Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zdalne nauczanie 25-29.05.2020

Piątek 29.05.2020r.

Wesołe minki chłopca i dziewczynki – utrwalenie dodawania.

Rodzic prezentuję buzię z namalowa­nymi piegami, a pod nią działanie matematyczne – dodawanie, przy czym zamiast cyfr przypina puste okienka. Zadaniem przedszkolaków jest policzyć piegi na jednym i drugim policzku i ułożyć działanie dodawania oraz obliczyć wynik – ile piegów ma chłopczyk. Zabawa powtórzona jest kilkakrotnie, przy czym za każdym razem na policzkach jest inna liczba piegów. Można również umawiać się, że raz jest to buzia chłopca, a raz – dziewczynki.

Następnie dziecko dostaję buzię bez piegów. Rodzic  pokazuje działanie dodawania, a zada­niem dzieka jest dorysować piegi na policzkach tak, jak pokazuje działanie.

Źródło: Alicja Małasiewicz, „Aby polubić matematykę”, Harmonia, Gdańsk 2006

Wymarzony dom – zabawy dramowe.

Dziecko przyjmuje wygodną dla siebie pozycję do marzeń. Rodzic przy muzyce relaksacyjnej zaprasza dziecko do zamknięcia oczu i wyobrażenia sobie, że będzie kiedyś dorosłe i będzie mieszkać w swoim wymarzonym domu. Zachęca, aby wyobraziło sobie, jak idzie po tym domu. Po chwili zaprasza, aby zabrało rodzica na spacer po swoim wymarzonym domu. Podczas spaceru zadaje pytania: Gdzie jesteś? Co tam robisz? Co znajduje się dookoła ciebie? Jakie widzisz przed­mioty? Który najbardziej ci się podoba? Co widzisz za oknem? Czy ten widok ci się podoba? Dlaczego? Kto oprócz ciebie jest teraz w tym domu? Kto miesz­ka z tobą w tym domu? W jakim kolorze są ściany? Jak czujesz się w tym domu? Dlaczego? Czy chcesz tam zostać? Dlaczego?

na małych karteczkach w kształcie prostokąta dziecko zapisuje słowa jakie kojarzą mu się ze słowem „rodzina”, jeżeli dziecko nie potrafi zapisać prosi rodzica o pomoc. Każdą zapisaną cegiełkę, przykleja na kartce tak aby utworzyły dom dach przykleja z kartki. Dziecko podaje nazwy uczuć panujących w rodzinie, które są ważne dla dobrej atmosfery wypowiadają się również na temat: Po czym poznajemy, że w rodzinie panuje miłość?.

Moja rodzina i ja – projekt plastyczny.

Wykonanie portretu całej rodziny, technika dowolna (farby, kredki, plastelina, bibuła) proszę żeby każdy na portrecie był podpisany ( mama lub mama Małgosia, ja- Franek itp.)

Niezwykłe rodziny – zabawa językowa – rodzi­ny wyrazów.

 

Rodzic nawiązuje do rodzinnych fotografii i opowiada dzieciom o tym, że w języku polskim też są rodziny – rodziny wyrazów. Tak jak rodziny mają wspólne nazwisko, tak wyrazy w rodzinie mają wspólną część. Zapra­sza do poznania rodziny słowa „dom”. Prezentuje słowo na kartce, wyjaśnia, że do rodziny słowa „dom” należą te wszystkie wyrazy, które mają to słowo w swoim brzmieniu. Pokazuje, jak można utworzyć kolejny wyraz tej rodziny – przypina do wyrazu „dom” kolejne litery tak, aby powstał wyraz „domofon”. Dziecko podaje następne wyrazy, które ich zdaniem mogą należeć do tej rodziny. Po podaniu kolejnych przy­kładów układają przy swoich wyrazach odpowied­nie litery, aby powstały wskazane wyrazy. Przy każdym ułożeniu zabierają lub wymieniają litery, natomiast wyraz „dom” pozostaje bez zmian. Proponowane wyrazy: domek, domowy, domki, domownik, domownicy, udomowiony, bezdomny, domostwo, domator. Rodzic pisze kolejne proponowane przez dziecko wyrazy na kartce tak, aby cząstki „dom” znajdowały się jedna pod drugą. Powinny być zaznaczone, np. podkreśleniem lub innym kolorem. Dzieci mogą tworzyć więcej rodzin wyrazów, jeżeli ich umiejętności na to pozwalają. Przykłado­we rodziny to:

