Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nauka zdalna12 - 16.04.2023

16.04.2021r. ( piątek)

 Temat dnia: „Zdrowy uśmiech”

Cele:
- rozumienie potrzeby dbania o zęby
-rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat
- przeliczanie elementów, porównywanie liczebności zbiorów

Witam, witam to już piątek! Bardzo się cieszę, że ten czas spędziliśmy razem! Wielkie brawa dla Was i Waszych Rodziców!

1.Poranna gimnastyka …dwa przysiady, obrót,skok…
https://www.youtube.com/watch?v=fKECl8F-rCY

  1. „Myjemy zęby olbrzymom” – zabawa naśladowcza, przypomnienie, kiedy trzeba myć zęby (po posiłkach, rano, wieczorem, po zjedzeniu słodyczy) . Dziecko wykonuje ruch do opowiadania rodzica:
    Niewidzialne olbrzymy mają bardzo brudne zęby, bo nie potrafią ich myć, musimy je nauczyć. Najpierw trzeba zęby wypłukać (udajemy, że trzymamy wielki szlauch i płuczemy, szumiąc „szu”), potem bierzemy ogromne szczoteczki i szorujemy zęby olbrzymom ruchem w przód i w tył, na boki, z góry na dół i ruchami kolistymi.
  2. „Jak myć zęby?” – prezentowanie sposobu prawidłowego mycia zębów . Rodzic wręcza dziecku szczoteczkę i przypomina, że nie wolno jej pożyczać ani odkładać w nieodpowiednie miejsca . Następnie zachęca, żeby dziecko spróbowało wyszczotkować zęby . Najpierw tłumaczy, że zęby należy czyścić zgodnie z regułą: najpierw szczotkujemy górne zęby, zaczynamy od tych z przodu i stopniowo przechodzimy do szorowania tych z tyłu buzi . Należy pamiętać, że te zęby czyścimy, szorując szczoteczką od dziąseł w dół . W ten sposób usuwamy wszystkie zanieczyszczenia i bakterie . Następnie czyścimy górne zęby, ale od wewnętrznej strony jamy ustnej . Te również zaczynamy szorować z przodu, przechodząc stopniowo do tyłu buzi . Trzeba pamiętać, że tę stronę zębów należy również szorować od dziąseł w dół . Kolejnym krokiem będzie umycie dolnych zębów . Najpierw rozpoczynamy mycie zębów z przodu i stopniowo przechodzimy do szorowania tych z tyłu buzi . Tym razem mycie wygląda nieco inaczej, szorujemy od dziąseł w górę . Analogicznie postępujemy z zębami od wewnętrznej strony jamy ustnej . Każdorazowo po omówieniu kolejnego etapu mycia zębów rodzic prezentuje sposób, w jaki należy to wykonać, i daje dziecku czas na samodzielne wykonanie tych działań .

 3.„Liczymy czyste ząbki” – zabawa rozwijająca sprawność języka . Rodzic rozdaje dziecku małe lusterko . Dziecko może obejrzeć w nich efekty działań podjętych w poprzedniej zabawie . Przygląda się swoim zębom i dokładnie je liczy . Nie wolno mu jednak dotykać zębów palcami, każdego zęba trzeba dotknąć językiem . Rozpoczynamy od dolnych zębów z tyłu jamy ustnej, przechodzimy do przodu i kończyny znów na tylnych zębach z drugiej strony buzi . Następnie pionizujemy język i analogicznie liczymy górne zęby .

