Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zdalne nauczanie 15-19.06.2020

Krąg tematyczny: Góry, morze, wieś, jezioro, gdzie rodzice nas zabiorą?

Piątek 19.06.2020

Temat: Witaj, letnia przygodo! „

  • „Szkoła jazdy konnej” – zabawa ruchowa z podskokami. Rodzic wydaje polecenia, a dziecko porusza się po obwodzie koła, wykonując polecenia: trucht, galop, kolana w górze, podskoki – niskie, wysokie, jak najwyższe itp. Dziecko wykonuje podskoki naprzemienne.

 

  • „Góry czy może morze?” – oglądanie widokówek, folderów turystycznych z miejscowości polskich i zagranicznych, opisywanie, co przedstawiają. Z przygotowanego zbioru pocztówek i folderów dziecko wybiera po jednym egzemplarzu, ogląda, opisuje, co widzi na zdjęciu, pokazuje innym i odkłada na miejsce. Kiedy dziecko opisze już swój obrazek, wybiera z przygotowanego zbioru pocztówki przedstawiające kolejno miejsca: w których już było, które odwiedzi w tym roku, które chciałoby zobaczyć, i krótko uzasadnia swój wybór.
  • „Pożegnanie” – wysłuchanie opowiadania z „Książki”, rozmowa o jego treści. Rodzic zachęca dziecko do uważnego wysłuchania opowiadania. Następnie prowadzi z dzieckiem rozmowę na temat opowiadania. Przykładowe pytania:
    – Dokąd wyjadą dzieci na wakacje?
    – Co się stanie podczas wakacji z Gryzią?
    – Kto zaopiekuje się Bęckiem?
    Dziecko opisuje, co dzieje się na ilustracji, może także spróbować określić uczucia, jakie towarzyszą bohaterom.
    „Książka” s. 82–83

 

  • „Po łące biega lato” – zabawa ruchowa przy piosence. Dziecko spaceruje w dowolnych kierunkach po sali przy akompaniamencie melodii piosenki). Na przerwę w muzyce i hasło rodzica reaguje odpowiednim ruchem: Stop – dziecko naśladuje zerwanie kwiatka i wąchanie go. Bęc – kładzie się na podłodze i odpoczywa. Już – ilustruje ruchem i głosem pszczoły.
    CD Piosenki... – „Po łące biega lato” (CD 2 nr 34)

 

  • „Lato wreszcie!” – wysłuchanie wiersza U. Kozłowskiej i pożegnanie się z przedszkolem, dziećmi, personelem, składanie sobie życzeń: ciekawych, bezpiecznych wakacji. Rodzic zaprasza dziecko do uważnego wysłuchania wiersza. Prosi o zapamiętanie postaci, zdarzeń, szczegółów.
    „Lato wreszcie!”
    Już walizki w bagażniku, Torba, plecak, pięć koszyków… Czy na pewno wszystko mamy?! Bo za chwilę wyjeżdżamy! Tata już przy kierownicy, Denerwuje się i krzyczy. Szkoda przecież każdej chwili! – Jedźmy w końcu, moi mili! Lato, lato wreszcie, Nie będziemy siedzieć w mieście! Wszyscy więc wsiadają prędko: Dziadek Władek z wielką wędką, Babcia z kotem, pies nasz, Ciapek, Mama (niosąc stos kanapek), Moja siostra z parasolką I braciszek z deskorolką, Potem ja z piłkami dwiema… Lecz już dla mnie miejsca nie ma! Lato, lato wreszcie, Czy będziemy siedzieć w mieście? Tata mówi: – Nie ma strachu, Jeszcze miejsce jest na dachu. Więc mi trochę zrzedła minka: – Ja... na dachu? Ja… dziewczynka? Tata tylko kręci głową: – Co za pomysł, daję słowo?! Oj, córeczko moja mała, Coś ty sobie ubzdurała?! Lato, lato wreszcie, Nie będziemy siedzieć w mieście! Już na dachu stos bagaży, A ja uśmiech mam na twarzy. Siedzę sobie obok mamy, No i wreszcie wyjeżdżamy!
    Słońce nam wskazuje drogę – Już doczekać się nie mogę! Wiem, że w dali na nas czeka Las szumiący, łąka, rzeka… Lato, lato wreszcie, Nie będziemy siedzieć w mieście!

