Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Praca zdalna 29.03-02.04.2021

Szanowni Rodzice! Kochane Dzieci!

Wszystkim Rodzicom i Dzieciom życzymy zdrowych, spokojnych Świąt Wielkanocnych, wspaniałych chwil w gronie najbliższych, udanego wypoczynku oraz mokrego śmigusa - dyngusa. Wesołego Alleluja!!!

 

Witam wszystkie dzieci i zapraszam do wspólnej zabawy!

Piątek  02.04.2021.

Temat: Turniej zajączków.

 

  1. „Zajączki” - zabawa ruchowa z wyliczanką; dziecko aktywnie uczestniczy w zabawie. W zabawie może brać udział kilkoro dzieci jednocześnie. Można ją przeprowadzić na podwórku lub w parku.

Rodzic lub dorosły recytuje wyliczankę dzieląc ją na sylaby:

Siedzi zając na moście, drugi się schował w kapuście.

Uciekaj z pola, szaraku, a ja się schowam na dachu!

Dziecko po wysłuchaniu wyliczanki, wkłada nogi do worka lub dużej torby i zajęczymi susami, pokonuje niewielką odległość do wyznaczonego miejsca, gdzie leży marchewka lub plasterki marchewki, zabiera je i powraca już na nogach do miejsca startu.

 

  1. „Turniej zajączków” - zabawa tropiąca; dziecko przestrzega ustalonych reguł.

Rodzic chowa w różne miejsca kolorowe jajka wycięte z papieru, na umówiony znak w określonym czasie np. liczę do 10: dziecko szuka jak największej ilości jajeczek, następnie przelicza ile znalazło. Zabawę powtarzamy kilka razy, za każdym razem zmieniamy „umówiony znak w czasie którego dziecko ma szukać”.

 

  1. „Co się zmieniło?” - doskonalenie percepcji wzrokowej, wyszukiwanie różnic na karcie pracy. Karta pracy cz.3,str.54.

 

  1. „W roli głównej jajko” - zabawa badawcza, poznanie budowy i właściwości, oraz różnych postaci jaj kurzych; dziecko poszerza wiedzę o świecie przyrody.

Dziecko obiera jajko ugotowane ze skorupki kroi je, rozgniata widelcem, lub palcem, wybija ze skorupki jajko surowe, wraz z rodzicem nazywa jego części, dotyka jajka surowego, wącha, miesza- dzieli się wnioskami i obserwacjami.

 

  1. „Wyścig z jajkiem ugotowanym na twardo”; dziecko ćwiczy zwinność.

Dziecko z jajkiem na twardo położonym na łyżce, biegnie między przeszkodami i powraca na miejsce, należy wyznaczyć start i metę. W zabawie może brać udział kilkoro dzieci oraz dorośli.

  1. Gramy w grę planszową.

Dziecko wraz z dorosłym wybiera grę planszową i wspólnie grają, można też stworzyć własną grę na dużym arkuszu papieru.

Zachęcam do użycia dwóch kostek jednocześnie sumując oczka- jest to doskonałe ćwiczenie w dodawaniu.

Życzymy przyjemnej zabawy

 

Czwartek 01.04.2021.

Temat: Wieziemy tu kogucika.

 

  1. „Kogucik” - zabawa z instrumentem perkusyjnym, lub innym przedmiotem, który wydaje dźwięk; dziecko rozwija swoją wyobraźnię podczas zabaw, wymaga inwencji twórczej.

Dorosły tłumaczy dziecku, że będzie wydawał różne dźwięki przedmiotami , które będą oznaczać różne zachowania kogucika:

- uderza łyżką o stół - kogucik zatrzymuje się i woła kukuryku!

- uderza łyżką o pokrywkę - kogucik zatrzymuje się i siada w siadzie skrzyżnym

- uderza łyżką o łyżkę - kogucik staje na jednej nodze.

 

  1. Kogucik - ćwiczenie graficzne, usprawnianie małej motoryki; dziecko odtwarza wór. Karta pracy cz. 3, str. 53.

 

  1. Zamieszanie na podwórku - zabawę można przeprowadzić na podwórku przy udziale innych dzieci lub rodzeństwa. Dziecko doskonali sprawność fizyczną.

