Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zdalne nauczanie 27 - 30.04.2020

Czwartek 30.04.2020r.

1.Praca plastyczna pt. „Mój wymarzony zawód” – porozmawiajcie z dzieckiem dlaczego akurat ten zawód chcą w przyszłości wykonywać. Chcę zebrać wszystkie prace i dodać na stronę internetową przedszkola mile widziane dziecko ze swoją pracą żeby było widać czyja to pracaJ

2.Posłuchajcie i kto pamięta niech zaśpiewa piosenkę pt. „Jestem Polakiem”

https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

 

3.Wiersz do przeczytania dziecko „odczytuje” obrazki rodzic tekst

/uploads/5e125d739ee04/pages/18/content//95035870_126810918978997_178345746712494080_o.jpg

4.Zapoznanie z cyfrą 17. Przeliczanie klocków, makaronów, grochu lub innych liczmanów w zakresie 17.

5.Pracowite mrówki to my! – zabawy matema­tyczne, utrwalenie umiejętności dodawania.

Dziecko układa zadania o mrówkach typu: Do mrowiska przyszły 4 mrówki brązowe i 3 czarne. Ile było razem mrówek w mrowisku?  za pomocą cyfr i znaków zapisują  zapis matematyczny 4+3=7; oczywiście zapisujemy tylko równanie bez treści.

6.Dla chętnych karty pracy w załączniku.

/uploads/5e125d739ee04/pages/18/content//4853.pdf

Maryja- Nasza Matka.

Zbliża się miesiąc maj, który szczególnie jest przeznaczony Maryi. Ludzi spotykają się w kościołach i przy kapliczkach, by wyśpiewywać Maryi modlitwę Litanii Loretańskiej. W Polsce mamy szczególne miejsca, gdzie możemy spotkać piękne obrazy z Maryją, dzięki modlitwie przed nimi możemy prosić o różne potrzeby dla naszych rodzin.

Pamiętając ,że Maryja jest dla nas duchową mamą wykonaj zadanie w aplikacji

https://view.genial.ly/5ea2aabc6489ab0dc224ed06/interactive-image-maryja?fbclid=IwAR1LjFuRDVoinHl8NmIAdapsR3-ado56As-nO8mwCQ5XRybceQw3CAI_6Zo

A następnie wykonaj zadanie w podręczniku tematu nr 52 na stronach 108/109.

 

Środa 29.04.2020r.

  • Zdobywanie sprawności literowego detek­tywa – utrwalenie poznanych liter, karta pracy.

W „Kartach pracy” – przeczytaj wyrazy na ściance wspinaczkowej, począwszy od dołu, i po­koloruj te, które udało ci się odczytać. Ułóż zdania z wybranymi wyrazami.

  • Przygody Janka – detektywa – próby samo­dzielnego czytania tekstu.

W „Kartach pracy” dzieci czytają o zabawie Janka w detektywa. Odszukują i otaczają czerwoną pętlą imię chłopca, zieloną pętlą imię kota, dorysowują obok Janka zwierzęta, które pojawiły się w opowia­daniu, wymyślają i opowiadają inne przygody Janka – detektywa.

Ciepło – zimno – szukanie ukrytych przedmio­tów.

  • Prawda czy fałsz? – ocenianie zgodności wypowiedzi z faktami na podstawie zdobytej wiedzy.

Przykładowe zdania:

Stokrotka jest niebieska. F

Jaskółka zjada żaby. F

W piaskownicy chodzą kraby. F

Na gruszy rosną gruszki. P

Mama z mąki robi kluski. P

Sól jest bardzo słodka. F

Bocian może pić ze spodka. F

Sosna zawsze jest zielona. P

Woda w morzu jest słona. P

Pociąg jedzie po szynach. P

W orkiestrze gra drużyna. F

Węgiel jest czarny. P

Krowa daje mleko. P

Wisła nie jest rzeką. F

Słońce tylko latem świeci. F

Samolot w kosmos leci. F

Pingwiny to ptaki. P

W doniczkach rosną buraki. F

Wieloryb jest ssakiem. P

Nietoperz jest ptakiem. F

 

Prawda to czy plotka?

Suczka urodziła kotka. F

Grzebień jest do czesania. P

Lodówka jest do prania. F

Wawel jest w Krakowie. P

Czapkę nosi się na głowie. P

Trójkąt ma trzy boki. P

Karzeł jest wysoki. F

Lizaki są na patyku. P

Kwiaty rosną w wazoniku. F

Mąka jest czarna. F

W kłosach są ziarna. P

Na nogach się nosi buty. P

Dzień tygodnia to jest luty. F

Jeż pod ziemią żyje. F

Muszka się ogonem myje. F

Na skrzypcach się smykiem gra. P

Kaczka trzy nogi ma. F

Grzyby na polu rosną. F

Wiosna jest zawsze wiosną. P

Sosna pachnie sosną. P

Źródło: I. Dudzińska, T. Fiutowska, „W co i jak się bawić”, Didasko 1998

 

Wtorek 28.04.2020r.

