Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Praca zdalna 29.03-02.04.2021

02.04.2021r.(piątek)

Temat dnia: „Świąteczne wypieki”

      Witam Was serdecznie! Dobry humor dzisiaj mamy do zabawy zapraszamy! 

Cele:
- rozwijanie zainteresowań kulinarnych
- nabywanie umiejętności liczenia w zakresie czterech
- rozwijanie sprawności ruchowej

1.Gimnastyka poranna przy piosence ,,Ręce do góry, hop sa, sa”. Jestem ciekawa, kto pamięta piosenkę.

https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A

  1. „Zanieś pisankę” – zabawa równoważna. Rodzic zaznacza początek trasy slalomu oraz rozstawia przeszkody. Dziecko musi między przeszkodami przenieść drewnianą lub plastikową pisankę na łyżce w obie strony, tak by nie upadła. Jeśli pisanka spadnie, dziecko wraca i zaczyna slalom od nowa. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie zmieniając za każdym razem rękę.
  2. „Świąteczne wypieki” – oglądanie czasopism i książek kucharskich przedstawiających wielkanocne potrawy. Rodzic rozdaje dziecku wielkanocne wydania gazet kulinarnych. Rodzic prosi o ich obejrzenie oraz o wybranie jednej potrawy lub ciasta, które powinny się znaleźć na wielkanocnym świątecznym stole. Po przejrzeniu gazet dziecko pokazuje wybraną przez siebie potrawę, a rodzic podaje jej nazwę. Po zakończeniu rodzic pokazuje swoje ulubione potrawy z książek kucharskich: faszerowane jaja, jaja na twardo, barszcz biały, pasztet, mazurki, baby, serniki, paschy. Uwaga! Dziecko może zrobić plakat informacyjny dotyczący świątecznego menu z ilustracji potraw, które wybrało z kulinarnych gazet.
  3. „Wielkanocne wypieki” – wykonanie ciasta z pomocą osób dorosłych. Rodzic razem z dzieckiem przygotowują potrzebne produkty do wykonania świątecznych wypieków. Zachęcam do wykonania muffinek świątecznych z wiosennymi dekoracjami. Przepis znajdziecie na podanej stronie kulinarnej ,,Przepisy Joli” https://www.youtube.com/watch?v=3_3DDtazb6I
    Możecie przygotować również wspólnie inne potrawy wielkanocne. Życzę smacznego!
    Pamiętajcie, żeby przysłać zdjęcia Waszych pyszności!
  4. Słuchanie muzyki relaksacyjnej- odpoczynek.
  5. „Koszyczek wielkanocny”- karta pracy. Zadaniem dziecka jest pokolorować w koszyczku tylko tyle pisanek, ile ma lat.
    https://drukowanka.pl/kolorowanka/pisanki-wielkanocne/
    Źródło: drukowanka.pl
  6. ,,Pisanki, pisanki…”- nauka piosenki, wspólne śpiewanie.
    https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.
Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.
Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.
Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.

Kochane Dzieciaczki! Szanowni Rodzice!
Z okazji Świąt Wielkanocnych życzę Wam pogody, słońca i słodkiego zająca!
Dużo jajek kolorowych, Świąt Wesołych oraz Zdrowych!

 

01.04.2021r.(czwartek)

 Temat dnia: „Wielkanocny baranek”

 Cele:
 - doskonalenie percepcji słuchowej u dzieci
 -rozwijanie umiejętności analizy tekstu literackiego
 - rozwijanie sprawności grafomotorycznej

  Witam Was, witam Was na zabawę przyszedł czas! Gotowi? To zaczynamy!

