Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zdalne nauczanie 04-08.05.2020

Czwartek 07.05.2020r.

Moja ulubiona postać z bajki – rysowanie ulubionej postaci.

Dzieci na arkuszach papieru w kształcie książki rysują swoich ulubionych bohaterów. Rodzic przypomina o właściwym rozplanowaniu pracy na kartce. Po zakończeniu pracy dziecko opowiada, kogo przedstawia rysunek, wskazuje, dlaczego ta postać jest jego ulubioną.

Ile książek jest na półce? – liczenie książek na półkach, karta pracy

Ułóż tyle książeczek, ile wskazuje liczba – ukła­danie książek na półkach zgodnie z zaprezentowaną liczbą.

W „Kartach pracy” dziecko wykonuje ćwiczenia: opowiada, jakie przedmioty są położone na po­szczególnych półkach, podaje ich liczbę, sumuje, zapisuje wyniki oraz koloruje szuflady.

Książka s. 24,

Wypożyczamy książki – zabawa tematyczna, karta pracy.

Dziecko samodzielnie układa treść zadania matematycznego, np.:

– Miałem 9 książek, wypożyczyłem jeszcze 1. Ile teraz mam książek?

– Ola w swojej biblioteczce ma 10 książek, ale 5 pożyczyła Basi. Ile ma teraz książek?

– Mama uwielbia czytać. Ma 10 książek, 8 oddała do biblioteki. Ile jej zostało?

W „Kartach pracy” dziecko dorysowuje książki na pół­ce, żeby było tyle, ile wskazuje liczba (10), koloruje książki zgodnie z poleceniem. Następnie liczy, ile książek ma Emilka w swojej bibliotece, nakleja jeszcze dwie książki, które dostała dziewczynka, liczy je wszystkie i zapisuje obliczenie (8+2=10). W dalszej części rysuje na półce Patryka tyle ksią­żek, ile ma teraz, i zapisuje obliczenia 10–5=5.

Książka  s. 25

 

Zakładka do książki – projektowanie i wyko­nywanie pracy plastycznej w różnych technikach plastycznych.

Przed przystąpieniem do pracy rodzic pokazuje kilka gotowych zakła­dek do książek. Dziecko oglądają zakładki, omawia ich różnorodność, podkreśla ich użyteczność.

 

Poznanie liczby „18”.

Dzieci liczą i określają, ile ich jest (np.makaronów) podają odpowiedź: 17 . Następnie rodzic  dodaje do zbioru jeszcze jeden makaro. Dziecko ponownie liczy, określają, że jest ich teraz 18. Rodzic prezentuje liczbę „18”, dziecko opisuje jej wygląd, podaje, z jakich cyfr się składa. Następnie wykonuje 18 kroków – idą do sklepu, 18 razy klaszcze, skacze, uderza dłonią w podłogę.

Książeczki o figurach w „Kartach pracy”  s.92 dzieci liczą i kolorują koraliki, wklejają właściwy zapis. Rysują po śladzie książkę i figury, według poleceń.

język angielski

/uploads/5e125d739ee04/pages/18/content//ang 6 07.05.docx

/uploads/5e125d739ee04/pages/18/content//kp 6 07.05.docx

Środa 6.05.2020r.

  • W królewskiej bibliotece – zabawa dydaktycz­na, karta pracy.

Rodzic zaprasza dzieci do wyko­nania ćwiczeń w „Kartach pracy”. Dzieci rysują zamek księżniczki po śladzie. Wklejają księżniczkę i rycerza. Czytają wyrazy znajdujące się na murach. Próbują wykorzystać wszystkie wyrazy podczas opowiadania historii o księżniczce i rycerzu. Ota­czają zieloną pętlą wyrazy, które oznaczają budowle (zamek), a czerwoną pętlą wyrazy, które oznaczają uczucia (wesoły, smutna). Następnie słuchają wierszyka, zapamiętują go i powtarzają podczas rysowania każdej łódki i krasnoludka.

  • Rozmawiamy o postaciach bajkowych – ćwiczenia w prowadzeniu dialogów, karta pracy.

Moża użyć kukiełek z teatrzyku cieni z „Wyprawki’’ lub lalek, maskotek . Dziecko wybiera jedną rodzic drugą postać. Zadaniem  jest poprowa­dzenie rozmowy o swoich bohaterach. Przykładowy dialog:

– Cześć! Co czytasz?

