Zdalne naucznie 01-05.06.2020
Piątek 05.06.2020r.
- „Wdech i wydech” – ćwiczenia oddechowe
Dziecko głęboko wdycha powietrze nosem, rozkładając ręce na boki i przesuwa je do tyłu. Zatrzymuje powietrze na kilka sekund i wydycha, robiąc skłon, pozwalając przez chwilę zwisać rękom bezwładnie. Ćwiczenie powtarzamy trzy razy.
- „Jedzie rowerek na spacerek” – zabaw ruchowa wzmacniająca mięśnie brzucha
- „Sport to zdrowie” – ćwiczenia poranne przy piosenkach
https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA - Skaczemy, biegamy
https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M - Duży i mały skok
https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ - Kto jak skacze
https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ - Najpierw skłon
- Wysłuchanie wiersza M. Dobosz „Sport to zdrowie”.
Sport, to zabawa.
Sport, to bardzo ważna sprawa.
Bo kto sportu nie uprawia,
Zdrowia, siły nie posiada!
Sportów wiele znamy przecież.
Więc do dzieła, drogie dzieci.
Piłka, narty, deskorolka,
To nie ważne!
Ważny ruch jest moi mili,
Byśmy wszyscy zdrowi byli.
- Rozwiązywanie zagadek :
- Każdy sportowiec marzy o tym,
ażeby zdobyć srebrny lub złoty.
- Szybko po lodzie niosą nas one,
obie do butów są przyczepione.
- Skaczą, lecą! Co ich niesie w ten przestwór niebieski?
Zamiast skrzydeł u nóg mają przypięte dwie deski.
- Piruety wykonuje po tafli lodowiska,
i wcale się nie lęka że tafla bardzo śliska.
- Między dwiema bramkami bielutkie boisko.
Gra się krążkiem, bo dla piłki jest tutaj zbyt ślisko.
- Taniec jak na scenie, tylko buty nie te.
Tancerze w tym tańcu noszą łyżwy zamiast baletek.
- Zawodnicy na głowy, czepki zakładają.
Rękami i nogami w wodzie poruszają.
- Zawodnicy grając w piłkę, rękami ją odbijają
i wysoko ponad siatką drugiej drużynie podają.
- Skoki, biegi, gimnastyka wspólną nazwę mają.
Jak je wszystkie razem ludzie nazywają?
- „Moja olimpiada” – rysowanie kredkami
Dziecko wybiera swoją ulubioną dyscyplinę sportową i ją rysuje.
- „Głowa - ramiona” – zabawa ruchowa
Na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=InDTGuZ1Vjk
- „Przeczytaj i przynieś” – zabawa językowa doskonaląca umiejętność czytania
Rozkładamy karteczki z wyrazami powiązanymi tematycznie ze sportem. Przykładowe wyrazy: piłka, rower, rolki, skakanka, rakietka, tenis, sport, skłon, zawody, wyścig, bramka, boisko, medal, skok, bieganie, pływanie, olimpiada.
Zadaniem dziecka jest odszukanie kartki z konkretnym wyrazem.
- „Ulubione sporty liter” – ćwiczenia grafomotoryczne
Dziecko odczytuje, jakie są ulubione dyscypliny liter, nazywa litery i koloruje obrazki.
„Karta pracy” s.88
Czwartek 04.06.2020r.
- „Glowa, ramiona..” – zabawa ruchowa przy piosence
Na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=InDTGuZ1Vjk
- „Kolorowe rytmy” – zabawa matematyczna doskonaląca spostrzegawczość i myślenie
Z figur geometrycznych układamy rytm np.: zielone koło, dwa żółte prostokąty, trzy zielone kwadraty i znów zielone koło, dwa żółte prostokąty, trzy zielone kwadraty. Zadaniem dziecka jest odtworzenie obok tego samego rytmu ale ze zmianą kolorów. (można na kartce zapisać zmiany kolorów: żółty – niebieski; zielony – czerwony; niebieski – czerwony; czerwony – żółty).
- „Sport to zdrowie” – ćwiczenia poranne
Można wykorzystać piosenki ze strony: https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA
- „Losowanie – kodowanie” – zabawa matematyczna kształtująca myślenie logiczne
Pomoce: przygotować cztery pojemniki: w pierwszym pojemniku kartki z cyframi od 0 od 9; w drugim pojemniku kolory (w kolorach dostępnych kredek); w trzecim – kształty (kwadrat, prostokąt, trójkąt, koło, trapez, elipsa); w czwartym – strzałki oznaczające wielkość (mała, duża), kartka.