Dorosły wybiera ochotnika, który będzie „lisem” polującym na „kury”. Dzieci „kury ”będą reagować ruchem na polecenia dorosłego. „Lis” stoi w oddali , lub w środku koła i obserwuje „kury”, prowadzący mówi:

- kury spacerują po podwórku - dzieci naśladują te ruchy,

- kury znoszą jajko,

- kury przeglądają się w kałuży,

- kury jedzą ziarenka,

- kury piją wodę,

- wygrzewają się na słońcu,

Dzieci wykonują kolejno polecenia. Na hasło: Uwaga! Lis!- wszystkie kury uciekają, a ta która zostanie złapana, zamienia się rolą z lisem.

 

  1. Wesołych świąt wielkanocnych” - wykonanie ozdoby świątecznej z „Wycinanek-składanek” (nr 22). Samodzielnie wykonuje elementy dekoracyjne.

Dziecko wypycha z „Wycinanek-składanek” – pisanki - witraże. Puste miejsca wykleja kawałkami kolorowej bibuły i skleja pisankę. Przez dziurkę przewleka wstążkę i związuje ją.

 

  1. Zajęcia dodatkowe - usprawniające orientacje przestrzenną - układanie puzzli.

 

Życzę przyjemnej zabawy i pozdrawiam.

 

Środa 31.03.2021.

Temat: Z wizytą u kurki Czubatki.

 

  1. Rymy - zabawa słownikowa, dopowiadanie rymujących się wyrazów; wzbogacenie słownictwa dzieci, utrwalenie umiejętności tworzenia rymów.

Rodzic lub dorosły zachęca dziecko, by zastanowiło się i wymieniło wyrazy, które najbardziej kojarzą mu się ze zbliżającymi się świętami.

Np. pisanki - wianki, Wielkanoc - dobranoc, zajączek - pączek.

 

  1. Kogucik - zabawa ruchowa z ćwiczeniami ortofonicznymi; usprawnianie narządu mowy.

Dziecko biega powoli po pokoju lub na podwórzu wołając - kukuryku! Na hasło: kogucik szuka ziarenek - ściąga usta w dzióbek i naśladuje ruchem głowy wydziobywanie z ziemi ziarenek. Na hasło: kogucik znajduje dżdżownice - układa usta w kółko i wciąga powietrze. Na hasło: kogucik pije wodę - odchyla głowę w tył i kląsk.

 

  1. Wielkie malowanie - wysłuchanie opowiadania z Książki str.80-81, rozmowa kierowana; ćwiczenie uważnego słuchania tekstu literackiego, usprawnianie umiejętności liczenia.

Dorosły czyta dziecku opowiadanie. Następnie zachęca do udzielenia odpowiedzi na pytania:

- co robiły dzieci?

- czym różnią się święta Bożego Narodzenia od wielkanocnych?

- jak myślisz, co Kajtek namalował na pisance dla Baltazara?

- komu ty chcesz podarować wielkanocne pisanki?

Książki str.80-81, Nowa Era

 

  1. Raz na ludowo - poznanie charakterystycznych motywów polskiej stuki ludowej; karta pracy cz.3, str.52. Poznanie elementów sztuki ludowej.

Rodzic lub dorosły zwraca uwagę dziecka na hafty ludowe, ich kolory i wzory (mówi, że są to hafty kaszubskie, łowickie, kurpiowskie). Dziecko wykonuje zadanie na karcie pracy - koloruje motywy haftów wg wzoru.

 

  1. Jajka nie tylko malowane – poznaje sposoby zdobienia jajek na Wielkanoc. Jeżeli jest taka możliwość rodzic pokazuje dziecku różne pisanki i kraszanki jakie ma w domu, zadaje pytanie:

 - czym one różnią się od siebie?,
- jakie materiały zostały użyte do ich ozdobienia?.

Rodzic wyjaśnia dziecku, że sposób zdobienia jaj ma wpływ na jego nazwę np. pisanka - to jajko na którym wzory są pisane woskiem, kraszanka - jajko zabarwione na jeden kolor.

Następnie dziecko zastanawia się jak powstaje wydmuszka.

Rodzic wraz z dzieckiem próbują wykonać wydmuszkę - należ zrobić małe dziurki z obu stron jajka i wydmuchać zawartość na talerzyk.

 

  1. Kolorowe wydmuszki - zdobienie wydmuszek dowolną techniką: doskonalenie sprawności ręki w trakcie malowania, wycinania, wydzierania.

