Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Język angielski - zdalne nauczanie 30.03 - 03.04.2020

 Język angielski

Słówka i piosenki

Ostatnio powtarzaliśmy słownictwo związane z pogodą i ubraniami  a dziś przypomnimy sobie wyrazy, o których  wspomniałam na sam koniec poprzedniego wpisu czyli nazwy dzikich zwierząt. W tym celu proponuję aby dzieci zrobiły sobie ćwiczenie, w którym podana jest zarówno wymowa jak i pisownia nowego słownictwa.

tiger  tajge(r) - tygrys

elephant elyfent -  słoń

crocodile krokedajl -  krokodyl

bird be(r)d -  ptak

lion lajen -  lew

snake snejk -  wąż

monkey manki - małpka

 

https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/kurs/4717/nazwy-dzikich-zwierzat-po-angielsku-dzikie-zwierzeta-na-sawannie

 

 Dzisiaj dzieci poznają też dwa określenia  zwierzątek, jak te zwierzątka się zachowują, a mianowicie:

noisy nojzi -  hałaśliwy

quiet kłajet - cichy

 

Aby poćwiczyć zarówno nazwy zwierząt jak i nowe słówka proponuję zaśpiewać piosenkę "The noisy and quiet song". Nagranie do piosenki znajduje się na płycie Multi-Rom do podręcznika         Cheeky Monkey 2, którą mają  Państwo w domu. (Multi-ROM, ścieżka: Cheeky 1 (D) » SONGS » song 06 » The noisy and quiet song).

 

"The noisy and quiet song".

The big elephant (kołysz rękami, tak jak słoń kołysze trąbą) (Duży słoń)

Is noisy when he walks (zatup głośno w miejscu) (Jest hałaśliwy kiedy chodzi)

And noisy when he talks. (poruszaj ustami) (I hałaśliwy kiedy mówi.)

He’s a noisy elephant. (kołysz rękami, tak jak słoń kołysze trąbą)(On jest hałaśliwym słoniem.)

Toot, toot, toot! (zaśpiewaj ten wers głośno)

The green crocodile (pokaż rękami krokodylą paszczę: połóż jedną rękę na drugiej i rozchylaj je) (Zielony krokodyl)

Is quiet when he walks (poruszaj się w miejscu na palcach) (Jest cichy kiedy chodzi)

And quiet when he talks. (poruszaj ustami) (I cichy kiedy mówi.)

He’s a quiet crocodile. (pokaż rękami krokodylą paszczę: połóż jedną rękę na drugiej i rozchylaj je) (On jest cichym krokodylem.)

Snap, snap, snap! (zaśpiewaj ten wers cicho)

The big blue bird (machaj rękami jakby to były skrzydła) (Duży niebieski ptak)

Is noisy when she walks (zatup głośno w miejscu) (Ona jest głośna kiedy chodzi)

And noisy when she talks. (poruszaj ustami) (I głośna kiedy mówi.)

She’s a noisy bird. (machaj rękami jakby to były skrzydła) (Ona jest hałaśliwym ptakiem.)

Squawk, suawk, squawk! (zaśpiewaj ten wers głośno)

The pink snake (użyj ręki, aby pokazać wijącego się węża) (Różowy wąż)

Is quiet when she walks (poruszaj się w miejscu na palcach) (Jest cicha kiedy chodzi)

And quiet when she talks. (poruszaj ustami) (I cicha kiedy mówi.)

She’s a quiet snake. (użyj ręki, aby pokazać wijącego się węża)(Ona jest cichym wężem.)

Hiss, hiss, hiss! (zaśpiewaj ten wers cicho)

 

Po zaśpiewaniu piosenki dzieci mogą sobie wykonać ćwiczenia z płyty Multi-Rom z rozdziału 3 dotyczącego zwierząt.

 

ĆWICZENIE 1

Na ekranie są dwa obrazki: jeden przedstawia dżunglę, a drugi gospodarstwo rolne. Oprócz tego dziecko widzi obrazki różnych zwierząt, z których każde przedstawia się, mówiąc po kolei:

  • I’m a pink snake. (Jestem różowym wężem.)
  • I’m a yellow duck. (Jestem żółtą kaczką.)
  • I’m a green crocodile. (Jestem zielonym krokodylem.)
  • I’m a brown horse. (Jestem brązowym koniem.)
  • I’m an orange tiger. (Jestem pomarańczowym tygrysem.)

 

Dziecko zaznacza odpowiedni obrazek po każdym

poleceniu.

 

ĆWICZENIE 2

Na ekranie widać dziewięć obrazków. Głos mówi po kolei następujące polecenia:

  • Find five birds. (Znajdź pięć ptaków.)
  • Find three elephants. (Znajdź trzy słonie.)
  • Find three snakes. (Znajdź trzy węże.)
  • Find two elephants. (Znajdź dwa słonie.)
  • Find five horses. (Znajdź pięć koni.)
  • Find one lion. (Znajdź jednego lwa.)

Dziecko wybiera odpowiednie obrazki.

 

ĆWICZENIE 3

Na ekranie znajduje się obrazek przedstawiający polanę. Obok widoczne są obrazki zwierząt, z których każde przedstawia się:

  • I’m a noisy elephant. (Jestem hałaśliwym słoniem.)
  • I’m a quiet bird. (Jestem cichym ptakiem.)
  • I’m a noisy tiger. (Jestem hałaśliwym tygrysem.)
  • I’m a quiet crocodile. (Jestem cichym krokodylem.)
  • I’m a quiet snake. (Jestem cichym wężem.)

ko zaznacza właściwy obrazek, a zwierzę dodatkowo przedstawia się raz jeszcze: ‘I’m an elephant./I’m a bird./I’m a tiger./I’m a crocodile./I’m a snake.’

 

Na koniec proponuję wykonanie ćwiczeń na papierze

https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets/vocabulary/animals/trace-word/44347

https://www.education.com/worksheet/article/color-by-number-lion/

Miłej zabawy! Katarzyna Niwińska