Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Praca zdalna 29.03-02.04.2021

Piątek 2.04.2021r.

Temat dnia: „Świąteczne wypieki”

Cele:

- potrafi zachować równowagę podczas zabaw ruchowych,

- uważnie ogląda ilustracje, rozpoznaje znane elementy,

- doskonali sprawność  ruchową,

- prezentuje układ taneczny,

- z pomocą dorosłych robi świąteczne ciasto,

- je to, co samodzielnie przyrządzi.

 

Witamy Was serdecznie i na krótką rozgrzewkę zapraszamy. Dzisiaj zatańczymy i zaśpiewamy przy znanej Wam dobrze piosence. Zaczynamy!

https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A

  • „Zanieś pisankę” – zabawa równoważna. Rodzic zaznacza początek trasy slalomu oraz rozstawia przeszkody. Dziecko musi między przeszkodami przenieść drewnianą lub plastikową pisankę na łyżce w obie strony, tak by nie upadła. Jeśli pisanka spadnie, dziecko wraca i zaczyna slalom od nowa. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie zmieniając za każdym razem rękę.
  • „Świąteczne wypieki” – oglądanie czasopism i książek kucharskich przedstawiających wielkanocne potrawy. Rodzic rozdaje dziecku wielkanocne wydania gazet kulinarnych. Rodzic prosi o ich obejrzenie oraz o wybranie jednej potrawy lub ciasta, które powinny się znaleźć na wielkanocnym świątecznym stole. Po przejrzeniu gazet dziecko pokazuje wybraną przez siebie potrawę, a rodzic podaje jej nazwę. Po zakończeniu rodzic pokazuje swoje ulubione potrawy z książek kucharskich: faszerowane jaja, jaja na twardo, barszcz biały, pasztet, mazurki, baby, serniki, paschy. Uwaga! Dziecko może zrobić plakat informacyjny dotyczący świątecznego menu z ilustracji potraw, które wybrało z kulinarnych gazet.
  • „Wielkanocny mazurek” – wykonanie ciasta z pomocą osób dorosłych. Rodzic lub babcia dziecka zostaje ekspertem. Zadaniem eksperta jest pokazanie różnych rodzajów mazurków (można wykorzystać ilustracje w książkach kucharskich) a także umożliwienie degustacji ciasta. Ekspert opowiada o sposobie wykonania i słodkich dekoracjach, które może też pokazać na ilustracjach. Rodzic zachęca dziecko do wykonania mazurka z półproduktów. Głównymi składnikami mazurka są duże wafle, andruty i gotowa karmelowa masa, rodzynki, posypki, płatki migdałowe i gotowa polewa czekoladowa. Rodzic pomaga dziecku smarować i układać kolejne warstwy mazurka: wafel, masa, andruty, masa, wafel, masa, andruty, masa… i tak aż do wyczerpania produktów. Następnie polewa ciasto gotową polewą i prosi, by dziecko udekorowało je bakaliami. Po zakończeniu pracy podziwia swoje dzieło i zanosi je do lodówki.

Proponuję odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej w załączonym linku.

https://www.youtube.com/watch?v=Y2qzY9Y0ONQ

  • „Nasze ciasto” – degustacja samodzielnie wykonanego ciasta. Dziecko przygotowują stolik do poczęstunku. Rozkłada serwetki, talerzyki i sztućce. Po przygotowaniu nakryć ogląda swoje ciasto. Rodzic kroi je na kawałki i kładzie na talerzykach. Wspólnie degustują wykonane mazurki. Uwaga! Rodzic może sfotografować mazurki i przesłać na pocztę grupy.

Praca dla chętnych

Pokoloruj obrazek.

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/smaczne-swieta/# 

Szanowni Rodzice! Kochane Dzieci!

Wszystkim Rodzicom i Dzieciom życzę zdrowych, spokojnych Świąt Wielkanocnych, wspaniałych chwil w gronie najbliższych, udanego wypoczynku oraz mokrego śmigusa - dyngusa. Wesołego Alleluja!!!

