Język angielski - zdalne nauczanie 06-10.04.2020
Czwartek 09.04.2020 r.
Witam! Dzisiaj nasza ostatnia lekcja przed świętami i dlatego nasz temat będzie dotyczył właśnie Wielkanocy.
Najpierw dzieci poznają kilka podstawowych słówek związanych z Wielkanocą. Rodzice mogą w tym czasie pomóc swoim pociechom w nauce nowych wyrazów, pokazując jednocześnie te przedmioty (myślę że w każdym domu takie rekwizyty się znajdą). Potrzebujemy zajączka, koszyczka wielkanocnego, pisanek, i małego kurczaka. (albo ilustracji przedstawiających te rzeczy). Aby posłuchać i nauczyć się wymowy nowych słówek, proszę aby rodzice odtworzyli je z tego linku
https://fiszkoteka.pl/zestaw/1275670-easter-przedszkole
Bunny (bani) – zajączek
Basket – koszyk
Easter eggs (ister egz) – pisanki
Chick (czik) – kurczaczek
Następnie można zadać dzieciom pytania z wykorzystaniem powyższych słówek, na przykład: What’s that? Zależnie od poziomu zaawansowania dziecko odpowiada: It is..... (w tym miejscu podaje słowo, o którym mowa), bądź wskazuje dłonią przedmiot, o który pytamy.
Aby poćwiczyć nowe słówka i przy okazji potańczyć i się poruszać najlepsza jest piosenka. W tym celu dzieci mogą posłuchać wesołej piosenki o zajączku wielkanocnym „The Way The Bunny Hops”. W trakcie słuchania dzieci ruszają się z zajączkiem (skaczą, ruszają noskiem, machają uszkami, trzęsą ogonkiem)
https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc (źródło You Tube, The Kiboomers - Kids Music Channel)
The Way The Bunny Hops
This is the way the bunny hops,
Hop hop hop, Hop, hop, hop
This is the way the bunny hops
On Easter day!
This is the way he wiggles his nose,
Wiggle. wiggle, wiggle, Wiggle, wiggle, wiggle
This is the way the bunny wiggles his nose
On Easter day!
This is the way he flops his ears,
Flop, flop, flop. Flop, flop, flop
This is the way he flops his ears
On Easter day!
This is the way he shakes his tail,
Shake, shake, shake, Shake, shake, shake
This is the way he shakes his tail
On Easter day!
Polecam tez materiały do druku
https://twistynoodle.com/hoppy-easter-kindergarten-coloring-page/
Miłej zabawy! Katarzyna Niwińska
Język angielski
Witam! Choć z pogodą w kwietniu bywa różnie, to trzeba przyznać że z dnia na dzień robi się coraz piękniej. Dlatego też cały czas jesteśmy w temacie wiosny i obserwujemy jak rośliny i zwierzątka budzą się do życia.
Na początek dzieci mogą sobie powtórzyć słownictwo wiosenne, które ostatnio poznały, a najlepiej zrobić to słuchając nagrania. W trakcie odtwarzania filmu dzieci powinny powtarzać nowe wyrazy za lektorem:
SPRING (sprin)- wiosna
BEE (bi)-pszczółka
BIRD (byrd)- ptaszek
LADYBUG (lejdibag) - biedronka
FLOWER (flałer) -kwiatek
SUN (san) -słońce
https://www.youtube.com/watch?v=U-Tfcwtn8Fk (źródło You Tube, Kinga Skoczeń)
Dziś dodatkowo chciałabym aby dzieci poznały kilka nazw sympatycznych wiosennych robaczków
BUTTERFLY (baterflaj)- motyl
SPIDER (spajder) - pająk
ANT (ent) - mrówka
A teraz posłuchają krótkiej rymowanki o wspomnianych robaczkach. Niech śpiewają razem z nagraniem
https://www.youtube.com/watch?v=I0u2w9ckpf4 (źródło You Tube ,Maple Leaf Learning)
Na koniec dzieci mogą posłuchać piosenki o latającym motylku „Fly, Fly, Butterfly”. W trakcie słuchania tańczą jak motylki
https://www.youtube.com/watch?v=RNftiGh5_ak (źródło You Tube, Muffin Songs)
„Fly, Fly, Butterfly”.
Fly, fly, fly the butterfly, (dzieci machają rękami tak jak motyle skrzydłami )
In the meadow is flying high (dzieci unoszą ręce do góry I machają nimi nad głową)
In the garden is flying low (dzieci kucają I udają że machają skrzydłami)
Fly, fly, fly the butterfly.
Polecam tez materiały do druku:
https://kidsplaycolor.com/wp-content/uploads/2014/05/Butterfly-and-Three-Spring-Flower-Coloring-Page.jpg (źródło: kidsplaycolor.com)
https://www.easypeasyandfun.com/wp-content/uploads/2018/06/page-4.pdf (źródło: easypeasyandfun)
Miłej zabawy! Katarzyna Niwińska