Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zdalne nauczanie 18-22.05.2020

Piątek 22.05.2020r.

„Jaka to melodia?” – zabawa muzyczna

Na podstawie odtwarzanych fragmentów melodii dziecko odgaduje piosenkę, może ją zaśpiewać.

„Pięknie się kłaniamy i mamy witamy”- próby odczytania cytatów

Cytaty do czytania:

„Mama to przyjaciel, z którego się nie wyrasta.”

„Jedyna osoba na świecie, która pokochała cię , zanim cię poznała.”

„Mama to osoba, która zastąpi każdego, ale nikt nie zastąpi matki.”

„Dobra matka jest więcej warta niż stu nauczycieli.”

„Jesteś mamo skarbem mym.”

„Kocham Cię ze wszystkich sił.”

Dziecko po przeczytaniu zdania, liczy wyrazy w każdym zdaniu, dzieli wyrazy na sylaby.

„Księżyc” zabawa ruchowa

Dziecko siada w siadzie klęcznym, głowa pochylona jak najniżej – księżyc zaszedł, nadszedł dzień.

Księżyc jak rogalik po niebie się snuje  - dziecko układa ze swojego ciała księżyc na dywanie

Albo jak bułeczka nad domami wędruje – wstaje i porusza się swobodnie po pomieszczeniu

Rymowankę recytujemy przy muzyce ze strony: https://www.youtube.com/watch?v=GOZJBVavAQA 

Gdy muzyka cichnie, księżyc ponownie zachodzi.

„Taniec z mamą”-  zabawy przy muzyce

Można skorzystać ze strony: https://www.youtube.com/watch?v=ymigWt5TOV8  lub  https://www.youtube.com/watch?v=x9F1oqntz_o

„Dzieci i mamy” – masażyki

Dziecko kładzie się na brzuchu, osoba towarzysząca mówi tekst i wykonuje gesty według tekstu na plecach dziecka.

Deszczyk kapie: kap, kap, kap -  stukanie opuszkami palców w plecy

Idą dzieci człap, człap, człap – chodzenie po plecach całymi dłońmi

Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu – masowanie pleców w dół ruchem zyzgakowym

Idą dzieci: tup, tup, tup – chodzenie po plecach palcami

Świeci słońce oho, oho – rysowanie dłonią kół

Dzieci skaczą: hop, hop, hop – naśladowanie podskoków dwoma palcami każdej ręki

Gdy nadchodzi wieczór już – chodzenie po plecach palcem wskazującym i środkowym

Dzieci kładą się do snu – głaskanie pleców ruchem okrężnym.

Źródło: Bolesław Kołodziejski, „Utulanki, czyli piosenki na dziecięce masażyki”, wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2011

Następnie uczestnicy zamieniają się rolami.

Czwartek 21.05.2020r.

„Czyj to cień?” – ćwiczenia percepcji wzrokowej i zdolności kojarzenia

Pomoce: obrazki i ich cienie; Wyprawka „CIENIE”

Dziecko ma przed sobą rozłożone obrazki i ich cienie. Zadanie polega na połączeniu w pary obrazek i jego cień. Po ułożeniu obrazków dziecko szuka skojarzeń łączących przedmioty z ich mamami, np.: jabłko – Moja mama gotuje pyszny kompot jabłkowy

„Jak nasza mama szukała złodzieja” – zapoznanie z liczbą 20, „Karty pracy”

Kolejne opowiadanie z książki Joanny Papuzińskiej na stronie:https://docplayer.pl/18026235-Joanna-papuzinska-nasza-mama-czarodziejka.html

Po wysłuchaniu opowiadania dziecko wypowiada się: kto to jest detektyw, dlaczego mama była detektywem, komu była potrzebna pomoc detektywa i dlaczego.

Zabawy w detektywa:

