Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zdalne nauczanie 25-29.05.2020

Piątek 29.05.2020r.
Temat dnia „W rytmie serca”

• „Jak biją serca” – zabawa ruchowa z rytmicznym podskakiwaniem . Rodzic gra na bębenku, zmieniając tempo . Dzieci skaczą obunóż, zgodnie z podanym rytmem . Prowadzący zwraca uwagę, aby podczas podskoków stopy dzieci były złączone, a plecy proste .

• „W rytmie serca” – kontynuowanie rozpoczętych rytmów z wykorzystaniem liczmanów – serc, w dwóch wielkościach . Rodzic układa rytm, odczytuje go wspólnie z dziećmi . Następnie dzieci kontynuują kolejno rytmy rozpoczęte przez rodzica, np. serce małe, serce małe, serce duże; duże, małe, duże; duże, duże, małe . Uwaga! Rodzic, rozpoczynając rytm, powinien ułożyć trzy sekwencje, by dzieci zauważyły prawidłowość .

• „Całus dla Ciebie, całus dla mnie” – zabawa matematyczna z liczeniem, rozdawanie po równo, rozdawanie po jeden . Rodzic kładzie pośrodku trzy misie: mamę, tatę i synka . Opowiada o nich: To moja rodzina: mama, tata i brat. Bardzo ich kocham. Każdemu daję całusy. Całus dla mamy, całus dla taty, całus dla brata (przy każdym misiu nauczyciel kładzie jednego liczmana, dzieci przeliczają, ile ma każdy z nich) . Kiedy jestem szczęśliwa, rozdaję dużo całusów. Całus, całus dla mamy (dwa liczmany), całus, całus dla taty (dwa liczmany) i tyle samo dla brata (kładzie jeden). Ile całusów ma mama? Czy brat ma tyle samo? (po przeczącej odpowiedzi rodzic dokłada jednego liczmana) . Czy teraz ma tyle samo? Policzcie. Następnie rodzic rozdaje dzieciom sylwety (lub obrazki) trzech niedźwiadków (lub lalek - mama, tata, synek) i liczmany w kształcie ust (lub inne dowolne np. kółka) . Prosi, aby dzieci dały wszystkim po jednym całusie, po dwa całusy, tyle samo co ja (kładzie po dwa, trzy liczmany przed swoimi sylwetami) . Dzieci układają liczmany przed swoimi sylwetami, przeliczają, ile kto dostał całusów .

• „Kwiatki dla rodziców” – ozdabianie według instrukcji rodzica kwiatków. Rodzic rozdaje dzieciom dwie sylwety kwiatów – jedna dla mamy, druga dla taty (same główki kwiatów) . Dzieci kolorują kwiatki według instrukcji rodzica lub własnego pomysłu i zawieszają na długich tasiemkach tworząc medal . Wręczają rodzicom jak medale zawieszając na szyi. Można wykorzystać szablony do kolorowania pod podanymi linkami.
Źródło: E-kolorowanki.eu
https://www.e-kolorowanki.eu/kwiaty/slonecznik-w-doniczce/
https://www.e-kolorowanki.eu/kwiaty/kwiat-rumianek-kolorowanka/
Źródło: Portal dla dzieci, rodziców; dla-dzieci.com.pl
https://www.dla-dzieci.com.pl/kolorowanki/kolorowanki_kwiaty-Kolorowanki_kwiaty__kwiatek_61.html

 

Czwartek 28.05.2020r.
Temat dnia: „Ja kocham, Ty kochasz, My kochamy”

• „Rodzina na spacerze” – zabawa ruchowa. Rodzic kładzie w odstępie duże obręcze – domki. Dzieci dobierają się z rodzicami lub rodzeństwem po dwie lub trzy osoby (rodziny dwu- i trzyosobowe). Ustalają, kto jest mamą, tatą, a kto dzieckiem . Rodziny siadają w siadzie skrzyżnym. Podczas słuchania muzyki rodziny wstają i spacerują po pokoju . Dziecko porusza się „w kucki”. Na przerwę w muzyce wracają do swoich domków i zamieniają się rolami. Za każdym razem można wybierać inny domek. Zabawę kończymy rozmową na temat prawa dziecka do posiadania rodziny.

