Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zdalne nauczanie 08-10.06.2020

Krąg tematyczny: Coś się skrada, coś szeleści, dżungla sto tajemnic mieści

Środa 10.06.2020

Temat: Oko w oko z wężem „

  • „Przerzucanie ponad sznurem” – zabawa ruchowa z elementami rzutu i celowania. Zabawa polega na przerzucaniu przyborów (woreczków lub piłek) ponad rozwieszonym sznurem. Dziecko ustawia się na linii, w odległości od 2 do ok. 5 m od rozwieszonego sznura. Dziecko wykonuje rzuty. Należy pamiętać, że im sznur wyżej, tym odległość od niego musi być mniejsza. piłki, woreczki, sznur

  • „Zabawy ze sznurkiem” – manipulowanie sznurkiem, pociąganie, układanie w fantazyjne wzory na podłodze, podrzucanie. Dziecko układa różne wzory na podłodze, manipulując sznurkiem.

  • „Węże” – poznanie różnych gatunków węży, ich środowiska życia, wskazywanie różnic w ich wyglądzie, kreślenie linii w kształcie litery „s” na dużych powierzchniach. Rodzic wspólnie z dzieckiem ogląda atlas z różnymi gatunkami węży. Dziecko porównuje węże i wskazuje na różnice i podobieństwa w ich. Na zakończenie dziecko kreśli palcami na dywanie, a następnie w powietrzu, linie w kształcie litery „s”.

Ciekawostki o wężach: https://www.youtube.com/watch?v=hPYqsFkJP8Y
https://www.youtube.com/watch?v=p5UymaS7ZNo

  • „Kolorowy wąż” – doskonalenie spostrzegawczości (karta pracy). Dziecko ogląda dwa obrazki i zaznacza siedem szczegółów, którymi się one różnią.
    „Karty pracy” cz. 4, s. 26, Nowa Era

  • „Małpia przygoda” – nauka piosenki, zabawa przy piosence. Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat piosenki:
    – Jaki nastrój ma piosenka?
    – O czym opowiada?
    Rodzic prezentuje fragmenty piosenki – dziecko je powtarza, a następnie śpiewa poznaną część piosenki, np. całą zwrotkę. Prostymi ruchami, gestami i mimiką ilustruje jej treść.
  1. W dżungli, w dalekim kraju,

w małpim, zielonym gaju;

mieszkały cztery małpki śmieszne,

małe, rude i pocieszne.

  1. Pierwsza – podskakiwała,

druga – trzecią drapała,

gdy trzecia smaczny orzech jadła,

czwarta małpa z drzewa spadła.

  1. O! Rety, rety! Co za los! (chlip)

Małpka potłukła sobie nos! (ojoj!)

A pod drzewem tygrys zły szczerzy ostre kły! (chrr!)

  1. Małpko, proszę, nie zwlekaj!

Małpko, szybko uciekaj!

 Małpka wysoko podskoczyła, w

 wielkich liściach się ukryła.
CD Piosenki... – „Małpia przygoda” (CD 2 nr 31)

  • „Rajstopowy wąż” – zajęcia plastyczno-techniczne. Rodzic daje ,dziecku jedną nogawkę rajstopy (rajstopy mogą być w różnych kolorach). Dziecko wypychają ją watą. Na końcu nogawki rodzic zawiązuje supeł, który będzie imitował język węża. Dziecko dokleja oczy i rajstopowy wąż jest gotowy. Można także pozwolić dziecku pomalować węża mazakami, np. dorysować zygzaki.