    Urszula Kozłowska
    Rodzic rozmawia z dzieckiem o wydarzeniach opisanych w wierszu. Przykładowe pytania:
    – Kto opowiada nam o swoim wyjeździe?
    – Jakie bagaże mieli ze sobą bohaterowie?
    – Do jakiego pojazdu wsiadali?
    – Czy dla wszystkich wystarczyło miejsca?
    – Jaka była pora roku?
    U. Kozłowska, „Lato wreszcie!” [w:] J. Brzechwa, W. Chotomska, L.J. Kern i inni autorzy, „Najpiękniejsze wiersze dla dzieci”, Wilga, Warszawa 2006, s. 22

 

Czwartek 18.06.2020

Temat: Bezpieczne wakacje „

  • „Wakacyjny kolaż” – praca plastyczna. Dziecko z rodzicem wycina ilustracje o tematyce wakacyjnej z czasopism, folderów i naklejają na kartony A3. Brakujące elementy dorysowują kredkami. Na zakończenie każdy opowiada o swojej pracy.
  • „Skąd wyruszamy?” – rodzic pokazuje obrazki przedstawiające pojazdy. Dziecko podaje ich nazwy i prosi o podanie miejsca, z którego wyruszają (np. samolot – lotnisko, autobus – dworzec autobusowy/ przystanek). Dzieci układają zdania typu: Z lotniska odlatujemy samolotem. Z portu wypływamy statkiem.
    Chętne dzieci mogą wykonać dodatkowe zadania na kartach pracy.
    Ilustracje i karty pracy
  • „Wyruszamy na wakacje” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych, opowieść ruchowa przy muzyce. Zadaniem dziecka jest naśladowanie czynności związanych z podróżą określonym środkiem transportu oraz miejscem wypoczynku.
    „Podróżujący pociągiem” dziecko okrąża salę. Następnie naśladuje rozstawianie namiotu, wędrówkę wąską górską ścieżką, przeskakiwanie strumyka, ucieczkę przed niedźwiedziem itp.
    „Podróżujący samolotem” z rozłożonymi rękami „startuje z lotniska”, okrąża salę i „ląduje”.
    Naśladuje pływanie w morzu, szukanie muszelek, puszczanie kamykami kaczek, opalanie się itp.
    „Podróżujący samochodem”- „Trzyma” kierownicę i  „jedzie” wokół sali. Naśladuje pchanie zepsutego auta, pływanie kajakiem, łowienie ryb, zbieranie grzybów itp.
  • „Po łące biega lato” – zabawa przy piosence. Dziecko podczas zwrotek prostym ruchem i gestem ilustruje tekst piosenki. Podczas refrenów maszeruje, klaszcząc miarowo w ręce.
    CD Piosenki... – „Po łące biega lato” (CD 2 nr 33)

 

  • „Co to za pojazd?” – zabawa ortofoniczna, naśladowanie odgłosów różnych pojazdów. Rodzic prezentuje dzieciom obrazki przedstawiające różne pojazdy, np. samochód osobowy, samolot, samochód ciężarowy, motor, rower (można wykorzystać ilustracje z poprzedniego zadania). Dziecko naśladuje ich odgłosy. Następnie rodzic proponuje zabawę w  kalambury: dziecko naśladuje odgłos wybranego pojazdu rodzic zgaduje, jaki to pojazd, zmiana ról.
    lub: Na początku rodzic prosi dziecko, by wyobraziło sobie, że znalazło się nagle w środku dużego miasta, a po ulicach jeżdżą różne pojazdy. Dziecko wymienia znane mu pojazdy, próbuje naśladować odgłosy przez nie wydawane. Potem naśladuje wspólnie, powtarzając za rodzicem: – mały samochodzik: brum, brum, brum (szybko); – stary samochód: par, par, par, par; – samochód jedzie szybko: iiiiiiiiiiii (powtarzanie na zmianę wysoko i nisko); – ciężarówka: dumdumdumdum; – motocykl: żżżżżżżż; – rower: tuktuktuktuk; – karetka pogotowia: i-uu, i-uu, i-uu; – autobus: dżdżdżdż; – pojazdy trąbią: ti-tit, ti-tit, ti-tit.

język angielski

/uploads/5e125d739ee04/pages/16/content//4 18.06.docx

Środa 17.06.2020

Temat: Letnie marzenia „

  • „Motylki” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Rodzic układa z różnorodnych poduszek „kwiatki”. Dziecko to „motylek. Na dźwięk tamburynu „motylki latają” – biega między „kwiatkami”, machając „skrzydełkami”. Na dźwięk trójkąta „motylek” przykuca z rękami ułożonymi „w skrzydełka” na „kwiatku” w podanym.
    R. Banaś, „Zabawy ruchowe” [w:] „Kolekcja przedszkolaka. Wybór zabaw. Trzylatki/Czterolatki”, Nowa Era, Warszawa 2014, s. 46;

    • „Co się zmieniło?” – zabawa dydaktyczna. Dzieci siedzą przodem do rodzica. Rodzic rozkłada przed dzieckiem obrazki (od 4 do 6 dowolnych obrazków), prosi o ich opisanie i zapamiętanie kolejności. Kiedy dziecko zamyka oczy, rodzic zmienia kolejność obrazków (tylko jeden obrazek przekłada na inne miejsce). Zadaniem dziecka jest powiedzenie, co się zmieniło.

