Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zdalne nauczanie 06 -10.04.2020

10.04.2020 r. Turniej zajączków

1. „Zajączki” – nauka na pamięć wyliczanki : 

Siedzi zajączek na moście, drugi się schował w kapuście.
Uciekaj z pola, szaraku, a ja się schowam na dachu!

2. „Turniej zajączków” – zabawa tropiąca, wyszukiwanie ukrytych wcześniej jajek w domu czy ogrodzie.

3. „Co się zmieniło?” – doskonalenie percepcji wzrokowej, wyszukiwanie różnic - karta pracy.

„Karty pracy” cz. 3, s. 54

4. „Za oknem” – obserwacja co zmieniło się za oknem, omawianie zachodzących zmian w przyrodzie.

Jak zmienia się krajobraz?

Jak zmienia się temperatura?

5. „W roli głównej jajko” – zabawa badawcza, poznawanie budowy i własności oraz różnych postaci jaj kurzych. Dziecko bada kurze jajo, obiera je ze skorupki i kroi jajo ugotowane na twardo  i  na miękko, wybija ze skorupki jajo surowe (uprzednio wymyte i wyparzone). Dziecko dotyka, rozgniata, wącha. Dzieli się wnioskami i obserwacjami. 

6. „Wyścig z jajkiem” – zabawa ruchowa, kształtowanie prawidłowej postawy. Zadaniem dziecka jest bieg miedzy przeszkodami (tor zbudowany z przedmiotów znajdujących się  w domu).
Podczas biegu jajko trzymane na łyżce nie może spaść. Jeśli upadnie i się potłucze, dziecko rozpoczyna bieg od początku.

7. „Zagadki wielkanocne” - w ramach programu „Przedszkolaki czytają”.

  • Jak się nazywa skorupka od jajek,co na Wielkanoc świetnie się nadaje?
  • Upleciony ze słomy, z wikliny, chętnie nosi owoce jarzyny. Podwieczorek też weźmie czasem i grzyby przyniesie z lasu?
  • Białe, złote, malowane i kraszane i pisane. Na Wielkanoc darowane?
  • Twardą skorupką z wierzchu okryte, za to śniadanie jest znakomite?
  •  Długie uszy, mały ogon, bardzo jest nieśmiały i z ogonkiem jak pomponik przez zielone pola goni?

 

 

09.04.2020 r. Wieziemy kogucika

1. „Wieziemy tu kogucika” – zabawy ludowe związane z tradycją wielkanocną, przedstawienie ludowych obrzędów świątecznych.

  •  „Święconka” –  przedstawiamy dziecku rożne produkty spożywcze nawet takie które niezwiązane są z Wielkanocą, dziecko musi wybrać co powinno znaleźć się w koszyku ze święconką zgodnie z tradycją.
  • „Śmigus-dyngus” – rodzic z dzieckiem stają w przeciwnych końcach pokoju (pole zabawy wyznaczamy wcześniej ). Rodzic nazywa się Śmigus, a dziecko – Dyngus. Zadaniem Śmigusa i Dyngusa jest zbijanie piłką Dyngusa jak piłka dotknie następuje zmiana ról.

2. „Kogucik” – ćwiczenie graficzne, usprawnianie małej motoryki.

„Karty pracy” cz. 3, s. 53

 

Język angielski

Witam! Dzisiaj nasza ostatnia lekcja przed świętami i dlatego nasz temat będzie dotyczył właśnie Wielkanocy.

Najpierw dzieci poznają kilka podstawowych słówek   związanych  z Wielkanocą. Rodzice mogą w tym czasie pomóc swoim pociechom w nauce nowych wyrazów, pokazując jednocześnie te przedmioty  (myślę że w każdym domu takie rekwizyty się znajdą). Potrzebujemy zajączka, koszyczka wielkanocnego, pisanek, i małego  kurczaka. (albo ilustracji przedstawiających te rzeczy).  Aby posłuchać i nauczyć się  wymowy nowych słówek, proszę aby rodzice odtworzyli je z tego linku

 

https://fiszkoteka.pl/zestaw/1275670-easter-przedszkole 

 

Easter (ister) - Wielkanoc

Bunny (bani) – zajączek

Basket  – koszyk

Easter eggs  (ister egz) – pisanki

Chick (czik) – kurczaczek

Lamb (lem)- baranek, owieczka

Następnie można zadać dzieciom pytania z wykorzystaniem powyższych słówek, na przykład: What’s that? Zależnie od poziomu zaawansowania dziecko odpowiada: It is..... (w tym miejscu podaje słowo,       o którym mowa), bądź wskazuje dłonią przedmiot, o który pytamy.