  1. „Czyj to cień?” – dziecko staje przed gładką ścianą, rodzic kieruje światło lampki na ścianę. Dziecko wymyśla, jak można ułożyć dłonie lub całe ręce tak, aby ich cień przedstawiał wybraną postać lub rzecz.
  2. „Zgadnij, kogo szukam?” – rozkładamy na dywanie ilustracje różnych postaci (np.: wycięte z kolorowych gazet). Dziecko opisuje słowami postać: jak wygląda, co robi na ilustracji, kim jest itd. Druga osoba, odgaduje. Ilustracja osoby odszukanej wypada z puli.
  • „Gdzie są lalki?” – przed zabawą chowamy lalki w różnych miejscach i przygotowujemy instrukcję dotarcia do nich. Zabawę można rozpocząć ogłoszeniem od dziewczynki, która zgubiła swoje lalki np.: Podczas przeprowadzki zgubiłam moje lalki, było ich 8. Chyba wypadły z samochodu, pomóżcie mi je znaleźć. Mieszkam na ulicy Skowronków 10. Bardzo tęsknię za moimi lalkami. Ala. Następnie czytamy dziecku odpowiedź: Widziałem twoje lalki, napisałem Ci, którędy musisz iść, abyś mogła je odszukać i pozbierać. Pozdrawiam, sąsiad Tomek. Prezentujemy instrukcję i wyjaśniamy symbole – strzałka w górę oznacza poruszanie się do przodu, strzałka w dół – do tyłu, strzałka skierowana w prawo lub w lewo oznacza, że trzeba skręcić w tym kierunku. Dziecko porusza się według instrukcji i odnajduje lalki.
  1. „Poszukiwanie serduszek” – należy przygotować serduszka w dwóch kolorach, po 10 z każdego koloru. Kładziemy na stole lub dywanie liczbę 10. Zadaniem dziecka jest odnaleźć ukryte serduszka i ułożyć najpierw jeden kolor w rzędzie, potem pod spodem drugi. Dziecko przelicza serduszka i podaje ich liczbę . Wykonanie ćwiczeń w „Kartach pracy” KP4 s. 40 - 41

 

„Ćwiczymy razem!” – ćwiczenia gimnastyczne

Można skorzystać ze strony: https://www.youtube.com/watch?v=WJR6IuHixYk


„Co się ukryło, dokończ aby całe było” – ćwiczenia graficzne KP4 s. 86

Dziecko tworzy i podaje skojarzenia, które jego zdaniem łączą się z mamą np.: tulipany – bukiet na święto mamy, serduszka – miłość.

 

 

 

 

 

Zdanie dodatkowe:

Pomoce: 10 – 15 małych przedmiotów (klocki, guziki)

Układanie przedmiotów wg instrukcji słownych po prawej/ lewej stronie ciała, przed sobą/ za sobą; porównywanie ilości elementów w zbiorach.

Przykładowe polecenia:

- połóż 2 klocki po swojej prawej stronie; połóż 1 klocek za sobą; połóż 4 klocki przed sobą; gdzie jest najwięcej/ najmniej klocków?

- rozłóż klocki tak, aby po prawej/ lewej stronie było tyle samo; ile jest klocków po każdej stronie?

- połóż 3 klocki przed sobą, za sobą o 1 więcej,  po swojej lewej stronie o 1 mniej, a po swojej prawej stronie najwięcej; ile klocków jest z każdej strony?

język angielski

/uploads/5e125d739ee04/pages/18/content//6 LATKI 21.05.docx

 

Środa 20.05.2020r.

„Poduszeczka mała do uszka szeptała” – zabawy językowe, ćwiczenie orientacyji przestrzennej

Pomoce: mała poduszeczka - jasiek

Dziecko wyszukuje wyrazy z głoską  „sz” . Następnie bierze poduszkę w ręce i określa jej położenie względem siebie np.: stoję przed poduszką.

„Czar dla mamy” – próby czytania tekstów ze zrozumieniem, „Karty pracy”

Dziecko słucha opowiadania z książki Joanny Papuzińskiej  - tekst dostępny na stronie: https://docplayer.pl/18026235-Joanna-papuzinska-nasza-mama-czarodziejka.html

Po wysłuchaniu opowiadania dziecko odpowiada na pytania: co się wydarzyło, jaką niespodziankę przygotował syn dla mamy, jak rodzina spędziła imieniny mamy.

„Podróż poduszkowcem” – zabawa z jaśkami

Dziecko siada na poduszeczce i wyobraża sobie co można zobaczyć, latając między domami, nad lasem. Opowiada gdzie leci i co widzi. Np.: Lecę wkoło wieżowca, widzę tatę i dziecko; lecę nad lasem i widzę wystraszonego zająca itp.

„Co pasuje?” – dziecko odczytuje wyrazy: tata, dłoń, brat, tańce, mama, domek, miłość, radość, siostra, drabina, zabawa, miasto, balon, smutek, list, czary; wybiera te, które pasują do opowiadania.