Dziecko losuje z każdego pojemnika po jednej karteczce i przerysowuje symbole w górnej części swojej kartki, oddziela kreską i rysuje pod spodem figury, które są zgodne z zakodowanym w symbolach opisem np.: trzy zielone koła małe itd. Zadanie można powtórzyć, gdy dziecko wylosuje inne karteczki.
- „Zapamiętaj ten rytm” – zabawa matematyczna, doskonalenie umiejętności tworzenia
i przekształcania rytmów oraz kodowania
Pomoce: osiem szarf (kartek) w czterech kolorach (czerwony, żółty, zielony, niebieski).
Rozkładamy szarfy (kartki) w kręgu, żeby dziecko mogło przejść z jednej do drugiej i stanąć w środku niej. Układ powinien zawierać rytm kolorystyczny: czerwona, zielona, żółta, niebieska. Przedstawiamy dziecku zasady np.: w czerwonej szarfie (kartce) robimy trzy przysiady, w zielonej – trzy podskoki, w żółtej – trzy razy klaszczemy, w niebieskiej – robimy obrót.
- „Gimnastyka ważna sprawa” – ćwiczenia gimnastyczne
Na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=qGOkwiobJIE
- „Zakodowane informacje” – kodowanie, „Karty pracy”
Dziecko wykonuje zadanie w „Karcie pracy” s. 56 – 57.
- „Gąsienice Basi” - zabawa ruchowa przy piosence
Piosenka dostępna na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=7F39RfGzqk4
- „Co jest w środku?” – zabawa ćwicząca koncentrację uwagi i skupienie, rozpoznawanie przedmiotu dotykiem
Pomoce: woreczek z drobnymi przedmiotami związanymi ze sportem np.: gwizdek, okulary do pływania, lotka do gry w badmintona, piłka pingpongowa.
Dziecko wkłada rękę do worka i próbuje odgadnąć, co w nim jest za pomocą dotyku.
- „Sam koduję” – zabawa matematyczna
Dziecko, zainspirowane zabawą „Losowanie – kodowanie” może samodzielnie wymyślać kody.
język angielski
/uploads/5e125d739ee04/pages/18/content//6. 04.06.docx [.docx, 156.60 kB]
Środa 03.06.2020r.
- „Kolorowa piłka” – rysowanie kredkami
Dziecko szuka w swoim otoczeniu okrągłych przedmiotów, które może obrysować. Następnie koło ozdabia różnymi wzorami i szlaczkami. Na koniec liczy, ile kolorów jest na każdej narysowanej piłce.
- „Jedzie rowerek” – zabawa ruchowa wzmacniająca mięśnie brzucha
- „Sport to zdrowie” – ćwiczenia przy muzyce
Ze strony: https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA
- „Sporty zespołowe” – rozmowa połączona z zabawą konstrukcyjną i ćwiczeniami oddechowymi
Dziecko wymienia gry zespołowe, próbuje odpowiedzieć na pytanie co jest ważne w tych sportach? (zasady, współpraca, dążenie do wspólnego celu, wspieranie się, gra fair, umiejętności, talent).
Dziecko wykonuje zabawkę – boisko do gry w piłkę. Potrzebne będzie kartonowe pudełko po butach, zielony karton do wyklejenia „murawy”.
Po wykonaniu boiska dziecko zgniata kawałek kartki w małą piłkę i poprzez dmuchanie na piłkę próbuje trafić do bramki.
- „Leżąca ósemka” – zabawa ruchowa
Układamy na podłodze dużą ósemkę ze sznurka, dziecko chodzi po ósemce, uważając, aby nie spaść ze sznurka. Można włączyć swoją ulubioną piosenkę i bawić się z dzieckiem.
- „Sportowe zadania” – pogadanka, „Karty pracy” s.54 – 55
Dziecko próbuje odpowiedzieć na pytanie: jakie zna sporty nie wymagające intensywnego ruchu?
Mogą to być: szachy, łucznictwo, golf, bilard, kręgle, brydż.
Wykonanie zadań w „Kartach pracy”.
- „Głowa, ramiona..” – zabawa ruchowa przy piosence
Można ją znaleźć na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=InDTGuZ1Vjk
- „Moja flaga” – rysowanie z wykorzystaniem szablonów
Pomoce: polowa kartki z bloku, szablony figur geometrycznych, patyczek od szaszłyka, flamastry, klej.