 

Wtorek 09.06.2020

Temat: Małpie figle

  • „Podskocz, klaśnij, tupnij” – zabawa rytmiczna. Rodzic rozkłada 12 patyczków (mogą być paski z kolorowego papieru) w trzech kolorach: czerwonym, żółtym, zielonym. Dziecko do konkretnego koloru dobiera czynność: podskok, klaśnięcie, tupnięcie, np. zielony – podskok, czerwony – klaśnięcie, żółty – tupnięcie. Po dobraniu koloru do czynności rodzic układa ciąg kolorowych patyczków, a zadaniem dziecka jest przedstawienie ułożonego rytmu za pomocą ruchu (np. zielony, zielony, żółty, czerwony, czerwony, czerwony, żółty, zielony = podskok, podskok, tupnięcie, klaśnięcie, klaśnięcie, klaśnięcie, tupnięcie, podskok).
    Uwaga! Dzieci nie muszą wykorzystywać wszystkich patyczków, można ograniczyć do 6.

 

  • „Czy znasz to zwierzę?” – rozwiązywanie zagadek tekstowych o egzotycznych zwierzętach, wskazywanie odpowiedzi na ilustracji w „Książce”. Dzieci słuchają opowiadania z „Książki”. Rodzic zadaje pytania zachęcające dziecko do wypowiedzi na temat tekstu:
    – O jakich zwierzętach jest mowa w wierszach, których wysłuchaliście?
    – Kto potrafi pokazać te zwierzęta na obrazkach?
    – Jak myślicie, czy te zwierzęta żyją w naszym kraju, w lesie, w parku?
    – Jeśli nie, to gdzie można je spotkać, zobaczyć?

Następnie rodzic poleca dziecku: Narysuj jedno egzotyczne zwierzę – to, które najbardziej ci się podoba. Po skończonej pracy rodzic omawia z dzieckiem prace.
„Książka” s. 78–79, Nowa Era, kredki, kartki

 

  • „Małpie figle” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych ze skakankami. Nauczyciel proponuje dzieciom „małpie figle” z szarfami i skakankami.
  1. „Ogonki”. Dziecko zakłada za pasek w talii szarfę (wstążkę) i biega swobodnie, na określonym obszarze. Rodzic stara się złapać szarfę-ogonek. Zmiana ról.
  2. „Wyścig małych małpek”. Na podłożu są oznaczone za pomocą skakanek (wstążkę) linie startu i mety (w odległości 4–5 metrów od siebie). Dziecko ustawia się na czworakach. Na hasło: Wyścig! – dziecko na czworakach posuwa się do mety.
  3. „Wspinanie się po lianach”. Dziecko ustawia się jak w poprzednim ćwiczeniu. Zadaniem dziecka będzie „wspinanie się” po niej – chodzenie przez dostawianie pięty do palców. Zabawa trwa do momentu, aż przejdzie na drugi koniec skakanki.
  4. „Po gałęziach”. Na podłodze ze skakanek i szarf są ułożone „drzewa” (skakanki – pnie, szarfy – gałęzie). Zadaniem dziecka jest przeskakiwanie obunóż z gałęzi na gałąź od dołu drzewa do góry i powrót tą samą drogą.

 

  • „Jakie to zwierzę?” – zabawa ruchowa z elementami pantomimy. Rodzic udaje jakieś zwierzę. Zadaniem dziecka jest odgadnąć, jakie to zwierzę. Zmiana ról.

 

  • „Zwisające liany” – ćwiczenia oddechowe, dmuchanie na zawieszone nici, włóczki, sznurki różnej grubości. Rodzic rozwiesza w różnych miejscach w sali – wyżej, niżej, między stołami, sprzętami – różnej długości i grubości nitki, tasiemki, sznurki. Proponuje dziecku zabawę w figlarne zwierzęta z dżungli. Zwierzątko skacze, bawi się, ale na hasło: Liany się kołyszą! – zatrzymuje się i szuka najbliższych lian. Zaczyna się dmuchanie. Rodzic mówi: Liany kołyszą się coraz mocniej! – dziecko dmucha z coraz większą siłą. Na hasło: Zwierzęta bawią się! – dziecko przerywa dmuchanie i znowu bawi się, skacze. Na ponowne hasło: Liany się kołyszą leciutko – dziecko dmucha na najbliższe liany. Rodzic pomaga, pokazując, na które liany można dmuchać. Czasem wymaga to np. położenia się na brzuchu, jeśli liany wiszą nisko, lub dmuchania do góry. Na hasło: Liany kołyszą się coraz mocniej! – dziecko dmucha mocniej. Na koniec rodzic pyta: Które liany jeszcze się nie kołysały?. Uwaga! Za każdym razem należy przypomnieć dziecku o spokojnym, głębokim wdechu.