    • „Letnie marzenia” – rozmowa kierowana na temat marzeń realnych i tych mało rzeczywistych. Rodzic zaczyna rozmowę, opowiadając o swoim marzeniu z dzieciństwa:
    Jak byłam małym dzieckiem, miałam około 4–5 lat, często marzyłam. Jednym z takich marzeń była podróż na bezludną wyspę, aby zobaczyć prawdziwą plażę, morze i poczuć gorące słońce. Marzyłam, żeby na wyspie przywitały mnie różne zwierzęta mówiące ludzkim głosem, które byłyby bardzo miłe i gościnne, które traktowałyby mnie jak królową. Pragnęłam, aby przygotowały dla mnie wykwintne przyjęcie, następnie oprowadziły po wyspie, pokazując swoje skarby. Chciałam, żeby wszystko było takie piękne, jakby z bajki i żeby wszyscy byli dla siebie bardzo mili. Chciałam na tej wyspie poczuć się wyjątkowo – to było moje największe letnie marzenie.
    Następnie pyta dzieci: Co to jest marzenie? Jakie są wasze letnie marzenia? Dzieci definiują pojęcie i opowiadają o swoich marzeniach.

 

  • „Po łące biega lato” – nauka piosenki, omówienie jej treści i nastroju.
    1. Po łące biega lato,
    uwija się jak bąk,
    „dzień dobry” mówi kwiatom
    i pieści każdy pąk.
    Ref.: Kto chce się z latem spotkać,
    niech idzie z nami tam,
     rumianek i stokrotka pokażą drogę nam.
    2. Pomaga lato pszczołom,
    na kwiatach też się zna,
    uśmiecha się wesoło
    i w berka z wiatrem gra.
    Ref.: Kto chce się z latem spotkać...
    3. Gdy lato jest zmęczone,
    w szałasie sobie śpi
     i we śnie gra w zielone,
    bo łąka mu się śni.
    Ref.: Kto chce się z latem spotkać...

 CD Piosenki... – „Po łące biega lato” (CD 2 nr 33), Nowa Era

 

  • „Marzenia” – kolorowanie według kodu, wykonanie ćwiczeń na karcie pracy. Dziecko koloruje obrazek na górze strony zgodnie z kodem i opowiada, o czym marzy Tomek. W ramce na dole strony rysuje swoje wakacyjne marzenia.
    „Karty pracy” cz. 4, s. 29, Nowa Era, kredki

 

  • „Na wakacje” – zabawa ruchowa. Podczas zabawy dzieci naśladują różne pojazdy, poruszając się zgodnie z muzyką.

Piosenka: https://www.youtube.com/watch?v=tlCH6BFEISg

 

Wtorek 16.06.2020

Temat: Podróże w nieznane „

  • „Pakujemy plecaki” – zabawa dydaktyczna, dokonanie wyboru rzeczy do spakowania w zależności od celu podróży, wyodrębnianie podstawowego zestawu najpotrzebniejszych rzeczy w  różnych okolicznościach. Rodzic rozkłada na dywanie przedmioty potrzebne na wyjazd w różne miejsca, są to np.: latarka, zapałki, przybory toaletowe, apteczka, dmuchane koło, okulary przeciwsłoneczne, olejek do opalania, mapa, kompas. Prosi dziecko, aby wybrało przedmioty, które będą potrzebne kolejno: podczas wyjazdu nad morze, w góry, na biwak do lasu. Wybrane rzeczy dziecko pakują do plecaka, opisując, w jakich okolicznościach mogą być przydatne. Następnie, gdy wszystkie przedmioty znajdą się z powrotem na dywanie, dziecko wybiera te z nich, które są niezbędne w każdej podróży: przybory toaletowe, apteczka, mapa itp.