– Bajkę o królu Kraku, który zbudował Kraków. A ty?

– Bajkę o królewnie Lence, która miała wielkie zmartwienie.

– Dlaczego?

– Bo nie wiedziała, czy cieszyć się, że będzie miała braciszka, czy nie.

– Jak zakończyła się historia?

– Wesoło. Uwierzyła, że młodsze rodzeństwo wcale nie jest takie złe i można z nim robić wiele cieka­wych rzeczy.

– Też muszę ją przeczytać.

Dzieci czytają w „Kartach pracy”, o czym Zuzia rozmawiała ze Stasiem, wskazują, które słowa mówi Zuzia, a które – Staś, wklejają obok każdej wypowiedzi właściwą postać. Rozwiązują miniquiz do tekstu:

O czym jest opowiadanie? (o źrebaku)

Kto czyta opowiadanie? (Staś)

Na której stronie jest Staś? (na 2. stronie)

Książka s. 23, W. „Teatrzyk cieni”

Nauka skakania przez skakankę.

  • zadania dodatkowe:
  • Wykonanie laurki dla bibliotekarki/bibliotekarza na jutrzejsze spotkanie.
  • Moja książeczka – rysowanie swojej książeczki, wymyślonych opowiadań, naklejanie zdjęcia dziecka jako autora ksiązki.
  • Wykonywanie składanych książeczek harmonij­kowych.
  • Ilustrowanie treści poznanych utworów literackich.

Religia

TEMAT NR 41 KIEDY W KOŚCIELE SIĘ ZBIERAMY, TO JEZUSA SŁÓW SŁUCHAMY.

Zapraszam  do modlitwy piosenką : https://www.youtube.com/watch?v=Ha8f5amqPxA&list=PLCsnIDVqMPRk8HcxMQQ6DLdPHaZhJVlJz&index=2

Misjonarz to osoba, która z miłości do Pana Jezusa wyjeżdza do dalekiego kraju,by tam opowiedzieć ludziom o miłości Pana Boga. Pomaga ludziom, którzy mieszkają w tym kraju oraz uczy, jak się modlić i czynić dobra.

Więcej dowiecie się z filmu : https://vod.tvp.pl/video/ziarno,tydzien-misyjny,27184094

Wykonaj zadanie  z podręcznika znajdujące się na str. 98-99.

 

Wykonane zadanie chętnie obejrzę – kontakt mailowy p.rybinska@gmail.com lub przez Messenger.

Miłej zabawy!

Szczęść Boże!

Paulina Rybińska- Rosiak

 

Wtorek 5.05.2020r.

 

  • Bajki o zwierzętach – wyszukiwanie w cza­sopismach i książkach ilustracji związanych z określonym tematem.

Dziecko otrzymuje książkę poszukuj w niej ilustracji o zwierzętach, w tym szczególnie o koniach.  

 

  • Koniki – ćwiczenia usprawniające motorykę narządów mowy (warg, języka), ćwiczenia ortofoniczne.

Do ćwiczeń dziecko siada przed lusterkiem, aby samo kontrolowało prawidłowość wyko­nywania ćwiczeń:

– parskanie – wprawianie ust w drganie

– gwizdanie parę razy na jednym tonie

– kląskanie językiem

– ściąganie warg do „u” i cmokanie

– wydawanie komend kierowanych do koników: wio – do ruszania, prr – do zatrzymania, (można także zastosować dodatkowe komendy: hetta – w prawo, wiśta – w lewo, nazad – do tyłu)

– powtarzanie dźwięków związanych z poruszaniem się konia: pa-ta-taj, człap-człap

– stukot kopyt o bruk: stuk-puk, stuk-puk

– naśladowanie rżenia: ihaa, ihaa

  • Moje ulubione książki o zwierzętach – swo­bodne rozmowy z dziećmi o książkach, których tematyka dotyczy zwierząt.

Rozmowa o ulubionych książkach, szczególnie tych, które opowiadają o zwie­rzętach. Rodzic  proponuje stworzyć książkę – atlas zwierząt. Dzieci nazywają każde zwierzę i dopasowują do litery, którą rozpoczyna się jego nazwa. Propozycja obrazków: f – foka, l – lis, k – koń, t – tygrys, z – zebra, g – gołąb, b – baran, m – małpa, o – ośmior­nica, r – rak, a – antylopa, d – delfin, w – wiewiórka, p – papuga, s – słoń.