klucz – kluczyk, klucznik, kluczowy, kluczyć;

kwiat – kwiatek, kwiatowy, kwiatuszek;

sznur – sznurek, sznurować, sznurowadło, sznu­rówka, zasznurować, rozsznurować;

film – filmować, sfilmować, filmowy, filmowiec, filmik.

 

Propozycje dodatkowe Mój wymarzony dom – zabawy twórcze – two­rzenie wymarzonego domu wybranym sposobem – rysowanie, wycinanie, wykorzystanie elemen­tów z kolorowych gazet, technika kolażu itp.

 

Czwartek 28.05.2020r

Obok domu się spotkamy, bo podwórko wspólne mamy – przeliczanie, dopełnianie zbiorów, dodawanie i odejmowanie, karta pracy.

 

Rodzic inicjuje rozmowę o tym, gdzie miesz­kają dzieci, czy mają podwórko, sąsiadów, innych kolegów w domu lub mieszkaniu obok itp. Układa przed dziećmi kwadrat  – to będzie podwór­ko. Dziecko układa konturowy dom z dowolnie wybranych  klocków. Jak na każdej ulicy, domy muszą mieć numery. Rodzic „na podwórku” układa 6 kół (będą grały rolę dziewczynek) i 4 trójkąty (chłop­ców). Zadaje dziecku  pytania typu: Ile dzieci bawi się na podwórku? Ile bawi się dziewczynek, a ilu chłopców?. Odpowiadając na pytania, dziecko wybiera właściwą cyfrę i podnoszą ją do góry. Przy kolejnym pytaniu: O ile jest więcej dziewczynek niż chłopców? układają działanie odejmowania i ob­licza wynik np. 10 – 4 = 6. Odczytuje działanie i sprawdzają swoje obliczenia z wynikami innych.

 

Rodzic trzyma w ręce etykietki z lodami lub kolorowe żetony. Zadaniem przedszkolaków jest rozdać lody, które kupiły dzieci np.: Lody truskawkowe kupiło trzecie dziecko od prawej strony, lody jagodowe – drugie dziecko od lewej strony, miętowe – pierwsze dziecko w kolejce itd. aż do rozdania lodów wszystkim dzieciom. Rodzic rozkłada na podwórku dwie kartki: żółtą (piaskownica) i niebieską (basen). Opowiada, że dzieci po podwieczorku przyszły pobawić się w basenie i w piaskownicy. Zaprasza do siebie wy­braną osobę, pokazuje jej cyfrę tak, aby inne przed­szkolaki jej nie widziały i mówi, że tyle dziewczynek bawi się w piaskownicy. Dziecko odczytuje cyfrę i układa w piaskownicy wskazaną liczbę dziew­czynek. Do nauczyciela podchodzą kolejne dzieci i realizują zadania. Nauczyciel tak kieruje zabawą, aby część dzieci bawiła się w piaskownicy, część pływała w basenie, a część pozostała na podwórku. Korzystając z zestawu cyfr, przedszkolaki pokazują liczbę będącą odpowiedzią na zadane pytanie: Ile dzieci bawi się w piaskownicy?, Ile dzieci bawi się w basenie?. Aby odpowiedzieć na kolejne pyta­nia, przedszkolaki układają dodawanie i obliczają wynik: Ile dzieci nie bawi się w piaskownicy? (liczba dzieci w basenie dodać liczbę dzieci na podwórku); Ile dzieci nie pływa? (liczba dzieci w piaskownicy dodać liczbę dzieci na podwórku). Po ułożeniu dzia­łania i obliczeniu wyniku odczytują zapis i podają odpowiedź.