język angielski

/uploads/5e125d739ee04/pages/16/content//9.06. 4.docx

/uploads/5e125d739ee04/pages/16/content//4 latki- karta pracy 09.06.doc

 

Poniedziałek 08.06.2020

Temat: Proszę słonia

  • „Słonie, małpy, węże” – zabawa muzyczno-ruchowa. Rodzic akompaniuje do zabawy na tamburynie. Gdy gra wolno, dziecko naśladuje ruchem słonie. Szybsze tempo rytmicznych uderzeń zaprasza do poruszania się jak skaczące małpki, natomiast dźwięk tamburynu wydobyty przez potrząsanie oznacza pełzanie po podłodze – naśladowanie węży.

  • „Przyroda dzika nieodkryta” – oglądanie zdjęć i rysunków przedstawiających egzotyczne miejsca na ziemi oraz ich dzikich mieszkańców – zwierzęta w ich naturalnym środowisku. Dziecko wraz z rodzicem oglądają zdjęcia egzotycznych miejsc i dzikich zwierząt. Rodzic zadaje pytania:
    – Jakie zwierzęta widzicie na ilustracji?
    – Czy któreś z tych zwierząt mieszka również u nas, w naszym kraju, na naszym kontynencie?
    – Jak myślicie, dlaczego one żyją w takich egzotycznych miejscach?

  • „Uszka w górę, słoniku” – wysłuchanie wiersza U. Kozłowskiej o przygodach niesfornego słonika i rozmowa na ich temat.

„Uszka w górę, słoniku”
 Mały słonik nieustannie
Figle płatał wszystkim wkoło
I zwierzętom na sawannie
Było zwykle z nim wesoło.
Lecz gdy w żartach przebrał miarę,
 Często spokój czyjś naruszył,
Potem miał zabawną karę:
Łaskotanie, ha, ha! w uszy!
Bo ten nasz urwisek słodki,
Za uszami miał łaskotki!

Kiedy wujcio hipopotam
Chce odpocząć i podrzemać,
Bierze zwykle kąpiel z błota,
Lecz... spokoju wujcio nie ma.

Bo słoniątko bez litości
Trąbi głośno na wujaszka:
– Czemu wujek tak się złości...?
Czy się nie zna na igraszkach?!
Jeśli słonik nie przestanie,
Zaraz będzie łaskotanie!

Urszula Kozłowska
Po przeczytaniu wiersza rodzic rozpoczyna rozmowę z dzieckiem. Przykładowe pytania:
– Co robił mały słonik innym zwierzętom?
 – Jaką karę za figle dostawał słonik?
– Dlaczego karą dla słonika było łaskotanie w uszy?
 U. Kozłowska, „Uszka w górę, słoniku” [w:] J. Brzechwa, W. Chotomska, L.J. Kern i inni autorzy, „Najpiękniejsze wiersze dla dzieci”, Wilga, Warszawa 2006, s. 58

  • „Słoń” – ćwiczenie z kinezjologii edukacyjnej według P. Dennisona. Dziecko stoi z kolanami lekko rozstawionymi, głową położoną na ramieniu (można włożyć kartkę między ramię a głowę), oczy ma otwarte. Dziecko kreśli ręką w powietrzu leniwą ósemkę (∞). Podczas rysowania porusza całą górną połową ciała. Dziecko rysuje ósemki po trzy razy każdą ręką.

  • „Ryby w akwarium” – zabawa bieżna. Dziecko biega po wyznaczonym terenie, porusza się cicho jak „rybki w akwarium”. Na znak rodzica „rybka” siada się w miejscu, gdzie „sypie się im pokarm”. Rodzic naśladuje tę czynność, a dziecko chwilę odpoczywa.