Język angielski - zdalne nauczanie 23-27.03.2020
Zagadnienia z języka angielskiego na ten tydzień (23-27.03.2020r.)
Słówka
Przypominamy sobie słownictwo związane z pogodą. O tej porze roku jest ona bowiem tak zmienna, że przy odrobinie szczęścia (?) w przeciągu miesiąca, a czasem nawet tygodnia (!) możemy zaobserwować cały przekrój zjawisk atmosferycznych. Można zacząć od filmiku pokazującego różne zjawiska pogodowe:
https://www.youtube.com/watch?v=nA-jUj_9Uzw
SUNNY (sani) - SŁONECZNY
WINDY (łindi)- WIETRZNY
RAINY (rejni)- DESZCZOWY
CLOUDY (klaudi)- POCHMURNY
SNOWY (snołi) - PADA ŚNIEG
Rodzic może samemu wykonać kartę obrazkowa przedstawiającą daną pogodę (rysujemy słońce, chmurę, chmurę z kroplami deszczu, chmurkę dmuchającą lub uginające się drzewa, płatki śniegu) lub wydrukować sobie z przesłanego na końcu linku
Piosenki
Jak każdy inny temat, także i pogoda nie wejdzie do głowy, jeżeli przedszkolak o niej nie zaśpiewa! A jest z czego wybierać.
https://www.youtube.com/watch?v=XcW9Ct000yY&t=49s
https://www.youtube.com/watch?v=I8GeA3anPdo
https://www.youtube.com/watch?v=Unbc3y1RefQ
Zabawa
PARASOL
Do tej zabawy potrzebna jest jedynie parasolka. Na samym początku zabawy ustalamy gesty, które będą przyporządkowane do każdego rodzaju pogody, np.
SUNNY– dziecko jest uśmiechnięte i wkręca tzw. „żarówki” rękoma
RAINY– dziecko rozkłada parasol i „chowa się” pod nim
WINDY– dziecko mocno dmucha ( lub naśladuje drzewa rękoma, które uginają się pod naporem wiatru) SNOWY- dziecko pokazuje że jest mu zimno lub jeździ na łyżwach lub nartach
Kiedy powtórzymy z dzieckiem kilkakrotnie ruchy, prosimy aby chodziło/ maszerowało w miejscu i mówimy „walk, walk!” . Na hasło STOP dziecko zatrzymuje się. Pokazujemy jedną z kart zachęcając do wykonania przypisanego wcześniej jej ruchu. Po wykonaniu zadania powtarzamy czynności, oczywiście chodzenie można zamienić na skakanie, bieganie lub podskakiwanie na jednej nodze.
Na koniec można wydrukować karty ze zjawiskami pogodowymi do malowania (dziecko może pomalować, a rodzic podpisać, w ten sposób powstaną karty obrazkowe do zabawy z dziećmi)
https://preschoolmom.com/preschool-printables/weather-preschool-printables/weather-tracing-pages/
Przed przerwą dzieci poznały też nazwy trzech zwierzątek (było dopiero wprowadzenie tematu) i utrwalały liczebniki 1-3 oraz kolory "żółty i niebieski". Można z nimi ćwiczyć te słówka:
duck (dak)- kaczka
rabbit (rabyt) - królik
bird (byrd) - ptak
one (łan)- jeden
two (tu)- dwa
three (fri)- trzy
yellow (jeloł) - żółty
blue (blu)- niebieski
Zabawa
KRÓLIK, PTAK, KACZKA
Rodzic umawia się z dzieckiem, że pobawią się w naśladowanie dźwięków wydawanych przez zwierzęta.
Rodzic wymienia nazwy: ‘rabbit’, ‘bird’, ‘duck’ i przy każdej nazwie zachęca dziecko do pokazania co robi każde zwierzątko. Następnie ponownie wymienia nazwy i po każdej dodaje dźwięk wydawany przez dane zwierze (‘duck’ – Quack, quack!/ ‘rabbit’ – Boing, boing!/ ‘bird’– Tweet, tweet!). Może również zachęcić dziecko, aby oprócz dźwięku naśladowało zachowanie każdego zwierzęcia.
Materiały do druku
Zwierzątka do wydrukowania i pomalowania można znaleźć pod tym linkiemi
http://dkidspage.blogspot.com/2013/12/baby-duck-coloring-pages-download-free.html
https://www.primarygames.com/holidays/easter/coloringpages/48-simple-bunny-head-outline.php
https://familyfriendlywork.org/tody-bird-coloring-page/