Dziecko odrysowuje ołówkiem figury geometryczne na kartce, komponując z nich dowolne wzory. Następnie rysuje figury po śladzie flamastrem i dowolnie ozdabia. Krótszy bok kartki smaruje klejem
i przykleja na patyczek od szaszłyków.
TEMAT NR 54 Jezu bardzo Cię prosimy, pomóż zmieniać nasze czyny z Was wie gdzie znajduje się najbliższy kościół, jaki ma kolor i kształt. Ten najbliższy kościół to nasza parafia, miejsce, gdzie spotykamy się z Jezusem, modlimy się wspólnie i tam prawdopodobnie przyjmiecie pierwszy raz Komunię świętą.
Następnie wykonajcie zadania z tematu nr 55..
Na koniec zapraszam Was do modlitwy piosenką, która podpowie jak spotkać się z Jezusem : https://www.youtube.com/watch?v=EMUasvJs-Ec
Wykonane zadanie chętnie obejrzę – kontakt mailowy p.rybinska@gmail.com lub przez Messenger.
Miłej zabawy!
Szczęść Boże!
Paulina Rybińska- Rosiak
Wtorek 02.06.2020r.
- „Jedzie rowerek” – zabawa ruchowa wzmacniająca mięśnie brzucha
Dziecko leży na plecach, unosi w górę nogi i naśladuje pedałowanie, mówiąc: Jedzie rowerek na spacerek, jaki z tyłu ma numerek? Na słowo „numerek” przestaje pedałować i siada po turecku, podaje numerek i liczy (umawiamy się, że numerek nie może być większy od 20).
- „Sport to zdrowie” – ćwiczenia poranne przy muzyce
- „Żaba i żabka” – rozmowa zainspirowana wierszem A. Frączek pt. „Żaba i żabka”
Krąży żaba po basenie,
Denerwuje się szalenie,
Bo dżentelmen w czepku w kratkę
Chlapie CHLAP! Trenując żabkę,
Pani w ciasnym kostiumiku
Rusza się jak struś w kurniku,
Szkrab w brodziku dziko hopsa…
To nie żabka! To styl mopsa!
Krąży żaba po basenie,
Denerwuje się szalenie,
Oburzenia nie ukrywa:
- Kto tych ludzi uczył pływać?!
Róbcie tak jak ja! No, gazem!
- Może jednak innym razem
Wysłuchamy Pani rad…
- W słowo jej ratownik wpadł.
- Dzisiaj bowiem, droga pani
Strój ma pani…hm…do bani.
Żaba się zdziwiła tak,
Że a wyjąkała: - Kwak…?
Więc ratownik jej tłumaczy:
- Niechże pani zerknąć raczy,
Wokół pływa ludzi setka…
Tylko pani jest bez czepka!
- Właśnie, właśnie – rzekł ktoś z tłumu.
- I co gorsza, bez kostiumu!
Źródło: Agnieszka Frączek, „Żaba i żabka”[w:] „Książki dla małych i dużych. Wiersze cz.I”, Wilga, Warszawa 2012
Dziecko odpowiada na pytania: Dlaczego żaba była oburzona? Kto zwrócił uwagę żabie? Czego żaba nie założyła?
- „Gimnastyka” – zabawa ruchowa przy piosence
- „Pączek - bączek” – zabawa dydaktyczna doskonaląca percepcję słuchową
Dziecko podaje wszystkie głoski w nazwie „bączek”, zwracając uwagę na głoskę „ą” i próbuje znaleźć inne wyrazy zawierające tę głoskę. Np.: pączek, kącik, wąsy, wstążka, prąd, cążki, krążek, kąsać, trąbka, trójkąt, mąka.
- „Trąf – trąf” – zabawa językowa
Dziecko uczy się popularnej wyliczanki:
Trąf, trąf, Misia, Bela,
Misia, Kasia, konfacela,
Misia A, misia Be,
Misia, Kasia, konface.
Do zabawy można wykorzystać piłkę, albo innego przedmiotu. W czasie recytacji rymowanki podajemy sobie ten przedmiot.
