Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zdalne nauczanie 18-22.05.2020

22.05.2020 r. Piękny dzień - Dzień Rodziny

1. „Moja mama jest... Mój tata jest... ” – opowiadania twórcze, rozwijanie umiejętności spontanicznego wypowiadania się na temat swojej rodziny.

2. „Liczymy” – przeliczanie i dopełnianie zbiorów (karta pracy). Dzieci przeliczają elementy w dwóch pierwszych zbiorach i otaczają pętlami właściwe liczby, a następnie dorysowują odpowiednie elementy w kolejnych dwóch zbiorach tak, żeby było ich tyle, ile wskazuje liczba.
„Karty pracy” cz. 4, s. 37

3. „Kwiaty dla mamy” – zabawa dydaktyczna, doskonalenie umiejętności kontynuowania określonego rytmu. Układamy kwiaty wycięte z kolorowego papieru np. niebieski, czerwony, żółty, niebieski. Jaki będzie następny wg tego rytmu? Rytm zmieniamy kilka razy.

4. „Rodzinny piknik”-  przygotowanie pikniku na łonie przyrody lub w przypadku brzydkiej pogody w pokoju. Zapraszamy rodziców i rodzeństwo, przygotowujemy z pomocą rodziców koszyk piknikowy, smakołyki, kocyk i gry do wspólnej zabawy. To świetny moment do spędzenia czasu wspólnie ze swoją rodziną. 

5. W ramach programu – czytamy o mamach – fragment książki Joanny Papuzińskiej „Nasza Mama Czarodziejka”.

Rozdział "Jak nasza mama zreperowała księżyc?"

 

Życzę Wszystkim wspaniałych chwil spędzonych w gronie rodzinnym :)

 

21.05.2020 r. Smaczny upominek.

1. „Pomagam w kuchni” – zabawa pantomimiczna. Dziecko pokazuje za pomocą ruchu i gestu czynność, jaką wykonuje się w kuchni (np. ubijanie piany z białek trzepaczką, mielenie pieprzu
w młynku, zmywanie podłogi mopem), mama odgaduje.

2. „Czego brakuje?” – doskonalenie spostrzegawczości (karta pracy). Dzieci oglądają obrazki i na rysunkach obok dorysowują brakujące elementy.
„Karty pracy” cz. 4, s. 36,

3. „Święto Mamy, Święto Taty” – przeczytanie inscenizacji z „Książki”. Przedstawienie można przygotować w formie teatrzyku kukiełkowego.
„Książka” s. 110; "Książka" s.111,

4. „Spacer z rodzicami” – ćwiczenia gimnastyczne.
1. Dobieramy się w trójki z mamą i tatą – po bokach stoją „rodzice”, w środku każdej trójki stoi „dziecko”.Cała „rodzina” spaceruje po pokoju. Na sygnał każde „dziecko” wykonuje jaskółkę,a „rodzice” delikatnie je podtrzymują, aby się nie przewróciło. 
2. Dzieci poruszają się po pokoju, w tempie wyznaczonym przez rodzica grą na tamburynie lub innym instrumencie: podczas miarowego uderzania spacerują, gdy tempo uderzeń jest szybkie – biegają na paluszkach, a kiedy mocno uderzymy dłonią w tamburyn, „chowają się przed burzą” – stają przy ścianie, przylegając do niej piętami, pośladkami, łopatkami i głową.
3. Dzieci wykonują kolejno następujące ćwiczenia:
– podrzucanie oburącz piłki i łapanie jej,
– kozłowanie piłki,
– toczenie piłki po podłodze.

5. Prawa dziecka: Prawo do życia w rodzinie

Dziecka nie wolno rodzicom zabrać. W Polsce tylko sąd może zadecydować o odebraniu dziecka rodzicom - dzieje się tak w wyjątkowych sytuacjach, kiedy rodzice nie chcą lub nie mogą opiekować się dzieckiem; źle je traktują, nie interesują się jego potrzebami, wtedy takim dzieckiem ma obowiązek zaopiekować się państwo.

język angielski

/uploads/5e125d739ee04/pages/17/content//5 LATKI 21.05.docx

20.05.2020 r. Spacer z tatą.

1. „Walczyk dla rodziców” – utrwalenie piosenki.

