Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zdalne nauczanie 15-19.06.2020

Piątek 19.06.2020r.

„Zaczarowany – zaczarowana” – zabawa ruchowa

Dziecko chodzi z woreczkiem na głowie. Kiedy  spadnie mu woreczek, siada na podłodze. Osoba prowadząca musi je „odczarować”. Wtedy dziecko włącza się do zabawy, ale musi powiedzieć: Bardzo dziękuję!

„Głuchy telefon – wakacyjne skojarzenia” – zabawa doskonaląca percepcję słuchową

Osoba towarzysząca dziecku w zabawie podaje słowa i wyrażenia kojarzące się z wakacjami np.: wakacje, namiot, plaża, wycieczka, latarnia morska, górski szlak.

„Wakacyjna gimnastyka” – ćwiczenia poranne

„Piłka plażowa” – zabawa z elementem rzutu

Zabawa polega na rzucaniu piłki do partnera.

„Plażowe turlanie” – zabawa wzmacniająca mięśnie tułowia

Dziecko z drugą osobą kładą się na brzuchu naprzeciwko siebie. Trzyma piłkę  i stara się precyzyjnie trafić piłką do osoby w parze.

„Hop do przodu” – zabawa ćwicząca mięśnie nóg

Dziecko ustawia się naprzeciwko drugiej osoby. Kuca, trzymając piłkę w dłoniach przed sobą i w tej pozycji skacze w kierunku drugiej osoby. Gdy dotrze do swojej pary, przekazuje piłkę i wraca na swoje miejsce.

„Letni spokój” – zabawa relaksująca

Dziecko siada w parze z drugą osobą, stykając się całą powierzchnią pleców. Nogi kładą luźno na podłodze. Głęboko, powoli oddychają, próbując wczuć się w rytm oddechu kolegi.

„Ile głosek?” – zabawa doskonaląca umiejętność analizy głoskowej

Osoba towarzysząca dziecku w zabawie podaje słowa – nazwy przedmiotów znajdujących się w pomieszczeniu. Dziecko jak najszybciej podchodzi do właściwego obiektu, a następnie dzieli dane słowo na głoski i podaje ich liczbę. Przykładowe obiekty: zegar, klocek, klamka, półka, szuflada, pudełko, ołówek, krzesło, doniczka, komputer, ciężarówka. Na koniec dziecko układa krótkie zdania z wybranymi słowami.

„Znamy te litery” – ćwiczenia graficzne, „Karty pracy”

Dziecko odczytuje litery z dodatkowej karty grafomotorycznej i próbuje podać słowa zawierające odpowiednie głoski np.: „ż” – żaba, „ś” – śrubka, „ź” – źrebak, „ć” – ćma, „ń” – koń, „ó” – kółko,
„ą” – pączek, „ę” – ręka.
Następnie dziecko wybiera sobie jedno z wymienionych słów i rysuje do niego obrazek.

„Wakacyjna krzyżówka” - rozwiązywanie krzyżówki

Przykładowe hasła:

1.Ptak, którego można spotkać na plaży. (mewa)

2.Śpimy w nim na biwaku. (namiot)

3.Zakładasz go, gdy chcesz popływać kajakiem. (kapok)

4.Robisz z niego babki. (piasek)

5.Zobaczysz go na plecach każdego podróżnika. (plecak)

6.Pływaja po nim żaglówki. (jezioro)

7.Zobaczysz je na morzu, gdy wieje wiatr. (fale)

Czy już wiecie, jakie jest hasło?

„Kolorowe wakacje” – ozdabianie wzorami konturów liter w wyrazie „WAKACJE”

Pomoce: kartki z dużymi konturowymi literami tworzącymi słowo „WAKACJE”.

Dziecko dowolnie koloruje litery, ozdabia je szlaczkami i różnymi wzorami.

„Hop do wody” – zabawa ruchowa z elementem równoważnym

Dziecko chodzi na bosaka po sznurze ułożonym w dużą pętlę, recytując rymowankę:

Idziemy na wycieczkę, bierzemy misia w teczkę,

A misio dla ochłody, hop do wody.

Dziecko na słowa „hop dowody” wskakuje obunóż do środka pętli i naśladuje ruch pływania żabką.

Czwartek 18.06.2020r.

„Zaczarowany – zaczarowana” – zabawa ruchowa

Dziecko chodzi z woreczkiem na głowie. Kiedy  spadnie mu woreczek, siada na podłodze. Osoba prowadząca musi je „odczarować”. Wtedy dziecko włącza się do zabawy, ale musi powiedzieć: Bardzo dziękuję!