 

Na karcie pracy dziecko realizuje zadania kolejno. Rodzic podaje polecenie, a dziecko  wpisuje odpowiednie cyfry w przestrzeni kartek, przy wła­ściwych piktogramach. Rozwiązują proste zadanie z treścią podane przez rodzica w odniesieniu do przedstawionej ilustracji i zapisuje obliczenie w postaci odejmowania.

Ksiązka s. 48–49,

  • Na majówkę, na wędrówkę – zabawa ruchowa.
  • Żabi skok w przód i w bok – zabawa ruchowa.
  • Domowe przyjemności i domowe obowiąz­ki – zabawy językowe.

Dziecko opowiada o tym, czy wypełnia w domu jakieś obowiązki, jeżeli tak, to jakie one są. Rozmawiają o tym, że wypełnianie obowiązków jest ważne dla wszystkich członków rodziny, gdyż pomagamy sobie nawzajem.

  • Podwórkowe zabawy ze skakanką.

Propozycje zabaw: zawody w skakaniu na ska­kance; przeskakiwanie przez skakankę trzymaną i obracaną przez stojące naprzeciw siebie osoby; gra w klasy.

 

Dodatkowe przykłady do obliczenia. Dzieci mogą sobie liczyć na patyczkach, kredkach, makaronie, grochu itp.

2+3=                   4+2=

3+3=                   7+1=

5+3=                   9+3=

7+4=                    5+3=

3+8=                   8-3=

4+4=                   6-2=

6-3=                    2-2=

6-1=                    7-6=

8-5=                     9- 2=

6-4=                     3-1=

język angielski

/uploads/5e125d739ee04/pages/18/content//aaa ang 6 latki.docx

 

Środa 27.05.2020r.

 

Zagadki

Niosę wam w prezencie kolorowe liście.
Czy wiecie kim jestem, czy mnie poznaliście? (jesień)

Dla was niosę trzy skowronki, trawę kwiaty, leśne dzwonki.
A kto imię me odgadnie temu się ukłonię ładnie. (wiosna)

Zaraz dmuchnę wichrem, sypnę śniegiem w oczy
Ania z Jackiem mogą na saneczki wskoczyć. (zima)

Mam dla wszystkich złote plaże, chłód jeziora, w lesie cień.
A dla dzieci, jakie atrakcje? Dla dzieci – słoneczne wakacje! (lato)

Rodzina miesięcy – utrwalenie nazw miesięcy.

Rozmowa wprowadzająca: - Ile pór roku ma cały rok?
- Ale rok to nie tylko mijające pory roku, ale również ........(miesiące)
- Ile mamy miesięcy? - Gdzie możemy to sprawdzić (w kalendarzu)
-W którym miesiącu zaczyna się rok? A w którym kończy? (odczytanie na kalendarzu)
- A jaki mamy teraz miesiąc?
Śpiewanie na melodię „Panie Janie” nazw wszystkich miesięcy.
Układanie kalendarza z nazw miesięcy.

Rodzic przypomina dziecku, że jest 12 miesięcy, wymienia je w kolejności i zachęca dziecko, żeby spróbowało powtórzyć samo.

W załączniku „Kartka z kalendarza z przysłowiem”

Niezwykła sobota – czytanie ze zrozumieniem, karta pracy.

Rodzic  wprowadza zabawę paluszkową z wyko­rzystaniem rymowanki z „Kart pracy”:

Ten duży to dziadziuś,

A obok – babusia.

Największy to tatuś,

A przy nim mamusia.

A to – dziecinka mała.

Oto rączka cała!

Pokazuje zamkniętą dłoń i kolejno rozwija palce. Na słowa Oto rączka cała! macha otwartą dłonią do dzieci. Dzieci uczą się rymowanki i bawią się paluszkami, naśladując rodzica.

Dziecko powtarza wierszyk i rysuje po śladzie dłoń i wszystkie palce na kartach pracy.

