Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zdalne nauczanie 08-10.06.2020

10.06.2020 r. – środa

Temat dnia: W prążki i w paski

Potrzebne przybory: plastikowa miseczka do zabawy ruchowej w kotki szukające miseczki, rolka po papierze toaletowym z nawiniętą na nią wełną (może być kordonek lub tasiemka --około 5 m), „Wycinanki-składanki” – Tygrys

Dzisiaj zapraszamy do zabawy z dziećmi z  Domowego przedszkola - odcinek pt. „Koty duże i małe”  Z programu dowiemy się min. o tym: co lubią domowe koty, po co dawno temu zamieszkał kot z człowiekiem, jak wykonać kota z wacików kosmetycznych, jak wyglądają dzikie koty.
 https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,koty-duze-i-male,1157173

Rodzic po obejrzeniu programu może spytać dziecko, czy pamięta: Co lubią koty?, Po co kot dawno temu zamieszkał z człowiekiem?, Jak nazywał się kot z piosenki, którą śpiewały dzieci? W jakie zabawy bawiły się dzieci?

„Tygrys” –
papierowa zabawka z „Wycinanek-składanek”.
W trakcie, gdy dzieci z Domowego przedszkola wykonują koty z wacików zapraszam dziecko
z rodzicem do zrobienia papierowej zabawki z „Wycinanek-składanek” – Tygrys.

„Zabawa z wełną” – zabawa rozwijająca sprawność dłoni.
Rodzic pokazuje dziecku jak nawijać wełnę na rolkę, następnie rozwija część wełny z rolki
 i zachęca dziecko do zwijania jej na rolkę np. do momentu gdy będzie słyszało piosenkę.
Uwaga - zabawa stanie się atrakcyjniejsza dla dziecka jeśli jednocześnie z nim rodzic będzie zwijał wełnę na swoją rolkę.
https://www.youtube.com/watch?v=UXCewp1kdMQ
Dla utrwalenia słów i melodii piosenki proponuje podjęcie kilku prób zaśpiewania piosenki
z dzieckiem w trakcie słuchania jej nagrania.

„Spacer z kotem” – podczas spaceru z dzieckiem zachęcamy do obserwacji napotkanych zwierząt. - może uda się spotkać kota i poobserwować jego zachowanie w naturalnym środowisku.

Po południu zapraszam do zabawy pt. „Zoo” Bolesława Kołodziejskiego:
(dziecko leży na brzuchu na dywanie, łóżku – rodzic siedzi, klęczy przy nim i wykonuje masaże dłonią zgodnie z instrukcją).

„Zoo” Bolesława Kołodziejskiego:

Tu w Zoo zawsze jest wesoło,
tutaj małpki skaczą w koło (rodzic wykonuje palcami dłoni po plecach dziecka ruchy naśladujące skoki)
tutaj ciężko skaczą słonie, (naciskanie pleców na przemian  płaskimi dłońmi)
biegną zebry niczym konie, (lekkie stukanie pięściami w plecy)
żółwie wolno ścieżką człapią, (lekkie przekładanie dłoni na płasko)
w wodzie złote rybki chlapią…(poruszanie grzbietem dłoni po plecach tak jak ryba rusza ogonem)
A w najdalszej części zoo
dwa leniwce się gramolą, (powolne przesuwanie dłoni od boków ku środkowi pleców)
wolno wchodząc na dwa drzewa,
gdzie się każdy z nich wygrzewa
i zapada w sen głęboki… (zatrzymanie dłoni)


 

Wtorek- 9.06.2020r.

Temat dnia: Ptaki w barwach tęczy

Przewidywane osiągnięcia dziecka po wykonaniu proponowanych działań:

- potrafi naśladować ruchem dzikie zwierzęta
- reaguje właściwie na dany znak w zabawie
- ćwiczy rytm piosenki
- odróżnia zwierzęta egzotyczne od zwierząt żyjących w naszym środowisku leśnym
- wymyśla ruch taneczny do muzyki
- ćwiczy prawidłową wymowę

Potrzebne: ilustracje egzotycznych ptaków i kwiatów: koliber, papuga, storczyki

„Ptaki w kolorach tęczy” – rozmowa na temat egzotycznych ptaków i roślin.