  1. ,,Ćwiczenia z liczeniem w podskokach”-poranna muzyczna gimnastyka. Włączamy piosenkę i wykonujemy ćwiczenia przy muzyce. Ciekawa jestem kto dokładniej wykona te zadania.
     https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg
  2. „Z której strony beczy baranek?” – zabawa artykulacyjna doskonaląca percepcję słuchową i orientację w przestrzeni. Dziecko siada na środku dywanu i zamyka oczy. Jego zadaniem będzie nasłuchiwanie i wskazanie, z którego kierunku usłyszy głos. Rodzic lub rodzeństwo naśladuje odgłosy wydawane przez baranka. Jeśli dziecko prawidłowo wskaże kierunek, następuje zamiana ról – „baranek” zajmuje miejsce w środku koła i będzie nasłuchiwał. Zabawę można urozmaicić, wprowadzając dzwonienie dzwonkiem zamiast odgłosów baranka lub np. klaśnięcie.
  3. „Baran” – wysłuchanie wiersza J. Brzechwy, praca z tekstem. Dziecko słucha wiersza czytanego przez rodzica. „Baran” Jan Brzechwa                                                 Przyszedł baran do barana I powiada: „Proszę pana, Nogi bolą mnie od rana,
    Pan mnie weźmie na barana”. Baran tylko głową kręci: „Nosić pana nie mam chęci,
    Ale znam pewnego wilka, Który nosił razy kilka.”
    Trwoga padła na barany: „Dobrze pomyśl, mój kochany, Wiesz, co było swego czasu?
    Nie wywołuj wilka z lasu!” Baran, słysząc to, zbaraniał, Baran dłużej się nie wzbraniał,
    I – choć rzecz to niesłychana – Wziął barana na barana.                             
    Po odczytaniu utworu rodzic tłumaczy niezrozumiałe słowa, takie jak: „trwoga”, „wywołuj”, „zbaraniał”, „wzbraniał”, „rzecz niesłychana”. Następnie zadaje dziecku pytania, zwracając uwagę na elementy humorystyczne: – Po co przyszedł baran do barana? – Co poradził baran baranowi? – Co odpowiedziały pozostałe barany? – Czy baran w końcu wziął barana na barana? – Co to znaczy, że ktoś nosi kogoś na barana?- tu rozmowę można zakończyć noszeniem dziecka na barana.
  4. „Na zielonej trawce” – ćwiczenia grafomotoryczne na karcie pracy, kolorowanie obrazka według kodu, zapełnianie całej powierzchni kolorem. Rodzic rozkłada na stole kredki. Dziecko wyszukuje kredki w kolorze zielonym, niebieskim, pomarańczowym i różowym. Nazywa kolory, następnie wybranymi kredkami koloruje obrazek według kodu.
    Karta pracy – 44 wyd. Nowa Era

     5.,,Sio zarazki”- a teraz pora na dokładne umycie rączek! Następnie rodzic czyta wierszyk, kilka razy, a dziecko próbuje powtarzać jego treść.
     Sio zarazki!
    Sio zarazki z moich dłoni!
    Zaraz mydło was przegoni.
    Mycia rączek znam zalety
    tuż po wyjściu z toalety.

    Przed jedzeniem również sam
    ręce wkładam wprost pod kran,
    by obiadek smaczny był
    i bym zawsze w zdrowiu żył.
    6.Słuchanie kołysanek dla dzieci- krótki odpoczynek.
    7.,,Paczka wielkanocna od zajączka”- ćwiczenie metodą ruchu rozwijającego W. Sherborne.
    Dziecko zwija się w kłębek na dywanie jest ,,paczką”, a rodzic próbuje odpakować ,,paczkę”- dziecko, potem następuje zamiana ról.

       Zadanie dla chętnych!!!!!!!!!!
     ,,Zajączek wielkanocny”- kubeczek na cukierki.
      Potrzebne nam będą: kubeczek jednorazowy, klej, papier kolorowy.
 Narysuj na kartonie wspólnie z mamą lub tatą oczy, uszy, łapki zajączka, następnie z       pomocą  rodzica wytnij i przyklej je do kubeczka, doklej nos i wąsy. Teraz  wrzuć trochę cukierków i gotowe! Pomyślcie komu podarujecie ten piękny kubeczek. Wzór     pracy  znajdziecie poniżej.
  https://dzieciakiwdomu.pl/2017/03/zajaczek-z-kubeczka-prosta-dekoracja-wielkanocna.html
 Źródło: Dzieciaki w domu
  Już nie mogę doczekać się na zdjęcia Waszych prac!!!!!!!

