Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zdalne naucznie 01-05.06.2020

Piątek 05.06.2020r.
Temat dnia: „Kuchnia malucha”
• „Marmurowe posągi” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa . Rodzic,
grając na tamburynie, bębenku lub innym dostępnym w domu instrumencie,
wyznacza dziecku tempo poruszania się: szybkie lub wolne . Na pauzę dziecko
tworzy rzeźbę-posąg . Rodzic jest artystą i może zmieniać ułożenie rzeźby .
Dźwięk instrumentu ponownie wprawia „posąg” w ruch .

• „Smakołyki z różnych stron świata” – dzisiaj proponuję państwu
przygotowanie potraw z różnych kuchni świata, np. indyjskiej, greckiej
i włoskiej. Rodzic prezentuje dziecku przepisy na wybrane danie . Po
przeczytaniu składników dziecko spośród zgromadzonych produktów lub
półproduktów wybiera potrzebne do ich potrawy, a następnie pod okiem rodzica
przystępuje do działania . Gotowe smakołyki degustują przy wspólnym stole
i określają ich smak . Mam nadzieję, że wspólne przygotowanie potraw sprawi
dzieciom i państwu wiele radości.
Przykładowe dania to:
"Indyjskie naleśniki kokosowe z bananami"
Składniki: gotowe naleśniki usmażone z mlekiem kokosowym zamiast
krowiego, banany, sok z cytryny, wiórki kokosowe, odrobina cukru pudru
do nadzienia . Banany należy obrać, drobno pokroić, skropić sokiem z cytryny
i dołożyć odrobinę cukru pudru i wiórek . Wszystko wymieszać . Naleśniki
posmarować nadzieniem i zwinąć w rulon . Przed podaniem można je krótko
zapiec .
"Włoska pizza"
Składniki: gotowe podkłady oraz dowolne składniki, np. ser, kawałki szynki,
sos. Gotowy spód pizzy należy posmarować sosem i ułożyć dodatki . Pizzę
przed podaniem należy upiec w kuchni tak, aby była gorąca .
"Grecki deser"
Składniki: jogurt naturalny, płynny miód, cynamon, migdały . Należy włożyć
do miski wszystkie składniki i wymieszać . Przelać deser do miseczek i wstawić
do lodówki, by się schłodził . Przed podaniem posypać cynamonem .
Przepisy można modyfikować wg własnych pomysłów i możliwości.
Do wspólnego kucharzenia można również wykorzystać sprawdzony, domowy
przepis na ulubione danie kuchni świata ( np. spaghetti) lub wybrać przepis
z książki kucharskiej.
• „Włoska pizza” – ćwiczenie sprawności manualnej na karcie pracy,
rysowanie ołówkiem wykropkowanego wzoru, kolorowanie . Dziecko rysuje
kształt pizzy po śladzie, łącząc kropki . Kiedy wykona tę część pracy, rodzic
pyta, z jakich produktów powstała ta pizza . Dziecko może
opowiedzieć, jaką pizzę lubi najbardziej . Na zakończenie dziecko koloruje cały
obrazek, może również dorysować ulubione przez siebie dodatki na pizzy.
„Karty pracy” – karta 58.
• „Talerze” – zabawa logorytmiczna . Dzieci klaszczą, tupią i uderzają rękami
na zmianę o kolana podczas recytowania rymowanki:
Bum-ta-ram, bum-ta-ram, (rytm ćwierćnutowy)
na talerzach pięknie gram! (rytm ósemkowy)
• „Zapachy z różnych stron świata”- zabawa ćwicząca zmysł powonienia. Do
słoiczków lub innych pojemniczków możemy wsypać ziarna kawy, kakao,
cynamon, skórkę pomarańczy, liście mięty lub bazylii i inne dostępne w domu
przyprawy. Dobrze, żeby pojemniki nie były przezroczyste – wtedy dziecko
naprawdę skupi się na zapachu. Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat jego
odczuć dotyczących zapachów przypraw oraz możliwości wykorzystania ich
w kuchni. Dziecko może podzielić słoiczki na te, które pachną dla niego ładnie
lub nieprzyjemnie.

