Zdalne nauczanie 04-08.05.2020
Czwartek 07.05.2020r.
Moja ulubiona postać z bajki – rysowanie ulubionej postaci.
Dzieci na arkuszach papieru w kształcie książki rysują swoich ulubionych bohaterów. Rodzic przypomina o właściwym rozplanowaniu pracy na kartce. Po zakończeniu pracy dziecko opowiada, kogo przedstawia rysunek, wskazuje, dlaczego ta postać jest jego ulubioną.
Ile książek jest na półce? – liczenie książek na półkach, karta pracy
Ułóż tyle książeczek, ile wskazuje liczba – układanie książek na półkach zgodnie z zaprezentowaną liczbą.
W „Kartach pracy” dziecko wykonuje ćwiczenia: opowiada, jakie przedmioty są położone na poszczególnych półkach, podaje ich liczbę, sumuje, zapisuje wyniki oraz koloruje szuflady.
Książka s. 24,
Wypożyczamy książki – zabawa tematyczna, karta pracy.
Dziecko samodzielnie układa treść zadania matematycznego, np.:
– Miałem 9 książek, wypożyczyłem jeszcze 1. Ile teraz mam książek?
– Ola w swojej biblioteczce ma 10 książek, ale 5 pożyczyła Basi. Ile ma teraz książek?
– Mama uwielbia czytać. Ma 10 książek, 8 oddała do biblioteki. Ile jej zostało?
W „Kartach pracy” dziecko dorysowuje książki na półce, żeby było tyle, ile wskazuje liczba (10), koloruje książki zgodnie z poleceniem. Następnie liczy, ile książek ma Emilka w swojej bibliotece, nakleja jeszcze dwie książki, które dostała dziewczynka, liczy je wszystkie i zapisuje obliczenie (8+2=10). W dalszej części rysuje na półce Patryka tyle książek, ile ma teraz, i zapisuje obliczenia 10–5=5.
Książka s. 25
Zakładka do książki – projektowanie i wykonywanie pracy plastycznej w różnych technikach plastycznych.
Przed przystąpieniem do pracy rodzic pokazuje kilka gotowych zakładek do książek. Dziecko oglądają zakładki, omawia ich różnorodność, podkreśla ich użyteczność.
Poznanie liczby „18”.
Dzieci liczą i określają, ile ich jest (np.makaronów) podają odpowiedź: 17 . Następnie rodzic dodaje do zbioru jeszcze jeden makaro. Dziecko ponownie liczy, określają, że jest ich teraz 18. Rodzic prezentuje liczbę „18”, dziecko opisuje jej wygląd, podaje, z jakich cyfr się składa. Następnie wykonuje 18 kroków – idą do sklepu, 18 razy klaszcze, skacze, uderza dłonią w podłogę.
Książeczki o figurach w „Kartach pracy” s.92 dzieci liczą i kolorują koraliki, wklejają właściwy zapis. Rysują po śladzie książkę i figury, według poleceń.
język angielski
/uploads/5e125d739ee04/pages/18/content//ang 6 07.05.docx [.docx, 287.65 kB]
/uploads/5e125d739ee04/pages/18/content//kp 6 07.05.docx [.docx, 36.48 kB]
Środa 6.05.2020r.
- W królewskiej bibliotece – zabawa dydaktyczna, karta pracy.
Rodzic zaprasza dzieci do wykonania ćwiczeń w „Kartach pracy”. Dzieci rysują zamek księżniczki po śladzie. Wklejają księżniczkę i rycerza. Czytają wyrazy znajdujące się na murach. Próbują wykorzystać wszystkie wyrazy podczas opowiadania historii o księżniczce i rycerzu. Otaczają zieloną pętlą wyrazy, które oznaczają budowle (zamek), a czerwoną pętlą wyrazy, które oznaczają uczucia (wesoły, smutna). Następnie słuchają wierszyka, zapamiętują go i powtarzają podczas rysowania każdej łódki i krasnoludka.
- Rozmawiamy o postaciach bajkowych – ćwiczenia w prowadzeniu dialogów, karta pracy.
Moża użyć kukiełek z teatrzyku cieni z „Wyprawki’’ lub lalek, maskotek . Dziecko wybiera jedną rodzic drugą postać. Zadaniem jest poprowadzenie rozmowy o swoich bohaterach. Przykładowy dialog:
– Cześć! Co czytasz?
