Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zdalne nauczanie 15-19.06.2020

19.06.2020 r. Lato i letnie zabawy

1. Lato i letnie zabawy – rozwiązywanie zagadek

Co to za pora roku,
gdy słonko mocno świeci,
a na wakacje w różne strony
wyjeżdżają dzieci? (lato)

Plastikowe, kolorowe,
rybki, gwiazdki, kaczki, misie.
W piaskownicy jest ich dużo,
każda przydać może ci się. (foremki do piasku)

Gdy wiatr jest na dworze,
on unosi się w górze.
Biegniesz z nim po trawie
i trzymasz na sznurze. (latawiec)

2. Wakacyjne zamówieniarozwijanie umiejętności formułowania dłuższych zdań.

Wybieramy kilka zabawek zwracamy uwagę na ich kolory i kształty.  Dziecko składa zamówienia na konkretną zabawkę. Musi podać jak najwięcej cech charakteryzujących danej zabawki, aby otrzymać tę, o którą prosi, np. Zamawiam na wakacje czerwony samochód z czarnymi oponami.

3. Ulubiona zabawka na wakacje- nalepianka z plasteliny. Potrzebne będą kartki z bloku technicznego z konturem zabawki do wyboru, plastelina w różnych kolorach.
Dziecko wybiera karton z konturem ulubionej zabawki i lepi palcami małe kulki z plasteliny. Zapełnia kulkami kontur zabawki.

4. „Letnie zabawy” – odszukanie na dużym obrazku poszczególnych elementów.

5. Wakacje przedszkolaków – śpiewanie poznanej piosenki.

6. Przedszkolaki czytają w ramach programu  dziecko próbuje opowiedzieć wybraną z poznanych bajek

18.06.2020 r. Nadchodzi lato

1. Ubrania na letni wypoczynek - wykonanie obrazkowego poradnika podróżnika. Dziecko wskazuje elementy stroju, które będą przydatne w wybranym miejscu letniego wypoczynku, np.: w mieście, w lesie, na wsi, wycina obrazki z gazet i przykleja na karton. 

2. Wakacje – zabawa figurami geometrycznymi, rozwi­janie intuicji geometrycznej oraz umiejętności odwzorowywania. Układanie przedmiotów z figur geometrycznych kojarzących się z wakacjami.

3. Żaglówki- praca plastyczna, układanie żaglówek z figur geometrycznych na niebieskim kartonie i doklejanie fal z folii lub bibuły.

4. Znajdź słowo - zabawa słownikowa, dobieranie słów o znaczeniu przeciwnym do podanych słów. Rzucamy piłkę do dziecka podając słowo , dziecko wypowiada słowo o znaczeniu przeciwnym do podanego (np. wesoły – smutny, mokry – suchy, wysoki – niski) i odrzuca piłkę.

5. Wakacyjna wyprawa - zabawa pobudzająco-hamująca.

W rytmie nagrania muzyki dziecko maszeruje swobodnie w różne strony. Na hasło: W świat idziemy, dziecko rytmicznie recytuje tekst B. Formy.

Jesteś ty, jestem ja – wskazują na mamę,tatę
w świat idziemy raz i dwa - zatacza rękami duże koło,
Tup, tup, tup, tralala, -  trzy razy tupie, trzy razy klaszcze,
niech ta podróż wiecznie trwa. - wykonuje obrót wokół siebie.

język angielski

/uploads/5e125d739ee04/pages/17/content//5 18.06.docx

17.06.2020 r. Miejsca letniego wypoczynku.

1. Podróże z plecakiem po Polsce. Zabawy z mapą Polski, rozwijanie orientacji przestrzennej. Dajemy dziecku: kartkę z narysowanym konturem mapy Polski oraz papierową sylwetę plecaka.
Zapraszamy dziecko w podróż z plecakiem po Polsce. Dziecko umieszcza na mapie wyciętą wcześniej z papieru sylwetę plecaka zgodnie z poleceniami., np. z prawej strony mapy, nad morzem (na górze mapy), w górach (na dole mapy), z lewej strony mapy, w stolicy (na środku mapy).

2. Połącz kropki i pokoloruj - ćwiczenie grafomotoryczne, dziecko łączy kropki ołówkiem a następnie koloruje powstały obrazek - karta pracy.