Detektywi – poznawanie atrybutów pracy detektywa.

Przykła­dowe ilustracje: lupa, lornetka, detektyw, ślad buta, notes, mikroskop, kapelusz. Wskazują, do czego potrzebne są zaprezentowane przedmioty.

Co się zmieniło? – zabawa dydaktyczna rozwi­jająca spostrzegawczość.

Rodzic rozkłada na dywanie od sześciu do ośmiu przedmiotów. Dziecko przyglądają się i za­pamiętują przedmioty. Następnie dziecko odwraca się tyłem, a rodzic chowa jeden lub dwa przedmioty. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, co zostało schowane, i opisanie brakującego przed­miotu.

Środki dydaktyczne: osiem dowolnych przedmio­tów

 

Słuchanie opowiadania Renaty Piątkowskiej.

/uploads/5e125d739ee04/pages/18/content//Zadania na wtorek.docx

Dziecko opisuje wygląd ślimaków, budowę, sposób poruszania się. Rodzic opowiada, że ślimaki winniczki żyją w lasach, parkach, zaroślach. Winniczki są jadalne. To przysmak Francuzów i Hiszpanów.

Dziecko układa na dywanie ze sznurków muszle ślimaków, chodzi po nich na palcach, na piętach, bokiem, stopa za stopą. Zaczynają od końca i idą do środka, a potem odwrotnie. Może chodzić w róż­nym tempie, np. wolno jak ślimaki.

Ślimaki – zabawa ruchowa, naśladowanie sposobu poruszania się ślimaków.

Nasze pasje – odkrywanie pasji przedszkolaków, karta pracy.

Dziecko wybiera sobie literkę i układa zdania na wybraną głoskę. Podaje imię  rozpoczynające się na wskazaną literę oraz nazwę czynności, przedmiotów, roślin, zwierząt, które rozpoczynają się tą głoską: np. Kasia lubi koloro­wać, lubi kajaki, krokusy i koty.

Następnie na kartach pracy dziecko czyta imiona, łączy każde dziecko z obrazkami, których nazwy rozpoczynają się taką samą literą jak imię dziecka i opowiada o wybranym dziecku. Na zakończenie pisze litery po śladzie.

Książka strona 13.

Jeżeli dziecko nie potrafi ułożyć całego zdania może wymienić pojedyncze słowa na daną literę lub rodzic może mówić słowa a dziecko odpowiadać na jaką głoskę się zaczynało.

Ślimak – nauka rymowanki i ćwiczenia manu­alne.

Ślimak, ślimak pokaż rogi

dam ci sera na pierogi,

jak nie sera, to kapusty,

Od kapusty będziesz tłusty.

 Dziecko lepi z plasteliny długie, cienkie wałeczki i zwijają je w kształt muszli ślimaka. Z drugiego wałeczka wykonują stopę ślimaka.

Zabawy z lupą – prowadzenie obserwacji przyrodniczych, zaznaczanie swoich uwag w notesach.

Szukanie w ogrodzie ślimaków, muszli po ślima­kach, obserwacja zachowania ślimaków.

Poznanie litery „ś”, „Ś”.

Ślimak Staś - poznanie liter „ś”, „Ś”, karta pracy.

 „ś” jest spółgłoską. Prezentacja wielkiej i małej litery „ś” – drukowanej i pisanej,  rodzic omawia wygląd liter, pyta, do jakich innych znanych liter są podobne. Następnie na kartach pracy dziecko łączy każde zdję­cie z właściwym podpisem, czyta napis i otacza pętlą litery „ś”, wymyśla historyjkę o ślimaku Stasiu.

 Książka strona 83. 

Oglądanie filmu animowanego o detektywie.

język angielski

/uploads/5e125d739ee04/pages/18/content//ang. 6 latki.docx

Poniedziałek 27.04.2020r.