Aby poćwiczyć nowe słówka i przy okazji powtórzyć te, które już  dzieci znają oraz trochę się poruszać, najlepsza jest  piosenka. W tym celu dzieci mogą posłuchać wesołej piosenki o 10 zajączkach wielkanocnych „Ten Easter bunnies”. W trakcie słuchania dzieci ruszają się z zajączkami i odliczają od 1 do 10 (skaczą, biegają, maszerują, przeskakują z nogi na nogę )

 

https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8   (źródło You Tube, The Kiboomers - Kids Music Channel)

 

Ten Easter bunnies

 

1 little, 2 little, 3 easter bunnies,

4 little, 5 little, 6 easter bunnies

7 little, 8 little 9 little

10 easter bunnies hopping all around!

 

hop hop hop STOP!  (Śpiewamy 3 razy)

hop hop STOP!

 

1 little, 2 little, 3 easter bunnies,

4 little, 5 little, 6 easter bunnies

7 little, 8 little 9 little

10 easter bunnies running all around!

 

run run run STOP! (Śpiewamy 3 razy)

run run STOP!

 

1 little, 2 little, 3 easter bunnies,

4 little, 5 little, 6 easter bunnies

7 little, 8 little 9 little

10 easter bunnies walking all around!

 

walk walk walk STOP! (Śpiewamy 3 razy)

walk walk STOP!

 

1 little, 2 little, 3 easter bunnies,

4 little, 5 little, 6 easter bunnies

7 little, 8 little 9 little

10 easter bunnies skipping all around!

 

 skip skip skip STOP! (Śpiewamy 3 razy)

! skip skip STOP!

 

Dzieci z zaciekawieniem obejrzą również historyjkę o tym jak powstaje pisanka wielkanocna:

 

https://www.youtube.com/watch?v=P09FiCLhd1Q   (źródło You Tube, Dan Gemeinhart)

 

Na koniec proponuje aby dzieci spróbowały wykonać króliczka z papieru. Jak to dokładnie zrobić pokazuje poniższy film :

 

https://www.youtube.com/watch?v=3cJM0JS1mjM   (źródło You Tube, 123 Easy Paper Crafts for kids - diy kids)

 

Polecam tez materiały do druku

https://twistynoodle.com/hoppy-easter-kindergarten-worksheet/

http://www.leehansen.com/coloring/Holidays/Easter/pages/easter-chick-bonnet.pdf

Miłej zabawy! Katarzyna Niwińska

 

3. "Święta w rodzinnym kręgu" - zabawy z piłką.

Toczenie piłki do rodzica
Dziecko leży na brzuchu, trzymając piłkę w dłoniach przed głowa. Rodzic siedzi na piętach przodem do dziecka w odległości około 2 m. Dziecko unosi łokcie nad podłogę i odpycha piłkę tak, aby potoczyła
się do rodzica.
 Rzut piłki do partnera
Dziecko leży na brzuchu, trzymając piłkę w dłoniach przed głową. Rodzic siedzi przodem do niego w odległości 1,5 m. Dziecko leżące przenosi piłkę nad kark i, unosząc łokcie nad podłogę, rzuca ją do rodzica.
Celowanie piłką do kosza w pozycji leżącej
Jedno dziecko leży na brzuchu, trzymając w dłoniach piłkę. Rodzic siedzi na piętach przodem do niego, tworząc z rąk przed sobą „kosz”. Dziecko lezące stara się trafić piłką do „kosza”.
Podania piłki bokiem
Dziecko i rodzic siadają z nogami wyprostowanymi w rozkroku tyłem do siebie w odległości około 0,5 m. Dziecko trzyma w dłoniach piłkę. Oboje jednocześnie wykonują skręt tułowia (jedno w prawo, drugie w lewo i na odwrót) z przekazaniem piłki partnerowi.
Podania piłki do siebie
Dziecko z rodzicem stoją naprzeciwko siebie i rzucają do siebie piłkę.
Rzuć w górę i złap piłkę
Dziecko stoi lub siedzi z piłką w dłoniach. Rzuca piłkę w górę i stara się ja złapać w dłonie.
Rzuty piłki z odbiciem o podłogę
Dziecko z rodzicem stoją przodem do siebie w odległości około 2 m. Dziecko trzyma w dłoniach piłkę i rzuca do rodzica tak aby przed złapaniem piłka odbiła się o podłogę. 
Toczenie piłki wokół siebie
Dziecko siedzi z nogami wyprostowanymi i złączonymi. Trzyma dłońmi leżącą na podłodze przy biodrach piłkę. Dziecko toczy piłkę po podłodze wokół bioder i wyprostowanych nóg. Po wykonaniu trzech okrążeń piłki w jedną stronę należy wykonać następne trzy okrążenia w stronę przeciwną.
S. Owczarek „Gimnastyka przedszkolaka”, WSiP, Warszawa 2001, s. 95–99, piłki

