tyłu buzi . Należy pamiętać, że te zęby czyścimy, szorując szczoteczką od dziąseł w dół . W ten sposób usuwamy wszystkie zanieczyszczenia i bakterie . Następnie czyścimy górne zęby, ale od wewnętrznej strony jamy ustnej . Te również zaczynamy szorować z przodu, przechodząc stopniowo do tyłu buzi . Trzeba pamiętać, że tę stronę zębów należy również szorować od dziąseł w dół . Kolejnym krokiem będzie umycie dolnych zębów . Najpierw rozpoczynamy mycie zębów z przodu i stopniowo przechodzimy do szorowania tych z tyłu buzi . Tym razem mycie wygląda nieco inaczej, szorujemy od dziąseł w górę . Analogicznie postępujemy z zębami od wewnętrznej strony jamy ustnej . Każdorazowo po omówieniu kolejnego etapu mycia zębów rodzic prezentuje sposób, w jaki należy to wykonać, i daje dziecku czas na samodzielne wykonanie tych działań .
  • „Liczymy czyste ząbki” – zabawa rozwijająca sprawność języka . Rodzic rozdaje dziecku małe lusterko . Dziecko może obejrzeć w nich efekty działań podjętych w poprzedniej zabawie . Przygląda się swoim zębom i dokładnie je liczy . Nie wolno mu jednak dotykać zębów palcami, każdego zęba trzeba dotknąć językiem . Rozpoczynamy od dolnych zębów z tyłu jamy ustnej, przechodzimy do przodu i kończyny znów na tylnych zębach z drugiej strony buzi . Następnie pionizujemy język i analogicznie liczymy górne zęby .
  • „Czym myjemy zęby?” – zabawa matematyczna, przeliczanie elementów, porównywanie liczebności zbiorów przez stosowanie zasady łączenia elementów jeden do jednego . Rodzic prosi, żeby dziecko wymieniło, jakie przedmioty są potrzebne do umycia zębów . Następnie prezentuje zestaw składający się z kubka, szczoteczki i pasty . Tłumaczy, że każde dziecko i każdy rodzic powinien mieć swój zestaw do mycia zębów . Łatwo go skompletować, gdyż wystarczy do kubka włożyć pastę i szczoteczkę . Następnie dzieci wspólnie liczą kubki, pasty i szczoteczki, i samodzielnie łączą jedną szczoteczkę z jednym kubkiem i jedną pastą . Rodzic podpowiada, że kubek, szczoteczka i pasta w zestawie powinny być w jednym kolorze bo wtedy się nie mylą . Następnie rodzic proponuje dziecku pokolorowanie zestawu na karcie pracy.                                                                                                           
    „Kolorowanka – 3latka” – s. 11, wyd. Nowa Era /uploads/5e125d739ee04/pages/15/content/Kolorowanka.jpg [.jpg, 856.42 kB]

 

 

Czwartek 15. 04. 2021r.

Cele:

- uważnie słucha wierszy dla dzieci,

- wie jakie pokarmy służą zdrowiu,

- potrafi odnaleźć taki sam kolor,

- wskazuje na obrazku zdrowe produkty żywnościowe.

Witam Was serdecznie. Na początek zapraszam do rozgrzewki.
https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ


Temat dnia: „Zdrowie na talerzu”.

