Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Język angielski - zdalne nauczanie 06-10.04.2020

język angielski

09.04.2020r.

Witam! Dzisiaj nasza ostatnia lekcja przed świętami i dlatego nasz temat będzie dotyczył właśnie Wielkanocy.

Najpierw dzieci poznają kilka podstawowych słówek   związanych  z Wielkanocą. Rodzice mogą w tym czasie pomóc swoim pociechom w nauce nowych wyrazów, pokazując jednocześnie te przedmioty  (myślę że w każdym domu takie rekwizyty się znajdą). Potrzebujemy zajączka, koszyczka wielkanocnego, pisanek, i małego  kurczaka. (albo ilustracji przedstawiających te rzeczy).  Aby posłuchać i nauczyć się  wymowy nowych słówek, proszę aby rodzice odtworzyli je z tego linku

 

https://fiszkoteka.pl/zestaw/1275670-easter-przedszkole 

Easter (ister) - Wielkanoc

Bunny (bani) – zajączek

Basket  – koszyk

Easter eggs  (ister egz) – pisanki

Chick (czik) – kurczaczek

Lamb (lem)- baranek, owieczka

 

Następnie można zadać dzieciom pytania z wykorzystaniem powyższych słówek, na przykład: What’s that? Zależnie od poziomu zaawansowania dziecko odpowiada: It is..... (w tym miejscu podaje słowo,       o którym mowa), bądź wskazuje dłonią przedmiot, o który pytamy.

Aby poćwiczyć nowe słówka i przy okazji powtórzyć te, które już  dzieci znają oraz trochę się poruszać, najlepsza jest  piosenka. W tym celu dzieci mogą posłuchać wesołej piosenki o 10 zajączkach wielkanocnych „Ten Easter bunnies”. W trakcie słuchania dzieci ruszają się z zajączkami i odliczają od 1 do 10 (skaczą, biegają, maszerują, przeskakują z nogi na nogę )

https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8   (źródło You Tube, The Kiboomers - Kids Music Channel)

 

Ten Easter bunnies

1 little, 2 little, 3 easter bunnies,

4 little, 5 little, 6 easter bunnies

7 little, 8 little 9 little

10 easter bunnies hopping all around!

 

hop hop hop STOP!  (Śpiewamy 3 razy)

hop hop STOP!

 

1 little, 2 little, 3 easter bunnies,

4 little, 5 little, 6 easter bunnies

7 little, 8 little 9 little

10 easter bunnies running all around!

 

run run run STOP! (Śpiewamy 3 razy)

run run STOP!

1 little, 2 little, 3 easter bunnies,

4 little, 5 little, 6 easter bunnies

7 little, 8 little 9 little

10 easter bunnies walking all around!

walk walk walk STOP! (Śpiewamy 3 razy)

walk walk STOP!

1 little, 2 little, 3 easter bunnies,

4 little, 5 little, 6 easter bunnies

7 little, 8 little 9 little

10 easter bunnies skipping all around!

 skip skip skip STOP! (Śpiewamy 3 razy)

! skip skip STOP!

Dzieci z zaciekawieniem obejrzą również historyjkę o tym jak powstaje pisanka wielkanocna:

https://www.youtube.com/watch?v=P09FiCLhd1Q   (źródło You Tube, Dan Gemeinhart)

Na koniec proponuje aby dzieci spróbowały wykonać króliczka z papieru. Jak to dokładnie zrobić pokazuje poniższy film :

https://www.youtube.com/watch?v=3cJM0JS1mjM   (źródło You Tube, 123 Easy Paper Crafts for kids - diy kids)

Polecam tez materiały do druku

https://twistynoodle.com/hoppy-easter-kindergarten-worksheet/

http://www.leehansen.com/coloring/Holidays/Easter/pages/easter-chick-bonnet.pdf

Miłej zabawy! Katarzyna Niwińska

 

język angielski

Witam! Choć z pogodą w kwietniu bywa różnie, to trzeba przyznać że z dnia na dzień robi się coraz piękniej. Dlatego też cały czas jesteśmy w temacie wiosny i obserwujemy jak rośliny i zwierzątka budzą się do życia.

Na początek dzieci mogą sobie powtórzyć słownictwo wiosenne, które ostatnio poznały, a najlepiej zrobić to słuchając nagrania. W trakcie odtwarzania filmu dzieci powinny powtarzać nowe wyrazy za lektorem:

SPRING (sprin)- wiosna

BEE (bi)-pszczółka

BIRD (byrd)- ptaszek

LADYBUG (lejdibag) - biedronka

BUTTERFLY (baterflaj)- motyl

FLOWER (flałer) -kwiatek

SUN (san) -słońce

FROG - żaba

GRASS- trawa

https://www.youtube.com/watch?v=JQoq-I1e5dM   (źródło You Tube, LolliPopsDE)

https://www.youtube.com/watch?v=U-Tfcwtn8Fk  (źródło You Tube, Kinga Skoczeń)

Dziś dodatkowo chciałabym aby dzieci poznały kilka nazw sympatycznych wiosennych robaczków (niektóre pojawiły się już na wcześniejszej  lekcji)

SPIDER (spajder)- pająk

ANT (ent) - mrówka

GRASSHOPPER (grashoper)- konik polny

CATERPILLAR (katepilar)- gąsienica

MOSQUITO (moskitou)- komar

SNAIL (snejl)- ślimak

DRAGONFLY (dragonflaj)- ważka

 

Aby poćwiczyć nowe słownictwo dzieci słuchają rymowanki i powtarzają kolejno wyrazy

https://www.youtube.com/watch?v=qXiaC1TjTXU  (źródło You Tube, Fun Kids English)

A teraz czas na piosenkę o robaczkach “Bugs, Bugs, Bugs”

https://www.youtube.com/watch?v=9CzXWwgLDJ8  (źródło You Tube, Pinkfong! Kids' Songs & Stories)

 

Bugs, Bugs, Bugs!

I like bugs, bugs, bugs, buggy bugs.

I like bugs, bugs, bugs, buggy bugs.

I like the honeybees and butterflies.

I like the crickets for their shiny eyes.

I like the ants and grasshoppers, too.

I like all the bugs. How about you?

I like the caterpillars and ladybugs

I like to watch them crawling on the leaves.

I like the spiders and dragonflies.

I really like them. How about you, guys?

I like bugs, bugs, bugs, buggy bugs.

I like bugs, bugs, bugs, buggy bugs.

Na koniec proponuję aby dzieci spróbowały wykonać biedronkę z papieru , a jak to zrobić mogą zobaczyć  tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=D2EALR69JmM  (źródło You Tube, Craft Basket)

Miłej zabawy! Katarzyna Niwińska