• „Bijące serduszka” – zabawa rytmiczna, określanie położenia serca w klatce piersiowej, wyczuwanie jego rytmicznego bicia, naśladowanie bicia za pomocą tupania, klaskania. Dzieci po lewej stronie klatki piersiowej próbują swoją dłonią wyczuć bijące serce. Słuchają też bicia serca rodziców lub rodzeństwa, przykładając ucho do ich klatki piersiowej. Następnie rodzic zachęca dzieci do biegania, skakania, robienia przysiadów, wymachów rąk i nóg . Prosi dzieci, aby po ćwiczeniach znowu sprawdziły, jak bije ich serce (szybciej, głośniej, mocniej). Dzieci ponownie za pomocą klaskania i tupania naśladują miarowy rytm pracy serca.

• „Kwiaty” – zabawa ruchowa. Rodzic rozkłada na podłodze pięć, sześć małych kolorowych kółek o średnicy 6–10 cm wyciętych z kartonu. Dziecko otrzymuje po pięć kolorowych kółek-płatków (do każdego środka). Rodzic odtwarza nagranie. Dzieci tańczą do muzyki po całym pokoju. Na przerwę w muzyce układają płatki wokół kółek na podłodze, tworząc kwiaty. Wokół kółka o średnicy 6–10 cm można ułożyć pięć, maksymalnie sześć płatków. Następnie dzieci odchodzą na bok i obserwują efekt plastyczny. Kwiaty mogą tworzyć np. duże koło, linię, trójkąt, prostokąt lub być w rozsypce.

• „Kocham moich rodziców, bo…” – rundka słowna, wymienianie powodów, dla których kocha się swoich rodziców, pogłębianie więzi rodzinnych . Rodzic prosi, żeby dzieci zastanowiły się, dlaczego kochają swoich rodziców . Dziecko powinno zamknąć na chwilę oczy i przypomnieć sobie, co rodzice robią dla nich, jak okazują im miłość, jak się poświęcają  Po chwili można rozpocząć rundkę. Dziecko kończy zdanie: Kocham moich rodziców, bo… Moja mama jest dla mnie… Mój tata jest dla mnie… Warto zwrócić uwagę na niematerialny aspekt miłości rodzicielskiej.

• „Prezent dla rodziców” – ćwiczenie logicznego myślenia, zaznaczanie prawidłowej kolejności obrazków na karcie pracy. Dzieci oglądają obrazki na karcie pracy, próbują opowiedzieć historyjkę i dostrzec logiczną kolejność obrazków. Następnie w okienka obok obrazków wstawiają odpowiednią liczbę kropek.
„Karty pracy” – karta 56.

 • „O czym marzą rodzice?” – burza mózgów, rozważania na temat marzeń dorosłych, czym się różnią od dziecięcych . Dzieci siadają na dywanie, zamykają oczy i słuchają rodzica: Marzenie to częste myślenie, mówienie o tym, co bardzo chcemy mieć, co bardzo chcemy robić lub dostać, czego nam brakuje. Pomyślcie, o czym marzą rodzice, czego bardzo chce mama, a czego tata. Dzieci otwierają oczy i opowiadają o marzeniach rodziców. Rodzice odpowiadają czy dziecko dobrze zgadło i sami dzielą się z dzieckiem swoimi pragnieniami. Następnie dzieci znów zamykają oczy i przypominają sobie własne marzenia . Opowiadają o nich i porównują z marzeniami rodziców: czy są takie same, czy mogą się spełnić, czy dzieci mogą pomóc je zrealizować.

  • „Prezenty” – zabawa logorytmiczna . Dzieci wykonują rymowankę najpierw w rytmie ćwierćnutowym, a przy powtórce w rytmie ósemkowym:
    Tatusiowi dam łopatkę, a mamusi pieska w kratkę.

język angielski

/uploads/5e125d739ee04/pages/15/content//ang 3 28.20.docx

/uploads/5e125d739ee04/pages/15/content//3 latki- karta pracy 28.05.doc

Środa 27.05.2020r.
Temat dnia: „Mama, tata i ja”

• „Lekarz czy lekarka?” – ćwiczenie słownikowe, tworzenie męskich i żeńskich form nazw zawodów. Rodzic prezentuje obrazki kobiet i mężczyzn wykonujących te same zawody, np. policjant i policjantka, lekarz i lekarka, kucharz i kucharka ( można wykorzystać obrazki o zawodach z ubiegłego tygodnia lub dostępne w domu w książeczkach). Dzieci dobierają obrazki w pary, rozpoznają zawody i nazywają osoby, które je wykonują, podając formę męską i żeńską.