1. Ten walczyk jest dla rodziców,
dziś tańczą go raz, dwa, trzy
Mamusia ma piękną suknię,
a spinka w jej włosach lśni
2. Nasz tatuś prowadzi mamę
w tym tańcu na raz, dwa, trzy
Braciszek patrzy z podziwem:
– Siostrzyczko, popatrz i ty
3. Rodzice lekko wirują,
muzyka gra raz, dwa, trzy
Zapraszam siostrę do walca:
– Zatańczmy także i my!
4. Ten walczyk jest dla rodziców,
wciąż tańczą go raz, dwa, trzy
Pobiegnę po kwiaty dla nich;
to będą fiołki i bzy.

Walczyk dla rodziców, Nowa Era

2. „Spacer z tatą” – wysłuchanie wiersza M Mrózek-Dąmbskiej.

Spacer z tatą
„A kiedy będzie słońce i lato,
pójdziemy sobie na spacer z tatą.
Ja będę miała nową sukienkę,
tato mnie będzie trzymał za rękę.
Pójdziemy wolno, prosto przed siebie,
będziemy liczyć chmury na niebie,
będziemy liczyć drzewa przy drodze,
będziemy skakać na jednej nodze.
Miniemy kino, szkołę, aptekę,
jeszcze spojrzymy z mostu na rzekę,
jeszcze okruchy rzucimy falom,
kupimy w kiosku różowy balon.

Kiedy już będę bardzo zmęczona,
tato posadzi mnie na ramiona
(tacy będziemy jak nikt szczęśliwi).
A wokół ludzie będą się dziwić
i wszyscy będą patrzyli na to,
jak na barana niesie mnie tato.”
Małgorzata Mrózek-Dąmbska


Po wysłuchaniu utworu dziecko odpowiada na pytania:
– Co było przyjemnego podczas spaceru z tatą?
– Co robicie wspólnie ze swoim tatą?
– Jak najchętniej spędzacie z nim czas?
M. Mrózek-Dąmbska, „Spacer z tatą” [w:]„Spacer z tatą”, tekst M. Mrózek-Dąmbska, Wydawnictwo Czytelnik, Warszawa 1988 s. 6

3. „Mama i tata” – rysowanie portretów rodziców (karta pracy) Na kartach pracy dzieci dorysowują elementy twarzy i włosy, tworząc w ten sposób portrety rodziców Następnie rysują prezenty które chciałyby
im dać.
„Karty pracy” cz. 4, s. 35

4. „Laurki dla mamy i taty” – przygotowanie upominków wg własnego pomysłu z użyciem różnych materiałów.

 

19.05.2020 r. Pomóż, mamo!

1. „Oberek” – wysłuchanie oberka R. Twardowskiego, poznanie brzmienia skrzypiec.

Źródło: Oberek Twardowskiego wyk. A. Szwejkowska - Belica, YouTube

2. „Mamo!” – wysłuchanie wiersza I Suchorzewskiej.
Mamo!
– Mamo, zapnij mi guziki!
– Mamo, wciągnij mi buciki!
– Mamo, zawiąż sznurowadło!
– Mamo, podnieś, bo coś spadło!
– Mamo, przynieś mi łyżeczkę!
– Mamo, popraw poduszeczkę!
We dnie, w nocy,
Wieczór, rano
Ciągle tylko:
– Pomóż, mamo!
Za to beczeć umie sam…
– Znasz takiego?
Bo ja znam.
Irena Suchorzewska

Pytania pomocnicze:
– O co prosił mamę bohater wiersza?
– Co sądzicie o takim zachowaniu?
– Czy Wy postępujecie w podobny sposób?
– Jak możecie pomagać mamom?
I. Suchorzewska, „Mamo!” [w:] T. Dziurzyńska, H. Ratyńska, E. Stójowa, „A jak będzie słońce… A jak będzie deszcz…’’,Warszawa 1996, s. 13

3. „Znajdź cień” – łączenie w pary kształtów i ich cieni (karta pracy) Dzieci w kartach pracy oglądają uważnie kształty i łączą je z właściwymi cieniami.
„Karty pracy” cz. 4, s. 34