Wykonanie zadania na karcie pracy – rysowanie pośladzie, kolorowanie szczebli, czytanie tekstu -  KP 4 s. 38-39

„Moja mama jest kochana” – nauka piosenki, zabawa przy piosence

Piosenka na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=JperH-I6LaM

Tekst piosenki można znaleźć na stronie: https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=moja+mama+jest+kochana+tekst+piosenki

„Podróż poduszkowcem” zabawa ruchowa

„Baloniku nasz malutki” – ćwiczenie motoryczne aparatu mowy, klasyfikowanie i segregowanie według określonej cechy, przeliczanie

Pomoce: kilka kolorowych balonów

Dziecko samodzielnie próbuje nadmuchać kilka balonów, tak aby mogło je później ułożyć od najmniejszego do największego. Może je pogrupować według kolorów. Na koniec wszystkie policzyć
i zapisać działanie.

Można zadanie powtórzyć z innymi elementami.

religia 

TEMAT NR 42 Zesłanie Ducha świętego

Zapraszam do wspólnego zaśpiewania piosenki o bohaterze dzisiejszej katechezy.

https://www.youtube.com/watch?v=u6Fm_szQ070

W dniu dzisiejszym dowiecie się, czym było Zesłanie Ducha Świętego w 50 dni po Zmartwychwstaniu Jezusa. Duch Święty jest tak samo ważny, jak sam Jezus. Pokazuje się człowiekowi pod różnymi znakami.  Dowiecie się tego zapoznając się z tematem z podręcznika nr 44 oraz wykonując zadania z poniższego linku :

Link: https://view.genial.ly/5ec3ba268e243b0d5a33eafb/interactive-content-zeslanie-ducha-swietego?fbclid=IwAR3W83rtoB2aREhT5GPIrlXZ-YTS-6UyVQGpLHzQ60b6AkgDsBKAxru5puA

Następnie pomódlcie się do Ducha Świętego o to, by dawał Wam swoje dary.

Wykonane zadanie chętnie obejrzę – kontakt mailowy p.rybinska@gmail.com lub przez Messenger.

Miłej zabawy!

Szczęść Boże!

Paulina Rybińska- Rosiak


Wtorek 19.05.2020r.

„Obrazek nitką malowany” – zabawy twórcze

Pomoce: kłębki wełny lub szpulki nici, klej, kartka kolorowego papieru lub kawałek papieru ściernego.

Dziecko odcina sobie kawałki nici i układa z nich obrazek. Obrazek można zrobić na trzy sposoby:

I Wersja: Dziecko układa obrazek na tle kolorowej kartki, opowiadają, co przedstawia ich obrazki.

II Wersja: Jako podkład można użyć papier ścierny, na którym nitka będzie się trzymać.

III Wersja: Dziecko układa obrazek, a ślad pod nitką smaruje klejem i ją przykleja do kolorowej kartki.

„Na majowej łące” – ćwiczenia poranne

„Jak mama oczarowała wielkoluda” – zapoznanie z drukowaną literą „ń”

Z książki „Nasza mama czarodziejka” (tekst na stronie: : https://docplayer.pl/18026235-Joanna-papuzinska-nasza-mama-czarodziejka.html ) proszę przeczytać opowiadanie pt. „Jak nasza mama odczarowała wielkoluda”. Po wysłuchaniu opowiadania dziecko opowiada, co się wydarzyło, kim był wielkolud, dlaczego stał się wielkoludem, jak mama go odczarowała, co to znaczy być zarozumiałym, jaki mam miała sposób, aby jej dzieci nie stały się zarozumiałe.

„Bańki mydlane” – ćwiczenia oddechowe

„Słoń, bańka mydlana” – zapoznanie z drukowaną literą „ń”

Dziecko głoskuje słowa i określa, czy mają wspólną głoskę. Po wybraniu „ń”, jako wspólnej głoski, określa, gdzie znajduje się ona w słowie „słoń” i w słowie „bańka”. Dziecko (na swoim ciele) może poszukać innych słów z tą głoską (dłoń, skroń).
Na karcie pracy dziecko głoskuje nazwy obrazków – dzieli na sylaby, określa położenie głoski „ń” w wyrazach, rysuje pośladzie bańki mydlane, wklejają sylaby i kolejno czytają. KP 4 s.36

„Pomocna dłoń” – zapoznanie z pisaną literą „ń”

Dziecko  zapoznaje się z pisaną literą „ń”, próbuje pisać ją na otwartej dłoni. Na kartce odrysowuje swoją dłoń i pisze na niej literę „ń”. Następnie dziecko pisze literę w liniaturze na karcie pracy, nazywa obrazki, określa, czy w ich nazwach słychać „n” czy „ń” i łączy każdy obrazek z właściwą literą. KP 4 s. 37

„Poćwicz ze mną mamo!” – ćwiczenia gimnastyczne

Można skorzystać ze strony: https://www.youtube.com/watch?v=WJR6IuHixYk

„Pakujemy prezenty” – wykonanie torebki na prezent

Wykonanie torebki znajdziecie na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=ExN4ejcgafM