• „Nasza rodzina” – tworzenie modeli rodziny, przeliczanie i nazywanie członków rodziny. Dzieci oglądają fotografie przedstawiające ich samych i członków najbliższej rodziny (dobrze, jeśli są to zdjęcia zarówno grupowe, jak i indywidualne), opowiadają o nich krótko. Rodzic prosi, aby dzieci ułożyły przed sobą kolejno zdjęcia: rodziców (mama i tata), rodzeństwa (siostra, brat), dziadków (babcia i dziadek). Chętne dzieci podają imiona najbliższych. Wszyscy opowiadają, kto wchodzi w skład ich rodzin. Przeliczają osoby, które z nimi mieszkają, pokazują odpowiednią liczbę na palcach. Następnie układają zdjęcia od najstarszej do najmłodszej osoby i odwrotnie. Dzieci, które mają tylko zdjęcia zbiorowe, wymieniają członków rodziny w odpowiedniej kolejności. Na zakończenie rodzic wymienia różne osoby z otoczenia dzieci i prosi, aby określały, czy to rodzina czy nie rodzina, np. mama, sąsiad, brat, dziadek, pani w przedszkolu, babcia, lekarka, tata, koleżanka mamy.

 • „I kto to mówi?” – zagadki słuchowe, rozpoznawanie głosów kobiecych i męskich. Rodzic przygotowuje nagrania piosenek, wierszy, bajek, arii operowych w wykonaniu kobiet i mężczyzn dostępne w domu. Odtwarza dzieciom krótkie fragmenty nagrań, a dzieci rozpoznają, czy to głosy męskie czy kobiece. Uwaga! Zabawę można utrudnić, odtwarzając po dwa, trzy nagrania partiami. Dzieci wtedy muszą zapamiętać, jakie głosy kolejno usłyszały, np. kobieta, mężczyzna, kobieta.

• „Jak śpiewa mama, jak śpiewa tata?” – zabawa wokalna. Zabawa łączy w sobie elementy improwizacji wokalnej i modulacji barwy głosu. Dzieci ustalają, że kobiety śpiewają wysokim głosem, a mężczyźni – niskim. Następnie każde dziecko prezentuje, jak jego imię zaśpiewałaby mama, a jak zaśpiewałby tata.

• „Wyścig na wysokich obcasach” – zabawa naśladowcza . Dzieci bez kapci, najlepiej na bosaka, spacerują po pokoju. Na hasło: Buty na obcasach – biegają we wspięciu na palce. Rodzic zwraca uwagę, aby pięty były całkowicie oderwane od podłoża. Po krótkim biegu następuje odpoczynek, czyli marsz na całych stopach . Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.

 

„Kochani Rodzice, moi najmilsi
Dzisiaj życzenia składa Wasz skarb
Dla Was laurki, dla Was całusy
A Wy to cały, calutki ich świat”.
Dzieci i Panie składają wszystkim Rodzicom serdeczne i gorące życzenia z okazji Dnia Mamy i Rodziny. Jesteście pierwszymi i najlepszymi nauczycielami życia dla swoich dzieci. Pełnymi miłości, wsparcia, cierpliwości, wyrozumiałości i poświęcenia. Dziękujemy za Wasz trud!

Wtorek 26.05.2020r.
Temat dnia: „Portret dla mamy i taty”

  • „Życzenia na raz, dwa, trzy” – wysłuchanie wiersza Z . Staneckiej jako wstęp do samodzielnego układania życzeń dla rodziców .
    „Życzenia na raz, dwa, trzy
    Mamo, Tato, raz, dwa, trzy,
    Umiem liczyć tak jak Wy.
    Gdy do trzech policzę sam,
    To Wam trzy całusy dam. Autor: Zofia Stanecka
    Rodzic rozmawia z dziećmi na temat składania życzeń . Pyta dzieci, z jakiej okazji składamy innym życzenia (urodziny, imieniny, święta), czego możemy życzyć . Czyta wiersz. Polecenia: – Posłuchaj wierszyka. Nauczymy się go na pamięć. Dzieci uczą się na pamięć wiersza. Następnie rodzic prosi, aby dzieci ułożyły własne życzenia, dla nich . Rodzic nagrywa życzenia, później odtwarza je na domowej uroczystości z okazji Dnia Mamy i Taty. Warto na czas nagrania stworzyć dzieciom miły, spokojny kącik, aby mogły się skupić, wypowiedzieć własnymi słowami, nie korzystając z podpowiedzi.