Należy zgromadzić: kolorową bibułę, papierki, sypkie produkty spożywcze(kasza, ryż, sól gruboziarnista, ziarna kawy, groch itp.)

 

  1. Wydmuszki - zabawa dydaktyczna z liczeniem (tworzenie zbiorów); doskonalenie przeliczania i porównywania liczebności zbiorów, używanie określeń: mniej, więcej, tyle samo.

Należy przygotować 10 jajek, 5 czerwonych i 5 niebieskich, lub mogą to być jajeczka czekoladowe, lub wycięte z papieru.

Dziecko próbuje podzielić je na dwie części bez przeliczania. Następnie dziecko dzieli jajka wg kolorów i przelicza je.

Dorosły pyta:

- których jajek jest więcej, a których mniej?

- jak można sprawdzić, czy jest ich tyle samo?

 

  1. „Po podwórku chodzi kurka” - zabawa ruchowa przy piosence. Pobudzenie wyobraźnie ruchowej dzieci, wyrabianie rytmu.

Dziecko przedstawia ruchem i gestem słowa piosenki.

CD Piosenki… - „Po podwórku chodzi kurka” 

  1. Zajęcia dodatkowe rozwijające zainteresowania Dziecka - „Origami – papierowe zabawy” – „Wielkanocna kurka”; rozwijanie zdolności poznawczych i manualnych prowadzących do rozbudzenia zainteresowań sztuką orgiami

„Papierowe zabawy” Nowa Era, instrukcja wykonania.

 

Życzę miłej zabawy!!!!!!

 

Wtorek 30.03.2021.

Temat: Wesoły zając.

 

1.”Pisanki” - dziecko utrwala piosenkę, grając jej rytm wykorzystując instrument perkusyjny, lub inny przedmiot, którym można wystukać rytm np. klocki, łyżki drewniane, pokrywki itp.

  1. Poznajemy literkę „w” - zapoznanie z obrazem graficznym głoski „w”, doskonalenie analizy i syntezy słuchowej.

Rodzic podaje wyrazy wprowadzające - wyspa, wilk, wata - akcentując głoskę „w”. Wspólnie z dzieckiem dzieli wyrazy na sylaby i głoski.

Dziecko lepi z plasteliny wałeczki i układa z nich węża w kształcie litery „w”. Następnie Radzic czyta wiersz „Wąż”:

Idze wąż wąską dróżką,

nie porusza żadną nóżką.

Poruszałby gdyby mógł,

lecz wciąż przecież nie ma nóg.

 

  1. Karta pracy cz. 3, str.50-51.

Dziecko przy pomocy rodzica, wykonuje ćwiczenia na kartach pracy.

 

  1. „Wesoły zając” - prezentacja wiersza J. Święcickiej z wykorzystaniem kukiełki zajączka zrobionej w piątek w przedszkolu:

Pewien wesoły zając

Nazywał się Robert Skok.

Przy różnych zajęczych zajęciach

Skakał na wprost i w bok.

Poszedł do domu Kury

Z farbą i pędzlem burym.

Chciał mieć pisanki na święta,

A pomalował pisklęta.

Kury akurat nie było, tak się szczęśliwie złożyło.

Wyniósł więc jajka na łąkę,

Malował pod niebem i słonkiem.

Ledwo skończył malowanie,

Rozległo się pukanie.

Co to za harmider taki?

Wykluwają się kurczaki:

pierwszy z czerwoną kokardą,

drugi z zieloną falbanką,

trzeci fioletowy,

czwarty cały różowy,

piąty żółty o dziwo,

szósty - szóstego nie było.

Nastało wielkie gdakanie.

Wtem deszczyk spadł niespodziewanie.

Wiosenny deszcz, kapuśniaczek.

I żółty był każdy kurczaczek.

Rodzic po prezentacji wiersza pyta:

- co chciał zrobić zając?

- co wykluło się z jajek?

- jak wyglądały pisklęta?

- czy kurczaki długo cieszyły się z nowych, kolorowych ubranek? Dlaczego?
Zając (do druku)   Źródło: www.eprzedszkolaki.pl

  1. Świąteczny stroik.

Dziecko umieszcza swojego zajączka na patyku, którego zrobiło w piątek w przedszkolu w pojemniku z posianym owsem, które przyniósł z przedszkola, przywiązuje do patyka z zajączkiem wstążeczkę.

