Język angielski - zdalne nauczanie 30.03 - 03.04.2020
Czwartek 02.04.2020r.
Język angielski
Witam! Na zewnątrz pogoda jest zmienna, a w kalendarzu juz wiosna. I to właśnie o wiośnie będziemy dzisiaj mówić. Do tej pory dzieci poznały już określenia pogody, i to nie tylko tej wiosennej: sunny, cloudy, rainy, windy, snowy. Teraz przy okazji wiosny, kiedy wokół jest bardziej kolorowo dzieci przypomną sobie najpierw kolory. A najlepiej to zrobić poprzez piosenkę. W trakcie słuchania i oglądania niech powtarzają sobie kolory na głos.
https://www.youtube.com/watch?v=WsL3PPwHLGY ( źródło You Tube ,Maple Leaf Learning)
A teraz poznamy słownictwo wiosenne"
SPRING (sprin)- wiosna
BEE (bi)-pszczółka
BIRD (byrd)- ptaszek
LADYBUG (lejdibag) - biedronka
BUTTERFLY (baterflaj)- motyl
FLOWER (flałer) -kwiatek
SUN (san) -słońce
FROG - żaba
GRASS- trawa
Aby powtórzyć sobie nowe wyrazy i poćwiczyć ich wymowę, dzieci powinny obejrzeć te filmiki:
https://www.youtube.com/watch?v=JQoq-I1e5dM (źródło You Tube, LolliPopsDE)
https://www.youtube.com/watch?v=U-Tfcwtn8Fk (źródło You Tube, Kinga Skoczeń)
A teraz niech dzieci posłuchają wesołej piosenki o wiośnie " Spring is here" i próbują sami ją zaśpiewać utrwalając w ten sposób nowe słownictwo:
https://www.youtube.com/watch?v=DobrRgD5aOU
(źródło You Tube, The Learning Station - Kids Songs and Nursery Rhymes)
Spring is here
Spring is here.
Spring is here.
How do you think I know?
I just saw a bluebird.
That is how I know.
Spring is here.
Spring is here.
How do you think we know?
We just saw a bluebird that is how we know.
Do the bird walk and strut your thing.
Do the bird walk and flap your wings.
Do the bird walk do anything and look around for another sign of spring.
Śpiewając kolejne zwrotki zmieniamy nazwy zwierząt na :bee, ladybug, butterfly, frog
Na koniec proponuję zrobić eksperyment i wyczarować tęczę, która jest tez wspaniałym symbolem wiosny. Jak ja zrobić w domowych warunkach pokazuje poniższy filmik. Poproście rodziców o pomoc!
https://www.youtube.com/watch?v=BAAr7EvqWPk (źródło You Tube, Tricky Fun Nation)
Chętni mogą tez wykonać piękny rysunek wiosny (napisać u góry, na środku obrazka słowo SPRING) ukazujący jej różne symbole (słońce, tęczę, motylki, ptaszki, robaczki). Liczę na waszą inwencję twórczą. Zdjęcia zrobionych prac można wysyłać na mój adres mailowy : act1@o2.pl
Miłej zabawy! Katarzyna Niwińska
Wtorek 31.03.2020r.
język angielski
Słówka i piosenki
Dzisiaj kontynuujemy temat zabawek, jednocześnie utrwalając sobie kolory i liczebniki 1-10. Aby przypomnieć sobie nazwy zabawek proponują aby dzieci zrobiły ćwiczenie. Niech odkrywając obrazki powtarzają sobie głośno słówka, a ćwiczenie robią do skutku aż znajda wszystkie pary (wyraz-obrazek)
https://learningapps.org/display?v=piha1kgbj20
BALL (bol)- piłka
BOARD GAME (bord gejm)- gra planszowa
DOLL (dol)- lalka
TEDDY BEAR (tedi ber)- miś
TRAIN (czrejn) - pociąg
SKIPPING ROPE (skipin rołp)- skakanka
CAR (kar) - samochód
BLOCKS (bloks)- klocki
BEEDS (bids)- koraliki
Słownictwo najlepiej utrwalać w piosenkach i rymowankach. Aby dzieci mogły sobie poćwiczyć nowe wyrazy w sposób bardziej melodyjny sugeruję aby postarać się ściągnąć nagrania piosenek i rymowanek do naszego podręcznika BUGS TEAM STARTER. W tym nietypowym okresie wydawnictwo Macmillan udostępnia rodzicom pliki audio do ściągnięcia ze swojej strony (trzeba wejść w link i pobrać pliki z piosenkami i rymowankami oraz z nagraniami audio do historyjek do podręcznika Bugs Team Starter)
https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia
Tam po pobraniu plików odszukujemy rymowankę 21 (Unit 4 Lesson 4 Activity 2) "Let’s play together chant". Dzieci mogą ją słuchać kilka razy wskazując odpowiednie zabawki w swoim pokoju (według kolejności pojawienia się zabawek w rymowance).
"Let’s play together chant"
A ball, a doll, a train,
Yippee!
Let’s play together,
You and me.
A skipping rope, a board game,
Beads and blocks, too.
Let’s play together,
Me and you.
Historyjka
W udostępnionych plikach znajdują się również historyjki z podręcznika. Powtarzając słownictwo dotyczące zabawek dzieci mogą posłuchać historyjki "Let'splay together" (nagranie 1.55). Ich zadaniem będzie narysować na kartce papieru wszystkie zabawki, których nazwy usłyszą w historyjce (dla ułatwienia podam że wymienione są tylko trzy zabawki). Po narysowaniu zabawek dzieci mogą je wyciąć i bawić się postaciami, jednocześnie odgrywając treść historyjki.
W celu utrwalenia sobie poznanego słownictwa dotyczącego zabawek oraz przypomnieć sobie kolory, dzieci mogą obejrzeć ciekawe filmiki ( w odpowiednich momentach nagrania dzieci powtarzają słowa na różne sposoby- głośno, cicho, cienkim lub grubym głosem)
https://www.youtube.com/watch?v=ZEk4vTc6VtU
https://www.youtube.com/watch?v=M3EJmT1T35Q
A skoro mowa o zabawkach proponuję zabawę z wykorzystaniem piłki, w której mogą brać udział rodzice wraz z dziećmi
https://www.youtube.com/watch?v=uu2SNcnWvVQ
Na koniec materiały do druku z tematu TOYS:
https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets/grammar/nouns/toys-tracing-worksheet/104976
https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets/vocabulary/toys/my-toys/11491