Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Język angielski - zdalne nauczanie 30.03 - 03.04.2020

Czwartek 02.04.2020r.

Język angielski

Witam! Na zewnątrz pogoda jest zmienna, a w kalendarzu juz wiosna. I to właśnie o wiośnie będziemy dzisiaj mówić. Do tej pory dzieci poznały już określenia pogody, i to nie tylko tej wiosennej: sunny, cloudy, rainy, windy, snowy. Teraz przy okazji wiosny, kiedy wokół jest bardziej kolorowo dzieci przypomną sobie najpierw kolory. A najlepiej to zrobić poprzez piosenkę. W trakcie słuchania i oglądania niech powtarzają sobie kolory na głos.

https://www.youtube.com/watch?v=WsL3PPwHLGY ( źródło  You Tube ,Maple Leaf Learning)

A teraz poznamy słownictwo wiosenne"

SPRING (sprin)- wiosna

BEE (bi)-pszczółka

BIRD (byrd)- ptaszek

LADYBUG (lejdibag) - biedronka

BUTTERFLY (baterflaj)- motyl

FLOWER (flałer) -kwiatek

SUN (san) -słońce

FROG - żaba

GRASS- trawa

 

Aby powtórzyć sobie nowe wyrazy i poćwiczyć ich wymowę, dzieci powinny obejrzeć te filmiki:

https://www.youtube.com/watch?v=JQoq-I1e5dM (źródło You Tube, LolliPopsDE)

https://www.youtube.com/watch?v=U-Tfcwtn8Fk    (źródło You Tube, Kinga Skoczeń)

A teraz niech dzieci posłuchają wesołej piosenki o wiośnie " Spring is here" i próbują sami ją zaśpiewać utrwalając w ten sposób nowe słownictwo:

https://www.youtube.com/watch?v=DobrRgD5aOU

(źródło You Tube, The Learning Station - Kids Songs and Nursery Rhymes)

 

Spring is here

Spring is here.

Spring is here.

How do you think I know?

I just saw a bluebird.

That is how I know.

Spring is here.

Spring is here.

How do you think we know?

We just saw a bluebird that is how we know.

 

Do the bird walk and strut your thing.

Do the bird walk and flap your wings.

Do the bird walk do anything and look around for another sign of spring.

 

Śpiewając kolejne zwrotki zmieniamy nazwy zwierząt na :bee, ladybug, butterfly, frog

Na koniec proponuję  zrobić eksperyment i wyczarować tęczę, która jest tez wspaniałym symbolem wiosny. Jak ja zrobić w domowych warunkach pokazuje poniższy filmik. Poproście rodziców o pomoc!

https://www.youtube.com/watch?v=BAAr7EvqWPk  (źródło  You Tube, Tricky Fun Nation)

Chętni mogą tez wykonać piękny rysunek wiosny (napisać u góry, na środku obrazka słowo SPRING)  ukazujący jej różne symbole (słońce, tęczę, motylki, ptaszki, robaczki). Liczę na waszą  inwencję twórczą. Zdjęcia zrobionych prac można wysyłać na mój adres mailowy : act1@o2.pl

Miłej zabawy! Katarzyna Niwińska

 

Wtorek 31.03.2020r.

język angielski 

Słówka i piosenki

Dzisiaj kontynuujemy temat zabawek, jednocześnie  utrwalając sobie kolory i liczebniki 1-10. Aby przypomnieć sobie nazwy zabawek proponują aby dzieci  zrobiły  ćwiczenie. Niech odkrywając obrazki powtarzają sobie głośno słówka, a ćwiczenie robią do skutku aż znajda wszystkie pary (wyraz-obrazek)

https://learningapps.org/display?v=piha1kgbj20

BALL (bol)- piłka

BOARD  GAME (bord gejm)- gra planszowa

DOLL (dol)- lalka

TEDDY BEAR (tedi ber)- miś

TRAIN (czrejn) - pociąg

SKIPPING  ROPE (skipin rołp)- skakanka

CAR (kar) - samochód

BLOCKS (bloks)- klocki

BEEDS (bids)- koraliki

Słownictwo najlepiej utrwalać w piosenkach i rymowankach. Aby dzieci mogły sobie poćwiczyć nowe wyrazy w sposób bardziej melodyjny sugeruję aby postarać się ściągnąć  nagrania piosenek i rymowanek do naszego podręcznika BUGS TEAM STARTER. W tym nietypowym okresie wydawnictwo Macmillan udostępnia rodzicom pliki audio do ściągnięcia ze swojej strony (trzeba wejść w link i pobrać pliki z piosenkami  i rymowankami oraz z nagraniami audio do historyjek do podręcznika Bugs Team Starter)

https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia

Tam po pobraniu plików odszukujemy rymowankę 21 (Unit 4 Lesson 4 Activity 2)  "Let’s play together chant". Dzieci mogą ją słuchać kilka razy wskazując odpowiednie zabawki w swoim pokoju (według kolejności pojawienia się zabawek w rymowance).

 

"Let’s play together chant"

A ball, a doll, a train,

Yippee!

Let’s play together,

You and me.

A skipping rope, a board game,

Beads and blocks, too.

Let’s play together,

Me and you.

Historyjka

W udostępnionych plikach znajdują się również historyjki z podręcznika. Powtarzając słownictwo dotyczące zabawek dzieci mogą posłuchać historyjki "Let'splay together" (nagranie 1.55). Ich zadaniem będzie narysować na kartce papieru wszystkie zabawki, których nazwy usłyszą w historyjce (dla ułatwienia podam że wymienione są tylko trzy zabawki). Po narysowaniu zabawek dzieci mogą je wyciąć i bawić się postaciami, jednocześnie  odgrywając treść historyjki.

W celu utrwalenia sobie poznanego słownictwa dotyczącego zabawek oraz przypomnieć sobie kolory, dzieci mogą obejrzeć ciekawe filmiki ( w odpowiednich momentach nagrania dzieci powtarzają  słowa na różne sposoby- głośno, cicho, cienkim lub grubym głosem)

 https://www.youtube.com/watch?v=ZEk4vTc6VtU

https://www.youtube.com/watch?v=M3EJmT1T35Q

A skoro mowa o zabawkach proponuję  zabawę z wykorzystaniem piłki, w której mogą brać udział rodzice wraz z dziećmi

https://www.youtube.com/watch?v=uu2SNcnWvVQ

Na koniec materiały do druku z tematu TOYS:

https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets/grammar/nouns/toys-tracing-worksheet/104976

https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets/vocabulary/toys/my-toys/11491