  1. „Zajączki na łące” - zabawa ruchowa na powietrzu. Zachęcam do wyjścia z dzieckiem.

Dziecko skacze jak zajączek, a na hasło rodzica zatrzymuje się i wykonuje polecenia:

- zajączki jedzą marchewkę - naśladuje gryzienie marchewki,

- zajączki się myją - kulistymi ruchami naśladuje czyszczenie futerka,

- zajączki nasłuchują, czy nie zbliża się myśliwy - kuca , podnosi podkurczone ręce i nasłuchuje dobiegających odgłosów,

- zajączki odpoczywają na leśnej polanie - kładzie się na ławeczce lub na podłodze (w domu) i odpoczywa.

Po krótkim odpoczynku pozostajemy na powietrzu i możemy pobawić się z dzieckiem w zabawę – Szukaj zająca (chowanego).

Życzę miłej zabawy i pozdrawiam

 

Poniedziałek  29.03.2021.

Krąg tematyczny: Wielkanocne to pisanki, wyklejanki, malowanki.

Temat: „ Ludowe zwyczaje”

  1. Zabawa „Wesołe kurczaki” - dziecko swobodnie porusza się po pokoju naśladując kurczaka. Na hasło rodzica: kurczaki uczą się latać! - dziecko zatrzymuje się, wykonuje głęboki wdech nosem i podnosi wyprostowane ramiona do linii barków. Przy wydechu porusza ramionami naśladując ruch ptasich skrzydeł. Na hasło: kurczaki się witają! Dziecko podchodzi do drugiego dziecka, lub do dorosłego, witają się wołając; pi, pi, pi. Na hasło: kurczaki jedzą! dziecko lub dzieci biegają po pokoju, dzióbkiem wybierają ziarenka i popijają wodę.

 

  1. „ Święta, tuż, tuż”- rozmowa na temat zbliżających się Świąt wielkanocnych i związanych z nimi zwyczajów.

Rodzic, zachęca dziecko do wypowiadania się, zadaje pytania:

- jak nazywają się nadchodzące święta?

- jakie zwyczaje związane są ze Świętami wielkanocnymi?

- w jaki sposób Święta wielkanocne są obchodzone w Twoim domu?

Rodzic wyjaśnia dziecku znaczenie tradycji i obrzędów towarzyszących tym świętom.

 

  1. Pocztówkowe układanki - układanie w całość pociętych pocztówek wielkanocnych.

 

  1. Świąteczne przygotowania - rozmowa kierowana przez rodzica na temat przygotowań związanych z Wielkanocą, dostrzeganie następstw w historyjce obrazkowej (karta pracy cz. 3, str. 49).

Rodzic lub dorosły wyjaśnia dziecku, na czym polegają przygotowania związane ze świętami. Wspólnie zastanawiają się, w których działaniach i w jakim zakresie dziecko może wziąć czynny udział. Dziecko opowiada historyjkę o przygotowaniu mazurka, ozdabia rysunek ciasta.

 

  1. Piosenka „ Pisanki”. Po uważnym wysłuchaniu piosenki, dziecko opowiada, kiedy się maluje pisanki, co było malowane na każdej z pięciu pisanek. Potem dziecko śpiewa i uczy się piosenki, gdy już trochę opanuje tekst, można wprowadzić zabawę rozwijającą poczucie rytmu, dziecko gra akompaniament na instrumencie perkusyjnym, lub na innych stukających przedmiotach.
    Piosenka "Pisanki", CD 2 nr 17 - 18, Nowa Era

 

  1. Palemka - wykonanie palemki wielkanocnej wybraną techniką.

Dziecko może przyklejać do gałązek brzozy, bazi lub bukszpanu; elementy wycięte z bibuły lub z papieru kolorowego (kwiatki, listki ,wstążeczki).

  1. Zachęcam do zabawy na świeżym powietrzu - zabawa ruchowa „Baranie skoki”.

Rodzic lub dorosły układa na dywanie  przeszkody z poduszek lub jaśków, a dziecko przeskakuje jak przez baranka okrakiem opierając ręce o przeszkodę. Na powietrzu może to być przeskok przez piłkę, lub przez drugie dziecko klęczące i skulone na trawie.

 

Życzę miłej zabawy!!!!!! Pozdrawiam wszystkich.