4.„Czym myjemy zęby?” – zabawa matematyczna, przeliczanie elementów, porównywanie liczebności zbiorów przez stosowanie zasady łączenia elementów jeden do jednego . Rodzic prosi, żeby dziecko wymieniło, jakie przedmioty są potrzebne do umycia zębów . Następnie prezentuje zestaw składający się z kubka, szczoteczki i pasty . Tłumaczy, że każde dziecko i każdy rodzic powinien mieć swój zestaw do mycia zębów . Łatwo go skompletować, gdyż wystarczy do kubka włożyć pastę i szczoteczkę . Następnie dzieci wspólnie liczą kubki, pasty i szczoteczki,  i samodzielnie łączą jedną szczoteczkę z jednym kubkiem i jedną pastą . Rodzic podpowiada, że kubek, szczoteczka i pasta w zestawie powinny być w jednym kolorze bo wtedy się nie mylą . Następnie rodzic proponuje dziecku pokolorowanie zestawu na karcie pracy.                                                                                                                           
Kolorowanka –przedszkolankowo
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/zab11.jpg

  1. Kołysanki, usypianki dla dzieci- pora na odpoczynek
    https://www.youtube.com/watch?v=oD1rAkmFtk0

Do zobaczenia!!!!

 

15.04.2021r.(czwartek)

Temat dnia: „Zdrowie na talerzu”.

Cele:
-podkreślenie roli właściwego odżywiania się
- poznanie produktów, które sprzyjają zdrowemu stylowi żywienia

Witam Wszystkich bardzo serdecznie!


1.Zabawa paluszkowa "Pajączek" metodą Batii Strauss „Pajączek" to bardzo wesoła zabawa, która zapewni Wam "wygimnastykowanie" paluszków

https://www.youtube.com/watch?v=ZhF0KaTm2WM

  1. „Zanieś lekarstwo” – zabawa równoważna . Potrzebna będzie tacka lub plastikowy talerzyk oraz kasztany , klocki lub nakrętki. Rodzic jest chorą babcią, dziecko wnuczkiem. „Babcia” staje w jednym krańcu pokoju, „wnuczek” – w drugim . Rodzic rozdaje „wnuczkowi” tackę i kładzie na niej np. kasztany (lekarstwo), które musi zanieść chorej „babci” . Gdy doniesie, następuje dokładanie kolejnego elementu na tacę – w ten sposób ćwiczymy równowagę i koordynację wzrokowo-ruchową.
  2. „Chory kotek” – wysłuchanie wiersza inscenizowanego zabawkami. Rodzic czyta wiersz, pokazując zabawki .
    „Chory kotek”         
    Pan kotek był chory i leżał w łóżeczku,                                                                         
    I przyszedł kot doktor: „Jak się masz, koteczku?”                                                                       
    „Źle bardzo…” − i łapkę wyciągnął do niego.                                                                                          
    Wziął za puls pan doktor poważnie chorego,                                                                                
    I dziwy mu prawi: „Zanadto się jadło,                                                                                                 
    Co gorsza nie myszki, lecz szynki i sadło,                                                                         
    Źle bardzo… gorączka! Źle bardzo, koteczku!                                                                  
    Oj! długo ty, długo poleżysz w łóżeczku.                                                                                        
    I nic jeść nie będziesz, kleiczek i basta.                                                                        
    Broń Boże kiełbaski, słoninki lub ciasta!”                                                                          
    „A myszki nie można?” − zapytał koteczek.                                                                         
    „Broń Boże! Pijawki i dieta ścisła! Od tego pomyślność w leczeniu zawisła”.                                                 
      I leżał koteczek: kiełbaski i kiszki                                                                            
    Nietknięte, z daleka pachniały mu myszki.                                                                          
    Patrzcie, jak złe łakomstwo! Kotek przebrał miarę,                                                        
     Musiał więc, nieboraczek, srogą ponieść karę.                                                                      
    Tak się i z wami dziateczki stać może: Od łakomstwa strzeż was Boże!                                                 
    Autor: Stanisław Jachowicz                                                                                                       
    Przykładowe pytania do rozmowy: – Co spotkało kotka? – Dlaczego zachorował? – Co mu dolegało? – Co musiał jeść, żeby wyzdrowieć? – A Ty, co najbardziej lubisz jeść? Czy to jest zdrowe?

