Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zdalne naucznie 01-05.06.2020

Piątek 05.06.2020r.

- „Wdech i wydech” – ćwiczenia oddechowe

 Dziecko głęboko wdycha powietrze nosem, rozkładając ręce na boki i przesuwa je do tyłu. Zatrzymuje powietrze na kilka sekund i wydycha, robiąc skłon, pozwalając przez chwilę zwisać rękom bezwładnie. Ćwiczenie powtarzamy trzy razy.

- „Jedzie rowerek na spacerek” – zabaw ruchowa wzmacniająca mięśnie brzucha

- „Sport to zdrowie” – ćwiczenia poranne przy piosenkach

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA     - Skaczemy, biegamy

https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M   - Duży i mały skok

https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ     - Kto jak skacze

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ       - Najpierw skłon

-  Wysłuchanie wiersza M. Dobosz „Sport to zdrowie”.
Sport, to zabawa.
Sport, to bardzo ważna sprawa.
Bo kto sportu nie uprawia,
Zdrowia, siły nie posiada!
Sportów wiele znamy przecież.
Więc do dzieła, drogie dzieci.
Piłka, narty, deskorolka,
To nie ważne!
Ważny ruch jest moi mili,
Byśmy wszyscy zdrowi byli.

-  Rozwiązywanie zagadek :

- Każdy sportowiec marzy o tym,
ażeby zdobyć srebrny lub złoty.

- Szybko po lodzie niosą nas one,
obie do butów są przyczepione.

 - Skaczą, lecą! Co ich niesie w ten przestwór niebieski?
Zamiast skrzydeł u nóg mają przypięte dwie deski.

- Piruety wykonuje po tafli lodowiska,
i wcale się nie lęka że tafla bardzo śliska.

- Między dwiema bramkami bielutkie boisko.
Gra się krążkiem, bo dla piłki jest tutaj zbyt ślisko.

- Taniec jak na scenie, tylko buty nie te.
Tancerze w tym tańcu noszą łyżwy zamiast baletek.

- Zawodnicy na głowy, czepki zakładają.
Rękami i nogami w wodzie poruszają.

- Zawodnicy grając w piłkę, rękami ją odbijają
i wysoko ponad siatką drugiej drużynie podają.

- Skoki, biegi, gimnastyka wspólną nazwę mają.
Jak je wszystkie razem ludzie nazywają?

- „Moja olimpiada” – rysowanie kredkami

Dziecko wybiera swoją ulubioną dyscyplinę sportową i ją rysuje.

- „Głowa -  ramiona” – zabawa ruchowa

Na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=InDTGuZ1Vjk

- „Przeczytaj i przynieś” – zabawa językowa doskonaląca umiejętność czytania

 Rozkładamy karteczki z wyrazami powiązanymi tematycznie ze sportem. Przykładowe wyrazy: piłka, rower, rolki, skakanka, rakietka, tenis, sport, skłon, zawody, wyścig, bramka, boisko, medal, skok, bieganie, pływanie, olimpiada.

Zadaniem dziecka jest odszukanie kartki z konkretnym wyrazem.

- „Ulubione sporty liter” – ćwiczenia grafomotoryczne

Dziecko odczytuje, jakie są ulubione dyscypliny liter, nazywa litery i koloruje obrazki.

„Karta pracy” s.88

Czwartek 04.06.2020r.

- „Glowa, ramiona..” – zabawa ruchowa przy piosence

Na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=InDTGuZ1Vjk

- „Kolorowe rytmy” – zabawa matematyczna doskonaląca spostrzegawczość i myślenie

Z figur geometrycznych układamy rytm np.: zielone koło, dwa żółte prostokąty, trzy zielone kwadraty i znów zielone koło, dwa żółte prostokąty, trzy zielone kwadraty. Zadaniem dziecka jest odtworzenie obok tego samego rytmu ale ze zmianą kolorów. (można na kartce zapisać zmiany kolorów: żółty – niebieski; zielony – czerwony; niebieski – czerwony; czerwony – żółty).

- „Sport to zdrowie” – ćwiczenia poranne

Można wykorzystać piosenki ze strony: https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA  

- „Losowanie – kodowanie” – zabawa matematyczna kształtująca myślenie logiczne 

Pomoce: przygotować cztery pojemniki:  w pierwszym pojemniku kartki z  cyframi od 0 od 9; w drugim pojemniku kolory (w kolorach dostępnych kredek); w trzecim – kształty (kwadrat, prostokąt, trójkąt, koło, trapez, elipsa); w czwartym – strzałki oznaczające wielkość (mała, duża), kartka.