 

  • Kto pyta, nie błądzi – inspirowanie dzieci do zadawania pytań o rzeczy, które je interesują, których nie rozumieją i chciałyby je wyjaśnić. zachęca dzieci do zadawania pytań odnoszących się do interesujących i fascynujących je problemów. Wszyscy wspólnie podejmują próby odpowiadania na pytania w formie dłuższych wypowiedzi, szukają wyjaśnień. Rodzic notuje pytania dziecka na kartce, wspólnie z nim szuka odpowiedzi, podaje rozwiązania (jeśli pytanie będzie trudne, należy je zanotować, poszukać odpowiedzi w materiałach naukowych i udzielić wyjaśnienia następnego dnia). Rodzic mówi przysłowie „Kto pyta, nie błądzi”, które uczy korzystania z doświad­czenia i mądrości innych ludzi, podkreśla również, jak ważna jest umiejętność zadawania pytań i udzielania odpowiedzi.
  • Rodzic pyta dziecka, jakie zna pytania. Odpowiedzi : Kto? Co to? Po co? Dlaczego? Jak? Który?. Rodzic przypomina, iż pytanie kończy się znakiem zapytania. Zaprasza do zabawy w ukła­danie pytań. Dziecko wskazuje jeden wyraz lub obrazek, do którego układa pytanie. (obrazki mogą być z gier planszowych, mogą być w gazecie książęce)

 

Ciepło – zimno – szukanie ukrytych przedmiotów zgodnie z poleceniami.

Słowo ciepło oznacza dobry kierunek szukania, zimno – niewłaściwy

 

„Bajka” – słuchanie opowiadania R. Piątkowskiej, pozna­wanie sposobów aktywnego spędzania czasu wolnego

 

Bajka

Kiedy w domu nagle zgasło światło, a co gorsza wyłączył się telewizor, powstało wielkie zamieszanie. Rozległy się okrzyki:

– Co się stało?!

– Znowu nie ma prądu?!

– Gdzie są świeczki?!

– Auu, moje kolano! Kto tu postawił to krzesło?!

Po chwili, gdy mama znalazła świeczki i zapałki, w pokoju zrobiło się trochę jaśniej. Widać było Mateuszka, który siedział nadąsany i narzekał:

– Dopiero co włączyłem komputer i zacząłem grać. Tak dobrze mi szło. Mój wojownik zdobył pierwsze

punkty i nagle wszystko zgasło. Teraz cały wieczór będzie do bani.

W świetle świecy widać było też Malwinkę. Bawiła się pilotem od telewizora i marudziła:

– Kurczę, za chwilę zaczyna się moja ulubiona dobranocka. Zamiast oglądać bajkę, będę tu siedzieć i konać z nudów.

– Niekoniecznie – stwierdziła mama. – To, że nie działa telewizor i komputer wcale nie oznacza, że musicie się nudzić.

– O nie, nie. Nie będę teraz odrabiał zadań. Jest za ciemno i nic nie widzę – zapewnił Mateusz i pomy­ślał, że to jest jedyna dobra strona braku prądu.

– Ale ja wcale nie chcę zapędzić was do nauki – powiedziała mama. – Pomyślałam raczej, że sami możecie wymyślić jakąś bajkę na dobranoc.

– Sami? – zdziwił się Mateuszek. – A o czym miała­by być ta bajka?

– O czym tylko chcecie – uśmiechnęła się mama.

– Ja już wiem! W tej bajce musi być królewna w pięknej różowej sukience i złotej koronie. Na imię może mieć tak jak ja – zaproponowała Malwinka.

– No i ta królewna – tu Mateusz spojrzał znacząco na siostrę – jest uparta jak osioł, a jak coś jej się nie podoba, to okropnie piszczy i w ogóle jest jędzowata.

– Nieprawda, królewna jest śliczna i bardzo mądra. Nawet jak czasem sobie popiszczy, to dlatego, że ma nieznośnego brata, królewicza Mateusza! – wrzasnę­ła Malwina.

– Bardzo dziwna dobranocka – westchnęła mama. – Macie jakiś pomysł, co było dalej?

– Dalej było tak. Piękna jak nie wiem co królewna spacerowała po ogrodzie i wąchała kwiaty – zaczęła Malwina, ale Mateusz jej przerwał i dokończył po swojemu:

– I kiedy ona się obijała, jej sprytny brat wpadł na świetny pomysł, że skoro Malwina musi czasem popiszczeć, to najlepiej, żeby została piosenkarką.

– Tak, tak – ucieszyła się Malwinka – i królewna założyła korale, buty na wysokich obcasach, wzięła mikrofon i zaśpiewała:

„Były raz sobie cztery słonie,

każdy kokardę miał na ogonie”.

– A brat królewny przygrywał jej na bębnie. – Mate­usz stukał głośno łyżeczką w stół.

– Potem jeździli na koncerty i wszyscy poddani bili im brawo. Niektórzy rzucali nawet na scenę kwiaty i pluszowe misie. – Malwinie coraz bardziej podoba­ła się ta bajka.

– Na szczęście brat królewny bardzo głośno bębnił, więc trochę zagłuszał jej śpiew – dorzucił Mateusz

– Mów sobie, co chcesz – tu Malwina całkiem nie po królewsku pokazała bratu język, na szczęście w ciemności nikt tego nie zauważył – ale zdjęcia pięknej królewny były we wszystkich gazetach, a ona nie robiła nic innego, tylko przez pół dnia rozda­wała autografy. A przez drugie pół oganiała się od wielbicieli, którzy wpychali jej na palce pierścion­ki z brylantami wielkimi jak cebule. Stary król był bardzo dumny ze swej córki i kupił jej chomika. – Dziewczynka zawsze chciała mieć jakieś zwierzątko.