 4.„Zdrowie na talerzach” – ustalenie zdrowej, optymalnej diety dla dzieci na podstawie zaleceń instytutu żywienia (piramida żywienia) , wykonanie plakatu
Potrzebne będą: gazetki reklamowe, biały karton, klej, nożyczki. 
Rodzic prezentuje obrazki z produktami żywnościowymi, można w tym celu wykorzystać gazetki reklamowe z produktami żywnościowymi, dzieci nazywają je i próbują określić, czy są zdrowe . Wskazują te, które lubią jeść . Następnie rodzic daje dziecku karton imitujący lodówkę oraz komplet ilustracji z produktami jedzenia zdrowego i niezdrowego - produkty z gazetek można wyciąć wspólnie z dzieckiem. Zadaniem dzieci jest nakleić na kartonie tylko zdrowe produkty.
lub karta pracy nr 47- zaznacz kropką tylko zdrowe produkty

  1. „Zdrowe jedzenie” – zabawa orientacyjno-przestrzenna. Dziecko wraz z rodzicem przypisuje różnym kolorom klocków nazwy zdrowych warzyw i owoców, np. klocki żółte to cytryny, czerwone – pomidory, pomarańczowe – marchewki, zielone – kapusty .  Dziecko  losuje klocki i mówi głośno, jaki owoc lub warzywo wylosowało. Następnie podczas słuchania muzyki dziecko tańczy trzymając wybrany klocek i stara się dostrzec, taki sam kolor w swoim otoczeniu. Na przerwę w muzyce musi odnaleźć go i położyć tam klocek. Do tańca można wykorzystać dowolną ulubioną przez dziecko muzykę lub np. utwór– „Entertainer” S. Joplina
  2. „Zdrowo jem” – utrwalenie informacji o zdrowym odżywianiu, wspólne przygotowanie „zdrowej, pomysłowej i smacznej kanapeczki”. Czekam na Wasze zdjęcia!

    Język angielski:  Spring- nauka podstawowego słownictwa związanego z wiosną  

     

Życzę miłej i przyjemnej zabawy!

 

 

14.04.2021r.( środa)

Temat dnia: „Dzieci chorują”.

Witam Was! Witam Was! Na zabawę przyszedł czas! Choć za oknem pada deszcz u nas zawsze fajnie jest!

Cele:
- rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej
- rozwijanie świadomości wartości zdrowia i konieczności dbania o nie
-podkreślanie znaczenia zawodu lekarza dla zdrowia ludzi

1.Dowolny taniec przy nagraniu utworu A. Vivaldiego "Wiosna" z cyklu "Cztery pory roku" Zatańcz do utworu: "Wiosna". Do tańca zaproś mamusię/tatusia. Jaki nastrój ma utwór ? Wesoły czy smutny?
https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o

  1. „Hop, hop, do góry!” – zabawa z podskokami . Rodzic opowiada, a dziecko próbuje ilustrować tę opowieść ruchem: Kiedy jesteś zdrowy, to jesteś szczęśliwy i skaczesz wysoko hop, hop, do góry, lecz gdy dopada Cię choroba, mina robi się smutna, masz gorączkę i odpływa z Ciebie cała siła. Najpierw odpływa z głowy (dziecko opuszcza głowę), potem z rąk (opuszcza bezwładnie ręce) i na koniec z nóg (kładzie się). A gdy mama da Ci lekarstwo, zaczynasz zdrowieć i wraca siła nóżkom (wstaje), rączkom (podnosi ręce), głowie (podnosi głowę), wraca uśmiech i znów możesz skakać wysoko hop, hop, do góry (podskakuje).