 

Czwartek 1.04.2021r.

Temat dnia: „Wielkanocny baranek”

Cele:

- wie z skąd dochodzi dźwięk

- ćwiczy aparat artykulacyjny

- uważnie słucha wiersza dla dzieci

- reaguje na akcent w muzyce

- ćwiczy rękę podczas kolorowania obrazka

Witam Was serdecznie. Dziś naszą zabawę zaczynamy od piosenki, którą już doskonale znacie – „Wesołe powitanie”.

https://www.youtube.com/watch?v=8HozqzBRUec

  • „Z której strony beczy baranek?” – zabawa artykulacyjna doskonaląca percepcję słuchową i orientację w przestrzeni. Dziecko siada na dywanie zamyka oczy. Jego zadaniem będzie nasłuchiwanie i wskazanie, z którego kierunku usłyszy głos. Rodzic lub rodzeństwo naśladuje odgłosy wydawane przez baranka. Jeśli dziecko prawidłowo wskaże kierunek, następuje zamiana ról – „baranek” zajmuje miejsce w środku koła i będzie nasłuchiwał. Zabawę można urozmaicić, wprowadzając dzwonienie dzwonkiem zamiast odgłosów baranka lub np. klaśnięcie.
  • „Baran” – wysłuchanie wiersza J. Brzechwy, praca z tekstem. Dziecko słucha wiersza czytanego przez rodzica.
    „Baran”
    Przyszedł baran do barana
    I powiada: „Proszę pana,                                                             
    Nogi bolą mnie od rana,
    Pan mnie weźmie na barana”.                                                         
    Baran tylko głową kręci:
    „Nosić pana nie mam chęci,                                                   
    Ale znam pewnego wilka,
    Który nosił razy kilka.”                                                                  
    Trwoga padła na barany:
    „Dobrze pomyśl, mój kochany,                                            
    Wiesz, co było swego czasu?
    Nie wywołuj wilka z lasu!”                                                          
    Baran, słysząc to, zbaraniał,
    Baran dłużej się nie wzbraniał,                                                                       
    I – choć rzecz to niesłychana –
    Wziął barana na barana.
    Jan Brzechwa                              
    Po odczytaniu utworu rodzic tłumaczy niezrozumiałe słowa, takie jak: „trwoga”, „wywołuj”, „zbaraniał”, „wzbraniał”, „rzecz niesłychana”. Następnie zadaje dziecku pytania, zwracając uwagę na elementy humorystyczne:
    – Po co przyszedł baran do barana?
    – Co poradził baran baranowi?
    – Co odpowiedziały pozostałe barany?
    – Czy baran w końcu wziął barana na barana?
    – Co to znaczy, że ktoś nosi kogoś na barana?- tu rozmowę można zakończyć noszeniem dziecka na barana.
  • „Wyszła kura” – wysłuchanie i omówienie piosenki, nauka refrenu za pomocą gestów ilustrujących treść. Na słowa: drapu, drap jedną złap……dziecko drapie podłogę(dywan)jedną ręką. Na słowa; cap! Mocno klepią w podłogę,. Przy powtórce refrenu następuje zmiana ręki. Warto by rodzic przypomniał dzieciom, co to jest akcent i uświadomił, że klepnięcie na słowie ”cap!” to właśnie akcent, czyli mocniejsze, silniejsze wykonanie tego fragmentu.

https://www.youtube.com/watch?v=x7CdHKbu-sA

  • „Baranki” – zabawy w parach z rodzicem lub rodzeństwem.
    1. „Trykające się baranki” – siadamy w parach plecami do siebie na podłodze. Uginamy nogi w kolanach, a stopy opierają o podłogę. Na sygnał dźwiękowy – klaśnięcie – jedno swoimi plecami pcha plecy drugiego do momentu, gdy go nie przesunie. Na kolejne klaśnięcie następuje zmiana. To dziecko, które stawiało opór, teraz pcha.
    2. „Baranki w tunelu” – jedno dziecko z pary przyjmuje pozycję na czworaka, tworząc tunel. Drugie przechodzi pod nim. Po pokonaniu tunelu dzieci zamieniają się miejscami.