4. „Wesołych świąt wielkanocnych” – wykonanie ozdoby świątecznej.

 

08.04.2020 r. Z wizytą u kurki Czubatki

1. „Rymy” – zabawa słownikowa, dopowiadanie rymujących się wyrazów. Prosimy dziecko, aby zastanowiło się i wymieniło wyrazy, które najbardziej kojarzą mu się ze zbliżającymi się świętami. Dziecko wymienia nazwy przedmiotów i obyczajów świątecznych i próbuje wymyśleć do nich np. pisanki – wianki, Wielkanoc– dobranoc, zajączek – pączek. 

2. „Wielkie malowanie” – wysłuchanie opowiadania z „Ksiażki”,  liczenie pisanek na ilustracji.

Następnie zachęcamy dziecko do udzielenia odpowiedzi na pytania:
– Co robiły dzieci?
– Czym różnią się święta Bożego Narodzenia od świąt Wielkanocnych?
– Jak myślisz, co Kajtek namalował na pisance dla Baltazara?
– Komu chcesz podarować wielkanocne pisanki?

„Książka” s. 84 "Książka" s. 85

3.„Raz na ludowo” – poznanie charakterystycznych motywów polskiej sztuki ludowej (karta pracy) - kolorowanie motywów haftów według wzoru. Hafty przedstawiają motywy kaszubskie, łowickie, kurpiowskie.

„Karty pracy” cz. 3, s. 52

4. „Jajka nie tylko malowane” – prezentacja wydmuszek i jaj ozdobionych z wykorzystaniem różnych technik plastycznych, uwrażliwianie na wartości estetyczne.

5. „Kolorowe wydmuszki” – zdobienie wydmuszek dowolna technika, zwracamy uwagę na to że wydmuszki są bardzo kruche.

6. „Wydmuszki” – zabawa dydaktyczna z liczeniem, przeliczamy jajka lub wydmuszki w zakresie 10.

7. "Świąteczne kodowanie" - stworzenie kodu za pomocą strzałek kierunkowych.stworzenie kodu za pomocą strzałek kierunkowych.

Karta Pracy "Kodowanie na dywanie" Anny Świć

07.04.2020 r. Wesoły zając

1. „Pisanki” – utrwalenie piosenki.

CD Piosenki... – „Pisanki” (CD 2 nr 17)

2. „Zabawy z jajkami” – poranne ćwiczenia gimnastyczne. Zachęcamy dziecko do wykonywania ćwiczeń:
1. „Jajko parzy!” – dziecko biegnie w jednym kierunku, trzymając w prawej ręce woreczek („jajko”). Na znak następuje zmiana kierunku biegu i przełożenie woreczka („jajka”) do drugiej ręki.
2. „Wydmuszka” – dziecko chodzi z woreczkiem („jajkiem”) na głowie, siada skrzyżnie, wstaje, idzie dalej, cały czas starając się, aby nie zgubić go w czasie ćwiczeń.
3. „Kto dalej rzuci?” – dziecko w siadzie klęcznym z woreczkiem („jajkiem”) na głowie wykonuje powolny skłon tułowia w przód, zrzucając woreczek na podłogę.
4. „Tor przeszkód” – dziecko przesuwa leżący na podłodze woreczek („jajko”) raz lewą, raz prawą ręką i idzie za nim na czworakach. Na znak siada skrzyżnie i wykonuje kilka rzutów i chwytów woreczka.
5. „Karuzela” – stojąc na jednej nodze, dziecko przekłada woreczek („jajko”) pod kolanem wzniesionej nogi prawej i lewej, na zmianę.
6. „Do kurnika!” – marsz z woreczkami („jajkiem”) na głowie, odniesienie ich i odłożenie w wyznaczone miejsce.
K. Wlaźnik, „Wychowanie fizyczne w przedszkolu. Przewodnik metodyczny dla nauczyciela”, Wydawnictwo JUKA, Łódź, 1996, s. 138