3.„Grypa” – wysłuchanie wiersza M . Strzałkowskiej, rozmowa kierowana na temat dziecięcych chorób .  „Grypa”                                                             
Straszna grypa łazi po mnie, kaszląc przy tym nieprzytomnie.                                                       
Łazi po mnie – ale po co? O coś chodzi jej – lecz o co?                                                                         
Jak pragnienie spełnić grypy? Dać sok z malin? Napar z lipy?                                                            
Lub tabletkę aspiryny? Może lubi witaminy?…                                                         
Chowam głowę pod poduchę – łazi mi za lewym uchem                                                      
 i po czole wściekle tupie, aż mi strasznie w głowie łupie!                                                                           
Od jej chuchu drga powietrze i rtęć kipi w termometrze.                                                                                 
 Bez pytania, bez pukania, choć stanowczo jej zabraniam,                                                         
wciąż uparcie po mnie łazi! Chyba nie chce mnie zarazić?!                                                         
 Autor: Małgorzata Strzałkowska                                                                                      
Przykładowe pytania do rozmowy: – Jakie są objawy grypy? – Czym mama leczy grypę? – Czy znasz nazwy innych chorób? Jak rozpoznać te choroby?         
Wymienianie nazw chorób znanych dziecku i objawów chorobowych im towarzyszących . Następnie rodzic kieruje rozmowę na temat prawa dziecka do opieki lekarskiej.

  1. „Bieg po zdrowie” – zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych (zabawy można przeprowadzić w miarę indywidualnych możliwości na świeżym powietrzu). Rodzic uświadamia dziecku, że jednym ze sposobów dbania o zdrowie jest zabawa, ruch i ćwiczenia gimnastyczne (również na świeżym powietrzu) . Pokazuje przybory i ustala, jak można je wykorzystać . Wspólnie układają tor przeszkód z przyniesionych przyborów, np. „włożenie ubrania” (przełożenie szarfy-komina-związanego szalika z góry na dół), „założenie czapki” (bieg z położoną na głowie czapką do wyznaczonego miejsca), rzut czapką do pojemnika, przeskoki po kamieniach (gazety poukładane w różnych odstępach), przejście przez mostek (noga za nogą po rozłożonej skakance), powrót slalomem wśród kałuż (rozłożonych gazet), rozebranie się (przełożenie szarfy-komina-związanego szalika z dołu na górę) . Zachęcam do wykorzystania w torze przeszkód materiałów wtórnych takich jak gazety, butelki plastikowe, folie aby dziecko miało możliwość doświadczyć jak można działać ekologicznie i nadawać przedmiotom drugie życie.
  2. „Chusteczka do nosa” – przypomnienie zasad poprawnego dmuchania nosa . Dziecko nabiera powietrza ustami, a wydmuchuje je nosem (raz jedną, raz drugą dziurką) . Potrzebne będą chusteczki higieniczne.
  3. „Lekarz i pacjent” – zabawa relaksacyjna w parach. Dziecko w parze z rodzicem. Jedno jest pacjentem, drugie – lekarzem . „Pacjent” leży na podłodze . Rodzic odtwarza nagranie muzyki relaksacyjnej i spokojnym głosem wymienia nazwy części ciała . „Lekarz” delikatnie masuje „pacjentowi” tę część ciała . Podczas zabawy dzieci zamieniają się rolami z rodzicami. Można wykorzystać utwór – „Leśna kołysanka” R. Lapa lub dowolną spokojną muzykę.


Zadanie dla chętnych!!!!

  1. Rysuj po śladzie, pokoloruj obrazek, a następnie w dolnej części kartki narysuj tyle kresek ile jest kwiatów.
    https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/wiosna2-1.jpg
    źródło: przedszkolankowo

Zajęcia muzyczno- ruchowe ,,Dźwięki wysokie i niskie” 

https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU&t=3s 

 

Życzę miłej zabawy! Nie zapomnijcie przysłać swoich prac!

 

13.04.2021r.( wtorek)

Temat dnia: „Szpital dla misiów”.

Cele:
ustalenie zasad postępowania w nagłych przypadkach
- inicjowanie zabaw tematycznych
-powtarzanie prostych schematów rytmicznych


Witam serdecznie i zapraszam na poranną gimnastykę.