Czwartek 04.06.2020r.
Temat dnia: „Przyjaciele”

• „Dwaj przyjaciele”
– wysłuchanie opowiadania H . Bechlerowej będącego
punktem wyjścia do rozmowy o przyjaźni. Rodzic czyta opowiadanie: „Dwaj
przyjaciele”
"Dwaj przyjaciele" - autor: Helena Bechlerowa
"Kaczorek Kwak bardzo chciał mieć przyjaciela. – A jaki ma być ten twój
przyjaciel? – pyta ciekawie kogucik Filon. – Wierny. To musi być najwierniejszy
przyjaciel. – Nie wiem, co to znaczy „wierny”, wytłumacz mi – prosił Filon. –
Wierny, to znaczy, że jak mnie napadnie wilk, to przyjaciel mnie obroni. – A
jeżeli jego napadnie wilk albo inny zwierz? – To ja go wtedy obronię. Kogucik
zamyślił się. – To ja będę twoim przyjacielem, chcesz? – Chcę. I nie opuścisz
mnie nigdy? – Nigdy! A jeżeli znajdę smacznego robaczka w wodzie, to ci dam.
– A ja gdy znajdę ziarenko w ziemi lepsze od innych, to na pewno będzie dla
ciebie. Wzięli się pod skrzydła i wszędzie chodzili razem. Cokolwiek kogucik
powiedział, kaczorek mu zaraz przytakiwał: – Tak, tak, tak! – Nigdy się nie
rozłączymy? – pytał Filon. – Nigdy! – odpowiadał kaczorek. – Nigdy! –
powtarzał kogucik. Jednego ranka, trzymając się pod skrzydełka, opowiadali
sobie rożne ciekawe historie. A tu wyrwał się z budy Fik. Zaszczekał, zawarczał i
goni przyjaciół, aż biało na drodze od kurzu! Pędził ich drogą, pędził ich łąką,
aż nad staw. Kwak pierwszy zobaczył wodę. – Ratujmy się – krzyknął i chlup! do
wody. A kogucik? Kogucik pływać nie umiał. Dopadł go Fik, potarmosił mu
skrzydła, nastraszył szczekaniem i wrócił do budy. Kwak już wyszedł z wody i
otrzepał pióra. – Ach, kaczorku kochany, przed wilkiem miałeś mnie bronić –
skarżył się kogucik. Zawstydził się Kwak. – Tak, tchórz jestem. Ale bo też ten Fik
szalał tak, że zupełnie głowę straciłem! Ale na drugi raz będzie inaczej. Na
drugi raz Fik wyglądał z budy, patrzył na kury i kurczaki i mruczał zły: –
Kwacze to, gdacze, rozumu za grosz nie ma! Przepędzę! A właśnie Kwak i Filon
przechadzali się w wielkiej przyjaźni. Puścił się za nimi Fik. Kurz się wzbił do
góry, frunęło do góry kogucie pióro, kaczorek trzepotał skrzydłami i uciekał. Ale
na krótkich nóżkach niedaleko uciekł. Kogucik dopadł płotu. – Ratujmy się! –
krzyknął i już był na płocie. Z płotu skoczył na dach szopy. Tu Fik go nigdy nie
doścignie. A Kaczorek? Kaczorek nie umiał fruwać na płot. Za- pędził go Fik aż
w pokrzywy, nastraszył i wrócił zziajany do budy. Kogucik sfrunął z dachu.
Kaczorek pokiwał głową. – Przed wilkiem miałeś mnie ratować, a tymczasem…
– Ach, bo ten Fik takie szalone psisko! Tyle hałasu narobił, aż straciłem głowę!
Ale na drugi raz… Na drugi raz może Kwak nie ucieknie do wody, może
Kogucik nie frunie na dach."

