Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zdalne nauczanie 20 - 24.04.2020

Piątek 24.04.2020r.

  • „Bawimy się gazetami” – ćwiczenia poranne
  • „Dźwięki urządzeń” – zagadki słuchowe i ćwiczenia artykulacyjne

Jakie urządzenia wydają takie dźwięki?

Źródło:  https://www.youtube.com/watch?v=hH-86dQWbpE   https://www.youtube.com/watch?v=fqgVim4dy8A

https://www.youtube.com/watch?v=mvM2eyk1frk

Dziecko naśladuje urządzenia (można użyć obrazków różnych urządzeń): trr, drr, dryń, dryń, pik, pik, klik, klik, sz, sz. Zwracamy uwagę na dokładną artykulację.

  • „Rymowanki żyrafki Agatki” – tworzenie rymujących się par obrazków

Należy przygotować obrazki, których nazwy rozpoczynają się głoską „ż”. Przykładowe pary: żarówka – mrówka, żyrafa – szafa, żabka – babka, żaglówka – stalówka, żołnierz – kołnierz, żubr – bóbr.

  • „Dyktando słuchowe” – oznaczenie miejsca występowania głoski „ż”

Przygotować: paski papieru, litery „ż”.
Rodzic rozkłada paski, następnie wypowiada słowo, w którym występuje głoska „ż”. Zadaniem dziecka jest położenie litery „ż” na początku lub na środku paska, w zależności od miejsca głoski „ż”  w podanym słowie.
Przykładowe słowa z głoską „ż” w nagłosie: żyrafa, żaba, żonkil, Żaneta, żubr, żuk, żuraw, żywopłot,  żelazko, żakiet, żółty;

z głoską „ż” w śródgłosie: nożyczki, jeże, mrożonka, leżak, beżowy, nosorożec, bażant, wyżeł, Bożena, noże, kożuch, wieża.

  • „Piloty do telewizora” – utrwalenie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 16

Do przygotowania: sylwety 3 telewizorów, na których znajdują się liczby 8, 10, 16; sylwety pilotów do telewizora z zapisami (tyle pilotów ile zapisów)10 + 6 =; 4 + 4 =; 7 + 1 =; 16 – 6 =; 5 + 3 =; 16 + 0 =;
10 – 2 =;  fasolki.

Rodzic rozkłada telewizory i piloty. Zadaniem dziecka jest odczytać zapisy, policzyć na fasolkach,
a następnie przyporządkować pilot do telewizora. 

  • Ćwiczenia gimnastyczne

Zapraszam do wspólnej gimnastyki: https://www.youtube.com/watch?v=O3FDSNofFXI

  • „Stopklatka” – zabawa dramowa

Dziecko wybiera temat zabawy, którym będzie zwiedzanie studiów w telewizji (studio sportowe, kulinarne, pogodowe, muzyczne) Biega swobodnie, na hasło Stopklatka przyjmuje nieruchomą pozycję  w ten sposób, by jego ciało ułożone było zgodnie z wcześniej wybranym tematem (sportowcy, kucharze, dziennikarze, muzycy).

  • „Literowa telewizja” – czytanie wyrazów jedno-, dwu- i trzysylabowych, segregowanie ich.

Do przygotowania: wyrazy jednosylabowe: gra, kod, link, film; wyrazy dwusylabowe: radio, tablet, smartfon, program, laptop; wyrazy trzysylabowe: komputer, telefon, gazeta, antena, internet.

Zadaniem dziecka jest odczytanie wyrazów, podzielenie na sylaby, posegregowanie ich.

  • „Ruch łagodzi stres” – zabawa taneczna

Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=TXH3VKfvenI

 

Teatr Pinokio z Łodzi zaprasza na słuchowiska. Jesteś zainteresowany możesz skorzystać, wejdź na stronę: https://www.youtube.com/watch?v=TXH3VKfvenI

 

 

 

ZADANIE DODATKOWE:

  • „Piloty do telewizora” – utrwalenie dodawania i odejmowania w zakresie 10

Na sylwetach telewizorów zapisujemy liczby 2, 5, 10.

Na pilotach zapisujemy: 10 – 5 =, 2 + 3 =, 5 + 5 =, 10 + 0 =, 10 – 8 =, 1 + 1 =.

Dziecko wykonuje zadania, jak we wcześniejszym opisie.

 

Czwartek 23.04.2020r.

  • Bawimy się gazetami” – ćwiczenia poranne
  • „Komputerowy obraz” – zabawa dydaktyczna rozwijająca percepcję wzrokową.

Dziecko otrzymuje kartkę z narysowanymi przecinającymi się liniami poziomymi i pionowymi.

Zadaniem dziecka jest pokolorowanie kwadracików według wzoru.