Dziecko losuje z każdego pojemnika po jednej karteczce i przerysowuje symbole w górnej części swojej kartki, oddziela kreską i rysuje pod spodem figury, które są zgodne z zakodowanym w symbolach opisem np.: trzy zielone koła małe itd. Zadanie można powtórzyć, gdy dziecko wylosuje inne karteczki.

- „Zapamiętaj ten rytm” – zabawa matematyczna, doskonalenie umiejętności tworzenia
i przekształcania rytmów oraz kodowania

Pomoce: osiem szarf (kartek) w czterech kolorach (czerwony, żółty, zielony, niebieski).

Rozkładamy szarfy (kartki) w kręgu, żeby dziecko mogło przejść z jednej do drugiej i stanąć w środku niej. Układ powinien zawierać rytm kolorystyczny: czerwona, zielona, żółta, niebieska. Przedstawiamy dziecku zasady np.: w czerwonej szarfie (kartce) robimy trzy przysiady, w zielonej – trzy podskoki, w żółtej – trzy razy klaszczemy, w niebieskiej – robimy obrót.

- „Gimnastyka ważna sprawa” – ćwiczenia gimnastyczne

Na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=qGOkwiobJIE

- „Zakodowane informacje” – kodowanie, „Karty pracy”

Dziecko wykonuje zadanie w „Karcie pracy” s. 56 – 57.

- „Gąsienice Basi” - zabawa ruchowa przy piosence

Piosenka dostępna na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=7F39RfGzqk4

- „Co jest w środku?” – zabawa ćwicząca koncentrację uwagi i skupienie, rozpoznawanie przedmiotu dotykiem

Pomoce: woreczek z drobnymi przedmiotami związanymi ze sportem np.: gwizdek, okulary do pływania, lotka do gry w badmintona, piłka pingpongowa.

Dziecko wkłada rękę do worka i próbuje odgadnąć, co w nim jest za pomocą dotyku.

- „Sam koduję” – zabawa matematyczna

Dziecko, zainspirowane zabawą „Losowanie – kodowanie” może samodzielnie wymyślać kody.

język angielski 

/uploads/5e125d739ee04/pages/18/content//6. 04.06.docx

Środa 03.06.2020r.

- „Kolorowa piłka” – rysowanie kredkami

Dziecko szuka w swoim otoczeniu okrągłych przedmiotów, które może obrysować. Następnie koło ozdabia różnymi wzorami i szlaczkami.  Na koniec liczy, ile kolorów jest na każdej narysowanej piłce.

- „Jedzie rowerek” – zabawa ruchowa wzmacniająca mięśnie brzucha

- „Sport to zdrowie” – ćwiczenia przy muzyce

Ze strony: https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

- „Sporty zespołowe” – rozmowa połączona z zabawą konstrukcyjną i ćwiczeniami oddechowymi

Dziecko wymienia gry zespołowe, próbuje odpowiedzieć na pytanie co jest ważne w tych sportach? (zasady, współpraca, dążenie do wspólnego celu, wspieranie się, gra fair, umiejętności, talent).

Dziecko wykonuje zabawkę – boisko do gry w piłkę. Potrzebne będzie kartonowe pudełko po butach, zielony karton do wyklejenia „murawy”.

Po wykonaniu boiska dziecko zgniata kawałek kartki w małą piłkę i poprzez dmuchanie na piłkę próbuje trafić do bramki.

- „Leżąca ósemka” – zabawa ruchowa

Układamy na podłodze dużą ósemkę ze sznurka, dziecko chodzi po ósemce, uważając, aby nie spaść ze sznurka. Można włączyć swoją ulubioną piosenkę i bawić się z dzieckiem.

- „Sportowe zadania” – pogadanka, „Karty pracy” s.54 – 55

Dziecko próbuje odpowiedzieć na pytanie: jakie zna sporty nie wymagające intensywnego ruchu?

Mogą to być: szachy, łucznictwo, golf, bilard, kręgle, brydż.
Wykonanie zadań w „Kartach pracy”.

- „Głowa, ramiona..” – zabawa ruchowa przy piosence

Można ją znaleźć na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=InDTGuZ1Vjk

- „Moja flaga” – rysowanie z wykorzystaniem szablonów

Pomoce: polowa kartki z bloku, szablony figur geometrycznych, patyczek od szaszłyka, flamastry, klej.