  1. "Prosty taniec" – gimnastyka dzieci i rodziców z muzyką.
    Wskazywanie części ciała i ćwiczenie koordynacji wzrokowo- ruchowej.
    Gimnastyka połączona z tańcem to jest to! Razem z mamusią/tatusiem porusz ciało do piosenki "Prosty taniec" https://www.youtube.com/watch?v=UvA7Fk44JFw
  2. „Kulawe koniki” – zabawa naśladowcza . Dziecko biega, naśladując sposób poruszania się koni . Na hasło: Kulawe koniki – zaczyna utykać i wraca do „stajni” (obręczy lub innego wytyczonego miejsca), gdzie „leczą” rany (masują nóżki). Następnie zdrowe „koniki” wracają do wesołej zabawy . Zabawę można urozmaicić wykorzystując dowolną muzykę aby „koniki” poruszały się w jej rytm.
  3. „Szpital dla misiów” – wysłuchanie wiersza Cz . Janczarskiego „Naprawimy misia” jako wstęp i zachęta do zorganizowania zabawy w „szpital”
    Naprawimy misia – Kto misiowi urwał ucho? No, kto? – pytam.                                                                              
    Cicho, głucho... Nikt się jakoś nie przyznaje.                                                                                                       
     Może jechał miś tramwajem?                                                                                                      
    Może upadł, biegnąc z górki?                                                                                        
    Może go dziobały kurki?                                                                                                 
    Może Azor go tarmosił, urwał ucho, nie przeprosił?                                                                       
    Igła, nitka, rączek para. Naprawimy szkodę zaraz.                                                                      
    O! Już sterczą uszka oba. Teraz nam się miś podoba.
     Dziecko opowiada, w jakich sytuacjach jest potrzebna wizyta lekarska, jakie ma związane z tym doświadczenia, jak należy zachować się w przychodni . Poznaje prezentowane przez rodzica w miarę dostępności narzędzia lekarskie - zabawki, mówią,  do czego służą,(jeżeli posiadają państwo stetoskop dziecko może wysłuchać bicia swojego serca). Następnie dziecko z przytulankami siada na krzesełkach ustawionych w rzędzie jak w przychodni, oczekują przyjęcia do lekarza . Po wejściu do „gabinetu” muszą powiedzieć, co dolega „choremu”, wysłuchać porady „lekarza” (rodzica) . Rodzic zwraca uwagę na potrzebę stosowania zwrotów grzecznościowych . Następnie lekarzem może zostać dziecko . Dalej dziecko bawi się samodzielnie z użyciem pluszaków i lalek.
  4. „Jak bije serce?” – zabawa rytmiczna. Rodzic gra na bębenku( można wykorzystać garnek) prosty schemat rytmiczny naśladujący bicie serca . Dziecko powtarza ten rytm w różny sposób: klaszcze, klepie w uda, klepie się w klatkę piersiową, stuka palcem w podłogę, tupie, bądź wygrywa na dostępnym w domu instrumencie. Rodzic zmienia rytm na szybszy (wyjaśnia: kiedy jesteśmy zmęczeni – przyspieszone bicie serca), potem wraca do miarowego i wolnego (np. kiedy śpimy, odpoczywamy na leżaku) .
  5. „Czerwony jak serce”- rozmowa kierowana przez rodzica na temat spożywania warzyw i owoców jako źródła witamin dla zachowania zdrowia naszego serduszka. Następnie rodzic pyta jaki kolor ma serce i prosi aby dziecko spośród zebranych warzyw wybrało czerwone (dowolne warzywa dostępne w domu w tym koniecznie pomidor). Po wskazaniu przez dziecka pomidora rodzic proponuje działanie plastyczne – ozdabianie czerwonym kolorem pomidora na kartce. Pomidora można pokolorować z zachowaniem odpowiednich kolorów lub wykleić wydzieranym papierem kolorowym lub czerwonymi kulkami z bibuły.
    Pomidor kolorowanka http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/pomidor-0
    źródło:supercoloring

6.Spacer z krokomierzem – próby bicia rekordu rodzinnego. Czas na spacer!

  1. Słuchanie dowolnej, ulubionej bajki czytanej przez rodzica – odpoczynek.

    Język angielski: Spring- nauka podstawowego słownictwa związanego z wiosną

Życzę miłego dnia! Pozdrawiam!