„Bańki mydlane” – zabawa ruchowa

Dziecko przeskakuje z krążka na krążek, ale tylko wtedy, gdy usłyszy sylabę z głoską „ń”, np.: „dzyń – dzyń”, „bum – bum”, „dyń – dyń”, „puk – puk”, „zeń – zeń”, „stuk – stuk”, „goń – goń” 

 

Zadanie dodatkowe:
Daj dziecku jakiś tekst. Poproś aby w ciągu 3 minut podkreśliło w tekście wszystkie litery np. „a”. Możesz w tym samym czasie robić to samo na swoim tekście. Następnie sprawdźcie, ile liter opuściliście (można wybrać kilka liter i zaznaczać różnymi kolorami).

 

 

Poniedziałek 18.05.2020r.

„Co robi moja mama?” – stosowanie czasowników, układanie zdań.     

Każde dziecko rozsypuje przed sobą kartoniki z czasownikami (obrazkami do dołu). Losuje ze swojego zestawu jeden obrazek i czyta znajdujący się tam czasownik. Układa zdanie z tym czasownikiem, ale tak, aby zdanie opisywało mamę. Np. czasownik „rysuje” – „Moja mama często ze mną rysuje obrazki.” Pomoce: W. „Zabawa w czytanie – czasowniki”.

Przypomnienie dzieciom, jakie mają prawa. Można skorzystać ze strony:
http://unicef-koronawirus.pl/data/uploads/articles/pdf/zeszyt-zada-o-prawach-dziecka-dla-najmodszych.pdf

„Na majowej łące” – ćwiczenia poranne

- „Witamy kwiaty” – zabawa orientacyjno – porządkowa

Dziecko kładzie przed sobą na podłodze krążek (gazetę) słuchając odgłosów przyrody z płyty, swobodnie porusza się na paluszkach między krążkami (gazetami). Gdy odgłosy ucichną, staje na krążku (gazecie) i przybiera pozę, naśladując kwiaty.

- „Witamy biedronki” – zabawy z elementami podskoku obunóż

Krążek to skrzydełka biedronki. Rzucamy kostką – dziecko podskakuje tyle razy ile wskaże kostka.

- „Witamy motyle” – zabawa z elementami siadu klęcznego i wymachu ramion

Dziecko porusza się między krążkami (gazetami) słuchając odgłosów przyrody, naśladując rękami fruwanie motyli. Gdy odgłosy ucichną dziecko siada na krążku (gazecie) w siadzie klęcznym, opuszczając ręce na uda.

- „Witamy zapachy” – ćwiczenia oddechowe

Dziecko kładzie się na brzuchu podpierając głowę dłońmi, krążek ma przed sobą. Wykonuje głęboki wdech nosem i wydech ustami.

- „Witamy ptaki” – zabawa relaksacyjna

Dziecko kładzie się na plecach, swobodnie układa ciało, zamyka oczy, usłucha odgłosów ptaków.

„Jak mama uratowała księżyc” – słuchanie opowiadania, zabawy językowe i logiczne, „Karty pracy”

Tekst na stronie: https://docplayer.pl/18026235-Joanna-papuzinska-nasza-mama-czarodziejka.html

Zabawa „Co by było, gdyby…?” – próby odpowiedzi na pytanie „Co by było, gdyby mama nie pomogła księżycowi?”.

Zabawa „Kwiaty dla mamy” – układanie kwiatów z dowolnych figur geometrycznych.

W „Kartach pracy” – dzieci oglądają historyjkę obrazkową i opowiadają, co przedstawiają obrazki. KP4 s. 34 – 35

„Księżyc” – zabawa ruchowa

Do zabawy można wykorzystać utwór ze strony https://www.youtube.com/watch?v=GOZJBVavAQA

„Dla mamy na szczęście” – zabawy plastyczne

Wykonanie wisiorka w kształcie słonia dla mamy z masy solnej.

Przepis na masę solną:

1 szklanka mąki

1 szklanka soli

  1. o,5 szklanki wody

Proporcje można zmniejszyć, według uznania. Na koniec można dołożyć kolorową farbę. Masa będzie wtedy miała określony kolor.

„O czym opowiadały kwiaty na majowej łące?” – improwizacje ruchowe do muzyki

Do zabawy można wykorzystać paski bibuły lub wstążki. Do tworzenia opowieści o kwiatach wykorzystujemy wcześniejszy utwór https://www.youtube.com/watch?v=GOZJBVavAQA