Język angielski - zdalne nauczanie
Zagadnienia z języka angielskiego na ten tydzień (23-27.03.2020r.)
Słówka
Przypominamy sobie słownictwo związane z pogodą. O tej porze roku jest ona bowiem tak zmienna, że przy odrobinie szczęścia (?) w przeciągu miesiąca, a czasem nawet tygodnia (!) możemy zaobserwować cały przekrój zjawisk atmosferycznych. Można zacząć od filmiku pokazującego różne zjawiska pogodowe:
https://www.youtube.com/watch?v=nA-jUj_9Uzw
SUNNY (sani) - SŁONECZNY
WINDY (łindi)- WIETRZNY
RAINY (rejni)- DESZCZOWY
CLOUDY (klaudi)- POCHMURNY
SNOWY (snołi) - PADA ŚNIEG
Rodzic może samemu wykonać kartę obrazkowa przedstawiającą daną pogodę (rysujemy słońce, chmurę, chmurę z kroplami deszczu, chmurkę dmuchającą lub uginające się drzewa, płatki śniegu) lub wydrukować sobie z przesłanego na końcu linku
Piosenki
Jak każdy inny temat, także i pogoda nie wejdzie do głowy, jeżeli przedszkolak o niej nie zaśpiewa! A jest z czego wybierać.
https://www.youtube.com/watch?v=XcW9Ct000yY&t=49s
https://www.youtube.com/watch?v=I8GeA3anPdo
https://www.youtube.com/watch?v=Unbc3y1RefQ
Zabawa
PARASOL
Do tej zabawy potrzebna jest jedynie parasolka. Na samym początku zabawy ustalamy gesty, które będą przyporządkowane do każdego rodzaju pogody, np.
SUNNY– dziecko jest uśmiechnięte i wkręca tzw. „żarówki” rękoma
RAINY– dziecko rozkłada parasol i „chowa się” pod nim
WINDY– dziecko mocno dmucha ( lub naśladuje drzewa rękoma, które uginają się pod naporem wiatru) SNOWY- dziecko pokazuje że jest mu zimno lub jeździ na łyżwach lub nartach
Kiedy powtórzymy z dzieckiem kilkakrotnie ruchy, prosimy aby chodziło/ maszerowało w miejscu i mówimy „walk, walk!” . Na hasło STOP dziecko zatrzymuje się. Pokazujemy jedną z kart zachęcając do wykonania przypisanego wcześniej jej ruchu. Po wykonaniu zadania powtarzamy czynności, oczywiście chodzenie można zamienić na skakanie, bieganie lub podskakiwanie na jednej nodze.
Świetnym uzupełnieniem są krótkie filmiki video na temat pogody, np How’s the weather? – simple skits
https://youtu.be/O2NwvUB41rA
Na koniec można wydrukować karty ze zjawiskami pogodowymi do malowania (dziecko może pomalować, a rodzic podpisać, w ten sposób powstaną karty obrazkowe do zabawy z dziećmi)
https://preschoolmom.com/preschool-printables/weather-preschool-printables/weather-tracing-pages/
Słówka
Przed przerwą dzieci poznały też nazwy podstawowych ubrań (było dopiero wprowadzenie tego tematu) i utrwaliły kolory oraz przymiotniki "gorący/zimny". Można z nimi poćwiczyć te słówka:
coat (kołt)- płaszcz
jumper (dżamper)- sweter
scarf (skarf)- szalik
hat (het)- czapka
T-shirt (tiszert)- podkoszulka z krótkim rekawem
yellow (jeloł) - żółty
blue (blu)- niebieski
red- czerwony
hot (hot) - gorący
cold (kołld) - zimny
Piosenki
Można pośpiewać piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=jTBVpfZWfBA
https://www.youtube.com/watch?v=yXVy42Pe-5Q
Zabawa
UBIERAMY SIĘ
Rodzic przygotowuje ubrania dziecka. Wybór powinien ograniczyć się do: ‘swetra/kurtki/czapki/szalika/koszulki z krótkimi rękawami". Aby sprawdzić czy dziecko pamięta słowa, rodzic bierze każde z ubrań i mówi: ‘jumper/coat /hat /scarf /T-shirt/. Dziecko powinno powtarzać wyrazy. Następnie rodzic wydaje po kolei następujące typy poleceń: ‘It’s cold. Put you jumper/coat/hat/scarf on.’ oraz ‘It’s hot. Put your T-shirt / shorts on.’ Zadaniem dziecka jest za każdym razem założenie odpowiedniego ubrania. Jeśli dziecko pomyli się, rodzic powinien powtórzyć polecenie tyle razy, ile dziecko będzie potrzebować, aby zareagować prawidłowo.
Materiały do druku
https://www.alexbrands.com/bundling-up-for-winter-free-printables/ (dziecko rysuje swój portret i projektuje swoją czapkę)