Dla chętnych

  • „Baranek” – praca plastyczna. Kolorowanie baranka, wyklejanie kuleczkami białej bibuły lub plasteliny.

https://www.e-kolorowanki.eu/wielkanoc-kolorowanki/baranek-wielkanocny-kolorowanka-4/

 

Środa 31.03.2021r.

Temat dnia: „Jajo w roli głównej”

Cele:

- potrafi turlać piłkę

- wie kiedy jajko jest surowe a kiedy gotowane

- poznaje budowę jajka

- wie, że kurczęta wykluwają się z jajek

- ćwiczy koordynację wzrokowo ruchową

 

  • „Turlam jajeczko” – zabawa ruchowa z piłkami. Rodzic układa z klocków uliczkę o szerokości małego kroku, a długości około pięciu kroków dziecka. Zadaniem dziecka jest przetoczenie „jajeczka” (piłki) po wąskim torze (uliczce) i włożenie go do kosza. Zabawę można urozmaicić rozkładając na torze dowolne przeszkody do ominięcia podczas turlania.
  • „Gotowane czy surowe?” – zapoznanie dzieci ze sposobami sprawdzania stanu, w jakim jest jajko. Rodzic przygotowuje dwa jajka – gotowane i surowe, talerzyk, miseczkę i pojemnik z wodą. Rodzic pokazuje dwa jajka i mówi: Mam dwa jaja. Jedno jest surowe, a drugie ugotowane na twardo. Niestety, nie wiem, które jest które. Czy znasz jakiś sposób, by sprawdzić bez rozbijania skorupki, które jajko jest ugotowane, a które surowe? Czeka chwilę, a jeśli dziecko nie wie, jak to sprawdzić, kontynuuje: Mam pewien pomysł. Prawdopodobnie surowe jaja kręcą się powoli, a ugotowane – szybko jak bączek. Spróbuj zakręcić jajkami… (dziecko po kolei kręci). Czy widzisz różnicę? Które kręci się szybko, a które powoli? Sprawdźmy… Rodzic rozbija jaja nad miseczką i sprawdza, które jajko jest surowe, a które ugotowane. Na koniec rodzic wyjmuje jeszcze dwa jaja i pokazuje, jak sprawdzić, czy jajko nie jest zepsute, nie rozbijając go. Świeże jajo będzie tonęło w naczyniu z wodą, zepsute będzie unosić się na powierzchni, gdyż środek (białko i żółtko) wysechł.
  • „Tajemnica jajeczka” – zabawa badawcza, poznanie budowy jaja, historyjka obrazkowa. Rodzic przygotowuje surowe jajo kurze. Pokazuje je dziecku, a następnie rozbija je do miseczki. Dziecko ogląda surowe jaja, poznaje ich budowę, nazywa i wskazuje: żółtko, białko, błonę, skorupkę. Następnie mogą z nimi poeksperymentować, np. ubić trzepaczką pianę z białek lub zrobić kogel-mogel. Po zabawie badawczej rodzic prezentuje krótką historyjkę obrazkową składającą się z czterech ilustracji przedstawiających proces wykluwania się kurczaczka z jaja (można wykorzystać ilustracje z domowych układanek lub poszukać w sieci). Na pierwszej kura siedzi na jajku, czyli wysiaduje je, ogrzewa swoimi piórkami. Po pewnym czasie jajo zaczyna pękać – to widać na drugiej ilustracji. Na kolejnej z jaja wygląda głowa kurczaczka… A na ostatniej stoi żółty kurczaczek, który się wykluł z jaja. Uwaga, przyjrzyj się ilustracjom, bo za chwilę je pomieszam i będziesz je sam układać… Rodzic miesza ilustracje. Dziecko układa obrazki według właściwej kolejności i opowiada historyjkę.

