Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zdalne nauczanie 25-29.05.2020

Piątek 29.05.2020

 Śpiewajmy wszyscy razem

  • „Idą goście, więc skaczemy radośnie ” – zabawa ruchowa z podskokami. Dziecko posuwa się podskokami pajaców (podskok rozkroczno-zwarty), a  rodzic wyklaskuje rytm podskoków.
  • „Rodzinna toaletka” – segregowanie i klasyfikowanie przedmiotów. Dziecko przy stole, na którym znajdują się przybory toaletowe oraz 3 obręcze ułożone tak, by tworzyły część wspólną. W każdej obręczy leży sylweta mężczyzny, kobiety i dziecka. Rodzic prezentuje każdy przedmiot, pyta dziecko: Co to jest? Do czego służy? Do kogo należy?. Następnie prosi dziecko o położenie przedmiotu w odpowiedniej obręczy lub części wspólnej. Wszyscy razem przeliczają przedmioty w zbiorach i określają, w którym jest najwięcej, a w którym – najmniej przedmiotów.
    Przybory toaletowe: mydło, ręcznik, maszynka do golenia, szczotka do zębów dziecięca i dwie dorosłe, szczotka do włosów, wałki do włosów, lakier do paznokci, gąbka itp.; obręcze, wycięte z gazet sylwety: mężczyzny, kobiety i dziecka, papierowe sylwety przyborów toaletowych

  • „W sklepie z zabawkami” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
    I. Dziecko stoi, stopy złączone, plecy wyprostowane, ręce ułożone wzdłuż tułowia. Rodzic pyta dziecko, jakimi zabawkami lubi bawić się najbardziej, i proponuje zabawę w ich naśladowanie.
    – „Samochód” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Rodzic wymienia kolor zielony, a dziecko biega, naśladując jazdę samochodem, kolor czerwony zatrzymuje „samochody” (dziecko staje), kolor niebieski oznacza cofanie (dziecko poruszają się do tyłu).
    II. – „Bączek” – ćwiczenie mięśni brzucha. Dziecko siada w siadzie skulnym na poduszce. Rodzic „nakręca zabawkę”, dziecko, odpychając się piętami, coraz szybciej obraca się. Ćwiczenie można powtórzyć cztery razy.
    – „Pajac” – ćwiczenie koordynacji ruchowej rąk i nóg. Rodzice demonstrują ruchy pajacyka. Dziecko naśladuje je: na raz wykonuje rozkrok z przeniesieniem rąk w bok, na dwa łączy nogi i opuszcza ręce wzdłuż tułowia. Ćwiczenie trwa około dwóch minut z przerwami na głęboki oddech.

– „Konik na biegunach” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dziecko w siadzie skulnym trzyma rękoma kolana. Przetaczają się na plecy i powracają do siadu skulnego.
– „Pozytywka z baletnicą” – ćwiczenie stóp i ćwiczenie równowagi. Rodzic mówi o zasadzie działania pozytywki. Na hasło: Nakręcam pozytywkę – dziecko staje na palcach, unosi wyprostowane ręce i obraca się, naśladując piruet z baletnicy pozytywki.
– „Kolorowe klocki” – ćwiczenie mięśni brzucha i stóp oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej. Dziecko siada w siadzie skulnym, rodzic kładzie kilka drewnianych klocków. Na hasło: Budujemy wieżę z klocków – dziecko stopami ustawia klocek na klocku, budując wieżę.
J. Witkowska „Zestawy ćwiczeń gimnastycznych. Zestaw IV.: W sklepie z zabawkami” [w:] „Kolekcja przedszkolaka. Wybór zabaw. Trzylatki/Czterolatki”, Nowa Era, Warszawa 2014, s. 77;

  • „Wesołe tańce” – popularne zabawy taneczne do utworów: „Kaczuszki”, „Jedzie pociąg z daleka”, „Dwóm tańczyć się zachciało” itp. Taniec na gazecie – rodzic z dzieckiem tańczy tak, by nie dotknąć podłogi. Po każdej przerwie w muzyce gazeta jest składana na pół.