 

 

Do zabawy z kodowaniem zapraszam na stronę: kodowanie na dywanie Anna Świć

 

 

  • „Kolekcja gier komputerowych” – poznanie liczby 16

Dziecko podaje swoje ulubione gry komputerowe. Krótka rozmowa na temat gier. Na płytach CD( płyty można zastąpić czymś innym) można nakleić różne sylwety – samochodu, krasnoluda, książki, innych postaci bajkowych. Dziecko przelicza zbiór płyt (jest ich 15), wskazuje co przedstawia płyta czwarta, dziesiąta, piętnasta. Następnie dokładamy do zbioru jeszcze jedną płytę i dziecko przelicza cały zbiór (16).

Dzieci pokazują liczbę 16 na różne sposoby:  klaszczą, skaczą, wykonują przysiady itp.

Wykonanie zadań w Kartach pracy s. 9 i s.90. (

  • „W sieci” – zabawa bieżna
  • „Telewizor” – praca plastyczno – techniczna

Wykonanie pracy z pudełek według własnego pomysłu.

  • „Dawniej i dziś” – zabawa dydaktyczna.

Potrzebne środki: obrazki przedstawiające telefon stacjonarny, telefon komórkowy,  komputer, laptop, kalkulator, telewizor z kineskopem, telewizor z płaskim ekranem, liczydła, listy, maszyna do pisania.

Zapoznanie dziecka ze współczesnymi urządzeniami elektronicznymi: telefon komórkowy, laptop, radio, telewizor, komputer. Dziecko zastanawia się,  jak kiedyś przekazywano sobie informacje (listy, telefon stacjonarny, maszyna do pisania). Określenie różnic i podobieństw między tymi przedmiotami.

 

język angielski /uploads/5e125d739ee04/pages/18/content//6 latki- 23.04.doc

Środa 22.04.2020r.

ŚWIATOWY DZIEŃ ZIEMI

Aby uczcić ten Dzień zapraszamy wszystkie dzieci z grupy „Motylki” do wykonania zwierzątka
z surowców wtórnych. Nie podajemy opisu wykonania. Każde dziecko wymyśla samo, jakie i z czego będzie jego zwierzątko. Udanej zabawy (Rodzice proszeni o pomoc).

  • „Bawimy się gazetami” – ćwiczenia poranne.
  • „Głuchy telefon” – zabawa słuchowa.
  • „Rozmowa telefoniczna” – prowadzenie mowy dialogowej.
  • „Telewizor” – słuchanie wiersza Stanisława Grochowiaka

                                                                               Telewizor

Z telewizorem trzeba rozważnie,
Wybierać to, co naprawdę uczy.
Albo to, co śmieszy.
Masz bowiem w sobie własny ekran: wyobraźnię,
I ją to właśnie uczyń
Czarodziejką zwykłych rzeczy.

Dzbanek na stole, co światłami pryska,
Autobus w deszczu, lśniący niby okoń,
Smuga, którą zwełnia w niebie odrzutowiec…
To są również filmy, dziwne widowiska,
Naciesz nimi oko,
Innym to powiedz.

Jedni cię obśmieją: Sam widziałem… eee tam”.
Inni się zadziwią: „On chyba poeta”.
A tyś po prostu fajny jest chłopaczek,
Co lubi trochę mądrzej niż inni popatrzeć.

Źródło: https://www.partykula.pl/telewizor-stanislawa-grochowiaka/

Rozmowa na temat treści wiersza: O czym był wiersz? Do kogo były kierowane słowa wiersza? Jakiej rady udziela autor wiersza? Przed czym ostrzega? Co to jest wyobraźnia? Czy telewizja może zastąpić wyobraźnię? Jak należy traktować telewizję?

  • „Ziemia to wyspa zielona” – zabawa przy piosence

Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=-ZQTnkXpcCA

  • „Ekologiczny dom” – bajka

Źródło na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs

Po obejrzeniu bajki proszę o wykonanie do niej ilustracji.

  • „Dbaj o ziemię” – nauka piosenki

Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=S-AdnBeh7W4


Piosenka: DBAJ O ZIEMIĘ

Ref:  Zbieraj, zbieraj pomalutku i namawiaj innych też.
         Zbieraj, zbieraj i bądź EKO, bo to jest cudowna rzecz
I. Ekologia to jest to, każdy może poznać ją.
    Ekologia sprawia że, każdy z nas żyć zdrowo chce.
    Odpadami nazywamy, każdą niepotrzebną rzecz.
    Wszystkie śmieci wyrzucamy, tam gdzie miejsce na nie jest.
Ref: Zbieraj, zbieraj pomalutku…
II. Czy już wiecie co to da, kiedy będzie dużo nas.
    Liczy się najmniejszy gest, każdy gest to już coś jest.
    Zbieraj z klasą, dbaj o Ziemię, a przekonasz szybko się,
    Jak to dobrze, kiedy mamy taki fajny, dobry cel.
Ref:  Zbieraj, zbieraj pomalutku…
III. Gdy komputer stary jest, co z nim zrobić dobrze wiesz.
     Do elektrośmieci więc, musi znaleźć miejsce się.
     Takie miejsce, w którym graty nie wyrządzą Ziemi zła.
     Oddaj go tam z rodzicami, ładny prezent Ziemi dasz.
Ref:   Zbieraj, zbieraj pomalutku….   