  • „Zanieś lekarstwo” – zabawa równoważna . Potrzebna będzie tacka lub plastikowy talerzyk oraz kasztany , klocki lub nakrętki. Rodzic jest chorą babcią, dziecko wnuczkiem. „Babcie” stają w jednym krańcu pokoju, „wnuczkowie” – w drugim . Rodzic rozdaje „wnuczkom” tacki i kładzie na nich np. kasztany (lekarstwo), które muszą zanieść chorej „babci” . Gdy doniosą, następuje dokładanie kolejnego elementu na tacę – w ten sposób ćwiczymy równowagę i koordynację wzrokowo-ruchową.
  • „Chory kotek” – wysłuchanie wiersza inscenizowanego sylwetami-zabawkami. Rodzic czyta wiersz, pokazując sylwety .
     „Chory kotek”                                                                                                                    
    Pan kotek był chory i leżał w łóżeczku,                                                                          
    I przyszedł kot doktor: „Jak się masz, koteczku?”                                                                       
    „Źle bardzo…” − i łapkę wyciągnął do niego.                                                                                           
    Wziął za puls pan doktor poważnie chorego,                                                                                
    I dziwy mu prawi: „Zanadto się jadło,                                                                                                  
    Co gorsza nie myszki, lecz szynki i sadło,                                                                         
    Źle bardzo… gorączka! Źle bardzo, koteczku!                                                                   
    Oj! długo ty, długo poleżysz w łóżeczku.                                                                                        
    I nic jeść nie będziesz, kleiczek i basta.                                                                         
    Broń Boże kiełbaski, słoninki lub ciasta!”                                                                          
    „A myszki nie można?” − zapytał koteczek.                                                                        
    „Broń Boże! Pijawki i dieta ścisła! Od tego pomyślność w leczeniu zawisła”.                                                  
    I leżał koteczek: kiełbaski i kiszki                                                                           
    Nietknięte, z daleka pachniały mu myszki.                                                                          
    Patrzcie, jak złe łakomstwo! Kotek przebrał miarę,                                                        
    Musiał więc, nieboraczek, srogą ponieść karę.                                                                       
    Tak się i z wami dziateczki stać może: Od łakomstwa strzeż was Boże!                                                 
    Autor: Stanisław Jachowicz                                                                                                        
    Przykładowe pytania do rozmowy: – Co spotkało kotka? – Dlaczego zachorował? – Co mu dolegało? – Co musiał jeść, żeby wyzdrowieć? – A Ty, co najbardziej lubisz jeść? Czy to jest zdrowe?
  • „Zdrowie na talerzach” – ustalenie zdrowej, optymalnej diety dla dzieci na podstawie zaleceń instytutu żywienia (piramida żywienia) . Rodzic prezentuje obrazki z produktami żywnościowymi, można w tym celu wykorzystać gazetki reklamowe z produktami żywnościowymi, dzieci nazywają je i próbują określić, czy są zdrowe . Wskazują te, które lubią jeść . Następnie rodzic daje dziecku karton imitujący lodówkę oraz komplet ilustracji z produktami jedzenia zdrowego i niezdrowego - produkty z gazetek można wyciąć wspólnie z dzieckiem. Zadaniem dzieci jest zapełnić lodówkę tylko zdrowymi produktami przyklejając je na kartonie.
  • „Zdrowe jedzenie” – zabawa orientacyjno-przestrzenna. Dzieci wraz z rodzicem przypisują różnym kolorom klocków nazwy zdrowych warzyw i owoców, np. klocki żółte to cytryny, czerwone – pomidory, pomarańczowe – marchewki, zielone – kapusty .  Dzieci,  losują klocki i mówią głośno, jaki owoc lub warzywo wylosowały. Następnie podczas słuchania muzyki dzieci tańczą trzymając wybrany klocek i starają się dostrzec, taki sam kolor w swoim otoczeniu. Na przerwę w muzyce muszą odnaleźć go i położyć tam klocek. Do tańca można wykorzystać dowolną ulubioną przez dziecko muzykę lub np. utwór– „Entertainer” S. Joplina
  • „Zdrowo jem” – utrwalenie informacji o zdrowym odżywianiu, kolorowanie na karcie pracy produktów, które sprzyjają zdrowemu stylowi żywienia . Rodzic wspólnie z dzieckiem zastanawia się, co zdrowego można jeść na śniadanie, obiad czy kolację . Dzieci wymieniają nazwy poszczególnych produktów ustalając jadłospis. Następnie kolorują owoce wg wzoru na karcie pracy. „Kolorowanka - 3latka” s.15 wyd. Nowa Era
    Owoce /uploads/5e125d739ee04/pages/15/content/Owoce_.png [.png, 3.24 MB]

 

Praca dla chętnych.