 

Czwartek 28.05.2020

„ Dobrze być z rodzicami

  • „Moja mama to…, Mój tata to…” – wypowiedzi dzieci o rodzicach. Dziecko mówi imię swojej mamy i swojego taty. Stara się opowiedzieć jak najwięcej o swoich rodzicach, ich upodobaniach, hobby, preferowanych domowych zajęciach, sposobach spędzania wolnego czasu itp.
  • „Maciej, Maciek, Maciuś, Maciuleczek” – dobieranie zdrobnień do imion własnych i imion rodziców. Dziecko stara się podać jak najwięcej zdrobnień i zgrubień imion swoich rodziców. Następnie dziecko może podzielić się tym, jak najbardziej lubi być nazywane przez swoich rodziców, koleżanki i kolegów.
  • „Mamusia” i „Tatuś” – wysłuchanie wierszy M. Strzałkowskiej, nauka wiersza. Dziecko przynosi misia, siada na dywanie i sadza sobie misia na kolanach, tuli go do siebie, głaszcze i trzyma za łapki. Następnie dziecko sadza misia przodem do rodzica, kładzie brodę na jego łebku i uważnie słucha wierszy.
    "Mamusia"
    Motylek ma mamę
    i żaba, i ćma,
    i słonik, i konik,
    i kotek, i ja.
    Lecz moja mamusia
    jest inna troszeczkę.
    Dlaczego? Nie wiecie?
    Pomyślcie chwileczkę...
    Nikt jeszcze nie odgadł?
    Naprawdę ni wiecie?
    Bo ona mnie kocha
    najmocniej na świecie!
    autor: Małgorzata Strzałkowska

    "Tatuś"
    Tatusiu! Tatusiu!
    Biegnijmy do lasu!
    Tatusiu! Tatusiu!
    Naróbmy hałasu!
    Zawołam do sowy
    i ptaków na niebie,
    że nikt nigdy nie był
    wspanialszy od ciebie!
    Nie krzyczy się w lesie?
    No tak...więc posłuchaj,
    jak ci to wyszepczę
    cichutko do ucha...
    autor: Małgorzata Strzałkkowska

    Po odczytaniu wierszy rodzic pyta:
    – Podobały wam się wiersze?
    – Zapytajcie szeptem misia na ucho, czy jemu też się podobały.
    Zapytajcie również, czy miś chce nauczyć się wiersza – będzie mógł powiedzieć go swojej mamie. Dziecko uczy misia wiersza, recytując go razem z rodzicem w następujący sposób:
    – spoglądając głęboko w oczy swojemu misiowi,
    – sadzając misia kolejno na jednym, potem na drugim kolanie,
    – szepcząc do misiowego ucha,
    – sadzając misia tak, by wszystkie miśki się widziały.
    Rodzic chwali wszystkie misie i prosi, aby razem powiedziały cały wiersz.
    „Książka” s. 74–75, nauka wiersza na podst.: E. Gruszczyk-Kolczyńska, E. Zielińska, „Wspomaganie dzieci w rozwoju zdolności do skupiania uwagi i zapamiętywania”, WSiP, Warszawa 2005, s. 106–108

    • „Moja mama” – rysowanie portretu, doskonalenie spostrzegawczości (karta pracy). Dziecko wskazuje kolejno na karcie pracy kropki czerwone, niebieskie i fioletowe. Następnie rodzic wymienia w różnej kolejności te kolory, a dziecko stara się jak najszybciej zakryć palcem wymieniony kolor (jedną kropkę). Po zabawie dziecko wyszukuje w wyklejance serca i przykleja je zgodnie z poleceniem oraz rysuje kwiaty. W ramce rysuje podobizny swoich mam lub innych bliskich osób.
    „Karty pracy” cz. 4, s. 21, Nowa Era
  • „Dla mamy i taty” – zabawa ruchowa przy piosence. Podczas śpiewania piosenki dziecko prostym ruchem i gestami ilustruje jej treść. Podczas pierwszej zwrotki naśladuje zbieranie kwiatów, podczas drugiej – grę w piłkę. Podczas trzeciej zwrotki zatrzymuje się w miejscu i na hasło: Wiwat, mama, tata! – radośnie wyskakują do góry z podniesionymi rękami.
    CD Piosenki... – „Dla mamy i taty” (CD 2 nr 27)

język angielski 

 

Środa 27.05.2020
Magiczne słowa na co dzień i od święta

  • „Raz, dwa, trzy, mama patrzy” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko stoi w znacznej odległości od rodzica. Gdy rodzic jest odwrócony tyłem, dziecko biegnie do niego, natomiast na hasło: 1, 2, 3, mama patrzy! – odwraca się do dziecka, które musi stanąć nieruchomo. Wszystkie czynności się powtarzają. Dziecko, gdy dobiegnie do rodzica, zostaje mamą/tatą i zabawa zaczyna się od nowa.