  • „Maszt telewizyjny” – rozmowa na temat anteny telewizyjnej, jej budowy, zabawy konstrukcyjne.

Konstruowanie anteny z klocków.

 

 

Wtorek 21.04.2020r.

  • „Bawimy się gazetami” – ćwiczenia poranne.
  • „Jaką liczbę wskazuje komputer?” – zabawa matematyczna, kodowanie i dekodowanie, dodawanie w zakresie 15.

Dziecko otrzymuje kartkę A4  – to monitor komputera, rodzic na swoim komputerze (kartce) prezentuje kod z kartoników i cyfr (można napisać na swojej kartce). Może być np. taki:

      
  1  kwadrat                  2  trójkąt                 3 koło

Dziecko na swoim „monitorze” układa figury geometryczne zgodnie z podanym kodem (jeden kwadrat, dwa trójkąty, trzy koła). Na pytanie, jaką liczbę pokazał komputer, dziecko zamiast odpowiedzi układa na monitorze cyfrę 6. Należy sprawdzić poprawność szyfru, a następnie zmienić zadanie, zwiększając poziom trudności np. kwadrat – 2, trójkąt – 2, koło – 6. Zabawę powtarzamy kilka razy.

  • „Żaba” – wprowadzenie wielkiej i małej litery „ż” na podstawie opowiadania Renaty Piątkowskiej pt. „Żaba”.


Źródło: Renata Piątkowska, „Piegowate opowiadania”, Wydawnictwo BIS

 

Rozmowa z dzieckiem na temat opowiadania; przykładowe pytania: Kto jest bohaterem opowiadania? Kim był Mundzia? Gdzie mieszka żaba? Na jaki pomysł wpadł chłopiec? Jak czuła się żaba? Czy dziadek pochwalił zachowanie wnuczka? Co się stało następnego dnia? Dlaczego dziadek przywiązał kamień chłopcu? Czy znacie przysłowie „Nie czyń drugiemu, co tobie niemiłe”? Czy sprawdziło się ono w tym przypadku? Jak należy traktować zwierzęta? Jak zakończyła się przygoda żabki i chłopca?

Dziecko dzieli wyraz „żaba” na sylaby, głoski. Zapoznaje się z wyglądem wielkiej i małej litery „ż” - drukowanej i pisanej.

Dziecko pisze literę „ż” palcem na dywanie, w powietrzu, po śladzie, mazakiem na kartce papieru. Ostatni etap to pisanie w liniach.

Źródło: https://pl.pinterest.com/pin/807059195696651760/

język angielski

/uploads/5e125d739ee04/pages/18/content//6 latki- 21.04.doc

  • „Żabka” – zabawa skoczna, naśladowcza.
  • „Jak mądrze korzystać z komputera?” – określenie zasad mądrego korzystania z komputera.

Wspólne z dzieckiem ustalenie zasad korzystania z komputera, np.

- czas poświęcony zabawie przy komputerze wynosi 15 minut

- przyjmujemy prawidłowa postawę ciała podczas siedzenia przy komputerze

- utrzymujemy odpowiednią odległość oczu od monitora itp.

zadanie dodatkowe

  • „Jaką liczbę wskazuje komputer?” – zabawa matematyczna, kodowanie i dekodowanie, dodawanie w zakresie 10.

 

Poniedziałek 20.04.2020r.

  • „Czasopisma dziecięce” – przegląd prasy dziecięcej, segregacja według tytułów.
  • „Bawimy się gazetami” – ćwiczenia poranne
  1. „Czytamy gazetę” – dziecko trzyma obiema rękami gazetę (jak do czytania) i wolno chodzi
    w różne strony sali (zachowując prawidłową postawę ciała, proste plecy). Dziecko może czytać na głos zmieniając natężenie i tempo zgodnie ze wskazówkami osoby prowadzącej.
  2. „Zmieniamy gazety” – zabawa orientacyjno – porządkowa.
    Dziecko rozkłada gazetę na podłodze, słucha rymowanki i wykonuje zawarte w niej polecenia.