Zaprzęgi – zabawa ruchowa.

 Dziecko biega po pokoju w rytm muzyki. Na przerwę w muzyce zatrzymują się i stoi jak posąg bez ruchu.

  • Koniki i podkowy – zabawa dydaktyczna, karta pracy.

Dzieci otwierają „Karty pracy”, nazywają ob­razki, wskazują głoskę na początku każdej nazwy, łączą obrazki z właściwymi literami, czytają sylaby na ogro­dzeniu raz szybko, raz wolno – tak, jak biega konik.

Książka s. 20

 

  • Poznanie litery „ź”, „Ź”.
  • Źrebak – zapoznanie z wielką i małą literą „ź”, karta pracy.

 

 „Źrebak”

Źrebak szybko biega,

źrebak szybko skacze, źrebak jest wesoły

i nigdy nie płacze.

Hej dzieciaki, hej dzieciaki,

pohasajcie jak źrebaki.

Lepiej biegać, lepiej skakać

niźli w kącie siedzieć, płakać.

Źródło: Marta Bogdanowicz, Małgorzata Barańska, Ewa Jakacka, „Od piosenki do literki” cz. 2, Wydawnictwo „Fokus”, Gdańsk 1997

 Co to jest źrebak? Co robi źrebak? Czy dzieci lubią wykonywać takie czynności jak źrebaki? Następnie dzieci dokonują analizy i syntezy słuchowej wyrazu „źrebak” – dzielą nazwę na sylaby. Rodzic wskazuje, iż głoska „ź” jest spółgłoską. Następnie prezentuje wielką i małą literę „ź” – drukowaną i pi­saną, omawia z dziećmi ich wygląd. Pyta, jaką inną literę przypomina („z”, „ż”), czym się od nich różni.

litera „z”: zebra, znak, zegar, zając, zamek, ząb

litera „ż”: żaba, żyrafa, żółw, żarówka, żelazko, żołnierz, żaglówka

litera „ź”: źrebak, źródełko, źdźbło

W „Kartach pracy” dzieci łączą każde zdjęcie z właściwym podpisem, czytają napisy i otaczają pętlą literę „ź”, wymyślają historyjkę i kolorują źrebaka oraz dorysowują elementy, które wystąpiły w ich opowiadaniu.

Książka s. 84,

Czytanie i oglądanie książek przyrodniczych o koniach.

język angielski 

/uploads/5e125d739ee04/pages/18/content//angielski 5.05.docx

Poniedziałek 04.05.2020r.

„W kąciku książki” – prace porządkowe, uczestniczenie w naprawianiu książek, przypomnienie zasad korzystania z książek, układanie książek w domowej bibliotece

 „Zgadnij kim jestem”-Zadaniem  dziecka jest pokazanie ruchem ciała, miną, gestem, zachowaniem, a także głosem wybranej postaci z bajki. Zadaniem rodzica jest odgadnięcie nazwy prezentowanej postaci oraz podanie tytułu bajki z jakiej pochodzi.

Do zabawy można wykorzystać rymowankę:

Aktor

Dzisiaj ważne wydarzenie

Aktor będzie grał na scenie

Kogo zagra, w co się wcieli,

może nas czymś rozweseli?

(w tym momencie dziecko demonstruje wybraną postać)

Gra na scenie – trudna sprawa,

zagrał świetnie, bijmy brawa.

Anna Przepióra

Źródło: Bożena Forma, Anna Przepióra, „Poznajemy zawody cz. III”, Bliżej przedszkola, Kraków 2016 • „Zgadnij, kim jestem?” – zabawa ruchowa

Dom bez książek to dom bez okien – słu­chanie opowiadania R. Piątkowskiej, poznanie i wyjaśnienie znaczenia przysłowia, poznawanie różnego rodzaju książek, karta pracy.