Wykonaj z pomocą rodzica zdrowe śniadanie. Przykładowe pomysły.
https://jakzdrowozyc.pl/przygotowac-zdrowe-sniadanie/
https://www.womenshealth.pl/odzywianie/4-przepisy-na-pomyslowe-kanapki,13208,1

https://www.hortex.pl/10-pomyslow-na-szybkie-zdrowe-sniadanie/

Czekam na zdjęcia! :)

Zabawy paluszkowe.

https://www.youtube.com/watch?v=BxU-ZKKbShw


Środa 14.04.2021r.

Temat dnia: „Dzieci chorują”.

Cele:

- sprawnie się porusza i podskakuje,

- uważnie słucha wierszy dla dzieci,

- doskonali sprawność fizyczną,

- potrafi właściwie czyścić nos.

 

Witam Was kochane dzieci. Zaczynamy dziś od zabawy ruchowej, bo bardzo lubimy się ruszać.

https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I

 

  • „Hop, hop, do góry!” – zabawa z podskokami. Rodzic opowiada, a dzieci próbują ilustrować tę opowieść ruchem: Kiedy jesteście zdrowe, to jesteście szczęśliwe i skaczecie wysoko hop, hop, do góry, lecz gdy dopada Was choroba, mina robi się smutna, macie gorączkę i odpływa z Was cała siła. Najpierw odpływa z głowy (dzieci opuszczają głowę), potem z rąk (opuszczają bezwładnie ręce) i na koniec z nóg (kładą się). A gdy mama da Wam lekarstwo, zaczynacie zdrowieć i wraca siła nóżkom (wstają), rączkom (podnoszą ręce), głowie (podnoszą głowę), wraca uśmiech i znów możecie skakać wysoko hop, hop, do góry (podskakują).
  • „Grypa” – wysłuchanie wiersza M. Strzałkowskiej, rozmowa kierowana na temat dziecięcych chorób. Rodzic czyta wiersz
    „Grypa”
    Straszna grypa łazi po mnie,
    kaszląc przy tym nieprzytomnie.
    Łazi po mnie – ale po co?
    O coś chodzi jej – lecz o co?                                                                         
    Jak pragnienie spełnić grypy?
    Dać sok z malin? Napar z lipy?                                                             
    Lub tabletkę aspiryny?
    Może lubi witaminy?…                                                         
    Chowam głowę pod poduchę –
    łazi mi za lewym uchem                                                       
    i po czole wściekle tupie,
    aż mi strasznie w głowie łupie!                                                                           
    Od jej chuchu drga powietrze
    i rtęć kipi w termometrze.                                                                                  
    Bez pytania, bez pukania,
    choć stanowczo jej zabraniam,  
    wciąż uparcie po mnie łazi!
    Chyba nie chce mnie zarazić?!                                                         
    Autor: Małgorzata Strzałkowska                                                                                       

Przykładowe pytania do rozmowy:
– Jakie są objawy grypy?
– Czym mama leczy grypę?
– Czy znacie nazwy innych chorób? Jak rozpoznać te choroby?         
- wymienianie nazw chorób znanych dzieciom i objawów chorobowych im towarzyszących. Następnie rodzic kieruje rozmowę na temat prawa dziecka do opieki lekarskiej. Materiały dotyczące praw dziecka, które możecie Państwo wykorzystać dzięki uprzejmości UNICEF Polska:
www.unicef-koronawirus.pl
w zakładce „Edukacja” na stronie 
ogólnodostępne zasoby edukacyjne UNICEF