http://4.bp.blogspot.com/-Q0WZnBkjmoc/VaV_1Aeo8oI/AAAAAAAACBw/_k7u3-NstXE/s1600/IMG_7095.JPG

źródło: Internet

Praca plastyczna - pokoloruj rysunek.

https://drukowanka.pl/kolorowanka/kura-i-jajo/

źródło: DRUKOWANKA.PL

Proponuję odpoczynek przy słuchowisku dla dzieci w załączonym linku.

https://www.youtube.com/watch?v=9QINb7cRb6s

  • „Zajączkowy tor przeszkód” – zabawa ruchowa z poduszkami. Rodzic układa tor przeszkód np. z poduszek. Uczestnicy mają za zadanie ominąć przeszkody, kicając. Wygrywa osoba, która pokona trasę w najkrótszym czasie.

 


Wtorek 30.03.2021r.

Temat dnia: „Bajki pisankowe”

  • „Pisanki” – słuchanie wiersza K. Różeckiej, oglądanie zbioru pisanek. Dziecko słucha czytanego przez rodzica wiersza

„Pisanki”                            

Pisanki, pisanki,

 jajka malowane,                                                                                             

nie ma Wielkanocy

bez barwnych pisanek.                                                                       

Pisanki, pisanki,

jajka kolorowe,                                                                                           

na nich malowane

bajki pisankowe.                                                                                        

Na jednej kogucik,

a na drugiej słońce,                                                                                                  

śmieją się na trzeciej

laleczki tańczące.                                                                                                                                

Na czwartej kwiatuszki,

a na piątej gwiazdki.                                                                                  

Na każdej pisance

piękne opowiastki.

Krystyna Różecka                                                          

Po przeczytaniu utworu rodzic prowadzi rozmowę z dzieckiem, rozpoczynając od pytań: Jak wyglądają pisanki? Jakie wzorki mają pisanki? Rodzic pokazuje posiadane w domu pisanki i prosi dziecko o wybranie jednego jajka. Dziecko dokładnie je ogląda i próbuje opisać. Rodzic pomaga w charakterystyce, zadając pytania pomocnicze: Jakiego koloru jest Twoja pisanka? Jakie wzory ma Twoja pisanka? Jak myślisz, w jaki sposób została zrobiona?

 

  • „Bajki pisankowe” – poznanie różnych technik zdobienia jaj, wspólne barwienie. Rodzic pokazuje dziecku pisanki zdobione za pomocą różnych technik: barwienia, malowania, skrobania, naklejania. Jednocześnie demonstruje sposoby ich tworzenia (można wykorzystać filmy o naturalnych metodach barwienia pod podanym linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=zuKuqQJ0yrs
    Po krótkim pokazie rodzic zachęca do wspólnego barwienia jaj za pomocą naturalnych składników, czyli takich, które możemy znaleźć w przyrodzie: łupiną cebuli, buraków, sianem. Wcześniej przy dziecku przygotowuje wywary i odstawia je do wystygnięcia. Następnie dziecko wkłada do wywarów ugotowane wcześniej na twardo jaja. Po ich wyjęciu dużą łyżką wyciera je papierowym ręcznikiem i układa na serwetce.
  • „ciepło-zimno” – rodzic chowa pisankę, zadaniem dziecka jest odnaleźć ją kierując się wskazówkami rodzica.
  • Praca plastyczna – ćwiczenie spostrzegawczości. Karta pracy znajduje się pod podanym linkiem.

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/KARTY-PRACY-WIELKANOC-2.jpg

 

Temat: „Wielkanocny stół”

  • „Wielkanocne zajączki” – zabawa ruchowa. Rodzic stoi obok dziecka i mówi wierszyk, a „ dziecko-zajączek” naśladuje ruchami słowa wierszyka:
    Pan zajączek myje łapki, bo są jeszcze nie umyte.

Myje pyszczek, myje szyję, bo wybiera się z wizytą.     