Dziecko odrysowuje ołówkiem figury geometryczne na kartce, komponując z nich dowolne wzory. Następnie rysuje figury po śladzie flamastrem i dowolnie ozdabia. Krótszy bok kartki smaruje klejem
i przykleja na patyczek od szaszłyków.

TEMAT NR 54 Jezu bardzo Cię prosimy, pomóż zmieniać nasze czyny z Was wie gdzie znajduje się najbliższy kościół, jaki ma kolor i kształt. Ten najbliższy kościół to nasza parafia, miejsce, gdzie spotykamy się z Jezusem, modlimy się wspólnie i tam prawdopodobnie przyjmiecie pierwszy raz Komunię świętą.

Następnie wykonajcie zadania z tematu nr 55..

Na koniec zapraszam Was  do modlitwy piosenką, która podpowie jak spotkać się z Jezusem : https://www.youtube.com/watch?v=EMUasvJs-Ec

Wykonane zadanie chętnie obejrzę – kontakt mailowy p.rybinska@gmail.com lub przez Messenger.

Miłej zabawy!

Szczęść Boże!

Paulina Rybińska- Rosiak

Wtorek 02.06.2020r.

- „Jedzie rowerek” – zabawa ruchowa wzmacniająca mięśnie brzucha

Dziecko leży na plecach, unosi w górę nogi i naśladuje pedałowanie, mówiąc: Jedzie rowerek na spacerek, jaki z tyłu ma numerek? Na słowo „numerek” przestaje pedałować i siada po turecku, podaje numerek i liczy (umawiamy się, że numerek nie może być większy od 20).

- „Sport to zdrowie” – ćwiczenia poranne przy muzyce

- „Żaba i żabka” – rozmowa zainspirowana wierszem A. Frączek pt. „Żaba i żabka”

 Krąży żaba po basenie,

Denerwuje się szalenie,

Bo dżentelmen w czepku w kratkę

Chlapie CHLAP! Trenując żabkę,

Pani  w ciasnym kostiumiku

Rusza się jak struś w kurniku,

Szkrab w brodziku dziko hopsa…

To nie żabka! To styl mopsa!

Krąży żaba po basenie,

Denerwuje się szalenie,

Oburzenia nie ukrywa:

- Kto tych ludzi uczył pływać?!

Róbcie tak jak ja! No, gazem!

- Może jednak innym razem

Wysłuchamy Pani rad…

- W słowo jej ratownik wpadł.

- Dzisiaj bowiem, droga pani

Strój ma pani…hm…do bani.

Żaba się zdziwiła tak,

Że a wyjąkała: - Kwak…?

Więc ratownik jej tłumaczy:

- Niechże pani zerknąć raczy,

Wokół pływa ludzi setka…

Tylko pani jest bez czepka!

- Właśnie, właśnie – rzekł ktoś z tłumu.

- I co gorsza, bez kostiumu!

Źródło: Agnieszka Frączek, „Żaba i żabka”[w:] „Książki dla małych i dużych. Wiersze cz.I”, Wilga, Warszawa 2012

Dziecko odpowiada na pytania: Dlaczego żaba była oburzona? Kto zwrócił uwagę żabie? Czego żaba nie założyła?

- „Gimnastyka” – zabawa ruchowa przy piosence

- „Pączek  - bączek” – zabawa dydaktyczna doskonaląca percepcję słuchową

Dziecko podaje wszystkie głoski w nazwie „bączek”, zwracając uwagę na głoskę „ą” i próbuje znaleźć inne wyrazy zawierające tę głoskę. Np.: pączek, kącik, wąsy, wstążka, prąd, cążki, krążek, kąsać, trąbka, trójkąt, mąka.

- „Trąf – trąf” – zabawa językowa

Dziecko uczy się popularnej wyliczanki:

Trąf, trąf, Misia, Bela,

Misia, Kasia, konfacela,

Misia A, misia Be,

Misia, Kasia, konface.

Do zabawy można wykorzystać piłkę, albo innego przedmiotu. W czasie recytacji rymowanki podajemy sobie ten przedmiot.