  • „Bieg po zdrowie” – zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych (zabawy można przeprowadzić w miarę indywidualnych możliwości na świeżym powietrzu). Rodzic uświadamia dzieciom, że jednym ze sposobów dbania o zdrowie jest zabawa, ruch i ćwiczenia gimnastyczne (również na świeżym powietrzu). Pokazuje im przybory i ustala, jak można je wykorzystać. Wspólnie układają tor przeszkód z przyniesionych przyborów, np. „włożenie ubrania” (przełożenie szarfy-komina-związanego szalika z góry na dół), „założenie czapki” (bieg z położoną na głowie czapką do wyznaczonego miejsca), rzut czapką do pojemnika, przeskoki po kamieniach (gazety poukładane w różnych odstępach), przejście przez mostek (noga za nogą po rozłożonej skakance), powrót slalomem wśród kałuż (rozłożonych gazet), rozebranie się (przełożenie szarfy-komina-związanego szalika z dołu na górę). Zachęcam do wykorzystania w torze przeszkód materiałów wtórnych takich jak gazety, butelki plastikowe, folie aby dziecko miało możliwość doświadczyć jak można działać ekologicznie i nadawać przedmiotom drugie życie w ramach „prezentu dla Ziemi” w dniu jej święta.

    Odpoczynek przy słuchowisku dla dzieci. Bajka o Białej Krainie i czarnoksiężniku Koloruchu
    https://www.youtube.com/watch?v=xbpQElZrPHQ

 

  • „Chusteczka do nosa” – przypomnienie zasad poprawnego dmuchania nosa . Dzieci nabierają powietrza ustami, a wydmuchują je nosem (raz jedną, raz drugą dziurką) . Potrzebne będą chusteczki higieniczne.
  • „Lekarz i pacjent” – zabawa relaksacyjna w parach. Dziecko w parze z rodzicem. Jedno jest pacjentem, drugie – lekarzem. „Pacjent” leży na podłodze. Rodzic odtwarza nagranie muzyki relaksacyjnej i spokojnym głosem wymienia nazwy części ciała. „Lekarz” delikatnie masuje „pacjentowi” tę część ciała. Podczas zabawy dzieci zamieniają się rolami z rodzicami. Można wykorzystać utwór – „Leśna kołysanka” R. Lapa lub dowolną spokojną muzykę.

    Praca dla chętnych. Uzupełnij poniższe powtarzające się rytmy.
    Gąsienica /uploads/5e125d739ee04/pages/15/content/Gąsienica.docx [.docx, 61.23 kB]

 

Wtorek 13.04.2021r.

Temat dnia: „Szpital dla misiów”.

Cele:

- potrafi naśladować zwierzęta,

- wie co należy zrobić, kiedy źle się poczuje,

- powtarza proste schematy rytmiczne.

 

Witam Was serdecznie!

Na początek zapraszam do krótkiej rozgrzewki.

https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A

 