    • „Słoneczka dla mamy” – ćwiczenie grafomotoryczne. Dzieci otrzymują kartki i kredki. Jego zadaniem jest narysować odręcznie koło, dorysować promienie i ozdobić powstałe słońce. W tym celu dziecko najpierw zatacza dłonią okręgi w powietrzu przed sobą, potem z kredką nad powierzchnią kartki, na końcu rysuje okrąg na kartce. Pociąga kredką po powierzchni kartki wielokrotnie, tak by narysowany okrąg był wyraźnie widoczny. Następnie dorysowuje prostopadłe promienie i wypełnia kolorem wnętrze.

    • „Piękne zwyczaje” – wysłuchanie wiersza Cz. Janczarskiego, rozmowa na temat jego treści.

„Piękne zwyczaje”
 Słonko ma bardzo piękne zwyczaje:
mówi „dzień dobry”, gdy rano wstaje.

A drzewa, lśniące rosą nad ranem,

szumią: „dzień dobry, słonko kochane”.

Gdy słonko chmura zasłoni siwa,
mówi „przepraszam”, potem odpływa.
Gdy ciepłym deszczem sypie dokoła,
 „dziękuję” szumią trawy i zioła.

Słonko dzień cały po niebie chodzi.
„Dobranoc” mówi, kiedy zachodzi.

Mrok szary wkoło, trawy i drzewa
Czesław Janczarski

Rodzic zadaje pytania:
 – Jakie dobre zwyczaje ma słonko?
– Jakich magicznych słów używa słonko?
 – W jakich sytuacjach mówimy: dzień dobry, przepraszam, dziękuję, dobranoc?
– Dlaczego mówi się takie słowa?
Cz. Janczarski, „Piękne zwyczaje” [w:] „Patataj, patataj, pojedziemy w cudny kraj.
Antologia literatury dla najmłodszych”, Krajowa Agencja Wydawnicza, Warszawa 2001, s. 169

• „Droga do parku” – utrwalanie zwrotów grzecznościowych (karta pracy). Rodzic prosi, aby dziecko narysowało drogę dziewczynki i jej mamy do parku, powiedziało, kogo spotkało po drodze, policzyło te osoby, a następnie powiedziało, ile razy dziewczynka i jej mama mówiły: Dzień dobry. Potem rodzic prosi, aby dziecko zamknęło książki i z pamięci odtworzyło spacer: Najpierw dziewczynka i jej mama mówiły „Dzień dobry” starszej pani itd.
„Karty pracy” cz. 4, s. 22, Nowa Era

  • „Zaproszenie do tańca” – zabawa taneczna. Dziecko dobiera właściwy ruch do prezentowanego przez rodzica akompaniamentu. Gdy usłyszą polkę – podskakuje po całej sali. Na melodię krakowiaka cwałują po okręgu. Melodia walca jest sygnałem do przyjęcia pozycji w lekkim rozkroku i kołysania się na boki (przenoszenia ciężaru ciała z nogi na nogę).
    CD Piosenki... – „Krakowiak”, „Walc”, „Polka” (CD 2 nr 39, 40, 41)

    • „Taneczne zygzaki” – ćwiczenia graficzne. Rodzic daje dziecku kartki z bloku A3 i kredki. Dziecko jeszcze raz słucha utworów z poprzedniej zabawy. Tym razem odzwierciedla rytm utworów, rysując swobodnie zygzaki na kartce. Przy polce i krakowiaku ich ruchy będą szybsze, a pociągnięcia kredki krótsze, przy walcu – ruchy wolniejsze, kreski dłuższe, faliste. Rodzic zwraca uwagę na to, aby cała kartka była równomiernie pokryta zygzakami.
    CD Piosenki... – „Krakowiak” https://www.youtube.com/watch?v=Rg1MMZwgqYs
    „Walc” https://www.youtube.com/watch?v=uI0HwZCv1o0
    „Polka” https://www.youtube.com/watch?v=3jzKwU9AGZU

Wtorek 26.05.20220
O miłości
• „Co to jest miłość?” – rozmowa na temat uczuć, próby nazwania i zdefiniowania uczuć, nastrojów i stanów emocjonalnych. Rodzic daje dziecku sylwetę serca. Następnie rozpoczyna z dziećmi rozmowę na temat uczuć, nastrojów i stanów emocjonalnych:
 – Z czym kojarzy się serduszko, serce?
– Co to jest miłość?
– Co znaczy „kochać kogoś”?
– Co znaczy „być zakochanym”?
 – Kogo kochają dzieci? A kogo dorośli?
– Czy można dać komuś z miłości serce? Co to znaczy?