– A królewiczowi Mateuszowi deskorolkę – dorzucił natychmiast Mateusz. – Oczywiście, stara królowa nie chciała być gorsza, więc usmażyła na kolację naleśniki z dżemem. Dwie dziurki w nosie i skończy­ło się. – Mateusz był dumny, że tak ładnie zakończył bajkę.

Wtedy, jak na zawołanie, zaświeciła się lampa i zaszumiał telewizor.

– No to mamy już prąd. W takim razie stara królo­wa idzie smażyć naleśniki. – Mama podniosła się z kanapy. – Mogę liczyć na mały koncert w kuchni czy wolicie oglądać dobranockę? Chyba jeszcze się nie skończyła.

– E tam. – Malwinka wyłączyła telewizor. – Nasza bajka jest o wiele lepsza. I po chwili swoim piskli­wym głosikiem śpiewała w kuchni:

„Były raz sobie cztery słonie,

każdy kokardę miał na ogonie”.

Na nogach miała szpilki mamy i przytupywała sobie do rytmu. Mateuszek walił drewnianą łyżką w stary rondel. Wił się przy tym i potrząsał głową jak praw­dziwy perkusista. A stara królowa smażyła naleśniki i smarowała je dżemem. Tylko telewizor stał w kącie obrażony, że nikt nie zwraca na niego uwagi.

Źródło: Renata Piątkowska, „Twardy orzech do zgryzie­nia”, Wydawnictwo Debit, Bielsko-Biała

 

Rodzic zadaje pytania:

Kto był bohaterem opowiada­nia?

Dlaczego dzieci nie mogły grać na komputerze i oglądać telewizji?

 Jakie uczucia wywołała infor­macja o braku prądu?

 Jaki pomysł miała mama na spędzenie wieczoru?

Czy tworzenie bajki spra­wiło dzieciom radość?

Dlaczego tak sądzicie?

 Czy można spędzić dzień bez telewizora i komputera?. 

Zadanie w książce 4 strona 10-11.

 

 „Zabawy z rytmem” – zajęcia muzyczne

 (przygotujcie kartki z cyferkami 0,1,2,3,4 obok cyfry mogą być kropeczki) filmik w załączniku można wykorzystać: balonik, misia lalkę, dłonie lub położyć kartki z cyferkami na podłodze i skakać na nie.

 

Zabawa w czytanie – czasowniki – zabawa dydaktyczna.

Dzieci przygotowują planszę do zabawy z Wyprawki oraz obrazki z czynnościami i napisami znajdujące się w kopertach. W dalszej kolejności oglądają ob­razki, czytają globalnie podpisy i układają kartoniki na kolorowych planszach.

Wersja II. Dzieci czytają wyrazy, patrzą na obrazek na odwrocie i sprawdzają poprawność odczytania. Wyrazy do czytania wskazują uczestnicy zabawy – podają ich miejsce na planszy, posługując się kodem kropkowo-geometrycznym umieszczonym na brzegach tabeli, np. rysunek dziewczynki ma­lującej obrazek jest na polu oznaczonym trójkątem i dwiema kropkami.

Środki dydaktyczne: „Zabawa w czytanie – czasowniki”

ZADANIE NR 5  Z RELIGII NA CZAS KWARANTANNY.

 

Kochane Dzieci i Drodzy Rodzice!

Wiem ,że jesteście już zmęczeni, ale z optymizmem i nadzieją, że wszystko będzie dobrze uda nam się wykonać kolejne zadania.

27.04.2020r.

KATECHEZA NR 40 z podręcznika

DOBRY JEZUS ŻYJE Z NAMI WE WSPÓLNOCIE GO SPOTKAMY

Zapraszam do wspólnej piosenki :https://www.youtube.com/watch?v=ymePYYWgFP4

Spróbujcie wykonać zadania interaktywne dotyczące tematu pod linkiem :

https://view.genial.ly/5e9ffdeb60e2f20daa62a07c/presentation-jezus-zyje-i-jest-z-nami-kl-ii?fbclid=IwAR05pMpvec1OQWIOjQxN6iZE4fIr3XtAI-6I4yLLwBQL5oFFEj2NN_Gd9lE

Wystarczy klikać na poszczególne cyferki i wykonywać zadania

 

Następnie wykonajcie zadania w podręczniku z tematu nr 40 

 

Pozdrawiam Was, z pamięcią w modlitwie

Paulina Rybińska Rosiak