                                                                                                              

31.03.2021r.(środa)

Temat dnia: „Jajo w roli głównej”

Cele:
- poznanie budowy jaja
- zapoznanie dzieci ze sposobami sprawdzania stanu, w jakim jest jajko
- rozwijanie sprawności manualnych u dzieci

Witam serdecznie! Przed Wami kilka zabaw, które mam nadzieję przyniosą Wam dużo radości! A więc zaczynamy!

1.Gimnastyka poranna przy piosence ,,Głowa, ramiona, kolana…”
https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

  1. „Turlam jajeczko” – zabawa ruchowa z piłkami. Rodzic układa z klocków uliczkę o szerokości małego kroku, a długości około pięciu kroków dziecka. Zadaniem dziecka jest przetoczenie „jajeczka” (piłki) po wąskim torze (uliczce) i włożenie go do kosza. Zabawę można urozmaicić rozkładając na torze dowolne przeszkody do ominięcia podczas turlania.

3. „Gotowane czy surowe?” – zapoznanie dzieci ze sposobami sprawdzania stanu, w jakim jest jajko. Rodzic przygotowuje dwa jajka – gotowane i surowe, talerzyk, miseczkę i pojemnik z wodą. Rodzic pokazuje dwa jajka i mówi: Mam dwa jaja. Jedno jest surowe, a drugie ugotowane na twardo. Niestety, nie wiem, które jest które. Czy znasz jakiś sposób, by sprawdzić bez rozbijania skorupki, które jajko jest ugotowane, a które surowe? Czeka chwilę, a jeśli dziecko nie wie, jak to sprawdzić, kontynuuje: Mam pewien pomysł. Prawdopodobnie surowe jaja kręcą się powoli, a ugotowane – szybko jak bączek. Spróbuj zakręcić jajkami… (dziecko po kolei kręci). Czy widzisz różnicę? Które kręci się szybko, a które powoli? Sprawdźmy… Rodzic rozbija jaja nad miseczką i sprawdza, które jajko jest surowe, a które ugotowane.

4. „Tajemnica jajeczka” – zabawa badawcza, poznanie budowy jaja, historyjka obrazkowa. Rodzic przygotowuje surowe jajo kurze. Pokazuje je dziecku, a następnie rozbija je do miseczki. Dziecko ogląda surowe jaja, poznaje ich budowę, nazywa i wskazuje: żółtko, białko, błonę, skorupkę. Następnie mogą z nimi poeksperymentować, np. ubić trzepaczką pianę z białek lub zrobić kogel-mogel. Po zabawie badawczej rodzic prezentuje krótką historyjkę obrazkową składającą się z czterech ilustracji przedstawiających proces wykluwania się kurczaczka z jaja (można wykorzystać ilustracje z domowych układanek lub poszukać w sieci). Na pierwszej kura siedzi na jajku, czyli wysiaduje je, ogrzewa swoimi piórkami. Po pewnym czasie jajo zaczyna pękać – to widać na drugiej ilustracji. Na kolejnej z jaja wygląda głowa kurczaczka… A na ostatniej stoi żółty kurczaczek, który się wykluł z jaja. Uwaga, przyjrzyj się ilustracjom, bo za chwilę je pomieszam i będziesz je sam układać… Rodzic miesza ilustracje. Dziecko układa obrazki według właściwej kolejności i opowiada historyjkę.

5. „Spacer z rodzicami”- obserwacja zjawisk pogodowych związanych z wiosną.

6. ,,Kurczątko”- rysowany wierszyk. Rodzic i dziecko oglądają krótki filmik zamieszczony w linku poniżej, a następnie dziecko przy pomocy rodzica próbuje narysować swojego kurczaczka.
Rysowany wierszyk: https://www.youtube.com/watch?v=zvgBz6smtS8

Nie zapomnijcie przysłać swoich prac!!!

 

30.03.2021r.(wtorek)

Temat dnia: „Bajki pisankowe”

Witam Was serdecznie i zapraszam do wspólnej zabawy.

