Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Język angielski - zdalne nauczanie 06-10.04.2020

Czwartek 09.04.2020 r.

Witam! Dzisiaj nasza ostatnia lekcja przed świętami i dlatego nasz temat będzie dotyczył właśnie Wielkanocy.

Najpierw dzieci poznają kilka podstawowych słówek   związanych  z Wielkanocą. Rodzice mogą w tym czasie pomóc swoim pociechom w nauce nowych wyrazów, pokazując jednocześnie te przedmioty  (myślę że w każdym domu takie rekwizyty się znajdą). Potrzebujemy zajączka, koszyczka wielkanocnego, pisanek, i małego  kurczaka. (albo ilustracji przedstawiających te rzeczy).  Aby posłuchać i nauczyć się  wymowy nowych słówek, proszę aby rodzice odtworzyli je z tego linku

https://fiszkoteka.pl/zestaw/1275670-easter-przedszkole 

 

Bunny (bani) – zajączek

Basket  – koszyk

Easter eggs  (ister egz) – pisanki

Chick (czik) – kurczaczek

 

Następnie można zadać dzieciom pytania z wykorzystaniem powyższych słówek, na przykład: What’s that? Zależnie od poziomu zaawansowania dziecko odpowiada: It is..... (w tym miejscu podaje słowo, o którym mowa), bądź wskazuje dłonią przedmiot, o który pytamy.

Aby poćwiczyć nowe słówka i przy okazji potańczyć i się poruszać najlepsza jest  piosenka. W tym celu dzieci mogą posłuchać wesołej piosenki o zajączku wielkanocnym „The Way The Bunny Hops”. W trakcie słuchania dzieci ruszają się z zajączkiem (skaczą, ruszają noskiem, machają uszkami,  trzęsą ogonkiem)

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc  (źródło You Tube, The Kiboomers - Kids Music Channel)

 

The Way The Bunny Hops

This is the way the bunny hops,

Hop hop hop, Hop, hop, hop

This is the way the bunny hops

 On Easter day!

 

This is the way he wiggles his nose,

Wiggle. wiggle, wiggle, Wiggle, wiggle, wiggle

This is the way the bunny wiggles his nose

On Easter day!

This is the way he flops his ears,

Flop, flop, flop. Flop, flop, flop

This is the way he flops his ears

On Easter day!

 

This is the way he shakes his tail,

Shake, shake, shake, Shake, shake, shake

This is the way he shakes his tail

 On Easter day!

 

Polecam tez materiały do druku

https://twistynoodle.com/hoppy-easter-kindergarten-coloring-page/

 

Miłej zabawy! Katarzyna Niwińska

Język angielski

Witam! Choć z pogodą w kwietniu bywa różnie, to trzeba przyznać że z dnia na dzień robi się coraz piękniej. Dlatego też cały czas jesteśmy w temacie wiosny i obserwujemy jak rośliny i zwierzątka budzą się do życia.

Na początek dzieci mogą sobie powtórzyć słownictwo wiosenne, które ostatnio poznały, a najlepiej zrobić to słuchając nagrania. W trakcie odtwarzania filmu dzieci powinny powtarzać nowe wyrazy za lektorem:

SPRING (sprin)- wiosna

BEE (bi)-pszczółka

BIRD (byrd)- ptaszek

LADYBUG (lejdibag) - biedronka

FLOWER (flałer) -kwiatek

SUN (san) -słońce

https://www.youtube.com/watch?v=U-Tfcwtn8Fk      (źródło You Tube, Kinga Skoczeń)

  

Dziś dodatkowo chciałabym aby dzieci poznały kilka nazw sympatycznych wiosennych robaczków

BUTTERFLY (baterflaj)- motyl

SPIDER (spajder) - pająk

ANT (ent) - mrówka

A teraz  posłuchają krótkiej rymowanki o wspomnianych robaczkach. Niech śpiewają razem z nagraniem

 

https://www.youtube.com/watch?v=I0u2w9ckpf4   (źródło  You Tube ,Maple Leaf Learning)

Na koniec dzieci mogą posłuchać piosenki o latającym motylku „Fly, Fly, Butterfly”. W trakcie słuchania tańczą jak motylki

 

https://www.youtube.com/watch?v=RNftiGh5_ak (źródło  You Tube, Muffin Songs)

„Fly, Fly, Butterfly”.

Fly, fly, fly the butterfly, (dzieci machają rękami tak jak motyle skrzydłami )

 In the meadow is flying high  (dzieci unoszą ręce do góry I machają nimi nad głową)

In the garden is flying low (dzieci kucają I udają że machają skrzydłami)

Fly, fly, fly the butterfly.

Polecam tez materiały do druku:

https://kidsplaycolor.com/wp-content/uploads/2014/05/Butterfly-and-Three-Spring-Flower-Coloring-Page.jpg  (źródło: kidsplaycolor.com)

https://www.easypeasyandfun.com/wp-content/uploads/2018/06/page-4.pdf  (źródło: easypeasyandfun)

Miłej zabawy! Katarzyna Niwińska