Rozmowa z dzieckiem na temat treści opowiadania:
Po wysłuchaniu opowiadania dziecko z pomocą rodzica ocenia zachowanie
przyjaciół i próbuje odpowiedzieć na pytanie: Czym jest przyjaźń? Po części
literackiej rodzic może zgromadzić domowe książeczki dla dzieci z bajkowymi
postaciami . Zadaniem dziecka będzie wskazanie par przyjaciół z literatury, np.
pszczółka Maja i Gucio, Jaś i Małgosia, Kopciuszek i Książe, Babcia
i Czerwony Kapturek, Piękna i Bestia itp .

• „Taniec z misiem” – pląsy przy dowolnej muzyce tanecznej z misiami . Rodzic
daje dziecku misia, który chciałyby się nauczyć tańczyć . Prosi, by dziecko
przywitało się z pluszowym przyjacielem, przedstawiło się i zaprosiło misia do
tańca . Prowadzący rodzic na początku pokazuje różne ruchy w tempie
dopasowanym do muzyki: podskoki, falowanie, obroty, podnoszenie i
opuszczanie maskotek, a dziecko wraz z misiem je naśladują . Później kroki
zależą od inwencji dziecka . Na koniec dziecko może zaprezentować, jak tańczy
jego pluszowy przyjaciel . Źródło tanecznej muzyki dla dzieci HIT Dziecięce
Przeboje - Przedszkolna Dyskoteka / Polskie piosenki dla dzieci YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=L-NgEPc35Io
• „Masażyk misia” – zabawa relaksacyjna . Po wyczerpującym tańcu dziecko
kładzie swojego misia na podłodze i wykonuje mu masażyk . Rodzic mówi,
którą część ciała masujemy misiowi, i zwraca uwagę na delikatny dotyk .
Zabawie może towarzyszyć muzyka relaksacyjna pod podanym linkiem źródło
YouTube Muzyka do usypiania dzieci - relax, sen, wyciszenie
https://www.youtube.com/watch?v=Y2qzY9Y0ONQ

• „Ja i mój przyjaciel” – rysowanie portretów kredą na chodniku lub patykiem
po udeptanym piasku . Zanim dziecko zacznie rysować, rodzic prosi, by
pokazało po kolei wszystkie części głowy: oczy, brwi, nos, usta, uszy, włosy .
Zwraca uwagę na ich indywidualny wygląd: kolor, długość oraz na
rozmieszczenie części, np. nos jest na środku, usta są pod nim . Wyjaśnia
również, na czym polega malowanie portretu – jest to obraz ludzkiej postaci.
Następnie prosi, aby dziecko wzięło do ręki kredę i narysowało portret swojego
przyjaciela - ulubionego kolegi ( w razie niepogody portrety rysujemy w domu
kredkami na kartonie).

język angielski

/uploads/5e125d739ee04/pages/15/content//3 04.06.docx
Środa 03.06.2020r.

Temat dnia: „Ulubione zabawki”

• „Magiczne pudełka” – zabawa naśladowcza . Dziecko na dźwięk tamburyna
(rodzic potrząsa instrumentem) klękają, opierając głowy o podłogę – zamienia
się w magiczne pudełko . Prowadzący mówi: Z magicznego pudełka
wychodzi… np. miś, lalka, samochód . Zadaniem dziecka jest naśladowanie
ruchem wymienionych przez nauczyciela zabawek . Kolejny dźwięk tamburyna
jest sygnałem do przyjęcia pozycji magicznego pudełka .

