Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Język angielski - zdalne nauczanie

Zagadnienia z języka angielskiego na ten tydzień (23-27.03.2020r.)

Słówka

Przypominamy sobie słownictwo związane z pogodą. O tej porze roku jest ona bowiem tak zmienna, że przy odrobinie szczęścia (?) w przeciągu miesiąca, a czasem nawet tygodnia (!) możemy zaobserwować cały przekrój zjawisk atmosferycznych. Można zacząć od filmiku pokazującego różne zjawiska pogodowe:

https://www.youtube.com/watch?v=nA-jUj_9Uzw

SUNNY (sani) - SŁONECZNY

WINDY (łindi)- WIETRZNY

RAINY (rejni)- DESZCZOWY

CLOUDY (klaudi)- POCHMURNY

SNOWY (snołi) - PADA ŚNIEG

Rodzic może samemu wykonać kartę obrazkowa przedstawiającą daną  pogodę (rysujemy słońce, chmurę, chmurę z kroplami deszczu, chmurkę dmuchającą lub uginające się drzewa, płatki śniegu) lub wydrukować sobie z przesłanego na końcu linku

 

Piosenki

Jak każdy inny temat, także i pogoda nie wejdzie do głowy, jeżeli przedszkolak o niej nie zaśpiewa! A jest z czego wybierać.

https://www.youtube.com/watch?v=XcW9Ct000yY&t=49s

https://www.youtube.com/watch?v=I8GeA3anPdo

https://www.youtube.com/watch?v=Unbc3y1RefQ

Zabawa

PARASOL

Do tej zabawy potrzebna jest jedynie parasolka. Na samym początku zabawy  ustalamy gesty, które będą przyporządkowane do każdego rodzaju pogody, np.

SUNNY– dziecko jest uśmiechnięte i wkręca tzw. „żarówki” rękoma

RAINY– dziecko  rozkłada parasol i „chowa się” pod nim

WINDY– dziecko mocno dmucha ( lub naśladuje drzewa rękoma, które uginają się pod naporem wiatru) SNOWY- dziecko pokazuje że jest mu zimno lub jeździ na łyżwach lub nartach

Kiedy powtórzymy z dzieckiem  kilkakrotnie ruchy, prosimy aby chodziło/ maszerowało w miejscu  i  mówimy  „walk,  walk!” . Na hasło STOP dziecko  zatrzymuje się. Pokazujemy jedną z kart zachęcając do wykonania przypisanego wcześniej jej ruchu. Po wykonaniu zadania powtarzamy czynności, oczywiście chodzenie można zamienić na skakanie, bieganie lub podskakiwanie na jednej nodze.

Świetnym uzupełnieniem są krótkie filmiki video na temat pogody, np  How’s the weather? – simple skits

https://youtu.be/O2NwvUB41rA

Na koniec można wydrukować karty ze zjawiskami pogodowymi  do malowania (dziecko może pomalować, a rodzic podpisać, w ten sposób powstaną karty obrazkowe do zabawy z dziećmi)

https://preschoolmom.com/preschool-printables/weather-preschool-printables/weather-tracing-pages/

Słówka

Przed przerwą dzieci poznały też nazwy podstawowych ubrań (było dopiero wprowadzenie tego tematu) i utrwaliły kolory oraz przymiotniki "gorący/zimny". Można z nimi poćwiczyć te słówka:

coat (kołt)- płaszcz

jumper (dżamper)- sweter

scarf (skarf)- szalik

hat (het)- czapka

T-shirt (tiszert)- podkoszulka z krótkim rekawem

yellow (jeloł) - żółty

blue (blu)-  niebieski

red- czerwony

hot  (hot) -  gorący

cold  (kołld) -  zimny

 Piosenki

Można pośpiewać piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=jTBVpfZWfBA

https://www.youtube.com/watch?v=yXVy42Pe-5Q

Zabawa

UBIERAMY SIĘ

Rodzic przygotowuje ubrania dziecka. Wybór powinien ograniczyć się do: ‘swetra/kurtki/czapki/szalika/koszulki z krótkimi rękawami". Aby sprawdzić czy dziecko pamięta słowa, rodzic bierze każde z ubrań i mówi: ‘jumper/coat /hat /scarf /T-shirt/. Dziecko powinno powtarzać wyrazy. Następnie rodzic wydaje po kolei następujące typy poleceń: ‘It’s cold. Put you jumper/coat/hat/scarf on.’ oraz ‘It’s hot. Put your T-shirt / shorts on.’ Zadaniem dziecka jest za każdym razem założenie odpowiedniego ubrania. Jeśli dziecko pomyli się, rodzic powinien powtórzyć polecenie tyle razy, ile dziecko będzie potrzebować, aby zareagować  prawidłowo.

Materiały do druku

https://www.alexbrands.com/bundling-up-for-winter-free-printables/ (dziecko rysuje swój portret i projektuje swoją czapkę)