-„Połącz sylaby” – zabawa dydaktyczna rozwijająca funkcje językowe
Do zabawy potrzebne będą kartoniki z sylabami, zadaniem dziecka jest połączenie sylab tak, aby powstały wyrazy. Oto przykładowe wyrazy: bą – bel, trą – ba, mą – ka, ką – piel, łą – ka, flą – dra,
gąs – ka, gąb – ka, ką – cik, są – siad, wą – sy, żą –dło.
Na koniec dziecko wykonuje zadanie w Kartach pracy s. 52 – 53.
- „Gimnastyka ważna sprawa” –
Na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=qGOkwiobJIE
- „Gdzie się skryła żabka? ”- zabawa typu „ciepło – zimno” z wykorzystaniem figurki żaby
Dziecko szuka figurki, kierując się podpowiedziami. Po odnalezieniu figurki, dziecko opisuje jej położenie, stosując określenia: na prawo od, pod, za itp.
- „Głowa, ramiona” – zabawa ruchowa przy piosence
język angielski
/uploads/5e125d739ee04/pages/18/content//6 02.06.docx [.docx, 211.48 kB]
Poniedziałek 1.06.2020r.
Z okazji Dnia Dziecka życzymy
zarówno dzieciom, jak i rodzicom
wielu wspólnych, radosnych chwil.
Niech każdy dzień będzie wspaniałą przygodą
Poniedziałek 01.06.2020r.
- „Głowa – ramiona”- zabawa ruchowa przy piosence
Na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=InDTGuZ1Vjk
- „Wdech i wydech” – ćwiczenia oddechowe.
Dziecko głęboko wdycha powietrze nosem, rozkładając ręce na boki i przesuwa je do tyłu. Zatrzymuje powietrze na kilka sekund i wydycha, robiąc skłon, pozwalając przez chwilę zwisać rękom bezwładnie. Ćwiczenie powtarzamy trzy razy.
- „Sportowe czasopisma” – oglądanie czasopism o tematyce sportowej.
- „Sport to zdrowie” – ćwiczenia
Można wykorzystać do ćwiczeń piosenek ze stron: https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA - Skaczemy, biegamy
https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M - Duży i mały skok
- „Jakie sporty znamy? – rozmowa kierowana na temat różnych dyscyplin sportowych.
Do rozmowy można wykorzystać przedmioty takie jak: skakankę, okulary lub maskę do pływania, piłkę lub inny przedmiot związany ze sportem. Dziecko próbuje odpowiedzieć na pytanie, co te przedmioty mają ze sobą wspólnego.
- „Sport to zdrowie” – ćwiczenia
Do wykorzystania: Kto jak skacze - https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ
- „Nasz wolny czas” – pogadanka.
Dziecko próbuje odpowiedzieć na pytanie: Co to jest wolny czas? Jak można go spędzać?
A teraz mam dla wszystkich niespodziankę.
Zapraszam na wystawę na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=nQYlwWmrAWA
Żywe dinozaury w Muzeum Ziemihttps://www.youtube.com/watch?v=Aenji6jQljE
Na wirtualną wycieczkę do Muzeum Lalek w Pilznie:
http://muzeumlalek.pl/spacer/muzeum_lalek_pilzno.html
- „Sport to zdrowie” – ćwiczenia
Do wykorzystania: Równowaga - https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo
Skłon - https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ
– 01.06.2020
TEMAT NR 54 Jezu bardzo Cię prosimy, pomóż zmieniać nasze czyny
Kochane dzieci cieszę się, że jesteście i na każdych zajęciach pokazujecie mi, jak dobrze być dzieckiem! Życzę Wam zdrówka i wielu cudownych chwil z okazji Waszego święta.
Zapraszam do wspólnego zaśpiewania piosenki, która przypomni kim dla nas jest Pan Jezus.
https://www.youtube.com/watch?v=7yOJ19pyZMU
Dzisiaj dowiemy się kim była święta Małgorzata Maria Alacoque i jaką tajemnicę przekazał Jej Pan Jezus. Ta tajemnice jest pokazana w bajce dla Was :
https://www.youtube.com/watch?v=G8nOrvLyUIk
Następnie wykonajcie zadania z tematu nr 54.
Na koniec zapraszam Was do modlitwy piosenką, która podpowie jak spotkać się z Jezusem : https://www.youtube.com/watch?v=EMUasvJs-Ec
Wykonane zadanie chętnie obejrzę – kontakt mailowy p.rybinska@gmail.com lub przez Messenger.
Miłej zabawy!
Szczęść Boże!
Paulina Rybińska- Rosiak