„Magiczny worek z zabawkami” – zabawa dydaktyczna . Dziecko siedzi na
dywanie . Na środku stoi worek lub pudło napełnione znanymi dziecku
zabawkami. Rodzic mówi: "Urządzimy zgadywanki. W worku są Twoje
zabawki. Odgadnij, jakie. Ale uwaga!  Twoim przewodnikiem będą tylko dłonie,
bo oczy zasłonię chustą. Zobaczymy, czy rozpoznasz zabawkę,
dotykając ją dłońmi. Uwaga, rodzic kieruje przebiegiem zajęcia,
pomaga dziecku. Jeśli dziecko nie  może odgadnąć nazwy przedmiotu, może go
opisywać . Za każdą poprawną odpowiedź można przyznawać dziecku punkt-
nagrodę np. naklejkę, serduszko itp. a na koniec dziecko może policzyć zdobyte
punkty. Zabawę można zakończyć projekcją filmu o ulubionych zabawach i
zabawkach, pod podanym linkiem:
Źródło YouTube Maks i Ruby / Maks
Ulubione Zabawki https://www.youtube.com/watch?v=0qkQm43TsWs


• „Kolorowe zabawki” – zabawa ruchowa przy muzyce. Rodzic pokazuje tarcze-
kartony w czterech kolorach . Każdemu kolorowi przypisana jest nazwa
zabawki : niebieskie tarcza - dziecko udaje samochód, czerwona tarcza –
lalka z parasolem, żółta– piłka, zielone – dobosz z bębenkiem . Prowadzący ma po
jednej tarczy każdego koloru . Gdy podniesie tarczę niebieską, dzieci-
„samochody” jeżdżą . Gdy rodzic pokaże tarczę czerwoną, dzieci udają że
spacerują trzymając nad głowami parasolki . Dzieci uważnie spoglądają na
rodzica i odpowiednio reagują na zmianę koloru . Tarcze żółte – skaczą obunóż,
tarcza zielona - maszerują i udają że grają na bębenku .
Zabawie towarzyszy dowolna muzyka .

• „Moje zabawki” – ćwiczenie spostrzegawczości, uzupełnianie obrazka na
karcie pracy o brakujące elementy i kolorowanie go zgodnie ze wzorem . Rodzic
prosi, żeby dzieci przygotowały sobie naklejki z kart pracy przedstawiające
fragmenty zabawek z pokoju dziecięcego . Dzieci przyglądają się obrazkowi i
próbują dopasować naklejki do ilustracji na karcie pracy . Kiedy uda im się
wykonać zadanie, kolorują zabawki według wzoru podanego na naklejce .
Pozostałą część ilustracji mogą pokolorować według własnego pomysłu .
„Karta pracy” – karta 57

• „Rozrzucone zabawki” – zabawa ruchowa z elementem pochylania się i
kucania . W pokoju są porozrzucane zabawki . Zadaniem dzieci jest je
sprzątnąć. Kiedy słyszą uderzanie w trójkąt, bębenek lub inny instrument
pochylają się, zbierając zabawki . Gdy rodzic przestaje grać, dzieci kucają i
odpoczywają po wykonanej pracy.

 

Wtorek 02.06.2020r.

Temat dnia: „Lubimy się bawić”

„Razem” – wysłuchanie wiersza M . Strzałkowskiej i rozmowa na jego temat .
Zachęcamy dziecko do rozmowy na temat jego upodobań dotyczących zabaw i
wykorzystywania wolnego czasu. Rodzic lub inna osoba czyta dziecku  głośno wiersz„Razem” M. Strzałkowskiej:
Jak to miło z kimś się bawić!
Ada z Tomkiem w piłkę grają,
kopią, łapią i rzucają
i chwytają, i turlają…
Kto zamieszka w pięknym zamku?
Król? Smok? Wróżka? Zobaczymy…
To na razie wielki sekret -
sekret Hani i Martyny.
Staś i Ela na huśtawce
lecą w kosmos w wyobraźni…
Jak to miło z kimś się bawić!
Jak to dobrze się przyjaźnić!