3. „Poznajemy litery – litera w” – zapoznanie z obrazem graficznym głoski w, doskonalenie analizy i syntezy słuchowej. Prezentujemy małą i wielką literę w. Wyrazy wprowadzające: wyspa, wilk, wata – akcentując głoskę w. Wspólnie z dzieckiem dzielimy wyrazy na sylaby i głoskujemy. Prosimy aby dziecko z plasteliny zrobiło wałeczek i uformowało literkę w.

Karty pracy cz.3 s. 50  Karty pracy cz. 3 s. 51 

język angielski

Witam! Choć z pogodą w kwietniu bywa różnie, to trzeba przyznać że z dnia na dzień robi się coraz piękniej. Dlatego też cały czas jesteśmy w temacie wiosny i obserwujemy jak rośliny i zwierzątka budzą się do życia.

Na początek dzieci mogą sobie powtórzyć słownictwo wiosenne, które ostatnio poznały, a najlepiej zrobić to słuchając nagrania. W trakcie odtwarzania filmu dzieci powinny powtarzać nowe wyrazy za lektorem:

SPRING (sprin)- wiosna

BEE (bi)-pszczółka

BIRD (byrd)- ptaszek

LADYBUG (lejdibag) - biedronka

BUTTERFLY (baterflaj)- motyl

FLOWER (flałer) -kwiatek

SUN (san) -słońce

FROG - żaba

GRASS- trawa

https://www.youtube.com/watch?v=JQoq-I1e5dM   (źródło You Tube, LolliPopsDE)

https://www.youtube.com/watch?v=U-Tfcwtn8Fk  (źródło You Tube, Kinga Skoczeń)

Dziś dodatkowo chciałabym aby dzieci poznały kilka nazw sympatycznych wiosennych robaczków (niektóre pojawiły się już na wcześniejszej  lekcji)

SPIDER (spajder)- pająk

ANT (ent) - mrówka

GRASSHOPPER (grashoper)- konik polny

CATERPILLAR (katepilar)- gąsienica

MOSQUITO (moskitou)- komar

SNAIL (snejl)- ślimak

DRAGONFLY (dragonflaj)- ważka

 

Aby poćwiczyć nowe słownictwo dzieci słuchają rymowanki i powtarzają kolejno wyrazy

https://www.youtube.com/watch?v=qXiaC1TjTXU  (źródło You Tube, Fun Kids English)

A teraz czas na piosenkę o robaczkach “Bugs, Bugs, Bugs”

https://www.youtube.com/watch?v=9CzXWwgLDJ8  (źródło You Tube, Pinkfong! Kids' Songs & Stories)

Bugs, Bugs, Bugs!

 

I like bugs, bugs, bugs, buggy bugs.

I like bugs, bugs, bugs, buggy bugs.

I like the honeybees and butterflies.

I like the crickets for their shiny eyes.

I like the ants and grasshoppers, too.

I like all the bugs. How about you?

I like the caterpillars and ladybugs.

I like to watch them crawling on the leaves.

I like the spiders and dragonflies.

I really like them. How about you, guys?

I like bugs, bugs, bugs, buggy bugs.

I like bugs, bugs, bugs, buggy bugs.

Na koniec proponuję aby dzieci spróbowały wykonać biedronkę z papieru , a jak to zrobić mogą zobaczyć  tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=D2EALR69JmM  (źródło You Tube, Craft Basket)

Miłej zabawy! Katarzyna Niwińska

 

4. „Wesoły zając” – prezentacja wiersza J. Święcickiej, dostrzeżenie humorystycznych elementów w treści utworu.

