Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zabawy 16-20.03.2020

Piątek 20.03.2020

Zabawa 1: Zabawy z piaskiem

Najważniejszym narzędziem w czasie tej zabawy są dziecięce rączki. To one przesypują, ugniatają i przesiewają piasek. Gotowe budowle można ozdobić kamykami, muszelkami, listkami. Żeby babki się udawały (i sprzątania było mało), będzie potrzebny piasek kinetyczny. Jest zawsze wilgotny, świetnie się klei i nie rozsypuje. Można kupić go w sklepie lub zrobić samemu, to tylko dwa składniki!

Piasek kinetyczny:

  • mąka kukurydziana (tyle, ile potrzebujecie piasku),
  • olej spożywczy,
  • barwnik spożywczy (opcjonalnie).

Do mąki stopniowo dodajemy olej. Mieszamy do uzyskania odpowiedniej konsystencji.

Zabawa 2: Poszukiwanie skarbów w pudle rozmaitości

Pudło rozmaitości to prawdziwa uczta dla zmysłów. Do środka wkładamy przeróżne materiały, mogą to być ścinki kolorowych tkanin, wstążki, piórka, kawałki folii bąbelkowej, sztuczne futerko, filcowe kulki. W pudełku chowamy niewielkich rozmiarów skarby, na przykład gumowe figurki albo plastikowe samochodziki. Zadaniem malucha jest odnalezienie ich.

 

Zabawa 3: Masażyk relaksacyjne
Koń po łące galopuje, (biegniemy palcami wzdłuż kręgosłupa)

szary zając podskakuje,( przeskakujemy palcami wzdłuż kręgosłupa)

wąż pełznie do wody, (rysujemy linię falistą wzdłuż kręgosłupa)

mrówki robią zawody, (biegniemy palcami z dołu do góry po obu stronach pleców jednocześnie)

a papuga wrzeszczy, (szczypiemy szyję)

że ją przeszedł dreszczyk.

 

Czwartek 19.03.2020

Zabawa 1: „Co jesz?” – zagadki smakowe
Dziecko ma zawiązane oczy chustką i rozpoznaje po smaku kawałki owoców lub warzyw. Po zdjęciu chustki wskazuje i nazywa zjedzone produkty.

Zabawa 2: „Kubeczkowe rytmy” – zabawa rytmiczna z wykorzystaniem np. 0kubeczków po jogurcie.
Dzieci i rodzice mają po jednym kubeczku po jogurcie. Dzieci naśladują czynności rodzica, który za pomocą kubeczka próbuje wydobyć różne dźwięki: stuka w niego jednym palcem, całą dłonią, pociera kubeczkiem o podłogę itp. Następnie prosi, żeby dzieci po kolei zagrały na kubeczkach swój wymyślony rytm, w dowolny sposób, a pozostali naśladują.

Zabawa 3: „Języczek wędrowniczek” – gimnastyka buzi i języka.
Rodzic  prowadzi ćwiczenia buzi i języka, demonstruje i zachęca dzieci do powtarzania ćwiczenia: Mały języczek bardzo lubi poznawać świat, dlatego postanowił wybrać się na wycieczkę: najpierw oblizuje górną i dolną wargę, dotyka do kącików ust; potem przesuwa czubkiem po zębach (górnych i dolnych); dotyka każdego ząbka, jakby chciał je policzyć, próbuje oblizać górne i dolne dziąsła; następnie unosi się do góry i przesuwa po podniebieniu od górnych zębów aż do gardła (sprawdza, czy jest zdrowe); na koniec wędrówki języczek wraca do przodu ust i kiwa nam na pożegnanie (język kilkakrotnie przesuwa się od jednego do drugiego kącika warg).

 
Środa 18.03.2020

Zabawa 1: Nauka piosenki „Uciekaj zimo”
1.  Ku-ku, ku-ku, precz zimo zła!
 Już bociek leci... Cieszą się dzieci.
Wiosna, wiosna idzie przez świat!

  1. Ku-ku, ku-ku, już kwitnie sad.
    W gałęziach drzewa już ptaszek śpiewa.
    Wiosna, wiosna idzie przez świat!
  1. Ku-ku, ku-ku, już ciepły wiatr...
    Zatańczmy wkoło, bo nam wesoło.
    Wiosna, wiosna idzie przez świat!

 Dzieci mogą podczas śpiewania naśladować sposób poruszania się wymienionych w tekście ptaków.