4. „Osobisty pomocnik mamy” – ćwiczenia gimnastyczne
- Marsz na palcach, piętach, z wysokim unoszeniem kolan.
- Bieg na palcach, z wysokim unoszeniem kolan, z uderzaniem piętami o pośladki.
-  Dziecko z rodzicem w siadzie skrzyżnym, siedzą naprzeciwko siebie, podają sobie ręce i przeciągają się.
- Wykonywanie skrętoskłonów przez dzieci stojące w parach plecami do siebie, przy skręcie klaśnięcie w dłonie partnera.
- Siedząc w parach plecami do siebie i nawzajem staramy się przepchać. Następnie w tej samej pozycji staramy się wstać.
- Rzucanie do siebie nawzajem woreczka z grochem – kolejno: obiema rękami, prawą ręką, lewą ręką.
- Naśladowanie czynności prania ręcznika – dzieci stają w lekkim rozkroku, pochylają tułów luźno do przodu i „piorą ręcznik”. Co pewien czas powoli unoszą tułów i „podnoszą ręcznik”, jednocześnie nabierając dużo powietrza w płuca. Potem „strzepują ręcznik” i energicznie pochylają się do przodu, szybko wydychając powietrze.

5. „Prawdziwy prezent” – wykonanie książeczki obrazkowej stanowiącej deklarację stałej pomocy w pracach domowych. Dzieci wypowiadają się, w jakich pracach domowych mogą pomagać mamie. Następnie rysują te prace na osobnych kartkach. Po ukończeniu rysunków przygotowują stronę tytułową – ozdabiają ją flamastrami, kredkami, wycinankami z kolorowego papieru. Pomagamy w przedziurkowaniu wszystkich kartek i połączeniu ich tasiemką.

/uploads/5e125d739ee04/pages/17/content//5 LATKI 19.05.docx

18.05.2020 r. Niech nikt tego za mnie nie robi!

1. „Moja mama ma na imię i lubi ” – wypowiedzi dziecka o swojej mamie. Dziecko podaje imię swojej mamy, wymienia rzeczy, potrawy i zajęcia, które ona lubi.

2. „Kochamy mamy!” – wysłuchanie opowiadania z „Książki”.

Pytania pomocnicze:
– Jakie pomysły na prezenty dla mam miały dzieci?
– Jaką niespodziankę zdecydowały się przygotować?
– Dlaczego ciastka przygotowane przez dzieci były słone?
– Powiedz, co jest słodkie. A co jest słone? Co jest kwaśne? Co jest gorzkie?
– Co trzeba powiedzieć, gdy ktoś wręczy nam prezent?
– Wręczając prezent, należy się ukłonić. Co trzeba powiedzieć?
– Co można podarować rodzicom z okazji Dnia Mamy i Dnia Taty?
– A co można dać babci i dziadkowi w dniu ich święta?
„Książka” s. 108; Książka s. 109

3. „Biedronki i kwiaty” – przeliczanie, rysowanie tyle – ile, łączenie w pary (karta pracy). Dzieci rysują tyle liści, ile wskazuje liczba na każdym kwiatku, a następnie przeliczają kropki na biedronkach i łączą każdą biedronkę z kwiatkiem oznaczonym właściwą liczbą.
„Karty pracy” cz. 4, s. 33

4. „Walczyk dla rodziców” – nauka piosenki, utwór jest melodyjny i bardzo łatwy, ma cztery zwrotki. Po wysłuchaniu piosenki w wersji wokalnej dziecko opowiadają jej treść.

1. Ten walczyk jest dla rodziców,
dziś tańczą go raz, dwa, trzy
Mamusia ma piękną suknię,
a spinka w jej włosach lśni
2. Nasz tatuś prowadzi mamę
w tym tańcu na raz, dwa, trzy
Braciszek patrzy z podziwem:
– Siostrzyczko, popatrz i ty
3. Rodzice lekko wirują,
muzyka gra raz, dwa, trzy
Zapraszam siostrę do walca:
– Zatańczmy także i my!
4. Ten walczyk jest dla rodziców,
wciąż tańczą go raz, dwa, trzy
Pobiegnę po kwiaty dla nich;
to będą fiołki i bzy.

Walczyk dla rodziców, Nowa Era

5. „Zakładki dla mamy” – wykonanie ozdobnych zakładek. Dziecko dostaje kolorowy prostokąt na zakładkę i ozdabia go z obu stron . Aby zakładki były trwalsze, można je okleić szeroką taśmą bezbarwną lub laminować.