Lecz najdłużej myje uszy, bo ma uszy bardzo długie:     

wodą, mydłem, mydłem, wodą, najpierw jedno, potem drugie.       

Po zakończonej zabawie-toalecie „zajączek” susami idzie do łazienki gdzie ćwiczy prawidłową technikę mycia rąk.

 

  • „Jajko” – wysłuchanie i omówienie treści piosenki muzyka: Elżbieta Jancewicz słowa: Agata Karpińska. Rodzic prezentuje piosenkę.
    Małe jajko, małe,
    caluteńkie białe.

Wezmę farby nowe      

piękne, kolorowe.

Podczas słuchania refrenu rodzic wykonuje masażyk na plecach dziecka:                                                                                                         

Ref. Tu kropka, (stuka lekko palcami w plecy dziecka siedzącego przed nim)

tam kreska, („maluje” kreski)                               

tu kropka różowa, (ponownie stuka lekko palcami w plecy)               

pisanka niebieska, („maluje” kółko)                                         

pisanka gotowa. („maluje” duże jajko)    

Następnie dziecko zamienia się miejscem z rodzicem lub rodzeństwem.

 

  • „Wielkanocny stół” – wysłuchanie wiersza E. Skarżyńskiej, rozmowa kierowana dotycząca jego treści. Rodzic czyta wiersz i wizualizuje jego treść za pomocą dostępnych ilustracji i akcesoriów świątecznych.

Wielkanocny stół wiersz Ewy Skarżyńskiej: Nasz stół wielkanocny haftowany w kwiaty. 

W borówkowej zieleni listeczków skrzydlatych      

lukrowana baba rozpycha się na nim,          

a przy babie – mazurek w owoce przybrany.                   

Palmy – pachną jak łąka w samym środku lata.                        

Siada mama przy stole, a przy mamie – tata.     

I my. Wiosna na nas zza firanek zerka,        

a pstrokate pisanki chcą tańczyć oberka.     

Wpuścimy wiosnę, niech słońcem zabłyśnie nad stołem     

w wielkanocne świętowanie jak wiosna wesołe.     

Po przeczytaniu wiersza rodzic wyjaśnia dziecku niezrozumiałe dla niego słowa i wyrażenia, takie jak np. „oberek”, „haftowany w kwiaty”, „w borówkowej zieleni”, „mazurek” jako ciasto, a następnie zadaje pytania:

– Co leżało na wielkanocnym stole?

– Kto usiadł przy wielkanocnym stole?

– Co chciały robić pisanki na stole?

– Kogo można wpuścić do domu?

 – Jakie jest wielkanocne świętowanie?

Następnie rodzic rozmawia z dzieckiem na temat wielkanocnych tradycji. Pokazuje ilustracje przedstawiające charakterystyczne motywy świąt: kurczaczki, baranka, pisanki, zajączki.

  • Zachęcam do wspólnej zabawy na świeżym powietrzu.
  • „Wielkanocna pisanka”- praca plastyczna. Kolorowanie kredkami wielkanocnej pisanki. Trzymanie się wyznaczonych obszarów, ćwiczenie precyzji ruchów ręki, rozwijanie wrażliwości kolorystycznej.

https://www.e-kolorowanki.eu/wielkanoc-kolorowanki/pisanka-i-zajac-wielkanocny/

źródło: E – kolorowanki.eu

Proponuję odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej.

https://www.youtube.com/watch?v=Eh_dH40FRhc

źródło: youTube

  • „Zanieś pisankę” – zabawa równoważna. Potrzebne będą: łyżka, drewniane lub plastikowe jajeczka, pisanki. Rodzic przykleja taśmą na podłodze kartki – kamienie w odległości nieprzekraczającej kroku dziecka. Na jednym końcu stoi dziecko, a na drugim stoi stolik przykryty serwetą. Dziecko musi przejść po „kamieniach” do stolika i położyć na nim pisankę, którą będzie niosło na łyżce w koszyczku. Komu pisanka wypadnie po drodze, ten musi wrócić na linię startu i powtórzyć ćwiczenie.