 

 

12.04.2021r. ( poniedziałek)

Temat dnia: „Gdy choroba się przydarza”.

Cele:
- wyrabianie nawyków prozdrowotnych u dzieci
- poznanie podstawowych przyborów lekarskich
-rozwijanie sprawności fizycznej

Witajcie po weekendowej przerwie. Mam nadzieję, że rodzinny relaks się udał. W tym tygodniu czeka Was mnóstwo ciekawych  zabaw dotyczących zdrowia.

1.Gimnastyka poranna, bo…gimnastyki nigdy dość!
Gimnastyka z mamusią/tatusiem https://youtu.be/cGOK6AcTLZE

  1. „Pajacyki” – zabawa ruchowa . Dziecko wykonuje podskoki rozkroczno-zwarte do dźwięków dowolnego instrumentu. Na hasło rodzica: Chory pajac – dziecko zatrzymuje się w bezruchu i opuszcza głowę. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.
  2. „Co to jest zdrowie? Co to jest choroba?” – burza mózgów . Podczas oglądania ilustracji chorego dziecka rodzic ustala wspólnie z dzieckiem, co znaczą słowa: „choroba” i „zdrowie” odnosić można się do doświadczeń własnych dziecka. Przykładowe pytania:
    – Po czym poznajemy, że jesteśmy chorzy?
    – Co należy zrobić, gdy zachorujemy?
    – Dlaczego chorujemy?
    – Co trzeba robić, żeby nie chorować?
    Potrzebne będą obrazki przedstawiające chore dziecko, można wykorzystać książeczki dostępne w domu.
  3. „Katar” – wysłuchanie i omówienie treści utworu Barbary Talko, nauka pamięciowa połączona z zabawą ilustracyjną . Na słowach :
    Pada deszcz, wieje wiatr (dziecko macha rękami nad głową)                                         
    słońce za chmurkami (zasłania twarze dłońmi)                                                                                      
      idzie katar, marszczy nosek, (maszeruje w miejscu i marszczy nos)                                                                                             
    straszą chorobami. (gest straszenia, macha przed sobą rękami z rozstawionymi palcami)                                                                                                                        Czary-mary (dziecko rękami kręci młynka przed sobą)                                                         
     a-psik! (wykonuje klaśnięcie)                                                                                             
    Żeby katar znikł! (wykonuje gest grożenia palcem)                                                                  
     Dużo jedz, zdrowo jedz!                                                                                                                 
    Smaczne witaminy,                                                                                                                                      
    dadzą siłę i odporność dla całej rodziny.                                                                                   
    Ruszaj się cały czas, biegaj i podskakuj,                                                                                         
     a katarek cię nie złapie i już jest po strachu .                                                                       
    Czary-mary, a-psik! Żeby katar znikł!     
  4. ,,Poznaj, co to jest”- składanie obrazków z części. Dziecko wypycha z ,,Wycinanek- składanek” części obrazków przedstawiających różne przedmioty lekarskie. Dziecko składa obrazki i nazywa przedstawione na nich przedmioty.
    ,,Wycinanki- składanki”- Poznaj co to jest

6.Czas na spacer! Rodzinne spacerowanie to jest to!

  1. „Katar” – zabawa logorytmiczno-oddechowa . Dziecko recytuje rymowankę w równym tempie . Następnie wdycha nosem powietrze, zatykając palcami nos i stara się powiedzieć cały wierszyk bez dobierania oddechu z zatkanym nosem: „A ten katar wciąż figluje: na czerwono nos maluje.”

8.Masażyk relaksacyjnyhttps://youtu.be/lD8nMY3tdW4

 

Życzę miłej i przyjemnej zabawy!

 

Nie zapomnijcie wysłać swoich prac! Życzę Wam wesołej zabawy!

 

Zachęcam do wysyłania zdjęć prac dzieci na adres mailowy naszej grupy  sloneczka1235@wp.pl