3. Słuchanie wiersza E. Stadtmüller "Wakacyjny pociąg".
Jedzie pociąg wakacyjny,
pociąg kolorowy.
Już wjeżdżają wagoniki
na peron bajkowy!
Ref.: Stuku-puk, stuku-puk,
mkną koła po szynach.
Już się nowa, kolorowa
przygoda zaczyna.
Pierwsza stacja – wieś wesoła:
łąki, lasy, pole.
Zaraz tutaj urządzimy
zielone przedszkole.
Nauczymy kota liczyć,
a tańczyć konika.
Niech zobaczy każdy cielak,
jak przedszkolak bryka.
Ref: Stuku-puk...
Druga stacja to Podhale,
piękne górskie szczyty,
a ze szczytów, jak wiadomo,
widok znakomity.
Bajki będą opowiadać
potoki i skały,
bo w nich mieszka duch starego
bajarza Sabały

Ref: Stuku-puk...
Trzecia stacja to jezioro,
widać je z daleka.
Żabi chórek już z koncertem
niecierpliwie czeka.
Już po falach się ścigają
żaglówki, kajaki
i dmuchany hipopotam
malowany w maki.
Ref: Stuku-puk...
Czwarta stacja to już morze,
szerokie, głębokie,
i wspaniała piaskownica,
większa niż przed blokiem.
Na tej wielkiej piaskownicy
czy, jak mówią, plaży
może skarby bursztynowe
znaleźć nam się zdarzy?
Ref: Stuku-puk...

4. Pakujemy walizki – zabawa tematyczna- rysowanie na kartach pracy co zabierzemy do swojej wakacyjnej walizki.

5. Wakacje przedszkolaków – utrwalenie piosenki.

 

16.06.2020 r. Szmaragdowe Morskie Oko

1. „Przeglądam się w tafli wody” – zabawa ruchowo-naśladowcza. Rodzic z dzieckiem stają naprzeciwko siebie. Rodzic wykonuje ruchy imitujące dowolną czynność, dziecko stara się dokładnie naśladować rodzica, jakby było jego lustrzanym odbiciem.

2. Ćwiczenia grafomotoryczne – kreślenie ołówkiem szlaczków literopodobnych - karta pracy.

3.„Legenda o Morskim Oku” – wysłuchanie legendy H. Zdzitowieckiej, omówienie treści utworu.
Legenda o Morskim Oku (wersja skrócona)
Dawno, dawno temu za siedmioma górami, za siedmioma rzekami żył żeglarz, który wszystkie morza i oceany przepłynął w poszukiwaniu skarbu i bogactwa. A skarb ten potrzebny mu był, aby pomóc rodzicom.
Wreszcie po wielu, wielu latach znalazł go – zebrał pełną złota i klejnotów szkatułę. A kiedy tak płynął i już zbliżał się do wybrzeża, nagle wybuchła burza straszliwa. Nie minęło wiele czasu, a okręt strzaskany powoli zanurzył się w wodzie. Szkatułka pełna złota zniknęła w głębinie. Tylko sam żeglarz, uczepiony złamanego masztu, ocalał. Na nic zdały się jego trudy… Nie ma po co wracać w rodzinne strony…
Ze ściśniętym sercem poszedł żeglarz prosto przed siebie. Szedł, aż zagrodziły mu drogę góry sięgające nieba. Począł się na nie wspinać, aż stanął wreszcie na przełęczy, z której widok był na jezioro ze wszystkich stron skałami otoczone, w blasku słonecznym mieniące się barwami szmaragdowymi, niczym morskie fale. A właśnie opodal na zielonej hali pasł młody juhas stado owiec.
– Co to za jezioro? – spytał go żeglarz.
– Morskie Oko.
– Morskie Oko…?
Zatrząsł się na tę nazwę żeglarz, bo mu skarb utracony przypominała i coś go ciągnęło do tej wody tajemniczej.
– Chciałbym zejść na brzeg – powiedział, spoglądając na skały urwiska pod stopami.
– A czemu by nie? Przed zachodem sprowadzę owce na dół, to ze mną pójdziecie – zachęcał juhas. – Samemu to wam niebezpiecznie, bo drogi nie znacie.
– Dobrze, poczekam – zgodził się żeglarz.
Kiedy słońce chyliło się już ku zachodowi, żeglarz z juhasem znaleźli się na dole. Siedli na tratwę, by się przeprawić
na drugi brzeg. Właśnie dopływali do środka jeziora, gdy spokojne dotąd fale wzburzyły się, choć wiatru nie było – Pewnie tam, na morzu, burza być musi ogromna – powiedział juhas, rozglądając się niespokojnie. – Bo to wiecie, panie, powiadają, że się to nasze Morskie Oko pod ziemią z morzem łączy i nieraz nocą woda w nim przybiera i na brzeg resztki zatopionych okrętów wyrzuca.
Żeglarz pochylił się nad wodą. Coś błysnęło nade dnem… Jakaś ryba nieryba dziwnego kształtu… W chwilę potem spieniona fala przewaliła się przez tratwę, zostawiając u stóp zatrwożonego wędrowca srebrną, misternie wykutą szkatułę, jego skarb, zatopiony przed wielu, wielu dniami w morskiej głębinie…
Hanna Zdzitowiecka