Po przeczytaniu wiersza zachęcamy dziecko do odpowiedzi na pytania:

– Powiedz, w co się bawiły dzieci w wierszu?
– Co robił Adam z Tomkiem?
- Kto miał sekret?
- W co jeszcze bawiły się dzieci?
– Czy Ty lubisz chodzić na plac zabaw? Czy lubisz bawić się tam z innymi dziećmi?
- W co Ty lubisz się bawić?

Rodzic, osoba rozmawiająca z dzieckiem, może powiedzieć dziecku, w co lubił bawić się jak on  był dzieckiem.

„Co lubią dzieci?” – praca plastyczna wykonana techniką kolażu (potrzebne materiały: kolorowe gazety, reklamy, nożyczki, arkusz szarego lub białego papieru, klej).
Rodzic: Za chwilę będziemy łączyć różne papiery, gazety, zdjęcia i obrazki w jednej pracy.
To będzie kolaż. Zachęca dzieci do stworzenia wspólnego kolażu pt. Co lubią
dzieci? W tym celu dzieci wyszukują w czasopismach i gazetkach reklamowych
obrazki, które mogą odpowiadać na powyższe pytanie, wskazując ulubioną ich
zabawę lub rzecz i wydzierają je lub wycinają samodzielnie lub z pomocą
rodzica. Po zakończeniu pracy rodzic zachęca do przyklejenia poszczególnych
elementów kolażu na dużym arkuszu szarego papieru oraz umieszczenia na nim
drobnych ulubionych przedmiotów dzieci tj. zabawek z jajek niespodzianek czy
małych klocków. Zawiesza pracę w widocznym miejscu i dokleja podpis „Co
lubią dzieci”. Wszyscy domownicy podziwiają stworzone dzieło.


• „Dziecięce zabawy” – zabawy przy muzyce. Dzieci maszerują przy
akompaniamencie dowolnej ulubionej muzyki. Na przerwę w muzyce
zatrzymują się i wykonują polecenie rodzica: naśladują ruchem jakąś zabawę
dziecięcą, np. skaczą na skakance, odbijają piłkę, budują zamek z klocków, jadą
na rowerze, chodzą jak laleczki, itp.

Zajęcia dodatkowe:
„Czyj to kolor?” – zabawy w domu lub ogrodzie z chustą animacyjną
(wykorzystujemy dostępną w domu dużą, kolorową apaszkę lub ręcznik czy
kocyk). Rodzic gromadzi dzieci wokół rozłożonej chusty animacyjnej . Przed
rozpoczęciem zabawy prowadzący prosi o wskazanie przez dzieci na chuście
wymienionego koloru, by się upewnić, czy dzieci trafnie rozpoznają barwy .
Proponuje kilka wspólnych zabaw:
1 . „Wycieczka” – rodzic: uczestnicy trzymają za uchwyty naprężoną chustę na
wysokości pasa. Śpiewając: ,,Hej, ho, hej, ho, do pracy by się szło…”-
maszerują w jednym kierunku, następnie zatrzymują się i rytmicznie przekazują
sobie chustę w prawą stronę. Po pewnym czasie następuje zmiana i chusta
wędruje w lewą stronę.
2 . „Wybrany kolor” – rodzic: Oto jedna z Waszych ulubionych piosenek
(Rodzic włącza ulubioną przez dziecko piosenkę)… Kiedy ją usłyszycie,
możecie tańczyć wokół chusty. Gdy muzyka ucichnie, wskazany przeze mnie
kolor powie Wam, gdzie macie stanąć. Zaczynamy!
3 . „Wędrująca piłka” – rodzic: Każdy z nas siedzi przy brzegu chusty w takiej
odległości od siebie, by można się było dotknąć. Kiedy zacznie grać muzyka,
przekazujemy sobie piłkę z ręki do ręki. Kiedy muzyka ucichnie, krzyknę nazwę
jakiegoś koloru występującego.