„Wakacyjna gimnastyka” – ćwiczenia poranne

„Piłka plażowa” – zabawa z elementem rzutu

Zabawa polega na rzucaniu piłki do partnera.

„Plażowe turlanie” – zabawa wzmacniająca mięśnie tułowia

Dziecko z drugą osobą kładą się na brzuchu naprzeciwko siebie. Trzyma piłkę  i stara się precyzyjnie trafić piłką do osoby w parze.

„Hop do przodu” – zabawa ćwicząca mięśnie nóg

Dziecko ustawia się naprzeciwko drugiej osoby. Kuca, trzymając piłkę w dłoniach przed sobą i w tej pozycji skacze w kierunku drugiej osoby. Gdy dotrze do swojej pary, przekazuje piłkę i wraca na swoje miejsce.

„Letni spokój” – zabawa relaksująca

Dziecko siada w parze z drugą osobą, stykając się całą powierzchnią pleców. Nogi kładą luźno na podłodze. Głęboko, powoli oddychają, próbując wczuć się w rytm oddechu kolegi.

„Wakacyjne opowieści” – zabawa rozwijająca logiczne myślenie, łączenie wyrazów na podstawie skojarzeń, układanie opowiadania

Przykładowe pary wyrazów: mewa – morze, piasek – koc, lody – wafelek, słońce – chmura,
rower – kask, góry – buty, butelka – woda, deszcz – parasol, wędka – ryba, latarka – jaskinia,
łódka – kapok, statek – latarnia, kajak – wiosło.

Dziecko wybiera parę wyrazów i stara się odpowiedzieć na pytanie, dlaczego uważa, że do siebie pasują. Stara  się uzasadnić swoją odpowiedź. Następnie próbuje wymyślić krótkie opowiadanie z wybranymi wyrazami (może wybrać więcej niż dwa wyrazy).

Ćwiczenia gimnastyczne

Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=VgBp1eu8xUM

„Rośnie – maleje” – zabawa matematyczna doskonaląca umiejętność dodawania

Pomoce: kostki do gry

Dziecko rzuca kostkami, dodaje oczka i wynik zapisuje na kartce. Rzuty powtórzyć kilka razy, zapisując wyniki. Na koniec porównuje, ile razy suma wyrzuconych oczek była większa od poprzedniej (czyli ile razy rosła), a ile razy była mniejsza (czyli ile razy malała). Sprawdza, czy udało się wyrzucić dwa razy tę samą liczbę oczek.

„Matematyka z obręczami” – zabawa dydaktyczna doskonaląca umiejętność liczenia, rozwiązywanie zadań a „Kartach pracy”, rozpoznawanie liczb dwucyfrowych

Pomoce: karteczki z liczbami od 5 do 12, liczmany – 12

Dziecko losuje karteczkę z liczbą, układa tyle liczmanów ile wskazuje liczba. Następnie losuje kolejną karteczkę i porównuje tę liczbę z ułożonymi liczmanami (można do zabawy wykorzystać obręcz).

Po skończonej zabawie dziecko rozwiązuje zadania na kartach pracy s. 80 – 81.

„Raz i dwa” – zabawa ruchowa o charakterze naśladowczym

Dziecko mówi: Raz i dwa, raz i dwa, róbcie wszyscy to, co ja. Pozostali uczestnicy zabawy naśladują ruchy lub gesty dziecka.

„Latający balonik” – zabawa zręcznościowa

Dziecko odbija nadmuchany balon i głośno liczy odbicia.

 

 

„Odcienie morza” – mieszanie kolorów i rozcieranie plasteliny, zabawa doskonaląca siłę i sprawność dłoni, utrwalanie prawidłowego kierunku pisania

Pomoce: plastelina  kolorach – niebieskim, białym, fioletowym, zielonym; niewielka tekturka, wykałaczki.

Dziecko ugniata jedną kulkę z niebieskiej plasteliny oraz po jednej kulce z połączenia niebieskiej z każdym z pozostałych kolorów. Za każdym razem więcej jest niebieskiej plasteliny a dodatek drugiego koloru jest niewielki. Gdy kulki są gotowe, dziecko rozciera każdą kulkę na kawałku tektury. Za każdym razem kieruje ruch od lewej do prawej strony. Różne kolory niebieskiego łączą się i nachodzą na siebie. Gdy plastelina jest równomiernie roztarta na całej tekturce i pokrywa ją cienką warstwą, dziecko rysuje wykałaczką fale, pamiętając o rysowaniu od lewej do prawej strony.

 język angielski

/uploads/5e125d739ee04/pages/18/content//6 18.06.docx

Środa 17.06.2020r.

