Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Język angielski - zdalne nauczanie 23-27.03.2020

Zagadnienia z języka angielskiego na ten tydzień (23-27.03.2020r.)

Słówka

Przypominamy sobie słownictwo dotyczące pogody i ubrań. Proponuje zacząć od filmiku pokazującego różne zjawiska pogodowe, dzieci powtarzają sobie wyrazy we własnym tempie, mogą zatrzymywać nagranie w każdej chwili.

https://www.youtube.com/watch?v=nA-jUj_9Uzw

SUNNY (sani) - SŁONECZNY

WINDY (łindi)- WIETRZNY

RAINY (rejni)- DESZCZOWY

CLOUDY (klaudi)- POCHMURNY

SNOWY (snołi) - PADA ŚNIEG

 

Aby dzieci przypomniały sobie  nazwy ubrań proponuję wejść w link, w którym podane są polskie określenia i ich angielskie odpowiedniki. Dzieci mogą sobie poćwiczyć wymowę

https://fiszkoteka.pl/zestaw/1262890-ubrania

  1. sweter - jumper (dżamper)
  2. płaszcz - coat (kołt)
  3. szalik - scarf (skarf)
  4. kozaki - boots (buts)
  5. buty sportowe - trainers (trejnerz)
  6. koszulka z krótkim rękawem - T-shirt (tiszert)
  7. czapka - cap (kap)
  8. kapelusz - hat
  9. spodenki - shorts (szorts)

 

Piosenki

Wprowadzone słownictwo najlepiej utrwalać poprzez śpiewnie piosenek. Aby powtórzyć słownictwo dotyczące pogody polecam:

https://www.youtube.com/watch?v=I8GeA3anPdo

Świetnym uzupełnieniem są krótkie filmiki video na temat pogody:

https://youtu.be/O2NwvUB41rA

https://www.youtube.com/watch?v=0cHwy8hiVOI&t=23s

 

Do utrwalenia nazw ubrań  można pośpiewać:

https://www.youtube.com/watch?v=-jBfb33_KHU&feature=emb_title

https://www.youtube.com/watch?v=jdgZFLKRZ0A

 

Zabawy i ćwiczenia online

PARASOL

Do tej zabawy potrzebna jest jedynie parasolka. Na samym początku zabawy  ustalamy gesty, które będą przyporządkowane do każdego rodzaju pogody, np.

SUNNY– dziecko jest uśmiechnięte i wkręca tzw. „żarówki” rękoma

RAINY– dziecko  rozkłada parasol i „chowa się” pod nim

WINDY– dziecko mocno dmucha ( lub naśladuje drzewa rękoma, które uginają się pod naporem wiatru) SNOWY- dziecko pokazuje że jest mu zimno lub jeździ na łyżwach lub nartach

 

Kiedy powtórzymy z dzieckiem  kilkakrotnie ruchy, prosimy aby chodziło/ maszerowało w miejscu  i  mówimy  „walk,  walk!” . Na hasło STOP dziecko  zatrzymuje się. Pokazujemy jedną z kart zachęcając do wykonania przypisanego wcześniej jej ruchu. Po wykonaniu zadania powtarzamy czynności, oczywiście chodzenie można zamienić na skakanie, bieganie lub podskakiwanie na jednej nodze.

 

PRANIE I WIESZANIE

Tak, tak, gdy robimy pranie, które potem trzeba rozwiesić można poprosić dziecko aby nazywało po angielsku wieszane ubranie.

 

ROZBIERANIE, UBIERANIE

Wyjmujemy z szafy różne ubrania i prosimy aby dziecko się w nie ubrało, rodzic mówi:  "Put on your T-shirt/scarf/ coat/ hat/socks/ boots/trainers". Możemy ubierać się razem z dzieckiem. Następnie ubrania muszą zostać zdjęte, w tym celu mówimy : "Take off your .......... (tu znowu wymieniamy różne ubrania)

 

MULTI ROM 2

W celu utrwalenia poznanego słownictwa, proponuję aby w domu skorzystać również z zabaw umieszczonych na Multi romie, który był  dołączony do podręcznika CHEEKY  MONKEY 2 ( prosiłam na początku roku aby te płyty zabrać do domu, tak aby dziecko mogło z nich korzystać w warunkach domowych). Teraz proponuję wykonać wszystkie ćwiczenia z rozdziału 2 "The snowman". Dzieci mogą tez przeskoczyć do rozdziału 3, w którym ćwiczone jest słownictwo z tematu "Zwierzęta" (dopiero zaczęliśmy pracę z tym słownictwem, ale można sobie cos poćwiczyć).

 

Można też poćwiczyć online:

https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/kurs/4869/poznaj-angielskie-slowka-o-pogodzie-pogodowe-puzzle

https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/kurs/4833/angielskie-nazwy-ubran-w-mojej-szafie

https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/kurs/6367/angielski-cwiczenia-ze-suchu-nazwy-ubran-kto-to-jest

https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/kurs/6070/angielska-pisownia-nazw-ubran-zolty-plaszcz-mamy

 

Materiały do druku

https://www.survivingateacherssalary.com/record-weather-worksheet-printables/

http://www.miniaturemasterminds.com/2014/12/31/winter-weather-wear-preschool-worksheet-what-would-you-wear-on-a-cold-day/