H. Zdzitowiecka, „Legenda o Morskim Oku” [w;] T. Dziurzyńska, H. Ratyńska, E. Stójowa „Na słoneczne i deszczowe dni”,
WSiP, Warszawa 1998, s. 116–117

4. „Morskie skarby” – gra planszowa w „Kartach pracy”. Dziecko wraz z rodzicem rzuca kostką i pokonuje trasę na planszy, przesuwając pionek o odpowiednią liczbę pól. Osoba, która stanie na polu z obrazkiem, wykonuje proste ćwiczenia pokazane w legendzie obok planszy.
„Karty pracy” cz. 4, s. 52–53,

język angielski

/uploads/5e125d739ee04/pages/17/content//5 16.06.docx

15.06.2020 r. Wsłuchaj się w leśną ciszę

1. „Leśne ludki” – ćwiczenia gimnastyczne z woreczkami
1.  Marsz z woreczkiem na głowie: wspięcie na palce – wdech, opad na pięty, ramiona wzdłuż ciała – wydech.
2. Marsz z woreczkiem na głowie, ręce na biodrach – zrzucenie woreczka przez skłon głowy do przodu.
3. Leżenie tyłem, woreczek między stopami, nogi wyprostowane leżą na podłodze. Na sygnał (np. klaśnięcie) dziecko podnosi nogi z woreczkiem, wykonuje zamach i rzuca woreczek za głowę.
4. Siad prosty, dziecko chwyta woreczek palcami prawej stopy i przenosi go z prawej na lewą stronę i z lewej na prawą.
5. Marsz z woreczkiem na głowie Dziecko podchodzi do pojemnika i zrzuca do niego woreczek.

2. „Dopasuj obrazek” – ćwiczenie analizy głoskowej na kartach pracy. Dziecko wyszukuje w wyklejance obrazki, nazywa je, głoskuje nazwy i podaje głoski, które słyszą w wygłosie. Następnie przykleja obrazki nad właściwymi modelami wyrazowymi. 
„Karty pracy” cz. 4, s. 51

3. „Ile głosów w lesie” – wysłuchanie wiersza W. Badalskiej czytanego przez rodzica, wypowiedzi na temat zachowania się w lesie.

Ile głosów w lesie?
Gdy się wsłuchasz w leśną ciszę,
tysiąc głosów możesz słyszeć:
śpiewa wilga, komar bzyka,
świerszczowa gra muzyka,
strumień nuci swą piosenkę,
złota pszczoła leci z brzękiem,
szumią drzewa, dzięcioł stuka,
kukułeczka w gąszczu kuka.
Bąk kosmaty huczy basem,

mała żabka skrzeknie czasem,
stuk! – o ziemię szyszka stuknie,
trzaśnie głośno gałąź sucha…
Tysiąc głosów w lesie słyszy,
kto uważnie umie słuchać.
Wiera Badalska

Po przeczytaniu wiersza pytamy dziecko czy zapamiętało, jakie odgłosy słychać w lesie. Następnie zachęcamy dziecko do wypowiedzi na temat właściwego zachowania się w lesie.
W. Badalska, „Ile głosów w lesie?” [w:] T. Dziurzyńska, H. Ratyńska, E. Stójowa, „Na słoneczne i deszczowe dni”, WSiP, Warszawa 1998, s. 52

4. „Co nam daje las?”– wskazywanie jadalnych darów lasu. Eksponaty: szyszki, kasztany, żołędzie, orzechy, jagody, borówki (mogą być w słoiczku, jako konfitura, ale wówczas należy pokazać dziecku rysunek rośliny), igliwie, gałązki. Rozkładamy też obrazki przedstawiające grzyby jadalne i muchomora. Następnie prosimy dziecko, aby podzieliło zgromadzone przedmioty na dwie grupy – na jadalne dary lasu i te, których się nie je. Każdy wybór powinien być przez dziecko uzasadniony. Możemy zadać pytania: Które z tych darów są smakołykiem zwierząt? Jakie przetwory można zrobić z leśnych owoców?