  1. Gimnastyka poranna z zajączkiem wielkanocnym.
    Dziecko słucha piosenki i ilustruje ruchem jej treść.
    Słowa:
    Zając długie uszy ma
    trala la, trala la,
    nosek słodki oczka dwa
    hopsa, hopsa sa.
    Każdy zając skacze: - hop
    HOP, HOP HOP
    HOP HOP HOP
    Jeden skok, drugi skok
    Teraz wszyscy: HOP!

„Zając”- piosenka:  https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc

  1. „Pisanki” – słuchanie wiersza K. Różeckiej, oglądanie zbioru pisanek. Dziecko słucha czytanego przez rodzica wiersza „Pisanki”
    Pisanki, pisanki, jajka malowane,
    nie ma Wielkanocy bez barwnych pisanek.
    Pisanki, pisanki, jajka kolorowe na nich malowane bajki pisankowe.
    Na jednej kogucik, a na drugiej słońce, śmieją się na trzeciej laleczki tańczące.                                                                                                                               
    Na czwartej kwiatuszki, a na piątej gwiazdki.
    Na każdej pisance piękne opowiastki.                                                         
    Po przeczytaniu utworu rodzic prowadzi rozmowę z dzieckiem, rozpoczynając od pytań: Jak wyglądają pisanki? Jakie wzorki mają pisanki? Rodzic pokazuje posiadane w domu pisanki i prosi dziecko o wybranie jednego jajka. Dziecko dokładnie je ogląda i próbuje opisać. Rodzic pomaga w charakterystyce, zadając pytania pomocnicze: Jakiego koloru jest Twoja pisanka? Jakie wzory ma Twoja pisanka? Jak myślisz, w jaki sposób została zrobiona?
    3. „Bajki pisankowe” – poznanie różnych technik zdobienia jaj, wspólne barwienie. Rodzic przygotowuje jajka na twardo w skorupce oraz wywary z łupin cebuli lub buraka. Rodzic ponownie pokazuje dziecku pisanki zdobione za pomocą różnych technik: barwienia, malowania, skrobania, naklejania. Jednocześnie demonstruje sposoby ich tworzenia (można wykorzystać filmy o naturalnych metodach barwienia pod podanym linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=zuKuqQJ0yrs )  Po krótkim pokazie rodzic zachęca do wspólnego barwienia jaj za pomocą naturalnych składników, czyli takich, które możemy znaleźć w przyrodzie: łupiną cebuli, buraków, sianem. Wcześniej przy dziecku przygotowuje wywary i odstawia je do wystygnięcia. Następnie dziecko wkłada do wywarów ugotowane wcześniej na twardo jaja. Po ich wyjęciu dużą łyżką wyciera je papierowym ręcznikiem i układa na serwetce.
    4. „Dwie pisanki” – układanie obrazka z części, kolorowanie pisanki na karcie pracy według podanego wzoru. Dziecko szuka elementów pisanki w naklejkach i wkleja w ramki tak, aby powstała pisanka. Drugą pisankę ozdabia tymi samymi kolorami jak powstały z naklejek wzór. Rodzic zwraca uwagę na prawidłowe trzymanie kredki.
    Karta pracy nr 43- wyd. Nowa Era
    5. ,,W poszukiwaniu wiosny” –
    wspólny spacer, obserwacja przyrody.
    6. „Gdzie jest pisanka?”
    – zabawa utrwalająca orientację w przestrzeni. Dziecko wybierają jedną pisankę z drewna lub plastiku i siada po turecku. Rodzic prowadzi zabawę: Weź swoją pisankę i połóż ją … ( z przodu, z tyłu, podnieś najwyżej, jak tylko potrafisz, przed sobą, za sobą, obok siebie). Zabawę można kontynuować na zasadzie „ciepło-zimno” – rodzic chowa pisankę, zadaniem dziecka jest odnaleźć ją kierując się wskazówkami rodzica.

 

Zapraszam do przesyłania zdjęć swoich prac na maila: sloneczka1235@wp.pl

 

Poniedziałek 29.03.2021

Temat dnia: „Wielkanocny stół”

Kochane dzieciaczki! Witam Was serdecznie! Przed nami  tydzień pełen ciekawych zadań i wesołych zabaw! Zapraszam  do wspólnej zabawy i nauki!