„Latający balonik” – zabawa zręcznościowa

Dziecko odbija nadmuchany balon i liczy odbicia.

„Podróże” – słuchanie piosenki

Dziecko słucha piosenki i rysuje do niej ilustrację.

Strona: https://www.youtube.com/watch?v=JAVmmGm8NZ0

„Wakacyjna gimnastyka” – ćwiczenia poranne

„Piłka plażowa” – zabawa z elementem rzutu

Zabawa polega na rzucaniu piłki do partnera.

„Plażowe turlanie” – zabawa wzmacniająca mięśnie tułowia

Dziecko z drugą osobą kładą się na brzuchu naprzeciwko siebie. Trzyma piłkę  i stara się precyzyjnie trafić piłką do osoby w parze.

„Hop do przodu” – zabawa ćwicząca mięśnie nóg

Dziecko ustawia się naprzeciwko drugiej osoby. Kuca, trzymając piłkę w dłoniach przed sobą i w tej pozycji skacze w kierunku drugiej osoby. Gdy dotrze do swojej pary, przekazuje piłkę i wraca na swoje miejsce.

„Letni spokój” – zabawa relaksująca

Dziecko siada w parze z drugą osobą, stykając się całą powierzchnią pleców. Nogi kładą luźno na podłodze. Głęboko, powoli oddychają, próbując wczuć się w rytm oddechu kolegi.

„Moje wakacyjne plany” – swobodna rozmowa

Dziecko opowiada o swoich wakacyjnych planach, opisuje miejsce, w które pojedzie, mówi, o tym, co będzie robić i kto pojedzie razem z nim, jakim środkiem lokomocji będzie podróżować. Zwracamy uwagę na poprawne formułowanie zdań.

„Fale” – zabawa ruchowo – rytmiczna

Dziecko siada swobodnie i na melodię popularnej piosenki „Panie Janie” śpiewa słowo „fale”. Następnie do śpiewu dołącza falujący ruch rąk, jakby rysowało fale w powietrzu. W kolejnym etapie zabawy dziecko śpiew i rysuje fale palcem po podłodze. Na koniec śpiewa, rysując rytmicznie fale kredką na kartce papieru.

„Dzień dobry, witam was” – nauka rymowanki na pamięć, zadania z „Kart pracy” s. 78

Dziecko uczy się na pamięć rymowanki z „Kart pracy”. Gdy zacznie powtarzać bezbłędnie zmienia intonację głosu i mówi: jak do niemowlęcia, próbując je rozweselić; jak robot; jak czarownica rzucająca zaklęcie. Po skończonej zabawie z rymowanką, dziecko opisuje obrazek w „Kartach pracy”, zachęcamy, aby dziecko używało słów określających położenie: w, nad, pod, po lewej stronie, po prawej stronie. Dziecko odczytuje wyrazy, przelicza sylaby i otacza pętlą wyrazy trzysylabowe. Następnie rysuje szlaczki, powtarzając wcześniej poznaną rymowankę.

„Domowe muzykowanie” – zabawy rytmiczne

Strona: https://www.youtube.com/watch?v=rTeU-tWR93Y

„Ułóż zdanie” – zabawa dydaktyczna doskonaląca umiejętność czytania

Rozkładamy na dywanie wyrazy, które tworzą zdanie: „RAZEM Z MOJĄ SIOSTRĄ POJADĘ NA SPŁYW KAJAKOWY” (każdy wyraz wydrukowany dużymi literami na osobnej kartce). Mówimy dziecku, jakie zdanie ukrywa się w wyrazowej rozsypance i prosimy o ułożenie we właściwej kolejności. Zwracamy uwagę, że na początku zdania jest wyraz pisany wielką literą, a na końcu – wyraz z kropką. Dziecko przelicza wyrazy i wskazuje najdłuższy z nich, na koniec kładzie czerwone klocki nad literami „ę” i „ą”.

Następnie wykonują zadanie w „Kartach pracy” s. 79.

„Kartka z wakacji” – projektowanie pocztówki

Zapisujemy zdania:

Pozdrowienia z nad morza, Pozdrowienia z gór, Pozdrowienia z krainy jezior, Pozdrowienia z leśnego zakątka, Pozdrowienia z pięknego miasta.