Rodzic pokazuje dziecku ilustracje z egzotycznymi ptakami i kwiatami. Zachęca pytaniami do wypowiadania się dziecka na temat ilustracji i wyglądu ptaków i kwiatów (wielkość, kolory, sposób poruszania). Rodzic podsumowuje i uzupełnia wiedzę dziecka (papugi: to ptaki, które mają zakrzywiony dziób i silne nogi zakończone szponiastymi pazurami, wszystkie papugi są jaskrawo ubarwione, papugi uważane są za jedne z najmądrzejszych ptaków i  potrafią naśladować głos ludzki; koliber: to najmniejszy ptak na Ziemi, jedyny ptak, który potrafi latać do tyłu i nie potrafi chodzić, potrafi rozwijać prędkość w locie do 120 km/h; storczyki: storczyki prawdopodobnie występowały już w erze dinozaurów, mogą żyć do 100 lat, wiele odmian storczyków można spotkać lasach tropikalnych).

 „Czy to słychać papugę?” – zagadki słuchowe, odgadywanie odgłosów zwierząt.
Rodzic odtwarza nagrane  odgłosy zwierząt https://www.youtube.com/watch?v=Rerv4Ppfq7U
i pytając: „Czy to słychać papugę?” zachęca dziecko do odgadywania, jakie zwierzę wydaje dany dźwięk.

„Taniec kolorowego ptaka” – improwizacja ruchowa do muzyki.
Rodzic daje dziecku kolorową apaszkę – teraz dziecko zamienia się w egzotycznego, kolorowego  ptaka, który tańczy przy muzyce:  https://www.youtube.com/watch?v=ULL6GRf7oRc (muz: J. Strauss - Jaskółka na wsi). Po zabawie rodzic  zapoznaje dziecko z tytułem utworu, do którego tańczył kolorowy ptak i pokazuje ilustracje jaskółki, która żyje w naszym środowisku. Dziecko omawia różnice w wyglądzie jaskółki i papugi.

„Kto nauczy papugę mówić?” – zabawa doskonaląca wymowę.
Rodzic przypomina dziecku, że papuga to ptak, który potrafi naśladować proste słowa człowieka. Trzeba jednak jej te słowa powtarzać i zachęcać ptaka do ich wypowiadania. Teraz dziecko będzie taką papugą.  Rodzic wyraźnie wypowiada słowa dzieląc je na sylaby, a dziecko – papuga – powtarza je w ten sam sposób: ko-li-ber, ty-grys, kro-ko-dyl, mał-pa, pa-pu-ga itp. Przy powtórzeniu zabawy rodzic może wcielić się w rolę papugi a dziecko - w osobę uczącą ją mówić.

Przypominamy o piosence o wesołej małpce – słuchając jej w wolnych chwilach, dziecko szybko sobie przyswoi słowa i melodię.

Język angielski 

/uploads/5e125d739ee04/pages/15/content//09.06.docx

/uploads/5e125d739ee04/pages/15/content//3 latki- karta pracy 09.06.doc

Poniedziałek - 8.06.2020 r.

Temat dnia: W dzikiej dżungli.

Przewidywane osiągnięcia dziecka po wykonaniu proponowanych działań:

- wie, jak wygląda dżungla i zwierzęta w niej mieszkające,
- potrafi uważnie słuchać wierszy i wskazać na obrazkach zwierzęta, o których one mówią,
- umie wskazać drogę w labiryncie (rozwijanie wyobraźni przestrzennej, logicznego myślenia i stabilności ręki),
- tańczy przy muzyce i ilustruje ruchem słowa piosenki

"Dżungla" - rozmowa na temat wyglądu dżungli i mieszkających w niej zwierzętach.

Potrzebne: ilustracja lasu w naszej strefie klimatycznej i lasu równikowego – dżungli, ilustracje zwierząt żyjących w naszych lasach i tych mieszkających w dżungli.

Rodzic pokazuje dziecku ilustracje lasów występujących w naszej strefie klimatycznej i zwierząt w nich mieszkających (np. lis, wilk, zając, sarna, dzik). Następnie razem oglądają ilustracje lasu równikowego – dżungli – i zwierząt w nim żyjących (papuga, krokodyl, wąż, małpa, słoń, tygrys, kameleon, ). Rodzic zachęca dziecko do wskazania różnic w wyglądzie tych lasów.