Wesoły zając
Pewien wesoły zając
nazywał się Robert Skok.
Przy różnych zajęczych zajęciach
skakał na wprost i w bok.
Poszedł do domu Kury
z farbą i pędzlem burym.
Chciał mieć pisanki na święta,
a pomalował pisklęta.
Kury akurat nie było,
tak się szczęśliwie złożyło.
Wyniósł więc jajka na łąkę,
malował pod niebem i słonkiem.
Ledwo skończył malowanie,
rozległo się pukanie.
Co to za harmider taki?
Wykluwają się kurczaki:
pierwszy z czerwoną kokardą,
drugi zieloną falbanką,
trzeci fioletowy,
czwarty cały różowy,
piąty żółty, o dziwo,
szósty – szóstego nie było.
Nastało wielkie gdakanie.
Wtem deszczyk spadł niespodzianie.
Wiosenny deszcz, kapuśniaczek.
I żółty był każdy kurczaczek.
Justyna Święcicka

J. Święcicka, „Wesoły zając” [w:] „Mis” 1995, nr 8

5. „Świąteczny stroik” – wykonanie sylwety wielkanocnego zająca do stroika wg własnego pomysłu np. z rolki po papierze toaletowym.

06.04.2020 r. Ludowe zwyczaje

1. „Porządki” – zabawa tematyczna,  organizacja wspólnych przedświątecznych porządków. W tym celu pokazujemy dzieciom  narzędzia i przybory potrzebne do sprzątania (np. wilgotne ściereczki, szczotki i szufelki, odkurzacz), i przystępujemy do wycierania półek, usuwania kurzu  i zanieczyszczeń.

2. „Wesołe kurczaczki” – zabawa ruchowa z ćwiczeniami ortofonicznymi. Dzieci swobodnie poruszają się, biegają naśladując kurczaczki. Na hasło: Kurczaczki uczą się latać! – dzieci zatrzymują się, wykonują
głęboki wdech nosem i podnoszą wyprostowane ramiona do linii barków. Przy wydechu poruszają ramionami, naśladując ruch ptasich skrzydeł. Na hasło: Kurczaczki się witają! – wołają: pi, pi, pi. Na hasło: Kurczaczki jedzą! – „kurczaczki” dzióbkami wybierają ziarenka i popijają wodę.

3. „Święta tuż, tuż” – rozmowa na temat zbliżających się świąt wielkanocnych i związanych z nimi zwyczajów. Zachęcamy dziecko do samodzielnego wypowiadania się, zadajemy pytania: Jak nazywają się nadchodzące święta? Jakie zwyczaje związane są  ze świętami wielkanocnymi? W jaki sposób święta wielkanocne są obchodzone w Waszych domach?. Wyjaśniamy dziecku znaczenie tradycji i obrzędów towarzyszących świętom wielkanocnym.

4. „Pocztówkowe układanki” – układanie w całość pociętych starych pocztówek wielkanocnych.

5. „Świąteczne przygotowania” – rozmowa na temat przygotowań związanych z Wielkanocą, dostrzeganie następstw w historyjce obrazkowej.

„Karty pracy” cz. 3, s. 49

6. „Pisanki” – nauka piosenki, rozwijanie poczucia rytmu i pamięci muzycznej.

CD Piosenki... – „Pisanki” (CD 2 nr 17–18)

7. „Palemka” – wykonanie palmy wielkanocnej wybrana technika.

Zajęcia logopedyczne
Utrwalanie prawidłowej wymowy wymaga systematycznej pracy w domu. Zachęcam do wspólnej zabawy i codziennych ćwiczeń z dzieckiem. 
Zaczynamy od ćwiczeń usprawniających narządy artykulacyjne.

1. Wiosenna gimnastyka buzi i języka:
  • jaskółka – unieś język do górnych zębów
  • żaba – skacz czubkiem języka z ząbka na ząbek – u góry
  • deszcz – narysuj na podniebieniu czubkiem języka kropeczki
  • zajączek – zrób czubkiem języka 10 dużych skoków: z dolnych zębów na górne
  • słońce – narysuj czubkiem języka na podniebieniu kółko i promyki
  • tulipany – pokaż jak wąchasz tulipany: wdech nosem, wydech ustami
  • motyl – zaśpiewaj: la, lo, le, lu, ly na ulubioną melodię
  • kurczaki – prześlij całuski: raz głośne, raz ciche – swojej rodzinie
  • gąsienica – czubek języka na wałek dziąsłowy – otwieraj i zamykaj zęby, nie odklejając języka
  • ślimak – przeciskaj język pomiędzy zbliżonymi do siebie zębami
  • pająk – kląskaj językiem.
2. Z tej strony można pobrać i wydrukować kartę z ćwiczeniami buzi i języka:
 
3. Utrwalamy materiał, który dzieci mają w zeszytach do zajęć logopedycznych.
 
Miłej zabawy!