 

Zabawa 2: Rozwijające bazgrolenie

Niepozorne bazgrolenie pomoże Twojemu dziecku rozwinąć koordynacje ręki i oka, a przede wszystkim da mnóstwo frajdy.

Potrzebujemy:

  • kartki papieru, najlepiej A3
  • coś do pisania, najlepiej mazak, długopis o żywym kolorze (czerwony), przyciąga uwagę dziecka.

Wykonanie:

Dajemy dziecku kartkę papieru i mazak i prosimy by rysowało kreski, figury na jakie ma ochotę, by ruchy były wyraźne i zamaszyste, w końcu mamy do wykorzystania dużą powierzchnię kartki.

Kiedy kartka jest już zapełniona, składamy ją na pół. Teraz dziecko maluje po mniejszej powierzchni. Gdy kartka zostaje zamalowana, znów powtarzamy czynność.

Składamy tak każdą kolejną zamalowaną część kartki, aż do momentu złożenia jej w  małą kostkę.

Ta prosta zabawa, rozwija zdolności manualne dziecka. Pociecha skupia się, by nie wyjechać za coraz mniejszą powierzchnię po której rysuje, dzięki czemu ćwiczy koordynację ruchową.

Zabawa 3: Masażyk relaksacyjny

Najpierw masujemy dziecko, a później robimy zamianę.

Po pleckach płynie rzeczka (rysujemy palcem wężyki wzdłuż plecków)
I przeszła pani na szpileczkach ("idziemy" palcami jak w butach na obcasach)
A potem przeszły słonie (ugniatamy powoli całymi dłońmi)

I przejechały konie („galopujemy" pięściami - oczywiście nie za mocno!)
A potem spadł deszczyk (robimy deszczyk opuszkami palców po całych pleckach)
Czy czujesz już dreszczyk? (szybkie tup-tup-tup palcami wzdłuż kręgosłupa)


 

Wtorek 17.03.2020

Zabawa 1: Domowe puzzle

Zachęcamy do wykonania niepowtarzalnych puzzli metodą "domową"

Potrzebne będą:

  • kolorowa ilustracja z czasopisma, zdjęcie dziecka lub wydrukowana grafika z Internetu
  • tekturka (warto obrazek podkleić od spodu, by był sztywniejszy)
  • klej
  • nożyczki

Wykonanie:

Obrazek podklejamy i tniemy wspólnie na dowolną ilość części (pamiętajmy tylko o dostosowaniu poziomu trudności; im dziecko starsze i bardziej doświadczone „w układankach”, tym więcej elementów wykonujemy), wycinamy w paseczki, figury geometryczne lub na kształt klasycznych puzzli. Następnym zadaniem dziecka będzie ułożenie nowo powstałej układanki. Zabawę możemy później urozmaicać, np. dzieląc już wykonane puzzle na więcej mniejszych kawałeczków.

 

Zabawa 2: Skojarzenia

Zacznij zabawę, mówiąc dowolne słowo, np. „słońce”. Następnie dziecko mówi słowo kojarzące się z tym, co powiedziałaś, np. „gorąco”. Potem ty szukasz skojarzenia do „gorąco”, np. „lato”. I tak na zmianę („morze”, „piasek”, „babki”...).

 

Poniedziałek 16.03.2020.

Zabawa 1: Policz i przypnij

Potrzebne będą:

  • karton lub papierowy talerzyk
  • kolorowy papier
  • klej
  • dziurkacz lub nożyczki
  • drewniane klamerki
  • marker

Wykonanie:
Z kartonu wycinamy koło. Dzielimy jego powierzchnię na 10 równych części. Na każdym przyklejamy (lub malujemy flamastrem) odpowiednio jeden, dwa, trzy..., dziesięć elementów. Na każdej klamerce malujemy odpowiednio jedną, dwie... dziesięć kropek. Z drugiej strony klamerek można napisać cyfry odpowiadające ilości kropek. Zadaniem dziecka jest policzyć kropki z danej części talerzyka, znaleźć klamerkę i taką samą liczbą kropek i przypiąć ją do kartonu.

 

2. Poszukiwanie skarbów

 W domu w różnych miejscach schowaj jakiś przedmiot – coś słodkiego albo drobny prezent. Powiedz: „Idź do przodu, stań, idź w stronę ławki, omiń ją, szukaj na dole....”. Innym poleceniem może być podanie liczby kroków, jakie dziecko ma przejść.