Teraz pora na zabawę ze  zwinną, wesołą małpką przy piosence: „Fik Mik Małpka Mała” źródło: Śpiewające Brzdące – Piosenki dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=3ADerlU5cow

Dziecko słucha z rodzicem piosenki: przy zwrotkach piosenki dziecko tańczy według własnego pomysłu naśladując ruchy małpki, w trakcie refrenu podskakuje obunóż, przy słowach: „Fik mik hop na drzewa” -  wskakuje na kanapę lub fotel.

"Mieszkańcy egzotycznego lasu" - wysłuchanie wierszy o zwierzętach.

Rodzic prosi dziecko, aby wygodnie usiadło na dywanie w siadzie skrzyżnym (tzw. siad po turecku, wyprostowane plecy, ściągnięte do tyłu łopatki, piersi do przodu) i wysłuchało krótkich wierszy o zwierzętach mieszkających w dżungli. Przydatne będą ilustracje zwierząt, o których mówią wiersze (papuga, słoń, krokodyl, wąż, małpa, tygrys).

"Mieszkańcy egzotycznego lasu” – Z. Stanecka

Papuga

Papuga ma piękny ogon i z ludźmi rozmawiać umie,
Choć gdy ją zapytasz o drogę, chyba Cię nie zrozumie.

Słoń

Szara, bardzo gruba skóra, długa trąba, wielkie uszy – 
Tak wygląda słoń ogromny. Ziemia drży, gdy się poruszy.

Krokodyl

Gdy upał panuje, zielony krokodyl
łeb tylko swój groźny wystawia znad wody.

Wąż

Wąż nóg nie ma, tylko ciało, którym sunie poprzez trawy.
Jego syku nie zrozumiesz, choćbyś bardzo był ciekawy.

Małpa

Małpa skacze, małpa zwisa, żyje w wielkiej małp rodzinie,
W dżungli zna każdy zakątek, nigdy pośród drzew nie zginie.

Tygrys

Tygrys groźny, tygrys dziki, futro całe w paski ma,
W paski ogon w paski łapy i na nosie paski dwa.

Po przeczytaniu wierszy rodzic zadaje pytania dziecku:

O jaki zwierzętach była mowa w wierszach?
Czy papuga umie rozmawiać z ludźmi?
Co wystawia z nad wody krokodyl?
Czy wąż ma nogi?
Jakie dźwięki wydaje wąż?
Jak się porusza małpa?
Jak wygląda słoń?
Co tygrys ma na futrze?

Następnie oglądamy z dzieckiem ilustracje zwierząt egzotycznych w „Książka” s. 76-77.

Teraz zapraszamy dziecko do zabawy graficznej „Spacerem przez dżunglę” do, której potrzebne będą kredki i „Karty pracy” – karta 59.

Zadaniem dziecka jest odszukanie drogi przez dżunglę. Rodzic podpowiada dziecku, że właściwa droga wiedzie obok zwierząt, które mieszkają w tropikalnym lesie – dżungli. Najpierw dziecko powinno wskazać drogę poruszając się po karcie palcem, a następnie (po prawidłowym wskazaniu drogi) rysować ją kredką (ciągłą, nieprzerywaną linią).

 „Wyścig przez dżunglę”- zabawa ruchowa wieloznaczna.
Rodzic przygotowuje najpierw trasę wyścigu i omawia z dzieckiem, w którym miejscu co należy robić: np. "małpka przeskakuje przez lianę" -  przeskok obunóż przez przeszkodę  (np. skakankę, szalik położone na podłodze), "tygrys skrada się miedzy drzewami" - chód na czworakach slalomem np. pomiędzy krzesłami (należy zwrócić uwagę, aby dziecko nie chodziło na kolanach), "małpka rzuca bananem" -  rzut z odległości 2 m zgniecioną przez dziecko kartką papieru do wyznaczonego celu, np. w drzwi, "idzie słoń" -  chód na piętach do wyznaczonego punktu - mety. Zabawę powtarzamy 2 razy.

 

W trakcie dalszej części dnia, zachęcamy dziecko do ponownego wysłuchania piosenki o zwinnej małej małpce pt.: „Fik Myk Małpka Mała” i śpiewamy z dzieckiem refren piosenki.