Język angielski - zdalne nauczanie 23-27.03.2020
Zagadnienia z języka angielskiego na ten tydzień (23-27.03.2020r.)
Słówka
Przypominamy sobie słownictwo dotyczące pogody i ubrań. Proponuje zacząć od filmiku pokazującego różne zjawiska pogodowe, dzieci powtarzają sobie wyrazy we własnym tempie, mogą zatrzymywać nagranie w każdej chwili.
https://www.youtube.com/watch?v=nA-jUj_9Uzw
SUNNY (sani) - SŁONECZNY
WINDY (łindi)- WIETRZNY
RAINY (rejni)- DESZCZOWY
CLOUDY (klaudi)- POCHMURNY
SNOWY (snołi) - PADA ŚNIEG
Aby dzieci przypomniały sobie nazwy ubrań proponuję wejść w link, w którym podane są polskie określenia i ich angielskie odpowiedniki. Dzieci mogą sobie poćwiczyć wymowę
https://fiszkoteka.pl/zestaw/1262890-ubrania
- sweter - jumper (dżamper)
- płaszcz - coat (kołt)
- szalik - scarf (skarf)
- kozaki - boots (buts)
- buty sportowe - trainers (trejnerz)
- koszulka z krótkim rękawem - T-shirt (tiszert)
- czapka - cap (kap)
- kapelusz - hat
- spodenki - shorts (szorts)
Piosenki
Wprowadzone słownictwo najlepiej utrwalać poprzez śpiewnie piosenek. Aby powtórzyć słownictwo dotyczące pogody polecam:
https://www.youtube.com/watch?v=I8GeA3anPdo
Świetnym uzupełnieniem są krótkie filmiki video na temat pogody:
https://youtu.be/O2NwvUB41rA
https://www.youtube.com/watch?v=0cHwy8hiVOI&t=23s
Do utrwalenia nazw ubrań można pośpiewać:
https://www.youtube.com/watch?v=-jBfb33_KHU&feature=emb_title
https://www.youtube.com/watch?v=jdgZFLKRZ0A
Zabawy i ćwiczenia online
PARASOL
Do tej zabawy potrzebna jest jedynie parasolka. Na samym początku zabawy ustalamy gesty, które będą przyporządkowane do każdego rodzaju pogody, np.
SUNNY– dziecko jest uśmiechnięte i wkręca tzw. „żarówki” rękoma
RAINY– dziecko rozkłada parasol i „chowa się” pod nim
WINDY– dziecko mocno dmucha ( lub naśladuje drzewa rękoma, które uginają się pod naporem wiatru) SNOWY- dziecko pokazuje że jest mu zimno lub jeździ na łyżwach lub nartach
Kiedy powtórzymy z dzieckiem kilkakrotnie ruchy, prosimy aby chodziło/ maszerowało w miejscu i mówimy „walk, walk!” . Na hasło STOP dziecko zatrzymuje się. Pokazujemy jedną z kart zachęcając do wykonania przypisanego wcześniej jej ruchu. Po wykonaniu zadania powtarzamy czynności, oczywiście chodzenie można zamienić na skakanie, bieganie lub podskakiwanie na jednej nodze.
PRANIE I WIESZANIE
Tak, tak, gdy robimy pranie, które potem trzeba rozwiesić można poprosić dziecko aby nazywało po angielsku wieszane ubranie.
ROZBIERANIE, UBIERANIE
Wyjmujemy z szafy różne ubrania i prosimy aby dziecko się w nie ubrało, rodzic mówi: "Put on your T-shirt/scarf/ coat/ hat/socks/ boots/trainers". Możemy ubierać się razem z dzieckiem. Następnie ubrania muszą zostać zdjęte, w tym celu mówimy : "Take off your .......... (tu znowu wymieniamy różne ubrania)
MULTI ROM 2
W celu utrwalenia poznanego słownictwa, proponuję aby w domu skorzystać również z zabaw umieszczonych na Multi romie, który był dołączony do podręcznika CHEEKY MONKEY 2 ( prosiłam na początku roku aby te płyty zabrać do domu, tak aby dziecko mogło z nich korzystać w warunkach domowych). Teraz proponuję wykonać wszystkie ćwiczenia z rozdziału 2 "The snowman". Dzieci mogą tez przeskoczyć do rozdziału 3, w którym ćwiczone jest słownictwo z tematu "Zwierzęta" (dopiero zaczęliśmy pracę z tym słownictwem, ale można sobie cos poćwiczyć).
Można też poćwiczyć online:
https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/kurs/4869/poznaj-angielskie-slowka-o-pogodzie-pogodowe-puzzle
https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/kurs/4833/angielskie-nazwy-ubran-w-mojej-szafie
https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/kurs/6367/angielski-cwiczenia-ze-suchu-nazwy-ubran-kto-to-jest
https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/kurs/6070/angielska-pisownia-nazw-ubran-zolty-plaszcz-mamy
Materiały do druku
https://www.survivingateacherssalary.com/record-weather-worksheet-printables/
http://www.miniaturemasterminds.com/2014/12/31/winter-weather-wear-preschool-worksheet-what-would-you-wear-on-a-cold-day/