    • „Moja mina” – oglądanie twarzy w lusterkach, przedstawianie za pomocą min różnych uczuć, odgadywanie znaczenia min innych . Dzieci oglądają swoje twarze w lusterkach, robią różne miny, uśmiechają się, marszczą nosy . Na prośbę rodzica próbują zmieniać wyraz twarzy, aby ukazać emocje: radość, smutek, strach, zdziwienie, gniew i inne . Dzieci prezentują swoje miny domownikom, a ci zgadują, jakie to uczucia . Dzieci opowiadają, kiedy towarzyszą im prezentowane emocje

    • „Lustro” – zabawa naśladowcza . Dzieci w parze z rodzicem . Jedno z nich jest aktorem, drugie – lustrem . „Lustro” naśladuje wszystkie czynności i gesty „aktora”. Na początku rodzic podpowiada czynności (np. czesanie włosów, zapinanie guzików, wchodzenie po schodach), później dzieci wymyślają je samodzielnie . Po chwili zamieniają się rolami .

    • „Maluję portrety” – wyjaśnienie pojęcia „portret”, malowanie na jednorazowych talerzykach portretów rodziców, dekorowanie pracy ( można malować na zwykłym kartonie zamiast na talerzyku). Rodzic opowiada dzieciom o tej formie dzieł: Portret to obraz, rysunek lub zdjęcie przedstawiające wygląd zewnętrzny osoby. Z portretu możemy się dowiedzieć, jak osoba wyglądała, jakie miała oczy, włosy, w co się ubierała. Najczęściej na portrecie znajduje się jedna osoba. Portret może przedstawiać całą postać, samą głowę lub popiersie. W dawnych czasach, gdy nie znano jeszcze fotografii, malowanie portretów było bardzo popularne. Najczęściej na dawnych portretach możemy zobaczyć królów, królowe, bogatych mieszkańców miast, rycerzy. Dziś portrety to przeważnie zdjęcia wykonywane na różnych uroczystościach lub do dokumentów. Następnie rodzic zaprasza dzieci do wykonania portretów mamy i taty – dzieci decydują, czy namalują całą postać czy popiersie, malują farbami plakatowymi na jednorazowych papierowych talerzykach . Brzegi talerzy dekorują plasteliną, koralikami, cekinami, brokatem . Z tyłu talerzyków można przymocować taśmą klejącą pętelkę ze wstążki – wówczas będzie można zawiesić portrety. Gotowe portrety będą prezentem dla rodziców z okazji ich święta.

    • „Dzień dla mamy i dla taty” – wręczanie rodzicom przygotowanych prezentów, deklamowanie wierszyka, prezentacja nagranych życzeń, wspólne zabawy taneczne i integracyjne .
    Przykładowe zabawy z rodzicami: 1. „Taniec z balonami” – dziecko i rodzic tańczą, trzymając między sobą balon, który nie może spaść na podłogę.
    2 . „Dzieci w domkach” – rodzice podają sobie ręce, dziecko stoi między nimi . Kiedy gra muzyka, dziecko biega po sali, na pauzę wraca do domu.
    3 . „Tu płynie rzeczka” – masażyk. Dzieci w parze z rodzicem wzajemnie wykonują sobie masaż pleców, do słów wierszyka: Tu płynie rzeczka, (ruch falisty od głowy do bioder) tędy przeszła pani na szpileczkach. (stukanie palcami wzdłuż kręgosłupa) Tu stąpały słonie (klepanie pleców dłońmi) i biegały konie. (stukanie piąstkami wzdłuż kręgosłupa) Wtem przemknęła szczypaweczka, (leciutkie szczypanie od krzyża do głowy) zaświeciły dwa słoneczka, (masaż spiralny wzdłuż kręgosłupa) spadł drobniutki deszczyk. (stukanie w plecy wszystkimi palcami) Czy przeszedł cię dreszczyk? (lekkie uszczypnięcie w kark)
    4 . „Figurki” – taniec w parach (dziecko i rodzic). Na pauzę w muzyce pary tworzą figurki – posągi.

 

Wtorek 26.05.2020r.

język angielski

/uploads/5e125d739ee04/pages/15/content//angielski 1.docx

/uploads/5e125d739ee04/pages/15/content//karta pracy 1.doc

Poniedziałek 25.05.2020r.
Temat dnia: „Moja mama i mój tata”
• „Moja mama to… Mój tata to…” – doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat, prezentacja imion i krótka charakterystyka rodziców . Dzieci oglądają i prezentują zdjęcia swoich rodziców a następnie opowiadają o swoich rodzicach: imiona, wygląd zewnętrzny, ulubione czynności, potrawy .