-„Połącz sylaby” – zabawa dydaktyczna rozwijająca funkcje językowe

Do zabawy potrzebne będą kartoniki z sylabami, zadaniem dziecka jest połączenie sylab tak, aby powstały wyrazy.  Oto przykładowe wyrazy: bą – bel, trą – ba, mą – ka, ką – piel, łą – ka, flą – dra,
gąs – ka, gąb – ka, ką – cik, są – siad, wą – sy, żą –dło.

Na koniec dziecko wykonuje zadanie w Kartach pracy s. 52 – 53.

- „Gimnastyka ważna sprawa” –

Na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=qGOkwiobJIE

- „Gdzie się skryła żabka? ”- zabawa typu „ciepło – zimno” z wykorzystaniem figurki żaby

Dziecko szuka figurki, kierując się podpowiedziami. Po odnalezieniu figurki, dziecko opisuje jej położenie, stosując określenia: na prawo od, pod, za itp.

- „Głowa, ramiona” – zabawa ruchowa przy piosence

język angielski

/uploads/5e125d739ee04/pages/18/content//6 02.06.docx

Poniedziałek 1.06.2020r.

Z okazji Dnia Dziecka życzymy

zarówno dzieciom, jak i rodzicom

wielu wspólnych, radosnych chwil.

Niech każdy dzień będzie wspaniałą przygodą

Poniedziałek 01.06.2020r.

- „Głowa – ramiona”- zabawa ruchowa przy piosence

Na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=InDTGuZ1Vjk

- „Wdech i wydech” – ćwiczenia oddechowe.

Dziecko głęboko wdycha powietrze nosem, rozkładając ręce na boki i przesuwa je do tyłu. Zatrzymuje powietrze na kilka sekund i wydycha, robiąc skłon, pozwalając przez chwilę zwisać rękom bezwładnie. Ćwiczenie powtarzamy trzy razy.

- „Sportowe czasopisma” – oglądanie czasopism o tematyce sportowej.

- „Sport to zdrowie” – ćwiczenia

Można wykorzystać do ćwiczeń piosenek ze stron: https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA    - Skaczemy, biegamy

https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M  - Duży i mały skok

- „Jakie sporty znamy? – rozmowa kierowana na temat różnych dyscyplin sportowych.

Do rozmowy można wykorzystać przedmioty takie jak: skakankę, okulary lub maskę do pływania, piłkę lub inny przedmiot związany ze sportem. Dziecko próbuje odpowiedzieć na pytanie, co te przedmioty mają ze sobą wspólnego.

 - „Sport to zdrowie” – ćwiczenia

Do wykorzystania: Kto jak skacze - https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

- „Nasz wolny czas” – pogadanka.

Dziecko próbuje odpowiedzieć na pytanie: Co to jest wolny czas? Jak można go spędzać?

A teraz mam dla wszystkich niespodziankę.

Zapraszam na wystawę na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=nQYlwWmrAWA

Żywe dinozaury w Muzeum Ziemihttps://www.youtube.com/watch?v=Aenji6jQljE

Na wirtualną wycieczkę do Muzeum Lalek w Pilznie:

http://muzeumlalek.pl/spacer/muzeum_lalek_pilzno.html

- „Sport to zdrowie” – ćwiczenia

Do wykorzystania: Równowaga - https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo

Skłon - https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

– 01.06.2020

TEMAT NR 54 Jezu bardzo Cię prosimy, pomóż zmieniać nasze czyny

Kochane dzieci cieszę się, że jesteście i na każdych zajęciach pokazujecie mi, jak dobrze być dzieckiem! Życzę Wam zdrówka i wielu cudownych chwil z okazji Waszego święta.

Zapraszam do wspólnego zaśpiewania piosenki, która przypomni kim dla nas jest Pan Jezus.

https://www.youtube.com/watch?v=7yOJ19pyZMU

Dzisiaj dowiemy się kim była święta Małgorzata Maria Alacoque i jaką tajemnicę przekazał Jej Pan Jezus. Ta tajemnice jest pokazana w bajce dla Was :

https://www.youtube.com/watch?v=G8nOrvLyUIk

Następnie wykonajcie zadania z tematu nr 54.

Na koniec zapraszam Was  do modlitwy piosenką, która podpowie jak spotkać się z Jezusem : https://www.youtube.com/watch?v=EMUasvJs-Ec

Wykonane zadanie chętnie obejrzę – kontakt mailowy p.rybinska@gmail.com lub przez Messenger.

Miłej zabawy!

Szczęść Boże!

Paulina Rybińska- Rosiak