Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nauka gry w szachy i gry stolikowe

      W roku szkolnym 2020/2021 p. dyrektor Bogusława Honisz i nauczycielka p. Monika Sęk ukończyły kurs doskonalący (projekt Urzędu Marszałkowskiego w Skierniewicach) na platformie Moodle „Łódzki gra w szachy”. Na zakończenie kursu odbyły się rozgrywki szachowe między uczestnikami konkursu, gdzie zdobyłyśmy II miejsce. Za zajęcie tak wysokiej lokaty otrzymałyśmy 10 zestawów szachowych, 10 zegarów, tablicy demonstracyjnej do nauki gry w szachy, kompletu szachów i szachownicy ogrodowej, puchar i inne nagrody rzeczowe. Zdobyta wiedza podczas kursu i otrzymanie sprzętu szachowego zmobilizowało mnie do podjęcia innowacji „Mały szachista – granie nie tylko na dywanie”. Pani Ania Gerszberg prowadzi zajęcia z gier stolikowych.

   Innowacja „Mały szachista - granie nie tylko na dywanie” jest moją odpowiedzią  na zainteresowanie uczniów grami stolikowymi oraz wypływającymi z tego korzyściami edukacyjnymi i wychowawczymi a także wyjście naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym w aktualnej podstawie programowej dla I etapu edukacyjnego.

   Na podstawie obserwacji w Przedszkolu nr 5 zauważyłam, że uczniom najbardziej brakuje zajęć, które pomogłyby poprawić im koncentrację. Dlatego też główną przyczyną opracowania innowacji z tego przedmiotu była potrzeba uświadomienie dzieciom jak ważne w życiu i codziennym postępowaniu jest kierowanie się zasadami dobrego wychowania oraz przestrzeganiem zasad i norm społecznych.

W roku szkolnym 2021/2022 adresami innowacji są uczniowie grupy 5 – latków.

   Program „Mały szachista - granie nie tylko na dywanie” jest wyrazem zainteresowania i troski o dziecko, rozwój jego zdolności, kontynuowania i poszerzania zakresu nauczania matematyczno – logicznego myślenia dzieci w wieku przedszkolnym oraz realizacją jednego z wielu zadań przedszkola, które opowiada się za wszechstronnym rozwojem każdego dziecka, dzięki czemu kształtuje ono swoją osobowość i zwiększa szanse powodzenia w przedszkolu, grupie rówieśniczej jak i  w życiu. Sposobem wspomagania wszechstronnego rozwoju dziecka   jest wzbudzenie zainteresowania grą w szachy i grami planszowymi już w wieku przedszkolnym. Kontakt z szachami i grami planszowymi, stolikowymi – zarówno z pozycji gracza jak i odbiorcy rozwija u dziecka logiczne myślenie, umiejętności przewidywania, podejmowania decyzji, planowania, uczenia myślenia strategicznego, pracę w zespole, radzenie sobie w sytuacjach pokonanego, jak również uczy zdrowej rywalizacji. Pomagają w odkrywaniu własnych możliwości. Wszystko to, co jest dla dziecka nowe i ciekawe, działa na zmysły, kształtuje percepcję wzrokową i wyobraźnię, wywołuje przeżycia będące źródłem radości i dobrego samopoczucia. Realizacja tego programu przyczyni się do rozwoju zdolności i indywidualności dziecka, a także przeżywania przez niego pozytywnych emocji podczas gry z rówieśnikami i wychowawcą.

Celem innowacji jest:

Cel główny:

- wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka w zakresie rozbudzania zaciekawienia dzieci grą w szachy oraz poznania i wyrażania siebie podczas spotkań szachowych;

- rozbudzenie zainteresowania grami planszowymi i dydaktycznymi wśród dzieci;

- rozbudzenie motywacji do samodzielnych zabaw w domu, organizowania sobie alternatywnego spędzania czasu wolnego;

- integrowanie grupy poprzez współpracę, wspólną zabawę;

- wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo emocjonalno – społeczne wśród dzieci;

- indywidualizacja procesu nauczania poprzez dostosowanie zadań, zabaw i gier według poziomu umiejętności psychofizycznych dzieci.

 

Cele szczegółowe:

 - poprawa funkcjonowania uczniów w zakresie intelektualnym, psychicznym, osobowościowym i społecznym.

- swobodne posługiwanie się symbolami szachowymi, których międzynarodowy charakter umożliwia pokonanie barier językowych (język szachowy)

 - zachęcanie do wykonywania operacji matematycznych

 - kształtowanie u uczniów percepcji wzrokowej

 - przygotowanie uczniów do wzięcia udziału w rozgrywkach szachowych

 

   A tak radzą sobie mali szachiści podczas nauki gry w szachy.