Rodzic  inicjuje swobodną rozmowę na temat wspólnego rodzinnego spędzania czasu. Pyta, jak dzieci spędzają ten czas z mamą lub tatą czy innymi członkami rodziny, jak spędzają go wszyscy razem, jak najbardziej lubią spędzać ten czas.

Przedszkolak czyta wyrazy wokół domu przedstawionego na karcie pracy. Zaznacza pętlami te wyrazy, które ukazują ich sposoby spędzania wolnego czasu z rodziną.

Rodzic zaprasza dziecko do przeczytania o tym, jak w pewnej rodzinie babcia spędziła czas z wnuczkami. Rodzic ponownie odczytuje tekst w całości. Dziecko opowiada, dlaczego sobota była niezwykła dla bohaterów tekstu. Oglądają obrazki pod tekstem odpowiadające jego treści i numerują je zgodnie z kolejnością zdarzeń, po czym dorysowują brakujące elementy i kolorują obrazki.

Książka s. 46–47

Wodne obrazki – zabawy z wodą.

Rysowanie obrazków na chodniku lub pia­sku za pomocą strumienia wody wytworzonego np. z pistoletu na wodę, ewentualnie można również wykorzystać kubeczki z dziobkiem.

 

Wtorek 26.05.2020r.

Dla zdrowego naskórka maseczka z ogórka – ćwiczenia słownikowe, prawidłowe określanie cech za pomocą przymiotników, karta pracy.

Rodzic zakrywa dziecku oczy i daję do spróbowania zielonego ogórka (plasterek lub kosteczkę) dziecko próbuje odgadnąć co zjadło, wypowiada się na temat ogórka, stosując przymiotniki, np. ciemnozielona skórka, jasnozielony w środku, podłużny, smaczny, zdrowy, szklarniowy, gruntowy. Rodzic pokazuje np. pomidora i zadaje pytanie Czyto jest ogórek?. Zadaniem dziecka jest odpowie­dzieć i uzasadnić swoje zdanie, np.: Nie, bo nie jest zielony i nie jest podłużny.

Szukamy z dzieckiem słów rymujących się z „ogórek” przykłady słów: chórek, córek, czwórek, garniturek, kangurek, kapturek, kocurek, komórek, kosturek, mazurek, mundurek, murek, nurek, pagórek, pazurek, piórek, płetwo­nurek, podpórek, sznurek, Turek, wiórek, żurek.

Rodzic  prowadzi z dzieckiem rozmowę o zastosowaniu ogórka w gospodarstwie domowym, opowiada o jego właściwościach zdrowotnych w diecie, a także walorach kosmetycznych. Zapra­sza do zrobienia maseczki dla mamy. Na stoliku przed dzieckiem rozkłada składniki – tarty ogórek, jogurt i sok z cytryny. Podaje przepis na masecz­kę: 1 tarty ogórek, 2 łyżki jogurtu, 1 łyżka soku z cytryny. Dziecko  wkła­da do miseczki wymienione składniki, następnie wszystko miesza i maseczka jest gotowa. Maseczka powinna pozostać na twarzy kilka chwil. Dziecko dzieli na sylaby wyrazy „ma­seczka” i „naskórek”, wyróżnia pierwsze sylaby. Sylabami „ma” i „na” i tak z resztą wyrazów: malina, pomarańcza, cytryna, żurawina, jeżyna, ananas, jarzębina, makadamia, tarnina, cynamon, kurkuma, majeranek.

Na karcie pracy nazywa obrazki i czyta wyrazy oraz łączy je z właściwymi sylabami. Następnie pisze litery po śladzie i łączy je w pary.

Książka s. 45, ogórki pokrojone w kostkę i tarte, wykałaczki, jogurt, sok z cytryny, przepis na maseczkę, płatki kosmetyczne, rozsypan­ka wyrazowa, owoce i warzywa lub ich ilustracje, koszyczki, kartoniki z sylabami „ma”, „na"

Rodzina Kowalskich – ćwiczenia w czytaniu, karta pracy.