Na mojej gazecie stoję sobie,

na mojej gazecie siedzę sobie,

na mojej gazecie leżę sobie,

a teraz robię miejsce tobie

Ostatni wers rymowanki jest sygnałem do zamiany gazety. Można zmieniać treść rymowanki, wprowadzając inne czynności do wykonania np.: przysiad robię, na jednej nodze stoję itp.

  1. „Omiń gazetę” – dziecko biega swobodnie między rozłożonymi gazetami. Na przerwę w muzyce przeskakuje przez rozłożone gazety.
  2. „ Gazetowa paczka” – zabawa z elementem czworakowania.
    Dziecko kładzie sobie złożoną gazetę na plecach i chodzi na czworakach w dowolnych kierunkach, aby gazeta nie spadła na podłogę.
  3. „Marsz z gazetą” – zabawa wyciszająca. Dziecko składa gazetę i kładzie ją na głowie. Maszeruje we wspięciu na palcach po sali.
  • „Multimedia” - rozwiązywanie zagadek o urządzeniach elektrycznych
    Tadeusza Baranowskiego

 

Włącz go, a wnet ci pokaże bajki, filmy, mnóstwo zdarzeń.

Taka jest jego robota – bawi cię …… gdy masz pilota. (telewizor)


Papierowa, pełna wieści, których setki w sobie mieści.

Ma też wersję w internecie. O czym mowa? O……….(gazecie)


Dziś powszechne urządzenia, kiedyś nie do pomyślenia,

żeby ludzie z wielkiej dali, przez coś z sobą rozmawiali. (telefon)


Gra piosenki, czasem gada, czasem bajki opowiada.

Możesz słuchać, gdy ma rację, lub po prostu zmienić stację. (radio)

 

Gdy to, co masz w komputerze, chcesz zobaczyć na papierze,

ona chętnie ci pomoże, czarno – biało lub w kolorze. (drukarka)

 

Po rozwiązaniu zagadek dziecko wykonuje zadanie na Karcie pracy s.3.

  • „Klik – słuchaj, co zrobić” – zabawa ruchowa. Dziecko stoi i na hasło: KLIK; biega w różnych kierunkach; na hasło: KLIK, KLIK porusza się na czworakach tyłem; na hasło: KLIK, KLIK, KLIK staje na jednej nodze. Zabawę można powtórzyć kilka razy.
  • „Mój kolega komputer” – słuchanie wiersza Stanisława Karaszewskiego.

Tekst można znaleźć na stronie: http://przedszkole1wadowice.przedszkolowo.pl/strefa-nauczyciela/wiersze,moj-kolega-komputer,49


„Mój kolega komputer”
(Stanisław Karaszewski)

Mam komputer supernowy
Z monitorem kolorowym,
Klawiaturą, stacją dysków
I malutką, zwinną myszką!
Mój komputer, mój komputer,
On jest super, super, super!
On najlepszym jest kolegą,
nie potrzeba mi innego!
Och! Ach! Och! Ach!
To najlepszy kumpel w grach!
Nagle, rety! Co się dzieje?!
W komputerze coś szaleje,
Wirus groźny niesłychanie
Pożarł program, połknął pamięć!
Wirus popsuł mi komputer,
Już komputer nie jest super!
Ale za to mam dobrego,
Mam kolegę prawdziwego!
Och! Ach! Och! Ach!
To najlepszy kumpel w grach.

 

Rozmowa na temat treści wiersza: O czym był wiersz? Kto opowiada w wierszu o swoim komputerze? Jak wyglądał komputer chłopca? Czym był dla chłopca komputer? Dlaczego nazwał go najlepszym kolegą? Co się stało, gdy komputer się zepsuł? Czy komputer może zastąpić prawdziwego kolegę? Lepiej mieć superkomputer, czy prawdziwego przyjaciela

  • „Poznajemy komputer” – praktyczne korzystanie z komputera.

Oglądanie zestawu komputowego: komputer, klawiaturę, myszkę, monitor, drukarkę, głośniki, gry edukacyjne (jeżeli jest taka możliwość). Rozmowa na temat przestrzegania zasad bezpiecznego użytkowania, prawidłowej pozycji, odległości od monitora oraz czasu spędzanego przed ekranem.

Serdecznie zapraszam do obejrzenia:
https://www.youtube.com/watch?v=vZA1Ik78sbk Sieciaki.pl – Zasady bezpiecznego korzystania z internetu: Korzystaj z umiarem z internetu
https://www.youtube.com/watch?v=jXPJgcbc1zQ Sieciaki.pl – Zasady bezpiecznego korzystania z internetu: Nie ufaj osobom poznanym w sieci
https://www.youtube.com/watch?v=-1rkVflmsKA  - sieciaki.pl;Zasady bezpiecznego korzystania z internetu: Chroń swoją prywatność