  • „Kulawe koniki” – zabawa naśladowcza . Dzieci biegają, naśladując sposób poruszania się koni . Na hasło: Kulawe koniki – zaczynają utykać i wracają do „stajni” (obręczy lub innego wytyczonego miejsca), gdzie „leczą” rany (masują nóżki). Następnie zdrowe „koniki” wracają do wesołej zabawy . Zabawę można urozmaicić wykorzystując dowolną muzykę aby „koniki” poruszały się w jej rytm.
  • „Szpital dla misiów” – wysłuchanie wiersza Cz . Janczarskiego „Naprawimy misia” jako wstęp i zachęta do zorganizowania zabawy w „szpital” .
    Rodzic czyta wiersz .
    Naprawimy misia
    – Kto misiowi urwał ucho?
    No, kto? – pytam.                                                                              
    Cicho, głucho... Nikt się jakoś nie przyznaje.                                                                                                       
    Może jechał miś tramwajem?                                                                                                      
    Może upadł, biegnąc z górki?                                                                                        
    Może go dziobały kurki?                                                                                                 
    Może Azor go tarmosił, urwał ucho, nie przeprosił?                                                                       
    Igła, nitka, rączek para.
    Naprawimy szkodę zaraz.                                                                      
    O! Już sterczą uszka oba.
    Teraz nam się ‘miś podoba.                                                      
    Czesław Janczarski                                                                                                           
    Dziecko opowiada, w jakich sytuacjach jest potrzebna wizyta lekarska, jakie ma związane z tym doświadczenia, jak należy zachować się w przychodni . Poznaje prezentowane przez rodzica w miarę dostępności narzędzia lekarskie - zabawki, mówią,  do czego służą,(jeżeli posiadają państwo stetoskop dziecko może wysłuchać bicia swojego serca). Następnie dziecko z przytulankami siadają na krzesełkach ustawionych w rzędzie jak w przychodni, oczekują przyjęcia do lekarza . Po wejściu do „gabinetu” muszą powiedzieć, co dolega „choremu”, wysłuchać porady „lekarza” (rodzica) . Rodzic zwraca uwagę na potrzebę stosowania zwrotów grzecznościowych . Następnie lekarzem może zostać dziecko . Dalej dziecko bawi się samodzielnie z użyciem pluszaków i lalek.
  • „Jak bije serce?” – zabawa rytmiczna. Rodzic gra na bębenku prosty schemat rytmiczny naśladujący bicie serca . Dziecko powtarza ten rytm w różny sposób: klaszcze, klepie w uda, klepie się w klatkę piersiową, stuka palcem w podłogę, tupie, bądź wygrywa na dostępnym w domu instrumencie. Rodzic zmienia rytm na szybszy (wyjaśnia: kiedy jesteśmy zmęczeni – przyspieszone bicie serca), potem wraca do miarowego i wolnego (np. kiedy śpimy, odpoczywamy na leżaku) .

 

Odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej.

https://www.youtube.com/watch?v=lCOF9LN_Zxs

 

  • „Czerwony jak serce”- rozmowa kierowana przez rodzica na temat spożywania warzyw i owoców jako źródła witamin dla zachowania zdrowia naszego serduszka. Następnie rodzic pyta jaki kolor ma serce i prosi aby dziecko spośród zebranych warzyw wybrało czerwone (dowolne warzywa dostępne w domu w tym koniecznie pomidor). Po wskazaniu przez dziecka pomidora rodzic proponuje działanie plastyczne – ozdabianie czerwonym kolorem pomidora na karcie. „Pomidora można pokolorować z zachowaniem odpowiednich kolorów lub wykleić wydzieranym papierem kolorowym lub czerwonymi kulkami z bibuły.

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/pomidor-jadalny

Język angielski:  Spring- nauka podstawowego słownictwa związanego z wiosną [.docx, 104.55 kB]

 

Zachęcam do zabaw na świeżym powietrzu.

 

Miłej zabawy!!! :)


Poniedziałek 12. 04. 2021r.

Temat dnia: „Gdy choroba się przydarza”.

Cele:

- czerpanie radości z zabawy

- wypowiada się na bliskie tematy

- rozpoznaje podstawowe akcesoria medyczne

- rytmicznie recytuje tekst

 