– Bajkę o królu Kraku, który zbudował Kraków. A ty?
– Bajkę o królewnie Lence, która miała wielkie zmartwienie.
– Dlaczego?
– Bo nie wiedziała, czy cieszyć się, że będzie miała braciszka, czy nie.
– Jak zakończyła się historia?
– Wesoło. Uwierzyła, że młodsze rodzeństwo wcale nie jest takie złe i można z nim robić wiele ciekawych rzeczy.
– Też muszę ją przeczytać.
Dzieci czytają w „Kartach pracy”, o czym Zuzia rozmawiała ze Stasiem, wskazują, które słowa mówi Zuzia, a które – Staś, wklejają obok każdej wypowiedzi właściwą postać. Rozwiązują miniquiz do tekstu:
– O czym jest opowiadanie? (o źrebaku)
– Kto czyta opowiadanie? (Staś)
– Na której stronie jest Staś? (na 2. stronie)
Książka s. 23, W. „Teatrzyk cieni”
Nauka skakania przez skakankę.
- zadania dodatkowe:
- Wykonanie laurki dla bibliotekarki/bibliotekarza na jutrzejsze spotkanie.
- Moja książeczka – rysowanie swojej książeczki, wymyślonych opowiadań, naklejanie zdjęcia dziecka jako autora ksiązki.
- Wykonywanie składanych książeczek harmonijkowych.
- Ilustrowanie treści poznanych utworów literackich.
Religia
TEMAT NR 41 KIEDY W KOŚCIELE SIĘ ZBIERAMY, TO JEZUSA SŁÓW SŁUCHAMY.
Zapraszam do modlitwy piosenką : https://www.youtube.com/watch?v=Ha8f5amqPxA&list=PLCsnIDVqMPRk8HcxMQQ6DLdPHaZhJVlJz&index=2
Misjonarz to osoba, która z miłości do Pana Jezusa wyjeżdza do dalekiego kraju,by tam opowiedzieć ludziom o miłości Pana Boga. Pomaga ludziom, którzy mieszkają w tym kraju oraz uczy, jak się modlić i czynić dobra.
Więcej dowiecie się z filmu : https://vod.tvp.pl/video/ziarno,tydzien-misyjny,27184094
Wykonaj zadanie z podręcznika znajdujące się na str. 98-99.
Wykonane zadanie chętnie obejrzę – kontakt mailowy p.rybinska@gmail.com lub przez Messenger.
Miłej zabawy!
Szczęść Boże!
Paulina Rybińska- Rosiak
Wtorek 5.05.2020r.
- Bajki o zwierzętach – wyszukiwanie w czasopismach i książkach ilustracji związanych z określonym tematem.
Dziecko otrzymuje książkę poszukuj w niej ilustracji o zwierzętach, w tym szczególnie o koniach.
- Koniki – ćwiczenia usprawniające motorykę narządów mowy (warg, języka), ćwiczenia ortofoniczne.
Do ćwiczeń dziecko siada przed lusterkiem, aby samo kontrolowało prawidłowość wykonywania ćwiczeń:
– parskanie – wprawianie ust w drganie
– gwizdanie parę razy na jednym tonie
– kląskanie językiem
– ściąganie warg do „u” i cmokanie
– wydawanie komend kierowanych do koników: wio – do ruszania, prr – do zatrzymania, (można także zastosować dodatkowe komendy: hetta – w prawo, wiśta – w lewo, nazad – do tyłu)
– powtarzanie dźwięków związanych z poruszaniem się konia: pa-ta-taj, człap-człap
– stukot kopyt o bruk: stuk-puk, stuk-puk
– naśladowanie rżenia: ihaa, ihaa
- Moje ulubione książki o zwierzętach – swobodne rozmowy z dziećmi o książkach, których tematyka dotyczy zwierząt.
Rozmowa o ulubionych książkach, szczególnie tych, które opowiadają o zwierzętach. Rodzic proponuje stworzyć książkę – atlas zwierząt. Dzieci nazywają każde zwierzę i dopasowują do litery, którą rozpoczyna się jego nazwa. Propozycja obrazków: f – foka, l – lis, k – koń, t – tygrys, z – zebra, g – gołąb, b – baran, m – małpa, o – ośmiornica, r – rak, a – antylopa, d – delfin, w – wiewiórka, p – papuga, s – słoń.