Dziecko odczytuje zdania na głos. Następnie projektuje kartkę pocztową, rysując kredkami lub flamastrami wybrany krajobraz. Kartka powinna pokazywać miejsce, gdzie dziecko pojedzie lub chciałoby pojechać: góry, morze, jeziora, las, miasto. Na odwrocie swojej pocztówki dziecko umieszcza właściwy tekst, przepisując go.

„Zaczarowany – zaczarowana” – zabawa ruchowa

Dziecko chodzi z woreczkiem na głowie. Kiedy  spadnie mu woreczek, siada na podłodze. Osoba prowadząca musi je „odczarować”. Wtedy dziecko włącza się do zabawy, ale musi powiedzieć: Bardzo dziękuję!

 

 

Wtorek 16.06.2020r.

„Latający balonik” – zabawa zręcznościowa

Dziecko odbija nadmuchany balon i głośno liczy odbicia.

„Wakacyjna gimnastyka – ćwiczenia poranne

„Piłka plażowa” – zabawa z elementem rzutu

Zabawa polega na rzucaniu piłki do partnera.

„Plażowe turlanie” – zabawa wzmacniająca mięśnie tułowia

Dziecko z drugą osobą kładą się na brzuchu naprzeciwko siebie. Trzyma piłkę  i stara się precyzyjnie trafić piłką do osoby w parze.

„Hop do przodu” – zabawa ćwicząca mięśnie nóg

Dziecko ustawia się naprzeciwko drugiej osoby. Kuca, trzymając piłkę w dłoniach przed sobą i w tej pozycji skacze w kierunku drugiej osoby. Gdy dotrze do swojej pary, przekazuje piłkę i wraca na swoje miejsce.

„Letni spokój” – zabawa relaksująca

Dziecko siada w parze z drugą osobą, stykając się całą powierzchnią pleców. Nogi kładą luźno na podłodze. Głęboko, powoli oddychają, próbując wczuć się w rytm oddechu kolegi.

„Tak czy nie – zasady bezpiecznych wakacji” – pogadanka na temat zasad bezpieczeństwa, rozwijanie myślenia

Propozycja zdań do odpowiedzi „TAK”, gdy zdanie opisuje prawidłowe zachowania i „NIE” – jeśli nieprawidłowe:

Skórę smarujemy kremem z filtrem. Tak czy nie?

Na górskie szlaki wybieramy się w klapkach. Tak czy nie?

Na wycieczkę łodzią kub kajakiem zakładamy kapok. Tak czy nie?

Możemy zostawić bagaż bez opieki w dowolnym miejscu. Tak czy nie?

W czasie burzy chronimy się pod drzewem. Tak czy nie?

Kąpiemy się tylko na wydzielonych, strzeżonych kąpieliskach. Tak czy nie?

Odmawiamy, gdy nieznajoma osoba chce nas czymś poczęstować. Tak czy nie?

Gdy jest bardzo gorąco, wchodzimy szybko do zimnej wody? Tak czy nie?

W górach chodzimy tylko po wyznaczonych szlakach. Tak czy nie?

W słoneczny dzień nosimy nakrycie głowy, Tak czy nie?

Do jazdy na rowerze zakładamy kask. Tak czy nie?

W upalne dni pijemy dużo wody. Tak czy nie?

Po pikniku w lesie zostawimy śmieci na trawie. Tak czy nie

„Latarnia” – rozmowa na podstawie opowiadania W. Widłaka, wdrażanie do uważnego słuchania

Ćwiczenia gimnastyczne

Strona: https://www.youtube.com/watch?v=qGOkwiobJIE

„Znajdź obrazek” – ćwiczenia w zakresie analizy sylabowej, wykonanie zadań w „Kartach pracy” s. 76 – 77.

„Latarnia morska” – konstruowanie latarni morskiej

Pomoce: papierowe kubki, rolka po ręczniku papierowym lub  papierze, małe pudełka, klej, biała farba, pędzelki, czarne flamastry.

Dziecko wykonuje model latarni morskiej według własnego pomysły.

„Zaczrowany – zaczarowana” – zabawa ruchowa z piłką

język angielski

/uploads/5e125d739ee04/pages/18/content//6 16. 06.docx

 

Poniedziałek 15.06.2020r.

„Zaczarowany – zaczarowana” – zabawa ruchowa z elementem równoważnym

Dziecko chodzi z woreczkiem na głowie. Kiedy  spadnie mu woreczek, siada na podłodze. Osoba prowadząca musi je „odczarować”. Wtedy dziecko włącza się do zabawy, ale musi powiedzieć: Bardzo dziękuję!

