Język angielski - zdalne nauczanie 30.03 - 03.04.2020
Język angielski
Słówka i piosenki
Ostatnio powtarzaliśmy słownictwo związane z pogodą i ubraniami a dziś przypomnimy sobie wyrazy, o których wspomniałam na sam koniec poprzedniego wpisu czyli nazwy dzikich zwierząt. W tym celu proponuję aby dzieci zrobiły sobie ćwiczenie, w którym podana jest zarówno wymowa jak i pisownia nowego słownictwa.
tiger tajge(r) - tygrys
elephant elyfent - słoń
crocodile krokedajl - krokodyl
bird be(r)d - ptak
lion lajen - lew
snake snejk - wąż
monkey manki - małpka
https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/kurs/4717/nazwy-dzikich-zwierzat-po-angielsku-dzikie-zwierzeta-na-sawannie
Dzisiaj dzieci poznają też dwa określenia zwierzątek, jak te zwierzątka się zachowują, a mianowicie:
noisy nojzi - hałaśliwy
quiet kłajet - cichy
Aby poćwiczyć zarówno nazwy zwierząt jak i nowe słówka proponuję zaśpiewać piosenkę "The noisy and quiet song". Nagranie do piosenki znajduje się na płycie Multi-Rom do podręcznika Cheeky Monkey 2, którą mają Państwo w domu. (Multi-ROM, ścieżka: Cheeky 1 (D) » SONGS » song 06 » The noisy and quiet song).
"The noisy and quiet song".
The big elephant (kołysz rękami, tak jak słoń kołysze trąbą) (Duży słoń)
Is noisy when he walks (zatup głośno w miejscu) (Jest hałaśliwy kiedy chodzi)
And noisy when he talks. (poruszaj ustami) (I hałaśliwy kiedy mówi.)
He’s a noisy elephant. (kołysz rękami, tak jak słoń kołysze trąbą)(On jest hałaśliwym słoniem.)
Toot, toot, toot! (zaśpiewaj ten wers głośno)
The green crocodile (pokaż rękami krokodylą paszczę: połóż jedną rękę na drugiej i rozchylaj je) (Zielony krokodyl)
Is quiet when he walks (poruszaj się w miejscu na palcach) (Jest cichy kiedy chodzi)
And quiet when he talks. (poruszaj ustami) (I cichy kiedy mówi.)
He’s a quiet crocodile. (pokaż rękami krokodylą paszczę: połóż jedną rękę na drugiej i rozchylaj je) (On jest cichym krokodylem.)
Snap, snap, snap! (zaśpiewaj ten wers cicho)
The big blue bird (machaj rękami jakby to były skrzydła) (Duży niebieski ptak)
Is noisy when she walks (zatup głośno w miejscu) (Ona jest głośna kiedy chodzi)
And noisy when she talks. (poruszaj ustami) (I głośna kiedy mówi.)
She’s a noisy bird. (machaj rękami jakby to były skrzydła) (Ona jest hałaśliwym ptakiem.)
Squawk, suawk, squawk! (zaśpiewaj ten wers głośno)
The pink snake (użyj ręki, aby pokazać wijącego się węża) (Różowy wąż)
Is quiet when she walks (poruszaj się w miejscu na palcach) (Jest cicha kiedy chodzi)
And quiet when she talks. (poruszaj ustami) (I cicha kiedy mówi.)
She’s a quiet snake. (użyj ręki, aby pokazać wijącego się węża)(Ona jest cichym wężem.)
Hiss, hiss, hiss! (zaśpiewaj ten wers cicho)
Po zaśpiewaniu piosenki dzieci mogą sobie wykonać ćwiczenia z płyty Multi-Rom z rozdziału 3 dotyczącego zwierząt.
ĆWICZENIE 1
Na ekranie są dwa obrazki: jeden przedstawia dżunglę, a drugi gospodarstwo rolne. Oprócz tego dziecko widzi obrazki różnych zwierząt, z których każde przedstawia się, mówiąc po kolei:
- I’m a pink snake. (Jestem różowym wężem.)
- I’m a yellow duck. (Jestem żółtą kaczką.)
- I’m a green crocodile. (Jestem zielonym krokodylem.)
- I’m a brown horse. (Jestem brązowym koniem.)
- I’m an orange tiger. (Jestem pomarańczowym tygrysem.)
Dziecko zaznacza odpowiedni obrazek po każdym
poleceniu.
ĆWICZENIE 2
Na ekranie widać dziewięć obrazków. Głos mówi po kolei następujące polecenia:
- Find five birds. (Znajdź pięć ptaków.)
- Find three elephants. (Znajdź trzy słonie.)
- Find three snakes. (Znajdź trzy węże.)
- Find two elephants. (Znajdź dwa słonie.)
- Find five horses. (Znajdź pięć koni.)
- Find one lion. (Znajdź jednego lwa.)
Dziecko wybiera odpowiednie obrazki.
ĆWICZENIE 3
Na ekranie znajduje się obrazek przedstawiający polanę. Obok widoczne są obrazki zwierząt, z których każde przedstawia się:
- I’m a noisy elephant. (Jestem hałaśliwym słoniem.)
- I’m a quiet bird. (Jestem cichym ptakiem.)
- I’m a noisy tiger. (Jestem hałaśliwym tygrysem.)
- I’m a quiet crocodile. (Jestem cichym krokodylem.)
- I’m a quiet snake. (Jestem cichym wężem.)
ko zaznacza właściwy obrazek, a zwierzę dodatkowo przedstawia się raz jeszcze: ‘I’m an elephant./I’m a bird./I’m a tiger./I’m a crocodile./I’m a snake.’
Na koniec proponuję wykonanie ćwiczeń na papierze
https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets/vocabulary/animals/trace-word/44347
https://www.education.com/worksheet/article/color-by-number-lion/
Miłej zabawy! Katarzyna Niwińska