Dziecko samodzielnie czyta tekst, otacza pętlami wszystkie imiona. Następnie wkleja pod ilu­stracjami imiona członków rodziny i koloruje ich ubrania zgodnie z poleceniem.

Książka  s. 44

Ojciec ogórek, mama i córka wykrojone z ogórka – zabawy plastyczno-konstrukcyjne.

Na stole przygotowujemy tackę z ogórkami, plastikowy noże, wykałaczki, patyczki do sza­szłyków, deski do krojenia. Zapraszamy  dziecko do wykonania rodziny Ogórkowian.  Dziecko  wykonuje jedną lub więcej postaci tej niezwykłej rodziny. Mogą to być osoby, zwierzęta, wymyślone postacie itp. Aby wykonać postać, trzeba wyciąć z ogórka potrzebne kształty, np. dłuższe kawałki, grubsze plastry, paski, trójkąty lub inne wymyślone przez dzieci. Do łączenia elementów zostaną wykorzystane wykałaczki lub patyczki do szaszłyków. Również za pomocą wykałaczek można zrobić w skórce oczka, usta, guziki lub inne elementy postaci. Po zakończonej pracy wszyscy podziwiają rodzinę Ogórkowian. Można również wymyślać dla imiona lub nazwy oparte na słowie „ogórek”, np. Ogórkowniczek, Ogóreczka, Ogórlalka.

Rodzic wraz z dzieckiem ustala obo­wiązkowe zasady bezpiecznego posługiwania się narzędziami.

Wyścigi kamyków – zabawy z elementem współzawodnictwa.

Poznanie litery „ó”, „Ó”.

Spotkanie z gościem – wiewiórką Józefiną, która przyszła dziś do dzieci z pełnym koszykiem. Prowadzący animuje pacynką wiewiórki; Józefina prosi dzieci o pomoc w przygo­towaniu zdrowych kanapek dla jej licznej rodziny. Opowiada, że wszystkie potrzebne składniki przy­niosła ze sobą. Rodzic wyjmuje z kosza chleb, masło, chipsy, gumy do żucia, cukierki, pomidory, ogórki, szczypiorek oraz inne zdrowe i niezdrowe produkty. Wiewiórka prosi o pomoc w wyborze składników. Proponuje chleb z chipsami i próbuje przekonać dziecko do tego pomysłu. Dziecko prowadzi dialog z wiewiórką. Na koniec wspólnie dochodzą do wniosku, że dla rodziny wiewiórki naj­lepsze będą zdrowe, wesoło wyglądające kanapki.

Rodzic zaprasza dziecko do wykonania kanapek, pokazuje, jak ozdobić kromki chleba warzywami, np. układając z ogórka i rzodkiewki twarz lub żaglówkę. Dzieci mają do dyspozycji pokrojone pieczywo, masło i warzywa.

Rodzic zwraca uwagę na głoskę „u” w ich nazwach, przypomina literę „u”, prezentuje małą i wielką literę „ó”, wyjaśnia, że w języku polskim głoską „u” zapisujemy na dwa sposoby; pod zdjęciami umieszcza podpisy. Przedszkolaki wskazują położenie nowej litery w tych wyrazach i odczytują je. Następnie na karcie pracy łączą wyrazy ze zdjęciami, czytają podpis rysunku i ota­czają pętlami litery „ó”. Potem układają historyjkę o wiewiórce i dorysowują niezbędne elementy, aby dopełnić rysunek.

Książka s. 87

Zabawy kulinarne – z wykorzystaniem ogórka, np. wesołe kanapki.

Obrazki z ogórka – komponowanie obrazków z plasterków ogórka, pasków skórki itp.

„Okulary dla mamy” – wykonanie okularów dla mamy (załącznik)

/uploads/5e125d739ee04/pages/18/content//2446.pdf

„Moja mama”- karta pracy (załącznik)

/uploads/5e125d739ee04/pages/18/content//2445.pdf

 

język angielski 26.05.2020r.

/uploads/5e125d739ee04/pages/18/content//angielski 2.docx

/uploads/5e125d739ee04/pages/18/content//5,6 latk i karta pracy- 26.05.doc

Poniedziałek 25.05.2020r.