    • „Bęcek i pies budują zamki z piasku” – historyjka obrazkowa, opowiadanie o przygodach na plaży. Dziecko ogląda w „Książce” historyjkę obrazkową, a rodzic czyta polecenia do każdego obrazka. Dziecko formułuje zakończenie historyjki, ustala, co było przyczyną takiego zakończenia, a następnie samodzielnie, na podstawie obrazków, tworzą całą opowieść. Rodzic zwraca uwagę na poprawne wypowiadanie się pełnymi zdaniami i zachowanie kolejności zdarzeń.
    „Książka” s. 80–81, Nowa Era
  • „Zabawa na plaży” – opowieść ruchowa. Rodzic włącza utwór muzyczny z płyty i opisuje zabawy – dziecko naśladuje. Przykładowe opisy:
    – Przychodzicie na plażę i rozkładacie kocyki.
    – Smarujecie się olejkiem do opalania.
    – Bawicie się piłką plażową, odbijając do siebie w parach, w kółku.
    – Wbiegacie do morza, podskakujecie z falami.
    – Pochylacie się i zbieracie muszelki.
    Gdy muzyka przestanie grać, dzieci nieruchomieją.
    Piosenka: „Na plaży, Majka Jeżowska https://www.youtube.com/watch?v=k-AOW_76luU
  • „Powódź” – zabawa orientacyjno-ruchowa. Rodzic rozkłada na podłodze kocyk. Dziecko biega w rytm tamburyna, na hasło: Powódź – dziecko wskakuje na „tratwę”(kocyk). Zabawę powtarzamy.

język angielski

/uploads/5e125d739ee04/pages/16/content//4 16.06.docx

/uploads/5e125d739ee04/pages/16/content//16.06 4 latki kp.docx


Poniedziałek15.06.2020.

Temat: Palcem po mapie „

  • „Wakacyjne zabawy” – zabawa naśladowcza. Rodzic wystukuje/klaszcze rytmy o zróżnicowanym tempie i opisuje zabawy – dziecko naśladuje. Przykładowe opisy:
    – Wspinasz się na wysoką górę, zbiegasz z górki.
    – Wbiegasz do morza, tyłem uciekasz przed falami.
    – Zbierasz muszelki.
    – Płyniesz łódką: wiosłujesz wolno, raz z jednej strony, raz z drugiej, coraz szybciej, bardzo szybko.
    Podczas przerwy dziecko nieruchomieje.
    lub: Rodzic akompaniuje do zabawy na wybranym instrumencie. Dziecko odpowiednio do akompaniamentu: maszeruje, podskakuje lub biega. Podczas przerwy w muzyce naśladuje ruchem dowolną wakacyjną zabawę, np. pływanie, grę w piłkę, budowanie zamków z piasku.

 

  • „Wakacyjny wagonik” – ozdabianie wagonika kolejowego dowolną techniką (malowanie, wycinanie, wydzieranie z kolorowego papieru, gazet), umieszczenie w oknie autoportretu. Rodzic przygotowuje dla dziecka wagonik z kartonu/niewielkie pudełko. Dziecko dostaje do wyboru różne materiały (farby, papier kolorowy, gazety) i ozdabia swój wagonik według własnego pomysłu. Następnie na małych kartonikach rysuje swój portret i nakleja w oknie wagonu.

 

  • „Mapa Polski” – zapoznanie z mapą Polski ze szczególnym uwzględnieniem gór i morza, wykonanie ćwiczeń na karcie pracy. Rodzic wspólnie z dzieckiem ogląda mapę Polski ze zwróceniem uwagi na ukształtowanie terenu, kolory na mapie oraz zwierzęta żyjące w danej części Polski. Następnie dziecko wykonuje ćwiczenia na karcie pracy – wskazują morze i góry, a potem wklejają w odpowiednie miejsca naklejki ze zwierzętami.
    mapa Polski, „Karty pracy” cz. 4, s. 28, Nowa Era

 

  • „Morskie opowieści” – opowieść ruchowa. Rodzic wymyśla ruchy. Dziecko stara się wiernie je powtórzyć, np.:
    – Toczycie na pokład statku beczki z wodą.
    – Szorowani pokładu szczotkami na długich kijach.
    – Ściąganie żagli.
    – Wiązanie węzłów.
    – Wiosłowanie wiosłami, raz z prawej strony, raz z lewej strony.
    – Stanie na pokładzie w czasie sztormu, stawiając czoła wielkiej wichurze.

• „Mapa” – oglądanie map drogowych, rysowanie na kartkach własnych map, posługiwanie się określeniami: prosto, do tyłu, w lewo itp. Rodzic prezentuje dziecku różne mapy i atlasy drogowe. Opisuje sposoby oznaczania dróg (linie białe, żółte, czerwone), rzek (linie niebieskie), granic (linie przerywane) itp. Następnie dziecko podchodzi do rozłożonej na podłodze mapy i wykonuje polecenia rodzica, wodzi palcem w podanych kierunkach: jedź prosto, skręć w lewo, jedź do tyłu, skręć w prawo. Jeśli dziecko ma kłopoty z określaniem kierunku w prawo i w lewo, rodzic może założyć dziecku na nadgarstek kolorową frotkę. Po zakończeniu „podróży” rodzic informuje dziecku, dokąd dojechało. Następnie zachęca je do narysowania własnej mapy na kartonach. Można też zaproponować dziecku rysowanie map według podobnych poleceń jak podczas wodzenia palcem.