Język angielski - zdalne nauczanie 06-10.04.2020
język angielski
09.04.2020r.
Witam! Dzisiaj nasza ostatnia lekcja przed świętami i dlatego nasz temat będzie dotyczył właśnie Wielkanocy.
Najpierw dzieci poznają kilka podstawowych słówek związanych z Wielkanocą. Rodzice mogą w tym czasie pomóc swoim pociechom w nauce nowych wyrazów, pokazując jednocześnie te przedmioty (myślę że w każdym domu takie rekwizyty się znajdą). Potrzebujemy zajączka, koszyczka wielkanocnego, pisanek, i małego kurczaka. (albo ilustracji przedstawiających te rzeczy). Aby posłuchać i nauczyć się wymowy nowych słówek, proszę aby rodzice odtworzyli je z tego linku
https://fiszkoteka.pl/zestaw/1275670-easter-przedszkole
Easter (ister) - Wielkanoc
Bunny (bani) – zajączek
Basket – koszyk
Easter eggs (ister egz) – pisanki
Chick (czik) – kurczaczek
Lamb (lem)- baranek, owieczka
Następnie można zadać dzieciom pytania z wykorzystaniem powyższych słówek, na przykład: What’s that? Zależnie od poziomu zaawansowania dziecko odpowiada: It is..... (w tym miejscu podaje słowo, o którym mowa), bądź wskazuje dłonią przedmiot, o który pytamy.
Aby poćwiczyć nowe słówka i przy okazji powtórzyć te, które już dzieci znają oraz trochę się poruszać, najlepsza jest piosenka. W tym celu dzieci mogą posłuchać wesołej piosenki o 10 zajączkach wielkanocnych „Ten Easter bunnies”. W trakcie słuchania dzieci ruszają się z zajączkami i odliczają od 1 do 10 (skaczą, biegają, maszerują, przeskakują z nogi na nogę )
https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8 (źródło You Tube, The Kiboomers - Kids Music Channel)
Ten Easter bunnies
1 little, 2 little, 3 easter bunnies,
4 little, 5 little, 6 easter bunnies
7 little, 8 little 9 little
10 easter bunnies hopping all around!
hop hop hop STOP! (Śpiewamy 3 razy)
hop hop STOP!
1 little, 2 little, 3 easter bunnies,
4 little, 5 little, 6 easter bunnies
7 little, 8 little 9 little
10 easter bunnies running all around!
run run run STOP! (Śpiewamy 3 razy)
run run STOP!
1 little, 2 little, 3 easter bunnies,
4 little, 5 little, 6 easter bunnies
7 little, 8 little 9 little
10 easter bunnies walking all around!
walk walk walk STOP! (Śpiewamy 3 razy)
walk walk STOP!
1 little, 2 little, 3 easter bunnies,
4 little, 5 little, 6 easter bunnies
7 little, 8 little 9 little
10 easter bunnies skipping all around!
skip skip skip STOP! (Śpiewamy 3 razy)
! skip skip STOP!
Dzieci z zaciekawieniem obejrzą również historyjkę o tym jak powstaje pisanka wielkanocna:
https://www.youtube.com/watch?v=P09FiCLhd1Q (źródło You Tube, Dan Gemeinhart)
Na koniec proponuje aby dzieci spróbowały wykonać króliczka z papieru. Jak to dokładnie zrobić pokazuje poniższy film :
https://www.youtube.com/watch?v=3cJM0JS1mjM (źródło You Tube, 123 Easy Paper Crafts for kids - diy kids)
Polecam tez materiały do druku
https://twistynoodle.com/hoppy-easter-kindergarten-worksheet/
http://www.leehansen.com/coloring/Holidays/Easter/pages/easter-chick-bonnet.pdf
Miłej zabawy! Katarzyna Niwińska
język angielski
Witam! Choć z pogodą w kwietniu bywa różnie, to trzeba przyznać że z dnia na dzień robi się coraz piękniej. Dlatego też cały czas jesteśmy w temacie wiosny i obserwujemy jak rośliny i zwierzątka budzą się do życia.
Na początek dzieci mogą sobie powtórzyć słownictwo wiosenne, które ostatnio poznały, a najlepiej zrobić to słuchając nagrania. W trakcie odtwarzania filmu dzieci powinny powtarzać nowe wyrazy za lektorem:
SPRING (sprin)- wiosna
BEE (bi)-pszczółka
BIRD (byrd)- ptaszek
LADYBUG (lejdibag) - biedronka
BUTTERFLY (baterflaj)- motyl
FLOWER (flałer) -kwiatek
SUN (san) -słońce
FROG - żaba
GRASS- trawa
https://www.youtube.com/watch?v=JQoq-I1e5dM (źródło You Tube, LolliPopsDE)
https://www.youtube.com/watch?v=U-Tfcwtn8Fk (źródło You Tube, Kinga Skoczeń)
Dziś dodatkowo chciałabym aby dzieci poznały kilka nazw sympatycznych wiosennych robaczków (niektóre pojawiły się już na wcześniejszej lekcji)
SPIDER (spajder)- pająk
ANT (ent) - mrówka
GRASSHOPPER (grashoper)- konik polny
CATERPILLAR (katepilar)- gąsienica
MOSQUITO (moskitou)- komar
SNAIL (snejl)- ślimak
DRAGONFLY (dragonflaj)- ważka
Aby poćwiczyć nowe słownictwo dzieci słuchają rymowanki i powtarzają kolejno wyrazy
https://www.youtube.com/watch?v=qXiaC1TjTXU (źródło You Tube, Fun Kids English)
A teraz czas na piosenkę o robaczkach “Bugs, Bugs, Bugs”
https://www.youtube.com/watch?v=9CzXWwgLDJ8 (źródło You Tube, Pinkfong! Kids' Songs & Stories)
Bugs, Bugs, Bugs!
I like bugs, bugs, bugs, buggy bugs.
I like bugs, bugs, bugs, buggy bugs.
I like the honeybees and butterflies.
I like the crickets for their shiny eyes.
I like the ants and grasshoppers, too.
I like all the bugs. How about you?
I like the caterpillars and ladybugs
I like to watch them crawling on the leaves.
I like the spiders and dragonflies.
I really like them. How about you, guys?
I like bugs, bugs, bugs, buggy bugs.
I like bugs, bugs, bugs, buggy bugs.
Na koniec proponuję aby dzieci spróbowały wykonać biedronkę z papieru , a jak to zrobić mogą zobaczyć tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=D2EALR69JmM (źródło You Tube, Craft Basket)
Miłej zabawy! Katarzyna Niwińska