---------------------------------------------------

Wita was słoneczny ranek,
tyle dzisiaj niespodzianek,
tyle przygód czeka Was.
Pierwszy czerwca! Wstawać czas!
Dzisiaj święto wszystkich dzieci –
to szczególny dla Was dzień.
Jasne złote słonko świeci,
spoza chmur uśmiecha się.
Dzisiaj święto wszystkich dzieci
Niech Wam pięknie słońce świeci
Oj! Jak ptaki dziś śpiewają
Tak życzenia Wam składają.
Moc gorących życzeń i tysiące buziaków
w DNIU 1 CZERWCA dla wszystkich DZIECIAKÓW
język angielski

/uploads/5e125d739ee04/pages/15/content//3.02.06.docx
Poniedziałek 1.06.2020r.
Temat dnia: „Dzień dziecka – dzieci z różnych stron świata”

• „Na całym świecie są dzieci” – słuchanie krótkich fragmentów wypowiedzi w obcych językach . Dzieci słuchają krótkich nagrań mowy lub piosenek w językach z różnych kontynentów . Jeśli słowa są proste, mogą spróbować je powtórzyć . Źródło: Disney Film Kraina lodu – Mam tę moc  YouTube https://www.youtube.com/watch?v=QX8b3e-x434

• „Jak miło Cię widzieć” – scenki dramowe z wykorzystaniem sylwet . Rodzic pyta dzieci, o czym mogłyby porozmawiać ze sobą dzieci z różnych stron świata, gdyby się spotkały i znały wspólny język lub w co mogłyby się pobawić. Namawia dzieci do przedstawienia krótkich scenek z użyciem sylwet lub zabawek, lalek. Aranżuje miejsce do odgrywania scenek . Zachęca również do zabawy w porozumiewanie się „językiem jumbo, jumbo” bazującym na wskazanych dwóch słowach oraz mimice lub wymyślaniu przez dzieci innych języków .

• „Afrykański taniec” – improwizacja ruchowa przy akompaniamencie bębenka . Przed rozpoczęciem zabawy rodzic opowiada dzieciom o tańcach plemiennych często wykonywanych dookoła ogniska . Rodzic porusza się po okręgu, gra na bębenku dowolny rytm, do którego improwizuje taniec afrykański . Dzieci naśladują ruchy prowadzącego i wydają krótkie okrzyki . Po pewnym czasie wszyscy zatrzymują się i siadają  na podłodze . Rodzic zachęca dzieci do indywidualnych występów, do zaprezentowania swojego tańca. Wszystkie popisy są nagradzane brawami . 

• „Zgadnij, o kim opowiadam” – zabawa rozwijająca myślenie . Rodzic zaprasza dzieci na dywan, ma przed sobą sylwety-obrazki dzieci z różnych kontynentów . Prowadzący opisuje jedno dziecko z sylwety . Zaczyna od cech najogólniejszych, potem przechodzi do najbardziej szczegółowych, jasno precyzujących, o kim mówi . Co chwilę pyta, czy dzieci wiedzą, o kim opowiada . Zadaniem dzieci jest odgadnięcie, kogo opisuje, i wskazanie właściwej sylwety . Uwaga! Kiedy dzieci będą wiedziały, na czym polega zabawa, same mogą ją poprowadzić . Zabawę można zakończyć rozmową o prawach dzieci, tolerancji, i szacunku do innych. Można wykorzystać kolorowanki pod podanym linkiem Źródło: dzidziusiowo.pl  https://dzidziusiowo.pl/dla-dzieci/kolorowanki/dzieci-swiata  

 • „Dzieci” – zabawa logorytmiczna . Rodzic recytuje rymowankę w równym rytmie: Żółte, białe i brązowe: buzie ładne, kolorowe. Rodzic narzuca kilka pierwszych schematów rytmicznych recytowania rymowanki. Następnie zachęca dzieci do wymyślania własnych rytmów .