  • „Pajacyki” – zabawa ruchowa . Dzieci wykonują podskoki rozkroczno-zwarte do dźwięków tamburyna lub bębenka. Na hasło rodzica: Chory pajac – dzieci zatrzymują się w bezruchu i opuszczają głowę. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.
  • „Co to jest zdrowie? Co to jest choroba?” – burza mózgów . Podczas oglądania ilustracji chorego dziecka rodzic ustala wspólnie z dzieckiem, co znaczą słowa: „choroba” i „zdrowie” odnosić można się do doświadczeń własnych dziecka. Przykładowe pytania: – Po czym poznajemy, że jesteśmy chorzy? – Co należy zrobić, gdy zachorujemy? – Dlaczego chorujemy? – Co trzeba robić, żeby nie chorować? Potrzebne będą obrazki przedstawiające chore dziecko, można wykorzystać książeczki dostępne w domu.
  • „Katar” – wysłuchanie i omówienie treści utworu Barbary Talko, nauka pamięciowa połączona z zabawą ilustracyjną .
    Na słowach :                              
    Pada deszcz, wieje wiatr (dzieci machają rękami nad głową)                                         
    słońce za chmurkami (zasłaniają twarze dłońmi)                                                                                        
    idzie katar, marszczy nosek, (maszerują w miejscu i marszczą nos)                                                                                             
    straszą chorobami. (gest straszenia, machają przed sobą rękami z rozstawionymi palcami)                                                                                                                        
    Czary-mary (dzieci rękami kręcą młynka przed sobą)                                                         
    a-psik! (wykonują klaśnięcie)                                                                                             
    Żeby katar znikł! (wykonują gest grożenia palcem)                                                                  
    Dużo jedz, zdrowo jedz!                                                                                                                  
    Smaczne witaminy,                                                                                                                                     
    dadzą siłę i odporność dla całej rodziny.                                                                                   
    Ruszaj się cały czas, biegaj i podskakuj,                                                                                         
    a katarek cię nie złapie i już jest po strachu .                                                                       
    Czary-mary, a-psik! Żeby katar znikł!     
  • „Maseczka nasz przyjaciel”- rodzic wyjaśnia dziecku zasadność noszenia maseczki na usta i nos. Następnie prezentuje film prezentujący etapy samodzielnego wykonania maseczki domowym sposobem – dużo filmów znaleźć można w Internecie. Zachęca dziecko do wspólnego wykonania maseczki wg instrukcji przy użyciu bandanki lub ściereczki i dwóch gumek.
    https://www.youtube.com/watch?v=G8xd8ae3lgs

 

Zabawy ruchowe na powietrzu z zachowaniem wymaganych środków bezpieczeństwa.

 

Pokoloruj Rysunek.
https://www.e-kolorowanki.eu/zawody/lekarz-pediatra-kolorowanka/

źródło: e-kolorowanki
Których przedmiotów nie używa w pracy pani doktor? Zatocz wokół nich kółeczka.

http://zanotowane.pl/720/3725/ak_2_id_27206817.jpg

 


Odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej.  

    

  • „Katar” – zabawa logorytmiczno-oddechowa . Dzieci recytują rymowankę w równym tempie . Następnie wdychają nosem powietrze, zatykają palcami nos i starają się powiedzieć cały wierszyk bez dobierania oddechu z zatkanym nosem: „A ten katar wciąż figluje: na czerwono nos maluje.”

 

 

Piątek 9. 04. 2021r. Temat dnia: „Skąd się bierze mleko”. Cele: - potrafi naśladować zwierzęta, - dostrzega humor w utworach literatury dla dzieci, - wie jak wygląda krowa, - wie, jakie produkty otrzymujemy od wybranych zwierząt hodowlanych, - poznaje smaki wyrobów mlecznych, - rytmic...

Piątek 2.04.2021r. Temat dnia: „Świąteczne wypieki” Cele: - potrafi zachować równowagę podczas zabaw ruchowych, - uważnie ogląda ilustracje, rozpoznaje znane elementy, - doskonali sprawność  ruchową, - prezentuje układ taneczny, - z pomocą dorosłych robi świąteczne ciasto, - je t...

Od 10 listopada zajęcia z jęz. angielskiego w naszym przedszkolu będą odbywały się w formie zdalnej. Zachęcamy Rodziców i Opiekunów do zapoznania się z propozycjami działań w ramach zajęć jęz. angielskiego i wykorzystania ich w trakcie spędzania czasu z dzieckiem w domu. Dziękujemy za współpracę.