Zaprzęgi – zabawa ruchowa.
Dziecko biega po pokoju w rytm muzyki. Na przerwę w muzyce zatrzymują się i stoi jak posąg bez ruchu.
- Koniki i podkowy – zabawa dydaktyczna, karta pracy.
Dzieci otwierają „Karty pracy”, nazywają obrazki, wskazują głoskę na początku każdej nazwy, łączą obrazki z właściwymi literami, czytają sylaby na ogrodzeniu raz szybko, raz wolno – tak, jak biega konik.
Książka s. 20
- Poznanie litery „ź”, „Ź”.
- Źrebak – zapoznanie z wielką i małą literą „ź”, karta pracy.
„Źrebak”
Źrebak szybko biega,
źrebak szybko skacze, źrebak jest wesoły
i nigdy nie płacze.
Hej dzieciaki, hej dzieciaki,
pohasajcie jak źrebaki.
Lepiej biegać, lepiej skakać
niźli w kącie siedzieć, płakać.
Źródło: Marta Bogdanowicz, Małgorzata Barańska, Ewa Jakacka, „Od piosenki do literki” cz. 2, Wydawnictwo „Fokus”, Gdańsk 1997
Co to jest źrebak? Co robi źrebak? Czy dzieci lubią wykonywać takie czynności jak źrebaki? Następnie dzieci dokonują analizy i syntezy słuchowej wyrazu „źrebak” – dzielą nazwę na sylaby. Rodzic wskazuje, iż głoska „ź” jest spółgłoską. Następnie prezentuje wielką i małą literę „ź” – drukowaną i pisaną, omawia z dziećmi ich wygląd. Pyta, jaką inną literę przypomina („z”, „ż”), czym się od nich różni.
litera „z”: zebra, znak, zegar, zając, zamek, ząb
litera „ż”: żaba, żyrafa, żółw, żarówka, żelazko, żołnierz, żaglówka
litera „ź”: źrebak, źródełko, źdźbło
W „Kartach pracy” dzieci łączą każde zdjęcie z właściwym podpisem, czytają napisy i otaczają pętlą literę „ź”, wymyślają historyjkę i kolorują źrebaka oraz dorysowują elementy, które wystąpiły w ich opowiadaniu.
Książka s. 84,
Czytanie i oglądanie książek przyrodniczych o koniach.
język angielski
/uploads/5e125d739ee04/pages/18/content//angielski 5.05.docx [.docx, 1.77 MB]
Poniedziałek 04.05.2020r.
„W kąciku książki” – prace porządkowe, uczestniczenie w naprawianiu książek, przypomnienie zasad korzystania z książek, układanie książek w domowej bibliotece
„Zgadnij kim jestem”-Zadaniem dziecka jest pokazanie ruchem ciała, miną, gestem, zachowaniem, a także głosem wybranej postaci z bajki. Zadaniem rodzica jest odgadnięcie nazwy prezentowanej postaci oraz podanie tytułu bajki z jakiej pochodzi.
Do zabawy można wykorzystać rymowankę:
Aktor
Dzisiaj ważne wydarzenie
Aktor będzie grał na scenie
Kogo zagra, w co się wcieli,
może nas czymś rozweseli?
(w tym momencie dziecko demonstruje wybraną postać)
Gra na scenie – trudna sprawa,
zagrał świetnie, bijmy brawa.
Anna Przepióra
Źródło: Bożena Forma, Anna Przepióra, „Poznajemy zawody cz. III”, Bliżej przedszkola, Kraków 2016 • „Zgadnij, kim jestem?” – zabawa ruchowa
Dom bez książek to dom bez okien – słuchanie opowiadania R. Piątkowskiej, poznanie i wyjaśnienie znaczenia przysłowia, poznawanie różnego rodzaju książek, karta pracy.