• „Serce pełne miłości” – przygotowanie podarunków dla rodziców na bazie sylwety serca z „Wycinanek-składanek”. Rodzic prosi, żeby dziecko przygotowało kulki z czerwonej krepiny (bibuły). Dociętą krepinę i demonstruje sposób wykonania kulek. Następnie prosi, aby dziecko wypchnęło z „Wycinanek-składanek” serce, w sercu wypchnęły dziurkę, przewlekły przez nią czerwoną włóczkę lub tasiemkę (rodzic pomaga w zawiązaniu), jedną stronę serca okleiło zrobionymi przez siebie kuleczkami z krepiny, na drugiej natomiast przykleiło wypchnięte z „Wycinanek-składanek” kwiaty oraz ozdobny napis „Dla Mamy i Taty”.
„Wycinanki-składanki” – „Serce dla mamy i taty” (nr 22), klej, włóczka lub tasiemka, czerwona krepina, nożyczki

  • „Dla mamy i taty” – zabawa ruchowa przy piosence. Dziecko tańczy swobodnie i śpiewa piosenkę. Na słowa: Wiwat mama, tata! – zatrzymuje się i podskakuje.

CD Piosenki... – „Dla mamy i taty” (CD 2 nr 28) Nowa Era

 

Wtorek 26.05.2020r.

/uploads/5e125d739ee04/pages/16/content//angielski 1.docx

/uploads/5e125d739ee04/pages/16/content//karta pracy 1.doc

Poniedziałek 25.05.2020

Uśmiech za uśmiech

  • „Lustra” – zabawa naśladowcza. Dziecko staje przed rodzicem. Rodzic pokazuje ruchy i gesty, a dziecko jest jego „lustrzanym odbiciem” – próbuje równocześnie wykonywać wszystkie ruchy rodzica. Następnie zamieniają się rolami.

  • „Dobry i zły nastrój” – zabawa pantomimiczna. Rodzic przedstawia dzieciom karteczki z buziami: uśmiechnięta, smutna, płacząca, zł, zdziwienie. Omawia z dzieckiem każdy symbol i nazywa uczucie, które przedstawia. Dzieci losuje karteczkę i przedstawia wylosowany nastrój. Jeśli wypadnie puste miejsce – dziecko wybiera dowolna minę. Reszta grupy mówi, jaką minę przedstawia dziecko.

  • „Dla mamy i taty” – nauka piosenki. Dziecko powtarza za rodzicem słowa piosenki i śpiewają wraz z nagraniem.
    CD Piosenki... – „Dla mamy i taty” (CD 2 nr 27), Nowa Era

  • „Niespodzianka z makaronu” – ćwiczenia manualne, nawlekanie makaronu na włóczkę, różnicowanie makaronowych korali według wielkości lub kształtu. Dziecko otrzymuje kawałki włóczki oraz makaron w dwóch różnych kształtach lub wielkościach (rurki, oponki). Makaron musi mieć duże otwory, żeby można go było nawlec na włóczkę. Dziecko wykonuje korale dla mamy, nawlekając raz jeden, raz drugi rodzaj makaronu.

  • „Korale dla mamy” – rysowanie korali zgodnie z podanym rytmem, utrwalenie znajomości figur geometrycznych (karta pracy). Dziecko nazywa figury geometryczne, a następnie rysuje figury na naszyjniku zgodnie z podanym wzorem.
    „Karty pracy” cz. 4, s. 20, Nowa Era, kredki

  • „Komu serce dam?” – zabawa ruchowa. Każde dziecko otrzymuje serduszko wycięte z kolorowego papieru. Gdy gra muzyka (można wykorzystać piosenkę), dziecko swobodnie biegają po sali. Na przerwę w muzyce wymienia imiona najbliższych. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie.

  • „Serduszko dla…” – zabawa słowna, zachęcanie dzieci do mówienia innym miłych rzeczy. Dziecko trzyma w dłoniach serduszko z poprzedniego zadania. Dziecko kolejno podchodzi do domowników i mówi im coś miłego, np. lubię cię, ładnie się uśmiechasz, jesteś miła. Po skończonej zabawie dziecko może ozdobić serduszko według własnego pomysłu.