„Teraz pięknie się witamy i gorąco pozdrawiamy, zajęcia zacząć czas podskoczmy razem raz”

  1. Zatańcz razem z kaczuszkami , zaproś do zabawy mamę lub tatę!
    ,, Kaczuszki”

https://www.youtube.com/watch?v=0PrpZBCuCKo
Dziecko ogląda jeszcze raz teledysk do piosenki, i liczy ile  kaczuszek pływało po wodzie.

 

  1. „Wielkanocne zajączki” – zabawa ruchowa. Rodzic stoi obok dziecka i mówi wierszyk, a „ dziecko-zajączek” naśladuje ruchami słowa wierszyka:
    Pan zajączek myje łapki, bo są jeszcze nie umyte. Myje pyszczek, myje szyję, bo wybiera się z wizytą. Lecz najdłużej myje uszy, bo ma uszy bardzo długie: wodą, mydłem, mydłem, wodą, najpierw jedno, potem drugie. Po zakończonej zabawie-toalecie „zajączek” susami idzie do łazienki gdzie ćwiczy prawidłową technikę mycia rąk.
  2. „Wielkanocny stół” – wysłuchanie wiersza E. Skarżyńskiej, rozmowa kierowana dotycząca jego treści. Rodzic czyta wiersz i wizualizuje jego treść za pomocą dostępnych ilustracji i akcesoriów świątecznych. Wielkanocny stół wiersz Ewy Skarżyńskiej: Nasz stół wielkanocny haftowany w kwiaty. W borówkowej zieleni listeczków skrzydlatych lukrowana baba rozpycha się na nim, a przy babie – mazurek w owoce przybrany. Palmy – pachną jak łąka w samym środku lata Siada mama przy stole, a przy mamie – tata.I my. Wiosna na nas zza firanek zerka, a pstrokate pisanki chcą tańczyć oberka.                                                                      Wpuścimy wiosnę, niech słońcem zabłyśnie nad stołem w wielkanocne świętowanie jak wiosna wesołe. 
     Po przeczytaniu wiersza rodzic wyjaśnia dziecku niezrozumiałe dla niego słowa i wyrażenia, takie jak np. „oberek”, „haftowany w kwiaty”, „w borówkowej zieleni”, „mazurek” jako ciasto, a następnie zadaje pytania:
    – Co leżało na wielkanocnym stole?
    – Kto usiadł przy wielkanocnym stole?
    – Co chciały robić pisanki na stole?
    – Kogo można wpuścić do domu?
    – Jakie jest wielkanocne świętowanie? Następnie rodzic rozmawia z dzieckiem na temat wielkanocnych tradycji. Pokazuje ilustracje przedstawiające charakterystyczne motywy świąt: kurczaczki, baranka, pisanki, zajączki.
  3. „Wielkanocna pisanka”- praca plastyczna. Kolorowanie kredkami wielkanocnej pisanki na karcie pracy. Trzymanie się wyznaczonych obszarów, ćwiczenie precyzji ruchów ręki, rozwijanie wrażliwości kolorystycznej.
    Kolorowanka do pobrania na stronie ,,Mamo to ja”
    https://mamotoja.pl/work/privatefiles/sources/2021/02/17/HcqJcy-1725

    5. Słuchanie muzyki relaksacyjnej
    https://www.youtube.com/watch?v=heTyUFjCzeU

 

  1. „Zanieś pisankę” – zabawa równoważna. Potrzebne będą: łyżka, drewniane lub plastikowe jajeczka, pisanki. Rodzic przykleja taśmą na podłodze kartki – kamienie w odległości nieprzekraczającej kroku dziecka. Na jednym końcu stoi dziecko, a na drugim stoi stolik przykryty serwetą. Dziecko musi przejść po „kamieniach” do stolika i położyć na nim pisankę, którą będzie niosło na łyżce w koszyczku. Komu pisanka wypadnie po drodze, ten musi wrócić na linię startu i powtórzyć ćwiczenie.