/uploads/5e125d739ee04/pages/18/content//Tekst poniedziałek.docx [.docx, 14.04 kB]
Zadaje pytania: O kim było opowiadanie? Gdzie przebywał Paweł? Jakie książki wypożyczył? (książkę o piracie, atlas grzybów) Co zobaczył w bibliotece? Jak wyglądał plakat? Jaki napis był na nim umieszczony? Kto wyjaśnił jego znaczenie? Co znaczy przysłowie „Dom bez książek to dom bez okien”? Jak mama wyjaśniła treść przysłowia? (każda książka otwiera przed nami niewidzialne, tajemnicze okno, czytając możemy przez nie spojrzeć, i zobaczyć to, o czym mowa w książce, przeżyć przygody, jakby się tam było naprawdę) Jak czuł się Paweł, kiedy mama skończyła czytać? (wydawało mu się, że jest w opisanym w książce miejscu, widział busz, nawet poczuł gorące, parne powietrze) Czy wy macie takie dziwne okna, które zamiast szyb i firanek mają kartki i kolorowe okładki?. Dzieci udzielają odpowiedzi na pytania. Mówią, że mają książki na półkach, ale także e-książki w komputerze czy smartfonie. Opowiadają o swoich zbiorach.
„Jak powstaje książka” – prezentacja multimedialna
https://www.youtube.com/watch?v=icdV3QZb10Q
https://www.youtube.com/watch?v=5dHmwZRQ0FI
„Baśniowy bal” – rozwiązywanie zagadek o postaciach bajkowych, wskazywanie tytułów bajek, z jakich pochodzą, karta pracy.
Zaproszenie dzieci do udziału w balu z baśniowymi bohaterami bajek. Aby odkryć ich tożsamość, należy rozwiązać zagadki z bajkowego cylindra. Dzieci kolejno losują zagadki, podają rozwiązania i wybierają obrazki z bajkowymi postaciami.
Zwierzę słynne po wsze czasy
Z tego, że nosi obcasy.
(Kot w butach)
Żona elfa, wcześniej kreta,
Kieszonkowa to kobieta,
Nie większa od naparsteczka.
A jej imię…
(Calineczka)
Domek w głodnych buziach znika,
Bo to chatka jest z piernika
Jej mieszkanka tym się chlubi,
Że ogromnie dzieci lubi.
(Baba-Jaga)
Nie ma schodów, ni drabiny,
Tylko warkocz zamiast liny
I pod wieżą wąska ścieżka.
Kto na szczycie wieży mieszka?
(Roszpunka)
Mama kaczka aż się zlękła
Bo skorupka nagle pękła
I pokraka wyszła z jajka.
Czy już wiesz, jaka to bajka?
(Brzydkie kaczątko)
Przez las ciemny wiedzie ścieżka,
babcia na jej końcu mieszka.
W lesie czeka zwierzę złe.
Kim ja jestem? Ktoś już wie?
(Czerwony Kapturek)
Ta bezsenność jest paskudna,
miękkość poduch, pierzyn – złudna,
bo mnie wciąż coś w plecy gniecie.
Kim ja jestem? Czy już wiecie?
(Księżniczka na ziarnku grochu)
„Kartach pracy”. Dzieci kolorują postacie z bajek, łączą liniami bohaterów z tej samej bajki, podają tytuły, rysują gwiazdki przy postaciach, które znają, a przy bohaterze, którego najbardziej lubią, rysują serduszko. Następnie dzieci opowiadają, jakich jeszcze znają bohaterów bajek, dorysowują wybraną postać, i opowiadają o niej. Opisują, z jakiej bajki pochodzi, jak wygląda i jakie miała przygody.
Książka nr 4 s. 18,
Religia
TEMAT NR 41 KIEDY W KOŚCIELE SIĘ ZBIERAMY, TO JEZUSA SŁÓW SŁUCHAMY.
Zapraszam do modlitwy piosenką : https://www.youtube.com/watch?v=edP-anEkgpk&t=2s
Biblia to księga, w której Bóg zostawił nam swoje Słowo byśmy starali się kierować nim w życiu. Ludzie czytają Pismo Święte, często robią to na głos. Słowa Pana Jezusa są odczytywane także na każdej mszy świętej. Jest to Ewangelia, czyli DOBRA NOWINA . W trakcie odczytywania słów Jezusa z Ewangelii ludzi w kościele stoją, by okazać Słowu Bożemu szacunek.
Wykonaj zadanie z podręcznika znajdujące się na str. 86-87.
Wykonane zadanie chętnie obejrzę – kontakt mailowy p.rybinska@gmail.com lub przez Messenger.
Miłej zabawy!
Szczęść Boże!