„Wakacyjna gimnastyka” – ćwiczenia poranne

„Piłka plażowa” – zabawa z elementem rzutu

Zabawa polega na rzucaniu piłki do partnera.

„Plażowe turlanie” – zabawa wzmacniająca mięśnie tułowia

Dziecko z drugą osobą kładą się na brzuchu naprzeciwko siebie. Trzyma piłkę  i stara się precyzyjnie trafić piłką do osoby w parze.

„Hop do przodu” – zabawa ćwicząca mięśnie nóg

Dziecko ustawia się naprzeciwko drugiej osoby. Kuca, trzymając piłkę w dłoniach przed sobą i w tej pozycji skacze w kierunku drugiej osoby. Gdy dotrze do swojej pary, przekazuje piłkę i wraca na swoje miejsce.

„Letni spokój” – zabawa relaksująca

Dziecko siada w parze z drugą osobą, stykając się całą powierzchnią pleców. Nogi kładą luźno na podłodze. Głęboko, powoli oddychają, próbując wczuć się w rytm oddechu kolegi.

Jak spędzamy wakacje” – pogadanka, wdrażanie dzieci do wypowiadania się całym zdaniem i tworzenia dłuższych wypowiedzi na zadany temat

Dziecko próbuje odpowiedzieć na pytanie: Gdzie można spędzić wakacje? Co można w tych miejscach robić?

Można wykorzystać obrazki prezentujące różne krajobrazy Polski.

„Cztery pociągi” – zabawa ruchowa

Każda osoba w zabawie to pociąg. Pociągi poruszają się w rytm dowolnej piosenki.

„Pakujemy plecak” – zabawa dydaktyczna, rozwiązywanie zadań w „Kartach pracy”

Proponowane przedmioty: latarka, sznur, mapa, telefon komórkowy, czapka z daszkiem, butelka z wodą, parasol.

Dziecko próbuje odpowiedzieć na pytanie: co każdy musi zabrać ze sobą, gdy jedzie na wakacje?

Następnie nazywa przedstawione przedmioty, określa do czego służą, gdzie dana rzecz bardziej się przyda, nad morzem, w lesie, czy w górach.

Dziecko wykonuje zadanie w „Kartach pracy” s. 74 – 75.

„Hop do wody” – zabawa ruchowa z elementem równoważnym

Dziecko chodzi na bosaka po sznurze ułożonym w dużą pętlę, recytując rymowankę:

Idziemy na wycieczkę, bierzemy misia w teczkę,

A misio dla ochłody, hop do wody.

Dziecko na słowa „hop dowody” wskakuje obunóż do środka pętli i naśladuje ruch pływania żabką.

„Oczami wyobraźni” – zabawa dydaktyczna rozwijająca twórczą wyobraźnię

Dziecko kładzie się na dywanie, zamyka oczy i myśli o wakacjach. Następnie opowiada o tym, jak powinno wyglądać idealne miejsce na wakacje, gdzie powinno być, co powinno się tam znajdować, kogo chciałoby tam spotkać i co mogłoby tam robić.

„Latający balonik” – zabawa zręcznościowa

„Mapa mojej podróży” – aktywność plastyczna

Dziecko ogląda różne mapy i przewodniki z mapami. Zapoznaje się z umieszczonymi na nich informacjami, po czym próbują stworzyć swoją mapę lub  rysunkowy przewodnik po miejscu, do którego chciałoby pojechać na wakacje.

„Kucany berek” – zabawa ruchowa

Religia kwarantanna  – 15.06.2020

TEMAT NR 49 Babcię i dziadka szanuję, ich pomocy potrzebuję

Moi kochani – nasi bliscy są dla nas ważni. Takimi szczególnymi osobami są babcia i dziadek. Oni zaraz po rodzicach są tymi, którzy się nami opiekują, są dla nas pomocni i zawsze pragną byśmy byli szczęśliwi i uśmiechnięci. Zadbajmy także i o nich – pomódlcie się za swoje babcie i dziadków, a następnie wykonajcie zadania z tematu nr 49 str. 102-103 w podręczniku. Dzięki zamieszczonym tam zadaniom dowiecie się, dlaczego należy szanować dziadków i babcie.

Wykonane zadanie chętnie obejrzę – kontakt mailowy p.rybinska@gmail.com lub przez Messenger.

Serdecznie Was pozdrawiam!

Szczęść Boże!

Paulina Rybińska- Rosiak