• „Życzenia dla mamy i taty” – omówienie treści piosenki . Rodzic zwraca uwagę, że pierwsza zwrotka jest śpiewana przez dziewczynkę, a druga przez chłopca . Nauka pamięciowa.
1 . Kochana moja mamo,
gdy wstałam dzisiaj rano,
powiedział mi mój miś,
że święto twoje dziś .
Więc sama się ubiorę,
posprzątam też wieczorem;
za wszystkie miłe dni dziś podziękuję ci .
Ref .:  Dużo słońca życzę ci
i radosnych wszystkich dni .
Zdrowia na calutki rok,
niech zmartwienia pożre smok, smok, smok!
2 . Dziś samochody moje poustawiałem w kole .
Niech trąbią tra-ta-ta,
że święto tata ma .

Choć jeżdżę jak Kubica,
to wyścig dam ci wygrać,

kolejkę moją dziś pożyczyć mogę ci .
Ref .:  Dużo słońca życzę ci…

Można też wykorzystać piosenkę pod podanym linkiem Źródło: YouTube Piosenka dla dzieci - Sto lat dla mamy i taty Sebastian Dusza https://www.youtube.com/watch?v=grjsVmBu9xM

• „Czyja to szafa?” – rozpoznawanie, nazywanie i segregowanie garderoby . Rodzic rozkłada na dywanie obrazki i fotografie (można wykorzystać domowe fotografie lub wycinki z gazet) przedstawiające męską i damską odzież i inne akcesoria, np. rajstopy, sukienki, szpilki, pantofle męskie, kapelusze, krawaty, korale, maszynki do golenia . Obok nich układa sylwetę kobiety i mężczyzny . Dzieci wybierają kolejno obrazki, nazywają przedstawione na nich przedmioty i kładą je odpowiednio przy sylwecie kobiety lub mężczyzny . Na koniec wymieniają wszystkie części garderoby noszone przez kobiety i mężczyzn: Kobiety zwykle noszą…, Mężczyźni zwykle noszą… Uwaga! Do zajęć można też wykorzystać prawdziwe ubrania i akcesoria . Dzieci mogą się w nie przebrać i udawać dorosłych.

• „W szafie rodziców” – zabawa matematyczna, dobieranie w pary elementów garderoby, przeliczanie liczby par i liczby pojedynczych elementów . Na wstępie rodzic wręcza dzieciom niedobrane w pary rękawiczki i skarpetki damskie i męskie . Dzieci próbują dobrać je w pary . Następnie wyjaśniają,dlaczego w taki sposób połączyły skarpetki; powinny wyjaśnić, że dwie takiesame skarpetki (rękawiczki itd.) tworzą parę . Można także poprosić, żeby dzieci policzyły, ile jest pojedynczych sztuk i ile par można z nich skompletować . Następnie dzieci dzielą te elementy garderoby na dwie grupy . W jednej mają się znaleźć te, które mogą należeć do pań, a w drugiej te, które na pewno będą należeć do panów . Na koniec dzieci na karty pracy łączą ze sobą prezenty dla mamy i osobno prezenty dla taty .
„Karty pracy” – karta 55.

• „Jak pomóc mamusi?” – rozmowa kierowana po wysłuchaniu wiersza „Krasnoludki” Z . Staneckiej . Rodzic zaprasza dzieci do wysłuchania wiersza:„Krasnoludki”
 Krasnoludki po kryjomu pomagają mamie w domu.
To wyniosą worek śmieci,
to zabawią młodsze dzieci.
A gdy czasu więcej mają,
wtedy pranie poskładają
lub zakupy wniosą w siatkach,
 choć to sprawa jest niełatwa.
Bo gdy jesteś krasnoludkiem,
ręce masz bardzo malutkie,
małą głowę, małe nóżki,
mały brzuszek i paluszki.
Jednak, chociaż taki mały,
jesteś miły i wytrwały,
to ważniejsze jest od bródki,
którą leśne krasnoludki
bardzo długo zapuszczają
i od czapek, które mają
krasnoludki znane z bajek,
te, co używają fajek.
Ty nie musisz nosić brody
ani czapki, ani fajki,
żeby zostać krasnoludkiem
najprawdziwszym… tak jak z bajki. Autor: Zofia Stanecka

Po wysłuchaniu wiersza dzieci opowiadają, jak krasnoludki w wierszu pomagają mamie (wynoszą śmieci, bawią dzieci, składają pranie, wnoszą zakupy) . Rodzic pyta, czy dzieci też są takimi krasnoludkami, czy pomagają w domu, co robią . Dzieci kończą zdanie: Jestem krasnoludkiem, bo… lub Będę krasnoludkiem i… Rodzic może podpowiadać różne czynności, które dzieci mogą samodzielnie wykonywać w domu.