/uploads/5e125d739ee04/pages/18/content//Tekst poniedziałek.docx

Zadaje pytania: O kim było opowiadanie? Gdzie przebywał Paweł? Jakie książki wypożyczył? (książkę o piracie, atlas grzybów) Co zobaczył w bibliotece? Jak wyglądał plakat? Jaki napis był na nim umieszczony? Kto wyjaśnił jego znaczenie? Co znaczy przysłowie „Dom bez książek to dom bez okien”? Jak mama wyjaśniła treść przysłowia? (każda książka otwiera przed nami niewidzialne, ta­jemnicze okno, czytając możemy przez nie spojrzeć, i zobaczyć to, o czym mowa w książce, przeżyć przygody, jakby się tam było naprawdę) Jak czuł się Paweł, kiedy mama skończyła czytać? (wydawało mu się, że jest w opisanym w książce miejscu, widział busz, nawet poczuł gorące, parne powietrze) Czy wy macie takie dziwne okna, które zamiast szyb i firanek mają kartki i kolorowe okładki?. Dzieci udzielają odpowiedzi na pytania. Mówią, że mają książki na półkach, ale także e-książki w kompute­rze czy smartfonie. Opowiadają o swoich zbiorach.

 „Jak powstaje książka” – prezentacja multimedialna 

https://www.youtube.com/watch?v=icdV3QZb10Q

https://www.youtube.com/watch?v=5dHmwZRQ0FI

 „Baśniowy bal” – rozwiązywanie zagadek o po­staciach bajkowych, wskazywanie tytułów bajek, z jakich pochodzą, karta pracy.

Zaproszenie dzieci do udziału w balu z baśniowymi bohaterami bajek. Aby odkryć ich tożsamość, należy rozwiązać zagadki z bajkowego cylindra. Dzieci kolejno losują zagadki, podają rozwiązania i wybierają obrazki z bajkowymi postaciami.

Zwierzę słynne po wsze czasy

Z tego, że nosi obcasy.

(Kot w butach)

Żona elfa, wcześniej kreta,

Kieszonkowa to kobieta,

Nie większa od naparsteczka.

A jej imię…

(Calineczka)

Domek w głodnych buziach znika,

Bo to chatka jest z piernika

Jej mieszkanka tym się chlubi,

Że ogromnie dzieci lubi.

(Baba-Jaga)

Nie ma schodów, ni drabiny,

Tylko warkocz zamiast liny

I pod wieżą wąska ścieżka.

Kto na szczycie wieży mieszka?

(Roszpunka)

Mama kaczka aż się zlękła

Bo skorupka nagle pękła

I pokraka wyszła z jajka.

Czy już wiesz, jaka to bajka?

(Brzydkie kaczątko)

Przez las ciemny wiedzie ścieżka,

babcia na jej końcu mieszka.

W lesie czeka zwierzę złe.

Kim ja jestem? Ktoś już wie?

(Czerwony Kapturek)

Ta bezsenność jest paskudna,

miękkość poduch, pierzyn – złudna,

bo mnie wciąż coś w plecy gniecie.

Kim ja jestem? Czy już wiecie?

(Księżniczka na ziarnku grochu)

 

„Kartach pracy”. Dzieci kolorują postacie z bajek, łączą liniami bohaterów z tej samej bajki, podają tytuły, rysują gwiazdki przy postaciach, które znają, a przy bohaterze, którego najbardziej lubią, rysują ser­duszko. Następnie dzieci opowiadają, jakich jeszcze znają bohaterów bajek, dorysowują wybraną postać, i opowiadają o niej. Opisują, z jakiej bajki pochodzi, jak wygląda i jakie miała przygody.

Książka nr 4 s. 18,

Religia

TEMAT NR 41 KIEDY W KOŚCIELE SIĘ ZBIERAMY, TO JEZUSA SŁÓW SŁUCHAMY.

Zapraszam  do modlitwy piosenką : https://www.youtube.com/watch?v=edP-anEkgpk&t=2s

Biblia to księga, w której Bóg zostawił nam swoje Słowo byśmy starali się kierować nim w życiu.  Ludzie czytają Pismo Święte, często robią to na głos. Słowa Pana Jezusa są odczytywane także na każdej mszy świętej. Jest to Ewangelia, czyli DOBRA NOWINA . W trakcie odczytywania słów Jezusa z Ewangelii ludzi w kościele stoją, by okazać Słowu Bożemu szacunek.

Wykonaj zadanie  z podręcznika znajdujące się na str. 86-87.

Wykonane zadanie chętnie obejrzę – kontakt mailowy p.rybinska@gmail.com lub przez Messenger.

Miłej zabawy!

Szczęść Boże!