Idzie, idzie maj! – rozwiązywanie zagadek

  1. W powietrzu się unosi, ludzi z miejsca na miejsce przenosi.
  2. Gdy do przedszkola przychodzimy, to się w niej bawimy.
  3. Idzie maj, szumi...
  4. Na wielkim ekranie rodzinne oglądanie.
  5. Kierownica i dwa koła, jeździć można dookoła.
  6. Czarny lub biały z komina uchodzi, czystemu powietrzu na pewno zaszkodzi.
  • Na rodzinnym pikniku – karta pracy.

Rodzic kieruje uwagę dziecka na ilustrację w „Kartach pracy” i zaprasza do pokolorowania rodzin, które przyszły na piknik. Zadaniem dziecka jest również wybranie rodziny, w której jest najwięcej dzieci, i zaznaczenie jej znakiem „x”. Następnie dziecko przygląda się rodzinom i czerwo­ną pętlą zaznaczają te, w których jest jedna córka, a granatowymi te, w których jest tyle samo synów co córek.

Rodzic opowiada o rodzinie Nowaków, która składa się z ośmiu osób. Zaprasza do posłuchania, co w sobotę robiła każda z osób i przyklejenia postaci we właściwych miejscach.

Książka s. 42–43,

  • Głowa, ramiona- taniec połączony z gimnastyką do utworu pt. Głowa, ramiona.
  • Rodziny wkoło nas – twórczość plastyczna.

Rodzic prosi dziecko, aby pomyślało, jakie rodziny zna, jakie żyją wkoło, o jakich słyszało, jakie rodziny widziało w różnych sytuacjach, może odwiedzało itd. Zaprasza do narysowania wybranej rodziny.

Po zakończeniu pracy dziecko opowiada, jaką rodzinę narysowało np.: Ja narysowałem rodzinę, u której mieszkali­śmy, jak byliśmy na wakacjach na wsi. Ja naryso­wałam rodzinę z Afryki, bo oglądałam taki program w telewizji.

W rozmowie rodzic  zwraca się do dziecka, aby wyjaśniło, co to jest rodzina, czy jest ważna, czy są rodziny mniej lub bardziej ważne. Prowadzi rozmo­wę tak, aby spuentować ją wnioskiem, że wszystkie rodziny są ważne i potrzebne, i te na wsi w mieście, te duże i te małe, że również wszyscy w rodzinie są ważni i potrzebni, nikt nie jest lepszy ani gorszy, ważniejszy ani mniej ważny.

Propozycje dodatkowe

  • Na rodzinnym pikniku – rysowanie gry planszowej, rozgrywanie gry w zespołach.
  • Kwiatuszkowe wianki – nauka wicia wianków z kwiatów polnych typu stokrotki.

Religia 

TEMAT NR 42 Kocham moich rodziców.

Z okazji zbliżającego się święta mamy oraz taty zapraszam Was do rozważań, jak ważni dla nas są rodzice. Pan Jezus na ziemi również miał rodziców, którzy się Nim opiekowali i dbali o Niego, by był szczęśliwym dzieckiem.

W linku, który załączam są dostępne informacje oraz zadania, które możecie wybrać i wykonać i zastanowić się nad tym jak ważni dla Was są Wasi rodzice.

Link: https://view.genial.ly/5ec62b0baced720d9544a0f0/interactive-image-kocham-moich-rodzicow-kl0?fbclid=IwAR3e_0GrOdHKnqCkiXLNQ-6q6r6O4OoxriN2axlKq1sKIK5iqS24Bl7dGH4

W podręczniku na stronie 110-111 dowiecie się również, jak sprawić rodzicom niespodziankę. Pomódlcie się za mamę i tatę w dniu Ich święta. Spędźcie miło czas.

Wykonane zadanie chętnie obejrzę – kontakt mailowy p.rybinska@gmail.com lub przez Messenger.

Miłej zabawy!

Szczęść Boże!

Paulina Rybińska- Rosiak